تور قونیه + قیمت تور ترکیه اردیبهشت 1403
قونیه تور ترکیه اردیبهشت 1403
6 عکس کد تور 125

قونیه تور ترکیه اردیبهشت 1403

شما هم امتیاز بدهید!
همه روزه
هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد.
آنلاین رزرو یا خرید کنید
عکس‌های بیشتر

جاذبه‌ها

دریاچه وان ترکیه، کلیسا و جزیره آکدامار، دودکش های جنی کاپادوکیا، عوارض زمین شناسی منطقه گورمه، آرامگاه مولانا، مراسم سماع درویشان، بافت تاریخی آنتالیا، چشمه های تراورتنی پاموکاله، آمفی تئاترهای رومی، خیابان استقلال استانبول و منطقه تقسیم، مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیا، جزیره بیوک آدا، قایق سواری در بغاز

خرید آنلاین
اطلاعات تکمیلی

1- حد نصاب برگزاری تور 15 نفر می باشد.

2- جابجایی ها با اتوبوس های 44 نفره ایرانی و ترکیه ای به صورت عمومی انجام می پذیرد و وسیله نقلیه دربستی در فواصل میان شهرها نمی باشد.

3- کلیه صبحانه ها و ورودیه گشت ها در هزینه سفر لحاظ شده است. هزینه نهار و شام به عهده مسافر می باشد.

4- راهنما از تهران با گروه همراه می باشد.

5- وسیله برگشت از استانبول به تهران اتوبوس لحاظ شده است در صورت تمایل مسافر با پرداخت هزینه ما به تفاوت قابل تغییر به هواپیما می باشد.

ترکیه

ترکیه سی و پنجمین کشور وسیع دنیا درست در شرق قاره آسیا قرار گرفته و ایران نیز همسایه شرقی او محسوب می شود.

کشور ترکیه چون با دو قاره مهم آسیا و اروپا هم مرز بوده اهمیت دارد. در حقیقت ترکیه از دوبخش اروپایی و آسیایی تشکیل و به وسیله تنگه های بسفر داردانل و دریای مرمره از قاره اروپا جدا می شود. از سوی دیگر ترکیه از سه طرف با دریا احاطه شده و بنابراین بسیاری از کشورها که ایران هم جزو آنها قرار دارد از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می کنند.البته این کشور به طور کلی سرزمینی کوهستانی به حساب می آید که بخش عمده آن را فلات ها و کو ههای متعددی چون توروس و آرارات در برگرفته است.

تغییرات سیاسی و اقتصادی یک دهه گذشته در این کشور، از ترکیه  کشوری قدرتمند ساخته است اما ایرانی ها این کشور را بیشتر با صنعت گردشگری و نساجی آن می شناسد.که البته تصور کاملا درستی است.

ترکیه یکی از غول های بزرگ پوشاک دنیاست و دولت ترکیه صنعت نساجی این کشور را به عنوان یکی از صنایع استراتژیک خود تعریف کرده و از آن به صورت ویژه حمایت می کند.

استانبول

از بیزانتیوم دیروز تا استانبول امروز

بیزانتیوم یا قسطنطنیه باستان یا استانبول امروزی در حال حاضر بزرگ ترین شهر اروپا و چهارمین مادر شهر قاره سبز است که 5/13 میلیون نفر جمعیت و 1539 کیلومتر مربع وسعت دارد و همان شهری است که اروپا و آسیا را به هم وصل می کند، تنگه بسفر هم دقیقا در مرکز استانبول قرار گرفته است.

از زمانی که رومی ها بر ترکیه مسلط بودند استانبول همیشه پایتخت این کشور محسوب می شد و بنابراین طبیعی است که این شهر همواره به گذشته تاریخی درخشانش بنازد. در دوره اخیر هم با برنامه توسعه ای که این شهر برای خود دارد گردشگران متفاوتی را از سراسر دنیا به خود جلب و جذب می کند.

این شهر که بزرگ ترین کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن هم محسوب می شود در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا شناخته شده است.

 

همچنین بد نیست بدانید که با توجه به بیکاری بالا در کردستان ترکیه، بسیاری از مردم کرد به استانبول مهاجرت کرده اند.

اگرچه مذهب بیشتر مردم آن اسلام است اما این شهر اقلیت های مذهبی دیگری هم دارد که عبارت اند از مسیحیان شرقی ارتودکس، ارمنیان مسیحی و یهودیان سفاردی در دهکده های کوچک استانبول. می توان گفت که استانبول، آب و هوای معتدلی دارد. این شهر تا حدود زیادی بادخیز است و باد در آن به طور متوسط حدود 17 کیلومتر در ساعت می وزد. تابستان خشک ترین فصل ترکیه است و زمستان  های سرد، بارانی و برفی دارد، به علاوه میزان رطوبت آن نیز اغلب زیاد است، به خصوص که دریای مرمره از وسط شهر هم عبور می کند. دلایل زیادی هست که باید این شهر را از نزدیک ببینید. موزه ها؛ کلیساها، کاخ ها، مساجد با شکوه، بازار ها و نیز طبیعت زیبای این شهر، چند دلیل کوچک برای سفر و دیدن استانبول به حساب می اید.

استانبول تنها شهر جهان است که روی دو قاره بنا شده است و تنگه بسفر در آن قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می کند. استانبول محل تلاقی آب های دریای مرمره، دریای سیاه و خلیج شاخ طلایی است.

استانبول به عنوان پایتخت سه امپراطوری (روم شرقی، بیزانس و عثمانی) از یادگارهای با ارزش این سه دوره پاسداری می کندو پیوندی منحصر به فرد بی شرق و غرب وبه عبارتی گذشته و حال برقرار می کند.

استانبول فقط یک مکان تاریخی نیست بلکه شهری با شکوه، جذاب، و کاملا زنده است.

استانبول تنها مکانی است که میتوانید از زیبایی مناظر خیره کننده لذت ببرید و با قایق خود تاریخ بیزانس و عثمانی را مرور کرده و گنبدها، مساجد، قصر ها و کاخ های باشکوه را مشاهده کنید.

 

 

مسجد سلیمانیه

 

این مسجد با دستور سلطان سلیمان قانونی و توسط معمار سینان ساخته شده است و از شاهکارهای معماری امپراتوری عثمانی محسوب می شود. ارتفاع گنبد این مسجد 53 متر و قطر آن 5/27 متر است و بنا به سنت عثمانی چهار گل دسته دارد که نشانه مسجدهایی است که به امر شاهان ساخته می شد. سبک معماری آن مانند دیگر کارهای سنان و معماران عثمانی ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی است.

 

کاخ موزه توپکاپی

 

موزه توپکاپی که حدود 400 سال میزبان سلاطین عثمانی و مرکز سیاسی آنها بود،

روی تپه ای قرار دارد که بر تنگه و دریای مرمره مشرف است. کلکسیونی از چینی های کشور چین، تخت های بسیار ارزشمند طلاکوب شده، لباسهای سلاطین، جواهرات رویایی، کتاب های دست نویس کمیاب و حرمسراهای سلاطین در موزه توپکاپی قابل مشاهده است.

 

مسجد سلطان احمد

 

این مسجد طی سالهای 1609 تا 1619 به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند. وی در همین مسجد دفن شده است. این مسجد در قدیمی ترین بخش استانبول واقع شده که این منطقه در قبل از سال های 1453 میلادی مرکز قسطنطنیه، پایتخت امپراطوری بیزانس محسوب می شده است. این مسجد به مسجد آبی نیز مشهور است.

 

برج گالاتا

 

این برج 62 متری در دوره قرون وسطی بنا شده و در هنگام غروب آفتاب از بالای آن منظره زیبائی از تنگه بسفر در زیر پاهای خود خواهید دید. ضمن اینکه شما می توانید از رستورانها و کلوپهای نزدیک به این محل هم دیدن کرده و لذت ببرید.

 

موزه ایاصوفیه

 

این موزه به دلیل معماری، عظمت و حجم آن و همچنین کارهای انجام شده در آن یکی از آثار نفیس و نادر است و مبنای فکری ساخت مسجدهای عثمانی بوده و نمونه وحدت شرق و غرب است.

این آثار در بین آثار معماری جهان یکی از نمونه های کمیابی است که تاکنون باقی مانده، به همین سبب موزه ایاصوفیه سال های سال با معماری، تاریخ گذشته موزائیک کاری و آثار دوره ترک توجه گردشگران را جلب کرده است.

 

آنتالیا

 

تاریخچه آنتالیا

 

در قرن دوم قبل از میلاد مسیح آتالوس پادشاه برگاما، به ژنرالهای خود دستور داد که بهشت روی زمین را برای پادشاه پیدا کنند.

پس از جستجوی دراز مدت این بهشت زمینی پیدا شد و نامش را آتلیا گذاشتند. بدین ترتیب در سال 159 قبل از میلاد این شهر پایه گذاری شده است.

1207 میلادی حاکمیت شهر به دست سلجوقی ها و در قرن 15 میلادی به دست امپراطوری عثمانی افتاد.

آنتالیا به عنوان وارث تمدن های قدیم آثار بجا مانده از اسکندر کبیر و پاولوس را در خود حفظ نموده است.

 

استان آنتالیا یکی از 81 استان ترکیه است و مرکز آن شهر آنتالیا می باشد. استان آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر آغاز شده و به طول 60 کیلومتر توام با ساحل زیبای خود به شهر آلانیا در شرق آنتالیا ختم می شود. جمعیت این استان در حدود 000/2000/2 نفر و مساحت آن 723/20 کیلومتر مربع است. جمعیت شهر آنتالیا نیز در حدود 000/000/1 نفر برآورد شده است.

این استان در میان رشته کوه توروس و دریای مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است و به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می گردد و 30 درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه به این استان وارد می شوند.

 

به دلیل آب و هوای خاص مدیترانه ای، موقعیت آب و هوایی آنتالیا به گونه ای می باشد که در حدود 300 روز سال آفتابی بوده و بهشتی از فعالیت های ورزشی همچون موج سواری، اسکی روی آب، قایق رانی، کوهنوردی را به وجود آورده است. در فصل تابستان دمای هوای این شهر بین 35 تا 45 درجه سانتیگراد و رطوبت بین 65 تا 85 درصد می باشد. آنتالیا از اواسط فروردین تا آبان برای شنا مناسب است.

 

 

سواحل آنتالیا

 

ساحل دریای مدیترانه در ترکیه از تکیروا آغاز شده و تا محمودلار ادامه داشته و شهر ها و مناطق تفریحی بی شماری همچون کمر، آنتالیا، بلک، سیده، آلانیا را در بر می گیرد.

این مناطق تفریحی و ساحلی که هر کدام زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند، دارای پلاژهای زیبا، رشته کوه های پر از برف، صخره های ساحلی کم نظیر، روستاها و دهکده های آرامش بخش با مناظر بی نظیر می باشد. این مناطق از نظر آثار هنری و تاریخی بسیار غنی بوده و چندین اثر قدیمی و تاریخی مشهور را در خود جای داده است. هتلهای مدرن در کنار مکانهای دیدنی و طبیعت بکر، محیطی امن و راحت را برای شما مهیا نموده تا با آسودگی خاطر تعطیلات خود را در این مناطق سپری کنید.

 

دیدنی های آنتالیا

 

از آنجا که آنتالیا دارای قدمتی طولانی بوده دارای اماکن تاریخی مهمی می باشد.

مساجد و کلیساهای زیادی نیز در این شهر بنا شده اند که مسجد کورکوت و مسجد کبیر، مسجد قلعه، و... مدزسه کارتای، کلیسای عزیز نیکلاس، کلیسای آپایورگی از آن جمله اند.

 

کاپادوکیا ضیافت خارق العاده ایی از طبیعت است که فراتر از تخیلات زیبایی های خود را که با دست ساخته های بشر بر آن افزوده شده است به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

منطقه ایی که در زمان های قدیم به نام کاپادوکیا مشهور بود امروزه محل اعجاب انگیز ترین مناظر طبیعی بوده و بخش هایی از استانهای آکسارای، نوشیهر،نیغده،کایسری را شامل می شود.

نام کاپادوکیا جایی که زمین در اثر میلیونها سال فرسایش به شکل های عجیب و فانتزی در امده، برای بسیار ی از مردم یادآور شهرهای باستانی اوچ حیصار، گورمه، آوانوس، اورگوپ می باشد.

دودکش های پریان کاپادوکیا که به مانند ارواح در سطح زمین گسترده شده و همینطور شهرها و عبادتگاه هایی که تا عمق چندین متری زمین قرار گرفته اند به منطقه هوایی معنوی بخشیده است.

کاپادوکیا به دلیل موقعیت ممتاز خود در طول تاریخ از مناطق مهم و استراتژیک به شمار می آمده و مسیرهای تجاری مهم از جمله جاده معروف ابریشم از شرق،غرب،شمال، جنوب  این منطقه عبور می کرده است. این منطقه ر اثر ترددزیاد، همواره تحت تاثیر فرهنگ های گوناگون قرار داشته و از تاریخ و فرهنگی پیچیده برخوردار بوده است.کاپادوکیا در عین حال محل تلاقی عقاید و فلسفه های متفاوت نیز بوده که یکدیگر را تحت تاثیر قرار داده اند.

 

قونیه از شهرهای آباد و قدیمی ترکیه است که در گذشته ایکونیم نامیده می شده.قونیه پایتخت ترک های سلجوقی در قرون دوازدهم و سیزدهم بود و در آن زمان به عنوان یکی از مراکز فرهنگی بزرگ به شمار می آمد. در آن دوران رشد فرهنگی سیاسی و مذهبی در منطقه از رواج خاصی برخوردار بود و مولانا جلال الدین رومی فرقه صوفی را که در غربی ها به آن چرخش دراویش می گفتند را تاسیس کرد.امروزه آرامگاه مولانا با منظره خیره کننده و کاشی های سبز خود مشهورترین ساختمان کونیا به شمار می آید.در کنار آرامگاه مولانا، مدرسه دینی درویش ها قرار دار د که به موزه ای تبدیل گردیده است و در آن دست نوشته های مولانا و انواع هنرهای دستی آن دوره به نمایش گذارده شده است.

در نیمه نخست دسامبر مراسم یادبود مولانا با شکوه خاصی در قونیه برگزار می شود چرخش های کنترل شده و خلسه وار مردان سفید پوش سمازن برای هر تماشاگری جذاب است.

لوازم ضروری
چراغ پیشانی یا چراغ قوه کرم ضد آفتاب کفش پیاده روی زیر انداز لباس گرم گذر نامه عینک آفتابی لباس مناسب فصل قاشق، چنگال و بشقاب
تور قونیه تور ترکیه اردیبهشت 1403
هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد.
9 روزه

 کیومرث شریف
کیومرث شریف
از سال 1396 تا به حال 20 بار با ما سفر کرده است.
سخت ترین مرحله سفر برنامه ریزی اونه؛ آرند تور به بهترین شکل ممکن برای ما انجام میده، ما فقط از لحظه لحظه سفر لذت میبریم
همراه ما در سفرهای: جزیره هرمز هرمز A
خرید آنلاین یا رزرو قونیه تور ترکیه اردیبهشت 1403
قابل پرداخت توسط تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب
9939 بار
خرید آنلاین موفق
نوع ثبت‌نام
تعداد
نفر
قیمت هر نفر
هزینه سفر به زودی اعلام می‌گردد.
مبلغ قابل پرداخت
0 تومان
لطفا نوع ثبت‌نام خود را انتخاب نمایید.
5
در صورت رزرو موقت، کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
15
فقط در صورتی که پیش‌تر به صورت تلفنی یا اینترنتی اقدام کرده‌اید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
ایمیل و شماره تلفن همراه باید با زمان ثبت‌نام یکسان باشد در غیر این صورت با کارشناسان ما تماس بگیرید.
اگر هنوز تسویه حساب کامل نکرده‌اید می‌توانید از این گزینه برای پرداخت استفاده کنید.
7
شما در لیست انتظار هستید، در صورتی کنسلی هر کدام از همسفران با شما تماس گرفته و جایگزین خواهید شد.
7
نام
نام خانوادگی
ایمیل
کد ملی
تلفن همراه
کد تخفیف

کد تخفیف خود را وارد و دکمه «اعمال کد تخفیف» را بزنید.

اعمال کد تخفیف
  1. همسفران گرامی می توانند هزینه سفر را به شماره کارت زیر واریز نمایند:
    نام بانک شماره حساب و شبا شماره کارت صاحب حساب
    ملت ‎IR72-0120-0200-0000-5228-6847-36 6104-3379-2494-7482 احسان کرمی
  2. پس از واریز هزینه سفر ارائه (فیش واریزی، شماره تماس و عکس کارت ملی تمام نفرات) به دفتر آرندتور از طریق واتس آپ و دریافت تاییدیه ثبت نام الزامی می باشد.
  3. تمامی مسافرین در طول سفر دارای بیمه مسئولیت مدنی می‌باشند. تعهدات این بیمه: (هزینه های پزشکی هر نفر تا سقف 100.000.000 ریال، غرامت فوت و نقص عضو هر نفر 12.000.000.000 ریال)
  4. خواهشمند است پس از واریز وجه لطفا با شماره‌های زیر تماس گرفته و اطلاعات خواسته شده را در واتس آپ ارسال فرمائید.
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.