تور چک

تور چک

در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

چک یکی از کشورهای زیبا در بخش مرکزی اروپا است که به دلیل فستیوال‌ها، هتل‌های مناسب برای اقامت و قلعه‌های تاریخی تعداد بازدیدکنندگان از آن در هر سال در حال افزایش است. یکی از مقاصد اصلی گردشگران در زمان شرکت در تور چک، شهر پراگ است؛ با این حال اگر از این شهر فاصله بگیرید می‌توانید هزینه‌های کلی سفر خود را کاهش داده و در آرامش بیشتری از محیط اطراف هم لذت ببرید.

تور چک

معرفی کشور چک

چک یا جمهوری چک از کشورهای اروپای مرکزی است که با آلمان از غرب، با اسلوواکی از شرق، با لهستان از شمال شرق و با اتریش از جنوب همسایه است. در قسمت جنوب غربی این کشور جنگل‌های بوهم قرار گرفته و سایر قسمت‌های آن نیز کوهستانی هستند. جالب است بدانید که عمده‌ی جمعیت ۱۰ میلیونی این کشور را نژاد اسلاوها و مهاجران هند و اروپایی تشکیل می‌دهند.

تاریخ پرفراز و نشیب چک آثار تاریخی زیبایی شامل قلعه‌های تاریخی و شهرهای قرون وسطایی را برای آن به ارمغان آورده است؛ البته این تمامی ماجرا نیست و می‌توان در تور چک از زیبایی‌های طبیعی این کشور هم لذت برد.

اطلاعات کلی در مورد چک

اطلاعات ضروری که ممکن است پیش از شرکت در تور چک نیاز داشته باشید در جدول زیر درج شده است:

نام به انگلیسی

Czech Repunlic

پایتخت

پراگ

زبان رسمی

چکی

زبان‌های رایج

آلمانی، اسلاوی، لهستانی و...

واحد پول

کرون چک

نوع حکومت

دموکراسی پارلمانی

برق شهری

۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

دو شاخه و پریز

تایپ C و E

کد کشور

۴۲۰+

شماره‌های اضطراری

۱۱۲

میزان اختلاف ساعت با ایران

۲ ساعت و نیم عقب‌تر است

وضعیت آب و هوا در تور چک

چک کشوری با آب و هوای معتدل قاره‌ای است که تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و برفی دارد. البته قرار گرفتن این کشور در خشکی باعث شده تا تفاوت دمایی بین تابستان و زمستان‌های آن بسیار زیاد باشد.

بهترین زمان سفر به جمهوری چک

بهترین زمان برای شرکت در تور چک فصل بهار است که در آن آب و هوا ملایم و دلپذیر بوده و مناظر زیبایی از درختان و گل‌ها در این کشور قابل رویت هستند. در صورت تمایل می‌توانید سفر خود را به پاییز موکول کرده و از تماشای مناظر جنگلی شگفت‌انگیز در این فصل لذت ببرید.

قیمت تور چک

ویزای جمهوری چک

کشور چک از سال ۲۰۰۷ به عضویت اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی شینگن درآمد. انواع مختلفی از ویزا با توجه به هدف شما از سفر به این کشور وجود دارند که جزئیات آن‌ها به شرح زیر است:

  • ویزای نوع A (فرودگاهی): مخصوص افرادی است که می‌خواهند در این کشور پرواز خود را به سمت مقصدی دیگر تعویض کنند.
  • ویزای نوع B (۵ روزه): مشابه ویزای نوع A است؛ با این حال اشخاصی که آن را دریافت کرده‌اند می‌توانند از فرودگاه خارج شده و به مدت ۵ روز در چک اقامت کنند.
  • ویزای نوع C (۹۰ روزه): این نوع ویزا که دریافت آن برای شرکت در تور چک الزامی است به سه دسته‌ی کلی یک‌بار ورود، دوبار ورود و چندبار ورود تقسیم می‌شود.
  • ویزای نوع D (بیشتر از ۹۰ روز): ویزاهای طولانی مدت مثل تحصیلی، اشتغال، ازدواج و... در این دسته قرار می‌گیرند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی چک

برای دریافت ویزای توریستی به منظور شرکت در تور چک باید اسناد و مدارک مشخصی را فراهم کنید که شامل موارد زیر هستند:

  • دو عدد عکس گذرنامه‌ای با پس زمینه روشن
  • بیمه‌ی مسافرتی با پوشش حداقلی ۳۰ هزار یورو در چک و تمامی کشورهای عضو منطقه‌ی شینگن
  • گذرنامه به همراه کپی ویزاهای قبلی
  • اثبات تمکن مالی برای مدت زمان اقامت در این کشور
  • اثبات وضعیت مدنی از طریق سند ازدواج، شناسنامه فرزندان و...
  • برنامه‌ی سفر
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • چاپ فرم درخواست ویزا و تکمیل آن
  • اثبات داشتن محلی برای اقامت در این کشور

هزینه تور چک

خدمات تور چک

با شرکت در تور چک آرند تور خدمات متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تهیه‌ی ویزای شینگن، بلیط‌های رفت و برگشت با ترکیش ایرلاین، اقامت در هتل چهارستاره به همراه صرف صبحانه، ترانسفر فرودگاهی، گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تورلیدر فارسی‌زبان اشاره کرد؛ بنابراین دیگر نیازی نیست که بابت سفر به یک کشور خارجی و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آن نگران باشید.

هزینه سفر به چک

بسیاری از گردشگران در کنار اطلاع از قیمت تور چک می‌خواهند بدانند که هزینه‌های حدودی آن‌ها در زمان سفر به این کشور چقدر است. با توجه به اینکه قسمت بزرگی از هزینه‌های شما در قالب تور گنجانده شده است، باید فقط مبلغ مشخصی را به خرید سوغات و وعده‌های ناهار و شام خود اختصاص دهید.

البته جای نگرانی نیست چرا که هزینه‌ی غذا در رستوران‌های این کشور چندان زیادی نیست و می‌تواند در هر وعده با صرف نوشیدنی برای شما ۲۴۵ کرون هزینه داشته باشد.

قیمت تور چک

همان‌طور که ملاحظه کردید قیمت تور چک مجموعه‌ی ما با در نظرگرفتن فاکتورهای گوناگونی محاسبه می‌شود. با این حال ما همواره در تلاش هستیم تا بهترین امکانات را با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار داده و خاطراتی خوش را برای آن‌ها رقم بزنیم.

تور چک با آرند تور

در صورتی که قصد سفر به چک با مجموعه‌ی آرند تور را دارید می‌توانید به منظور استعلام قیمت تور چک و اطلاع از جزئیات مرتبط با آن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارشناسان ما تماس گرفته و پرسش‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

تور چک

جاذبه‌های دیدنی چک

در تور چک گزینه‌های متعددی برای بازدید پیش روی شما قرار دارند که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

پل چارلز

از نمادهای شهر پراگ در تور چک بوده که بر روی رودخانه‌ی ولدآوا ساخته شده است. این پل که حدود ۶۰۰ سال قدمت دار در سال ۱۳۵۷ به دستور چارلز چهارم ساخته شد و در کنار آن ۱۳ تندیس از باروک به همراه غرفه‌هایی کوچک قرار گرفته‌اند.

قلعه پراگ

این قلعه مشرف به شهر بوده و صرفاً یک مکان دفاعی ساده نیست. در این قلعه می‌توانید از بناهای تاریخی گوناگون شامل صومعه، کلیسا، کاخ سلطنتی و... که متعلق به قرن‌های گذشته هستند بازدید کنید.

آمارها نشان می‌دهند که پراگ بزرگ‌ترین قلعه در جهان بوده و ۷۰ هزار مترمربع فضا را در برمی‌گیرد؛ به‌علاوه پادشاهان زیادی در کلیسای آن دفن شده‌اند.

کلیسای جامع سنت ویتوس

یکی از مهم‌ترین کلیساهای قرار گرفته در قلعه‌ی پراگ است که طرفداران سبک مهماری گوتیک باید حتماً از آن بازدید کنند. این کلیسا در سال ۱۳۴۴ ساخته شد و طراحی محراب آن با استفاده از ۱۳۰۰ سنگ ارزشمند انجام شده است.

ساختمان شهرداری پراگ

این ساختمان در نزدیکی برج باروت قرار گرفته و سبک معماری هنر نو در ساخت و طراحی آن به کار رفته است. جالب است بدانید که استقلال دو کشور چک و اسلوواکی در سال ۱۹۱۸ در این ساختمان انجام شد و بزرگ‌ترین سالن موسیقی پایتخت این کشور هم در آن قرار دارد.

صخره‌های ادرشپاخ پلیتسه

صخره‌هایی آهکی با ظاهری زیبا و شگفت‌انگیز هستند که می‌توانید در کنار پیاده‌روی از تماشای مناظر طبیعی خارق‌العاده از فراز آن‌ها لذت ببرید.

ساعت نجومی پراگ

یکی دیگر از زیبایی‌های میدان شهر قدیم پراگ در تور چک، ساعت نجومی متعلق به قرون وسطی است که سومین ساعت نجومی قدیمی در جهان محسوب می‌شود. ساخت این ساعت بیشتر از ۶۰۰ سال پیش توسط یک ریاضی‌دان و ساعت‌ساز انجام گرفت و همچنان از آن مراقبت می‌شود تا به درستی کار کند.

شهر تاریخی تلچ

اگر می‌خواهید از اثری که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است بازید کنید باید به تلچ سر بزنید. این شهر که به خیابان‌های سنگ‌فرش شده و پرپیچ و خم خود شهرت دارد متعلق به دوره‌ی رنسانس بوده و بعد از آتش‌سوزی انجام شده در سال ۱۵۳۰ عملیات بازسازی به صورت مجدد بر روی آن انجام گرفته است.

خرید تور چک

غذاهایی که باید در جمهوری چک امتحان کنید

در کنار معماری زیبا و خیره‌کننده‌ای که در تور چک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد نباید از چشیدن غذاهای خوشمزه این کشور غافل شوید. تنوع غذایی بالا در چک توجه همه‌ی گردشگران را با سلیقه‌های گوناگون به خود جلب خواهد کرد:

  • شینسل و سالاد سیب‌زمینی: این غذا در اصل متعلق به اتریش است اما در چک هم سرو می‌شود. برای تهیه‌ی آن برش نازکی از گوشت را در در روغن سرخ کرده و بعداً در کنار سالاد سیب‌زمینی و نوشیدنی‌های گوناگون سرو می‌کنند.
  • اردک کبابی: یکی از غذاهای معروف در تور چک است که در آن اردک کبابی را در کنار نعنا و کلم سرو کرده و می‌توانید آن را در بیشتر رستوران‌های این کشور پیدا کنید.
  • پالاچینیکی: پنکیک نازکی شبیه به کریپ فرانسوی است با این حال طبخ و آماده‌سازی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. این میان‌وعده به شکل حلقه پیچیده شده و درون آن با خامه، آجیل، مربا، میوه یا گوشت، پنیر و اسفناج پر می‌شود.
  • تریدلینک: یکی از دسرهای خوشمزه‌ی تور چک به شکل شیرینی رول‌شده‌ای است که به صورت گرم سرو شده و داخل آن را با شکر، آجیل یا دارچین پر می‌کنند. تریدلینک یکی از غذاهای خیابانی رایج در شهر پراگ بوده و می‌توانید در عمده‌ی دکه‌های خیابانی آن را پیدا کنید.
  • اسماژنی سیر: برای تهیه‌ی این غذا پنیر را سرخ کرده و در کنار سیب‌زمینی سرخ شده، سالاد و رول نان سرو می‌کنند. شما می‌توانید این خوراک پنیری خوشمزه را در همه‌جای پراگ امتحان کنید.

هتل‌های چک

هتل‌های تور چک در شهر پراگ معمولاً گران هستند و اقامت در آن‌ها می‌تواند هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند با این حال امکانات و امنیتی بی‌نظیر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. تعدادی از بهترین هتل‌های پراگ در پایین معرفی شده‌اند:

  • هتل هیلتون: نوعی هتل زنجیره‌ای است که در پایتخت چک شعبه داشته و در قسمت تاریخی شهر قرار دارد. با اقامت در این هتل امکانات گوناگونی مثل اینترنت رایگان، استخر، رستوران و باشگاه بدنسازی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • هتل آریا: یکی از هتل‌های ۵ ستاره تور چک در پراگ است که بهترین امکانات را در محیطی لوکس و به‌یادماندنی به گردشگران عرضه می‌کند.
  • هتل پاریس: اگر دوست دارید در هتلی با سبک معماری خاص و تاریخی اقامت کنید، پاریس یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است که با سبک نئوگوتیک خود در سال ۱۹۰۴ ساخته شده است.
  • هتل گرند بهمیا: اتاق‌های بزرگ و جادار این هتل عمدتاً تراسی با چشم‌انداز فوق‌العاده از شهر به همراه فضای نشیمن، حمام، مینی‌بار، تهویه‌ی مناسب، سشوار و... دارند. به‌علاوه به دلیل فاصله‌ی نزدیک آن با مراکز تفریحی می‌توانید به سادگی و بدون دردسر به جاهای دیدنی مختلف در سطح شهر سر بزنید.