تور اوگاندا + قیمت تور اوگاندا بهار 1403 | آرند تور

تور اوگاندا

12 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تا حالا تجربه تماشای اغواترین منظره غروب آفتاب را از نزدیک داشته‌اید؟ بنایی را دیده‌اید که دقیقا بر روی خط استوا قرار داشته باشد؟ تصور اینکه شما بر روی خطا استوا ایستاده‌اید و یک پای‌تان در نیمکره شمالی و پای دیگر در نیمکره جنوبی قرار دارد، تنها در تور اوگاندا ممکن است!  سفری لذت‌بخش و ماجراجویانه که کمتر کسی می‌تواند آن را تجربه نکند!
اوگاندا با حیات وحش بی‌نظیرش لقب مروارید آفریقا  را یدک می‌کشد و مسحورترین حیات وحش‌ها را در خود جای داده‌است. حیات وحش زیبای اوگاندا آنچنان شما را مجذوب خود می‌کند، که تا سال‌ها این سفر طبیعت گردی را فراموش نخواهید کرد. بنابراین اگر تمایل به کوهنوردی در یکی از بهترین مناطق دنیا به انتخاب نشنال جئوگرافیک را دارید، رشته کوه‌های سپیدپوش (Rwenzori) اوگاندا، انتخاب مناسبی است. اگر آرزوی تماشای بزرگ‌ترین دهانه آتش فشان جهان را دارید، باید به کوه الگون (Elgon) اوگاندا سفر کنید. در کشور اوگاندا، دومین رود طویل و مشهور دنیا، رود نیل را از نزدیک می‌توانید بینید. این رود در نهایت به بزرگ‌ترین دریاچه قاره افریقا، دریاچه ویکتوریا که آن هم در کشور کوچک اوگاندا قرار دارد، می‌ریزد.

سفر به اوگاندا با جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع و جذابش یک  سفر بسیار خاطره ساز برای شماست که تا مدت‌ها در یاد و خاطره‌تان باقی می‌ماند. این کشور هرچند در گذشته تاریخ متلاطمی داشته ولی اینک یکی از امن‌ترین کشورها برای سفرهای طبیعت‌گردی است. وبلاگ آرندتور قصد دارد در قالب تور اوگاندا شما را با این کشور دیدنی و جاذبه‌های حیات وحشش بیشتر آشنا کند. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از تور اوگاندا و این کشور زیبا که در شرق قاره آفریقا قرار دارد، کسب کنید.

اوگاندا، سفری شگفت‌انگیز در حیات وحش

اگر دوست دارید نیمی از گوریل‌های کوهستانی را در یک منطقه تماشا کنید،  به اوگاندا سفر کنید. این کشور در حاشیه دریاچه ویکتوریا و در حوزه رود نیل قرار دارد و دارای یک فلات مرکزی کم ارتفاع با پوشش گیاهی ساوانا است. آب و هوای این کشور در اغلب طول سال معتدل بوده و عاشقان تور اوگاندا می‌توانند بی‌بدیل‌ترین مناظر حیات وحش را در این کشور با لقب مروارید قاره سیاه آفریقا از نزدیک تماشا کنند. اوگاندا، بلندترین رشته کوه‌ها و طویل‌ترین رودخانه و بزرگ‌ترین دریاچه قاره افریقا را در دل خود جای داده‌است. قبل از اینکه با تور اوگاندا راهی این کشور افریقایی شوید، بهتر است ابتدا به معرفی کوتاه از این کشور آفریقایی بپردازیم. پس با ما همچنان همراه باشید

تاریخچه کشور اوگاندا

این کشور در شرق افریقا و در همسایگی کشورهایی همچون سودان، کنگو، کنیا، تانزانیا قرار دارد و پایتخت آن کامپالا است.  اوگاندا تا سال 1894 در مستعمره کشور انگلیس بود و 70 سال بعد توانست استقلال خود را به دست بیاورد. همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم حیات وحش اوگاندا منحصر به فرد است. دلیل این امر نیز وجود حیوانات مختلف در این کشور کوچک است. اوگاندا خانه حیوانات بزرگی از جمله شیر، کرگدن، بوفالو، پلنگ و فیل است. منحصر به فردترین خزندگان، کروکودیل‌ها در رود نیل زندگی می‌کنند. بیش از هزار گونه پرنده همچون لک لک نیل و موز خوار آبی بزرگ در اوگاندا یافت می‌شوند. علاوه براین این کشور آفریقایی شانس این را داشته تا برخی از گونه‌های گوریل‌های کوهی در دو پارک ملی مگاهینگا و بویندی زندگی کنند. بنابراین لقب مروارید و حیات وحش منحصر به فرد واقعا زیبنده این کشور کوچک است.

جاذبه‌های دیدنی و متنوع تور اوگاندا

1.کامپالا شهری پرجنب و چوش و هیاهو

کامپالا پایتخت کشور و یکی از مقاصد گردشگری تور اوگاندا، شهری شلوغ و پر جنب و جوش است. در این شهر شاد شما می‌توانید هر لحظه آماده رقص و شادی باشید. مردم کامپالا هر روز هفته در هر شرایط اجتماعی-سیاسی که باشند، با رقص و آهنگ و شادی وارد خیابان می‌شوند. اما بهترین اوقات شهر زمانی است که آفتاب غروب می‌کند. کلوپ‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های این شهر با تاریک شدن هوا رنگ و بوی دیگری می‌گیرند. در سرتاسر این شهر هر نوع شادی که متناسب با روحیه شما باشد، وجود دارد. از جمله دیدنی‌های دیگر این شهر، بازارهای روباز اوگاندا است که بسیار متنوع‌اند. بازارهایی همچون (Nakasero) که محصولات کشاورزی همچون آناناس، گوجه فرنگی و... ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید لباس‌، کفش، کتاب و ملحفه‌های دست دوم ارزان قیمت دارید، می‌توانید به بازار (Owino) بروید که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای روباز شرق آفریقاست.

جاذبه‌های طبیعی کامپالا

همانطور که بارها گفته شد، حیات وحش کشور اوگاندا بی‌نظیر است. اگر اهل کوهنوردی هستید در تور کنیا می‌توانید به بازدید از 20 نوع کوه در این منطقه بروید، توپوگرافی شگفت انگیز کوه‌های روانزوری Rwenzori با برف‌های بی‌نظیرش در جنوب غربی کامپالا و کوه الگون (Elgon) با بزرگ‌ترین دهانه آتش فشان جهان در شرق پایتخت، دو کوه جذاب هستند که در نزدیکی کامپالا قرار دارند. 20 نوع کوه مختلف در کشور اوگاندا وجود دارد که در تور اوگاندا به بازدید برخی از آنها خواهید رفت.

مسجد ملی اوگاندا یا مسجد قذافی

بر روی یکی از هفت تپه‌ی شهر کامپالا، بزرگ‌ترین مسجد اوگاندا به نام مسجد ملی قرار دارد. این مسجد آنچنان بزرگ است که از هر گوشه شهر می‌توان آن را تماشا کرد و حدود 15 هزار نفر ظرفیت دارد. مسجد ملی اوگاندا در سال 2013  نامش از مسجد قذافی به مسجد ملی تغییر یافت. سبک معماری این مسجد، در 3 سبک عربی، اروپایی، آفریقایی است.

2.جینجا، بازدید از سرچشمه طولانی ترین رود جهان

جاذبه‌های گردشگری که در در تور اوگاندا به بازدید از آنها خواهید رفت عبارتند از:

رود نیل

از جمله جاذبه‌های هیجان انگیز تور اوگاندا، بازدید از طولانی‌ترین رود جهان و رفتینگ در آن است. اگر قصد دارید آدرنالین خون‌تان در بالاترین حد خود قرار گیرد، کافی است به رودخانه نیل و رفتینگ خروشان شهر جینجا پایتخت آدرنالین شرق آفریقا بروید. همانطور که اشاره شد، سرچشمه رودخانه نیل در این شهر قرار دارد. در جینجا می‌توان علاوه بر رفتینگ، قایق سواری، دوچرخه سواری، کوهستانی و اسب سواری را هم تجربه کرد.

آبشار سیپی

آبشار سیپی یک آبشار سه‌گانه در شرق اوگانداست که اولین آبشار آن 100 متر ارتفاع دارد، دومین آبشار سیپی که زیباترین آنهاست، پشت غار قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشار باید از میان جنگل‌های فشرده عبور کنید. این جنگل‌ها آنچنان فشرده هستند که شما از یک مسیر تونل مانند باید عبور کنید و تا فاصله 15 متری شما نمایی از آبشار را نخواهید دید. آبشار سوم بالاترین آبشار سه گانه سیپی است و یک ساعت زمان می‌برد تا به آن برسید و یک ساعت هم مسیر پیاده‌روی تا رسیدن به آن زمان می‌برد. آبشار سوم پرقدرت‌ترین آبشارهای سیپی اوگانداست و کل دره را به صورت مه آلود و رویایی می‌کند. برای تماشای آبشار سیپی حتما نیاز به لیدر دارید. چون در صورت نبود راهنما شما در جنگل راه‌تان را پیدا نخواهید کرد. دلیل دوم اینکه هنگام عبور از روستا، اهالی آن از شما پول مطالبه خواهند کرد. علاوه براین در مسیر حیوانات وحشی وجود دارد که لیدر می‌تواند با توجه به آگاهی و اطلاعاتش شما را به زیستگاه این حیوانات ببرد.

3.Uganda Equator بنایی در خط استوا

در مسیر بازدید از دریاچه باتیونی ابتدا به دیدار بنایی می‌روید که خط استوا دقیقا از میانه آن می‌گذرد. همانطور که می‌دانید خط استوا در میانه کشور اوگاندا قرار دارد. بنایی که خط استوا دقیقا از میانه آن عبور می‌کند،  Uganda Equator نام دارد. این بنای جذاب هرساله مورد بازدید بسیاری از جهانگردان قرار می‌گیرد.

تصور کنید، شما در Uganda Equator یک پای‌تان بر روی نیمکره شمالی زمین و پای دیگر در نیمکره جنوبی قرار دارد! یک تجربه ناب، متفاوت و منحصر به فرد و بسیار خاطره‌انگیز که تا سال‌ها در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

یادتان باشد عکاسی از این بنای جالب و متفاوت را فراموش نکنید. علاوه بر عکاسی از این بنای تاریخی اوگاندا، فروشگاه‌های صنایع دستی و گالری‌های هنری زیادی در این منطقه وجود دارند که می‌توانید سوغاتی‌های ناب و متفاوت از سفر به اوگاندا را از اینجا خریداری کنید.

4.دریاچه بانیونی (Lake Bunyonyi)

پس از عبور از Uganda Equator با فاصله‌ی زیادی در نهایت به دریاچه‌ی زیبای بانیونی، دومین دریاچه عمیق آفریقا می‌رسید که در جنوب غربی اوگاندا قرار دارد و یک مکان زیبا با بیش از 200 گونه پرندگان زیبای آبزی و مهاجر است. بانیونی به معنای «دریاچه پرندگان کوچک» است. اگر شما از آن دسته گردشگران هستید که پرنده‌نگری از جمله علایق مهم‌تان است، به شما توصیه می‌کنیم به این دریاچه 40 متری سفر کنید. البته برخی گردشگران محلی معتقد هستند که عمق آن بیشتر بوده و حتی به 900 متر نیز می‌رسد. دریاچه بانیونی زیستگاه تنها پرندگان نیست، بلکه جانوران آبزی و مهره داران بومی همچون قورباغه (De Witte)، سمور بدون پنجه آفریقایی و...در این دریاچه وجود دارند. زیبایی‌های دریاچه بانیونی اوگاندا تنها به آب دریاچه ختم نمی‌شود، 29 جزیره در این دریاچه، تپه‌های سرسبز و تفریح‌های متنوع همچون قایق‌سواری، سوارکاری، پیاده‌روی و.. از جمله لذت‌های جذاب این منطقه بوده که فضای دریاچه را بسیار دلنشین و رویایی می‌کند.

5. بازدید از قبیله نیمه بدوی کوتاه قامت (Batwa)

قبیله (Batwa) یکی از قبایل بسیار قدیمی افریقا با مردمانی کوتاه قد و بدوی است که در حاشیه پارک ملی « امگاهینگا» سکونتگاه گوریل‌های کوهی و میمون‌های طلایی زندگی می‌کنند. مردم این قبیله در گذشته شکارچی بودند و در پارک ملی امگاهینگا زندگی می‌کردند در سال 1991 پس از ملی شدن این پارک، اهالی قبیله باتوا از پارکی که قرن‌ها در آن زندگی می‌کردند، اخراج شدند. بازدید از اهالی قبیله Batwa اوگاندا در حفظ آیین و زندگی باستانی آنها بسیار موثر است. چون با اخراج از پارک ملی و مدرن‌ سازی جامعه تقریبا از شیوه زندگی گذشته آنها چیزی باقی نمانده‌است.

6.پارک ملی گوریل امگاهینگا (Mgahinga Gorilla National Park)

پارک ملی (Mgahinga Gorilla National Park) سکونتگاه گوریل‌های کوهی و میمون‌های طلایی در حال انقراض است که در منطقه کیسورو زندگی می‌کنند. گوریل‌های کوهی و میمون‌های طلایی بخشی از نخستی‌سانان هستند که در پارک ملی گوریل امگاهینگا به وسعت 339 کیلومترمربع اقامت دارند. این پارک کشور اوگاندا در سال 1991 به عنوان پارک ملی انتخاب شد و همانطور که اشاره شد قوم باتوا که قبیله‌ای شکارچی-گردآورنده بودند، در گذشته در این جنگل زندگی می‌کردند. در پارک ملی گوریل امگاهینگا سه آتشفشان وجود دارد و این پارک بحشی از جلگه رود نیل است.

7.دریاچه ویکتوریا

دریاچه ویکتوریا، بزرگ‌ترین دریاچه آفریقا و دومین دریاچه آب شیرین جهان در مرز بین سه کشور اوگاندا، تانزانیا و کنیا قرار دارد و 3 هزار جزیره دارد که بیشتر آنها مسکونی است. دریاچه ویکتوریا، دریاچه‌ای نسبتا جوان است که حوزه کنونی آن 400 میلیون سال پیش شکل گرفته‌است. نمونه خاکی که از کف دریاچه برداشته شده نشان می‌دهد، این دریاچه از زمان تشکیل تاکنون سه بار به صورت کامل خشک شده‌است. یکی از تفریحات نابی که می‌توان بر روی این دریاچه کم عمق انجام داد، قایق سواری کروز و تماشای غروب دلنواز اوگانداست.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل