تور موریس

5 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

علاقه‌مندان به سفر به مناطق خاص و کمتر شناخته‌شده‌ی کره‌ی زمین نباید فرصت شرکت در تور موریس را که مارک توین نویسنده‌ی مشهور آمریکایی به آن لقب بهشت داده است از دست بدهند. موریس با سواحل، صخره‌ها و تالاب‌های شگفت‌انگیز خود در کنار سرگرمی‌های مختلف در انتظار گردشگرانی است که از سراسر دنیا برای تماشای زیبایی‌هایش به قاره‌ی آفریقا سفر می‌کنند.

موریس کجاست؟

موریس کشوری جزیره‌ای است که در فاصله‌ی ۸۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار در اقیانوس هند و سواحل شرقی آفریقا قرار دارد. جمهوری موریس علاوه بر جزیره‌ای به همین نام شامل جزایر آگالگا، کارگادوس کاجوس و رودریگز هم می‌شود. موریس در طول تاریخ ماجراهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و مستعمره‌ی کشورهای مختلف مثل پرتغال، هلند، فرانسه و انگلستان بود تا اینکه در نهایت توانست استقلال خود را به دست آورد.

اطلاعات کلی موریس

پیش از شرکت در تور موریس نگاهی به اطلاعات کلی این کشور در جدول زیر بیندازید:

اطلاعات ضروری کشور موریس

نام به انگلیسی

Mauritius

پایتخت

پورت لوئیس

زبان رسمی

فرانسوی

زبان‌های رایج

انگلیسی

پیش‌شماره

۲۳۰+

شماره‌های ضروری

پلیس: ۹۹۹ یا ۱۱۲

آتش‌نشانی: ۹۹۵ یا ۱۱۵

آمبولانس: ۱۱۴

وضعیت آب و هوا: ۱۱۷

واحد پول

رویپه موریس

میزان اختلاف ساعت با ایران

حدود ۳۰ دقیقه جلوتر است

آب و هوای جزیره موریس

آب و هوا در جزیره‌ی موریس از نوع استوایی معتدل همراه با وزش بادهای جنوب شرقی است؛ علاوه بر این موریس زمستان‌هایی سرد و خشک و تابستان‌هایی گرم و مرطوب را تجربه می‌کند. بین ماه‌های نوامبر تا آپریل سر و کله‌ی طوفان‌های موسمی هم در این کشور پیدا می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که موریس فقط دو فصل زمستان و تابستان را دارد که تغییرات دمایی در آن‌ها چندان محسوس نیست و مناطق مرکزی در مقایسه با بخش‌های ساحلی آب و هوای خنک‌تری را تجربه می‌کنند.

بهترین فصل سفر به جزیره موریس

از آنجایی که تغییرات دمایی بسیار زیادی در موریس مشاهده نمی‌شود، انتخاب بهترین زمان سفر به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. با این حساب علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی مثل موج‌سواری می‌توانند در فاصله‌ی دسامبر تا مارس به این کشور سفر کنند. در مقابل گردشگرانی که می‌خواهند از سواحل آرام و شنا در دریایی بدون موج لذت ببرند می‌توانند سایر ماه‌های سال را برای سفر خود در نظر بگیرند.

ویزای جزیره موریس

شهروندان کشورهای مختلف از جمله ایران برای سفرهای ۱، ۳ و ۶ ماهه‌ی خود به موریس باید به سراغ دریافت ویزای این کشور بروند که مراحل خاص خود را دارد:

  • در گام اول باید به سفارت موریس مراجعه و فرم درخواست ویزای گردشگری را تکمیل کنید.
  • بعد از تکمیل فرم مدارک لازم را به همراه درخواست خود به سفارت تحویل دهید.
  • در صورت پذیرش درخواست، نتیجه‌ی آن از طریق ایمیل به شما اعلام می‌شود.

نکته: در بدو ورود به موریس می‌توان در فرودگاه‌های این کشور ویزای توریستی ۱۴ روزه موریس را که قابلیت تمدید دو هفته‌ای دارد، دریافت کرد. دریافت این ویزا ظرف مدت چند دقیقه انجام می‌شود.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای سفر به جزیره موریس

برای دریافت ویزای توریستی جزیره موریس در کنار گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار، واچر هتل، بیمه‌ی مسافرتی و بلیط برگشت ممکن است به مدارک تمکن مالی هم نیاز داشته باشید، به خصوص در شرایطی که به صورت انفرادی به این کشور سفر می‌کنید. به همین جهت توصیه می‌شود که به ازای هر روز از سفر خود ۱۰۰ دلار آمریکا همراه داشته باشید.

فرودگاه‌های جزیره موریس

از آنجایی که موریس یک کشور کوچک است، فقط چهار فرودگاه در آن قرار دارند که سه عدد از آن‌ها مخصوص پروازهای داخلی و محلی هستند و یک مورد هم به پروازهای خارجی اختصاص یافته‌ است. این فرودگاه‌ها عبارتند از:

  • فرودگاه بین‌المللی Sivasagur Ramgoolam برای پروازهای خارجی
  • فرودگاه Plaine Corail در جزیره رودریگز برای پروازهای محلی
  • فرودگاه Agalega در شهر آگالئا برای پروازهای داخلی
  • فرودگاه FIC در شهر موریس برای پروازهای داخلی

هتل‌های موریس

موریس کشوری توریستی است و در هر سال از شمار زیادی از گردشگران سراسر دنیا پذیرایی می‌کند به همین جهت در آن انواعی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس وجود دارند که تعدادی از آن‌ها شامل کنستانس پرنس موریس، فور سیزن ریزورت ماریوت ات آناهیتا، شانگری لا لو توسروک، رویال پالم بیچ کامبر، وان اند اونلی لی سینت گرن، هرتیج لی تلفیر گلف و هتل لوکس گرند گوبه هستند.

قیمت تور جزیره موریس

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران و گردشگران هزینه‌های زندگی و تفریح در موریس است. مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید این است که قیمت نهایی تور جزیره موریس تا حد زیادی به سلیقه‌ی شما در انتخاب مدت تور، زمان تور، نوع هتل و خدمات ارائه شده در آن، کلاس پروازی، نوع ایرلاین، هزینه‌های جانبی تهیه‌ی غذا، تفریحات گردشگری، ورودی‌ها و... بستگی دارد؛ بنابراین با تغییر در هر یک از آن‌ها می‌توان قیمت تور را تا حدودی کاهش یا حتی افزایش داد.

تور لحظه آخری جزیره موریس

از آنجایی که عمده‌ی تورهای جزیره‌ی موریس با ایرلاین‌های قطری و اماراتی انجام می‌شود، معمولاً تور لحظه آخری به مقصد این جزیره برگزار نمی‌شود. به‌علاوه در صورتی که واقعاً به سفر به موریس علاقه دارید باید سفر خود را زودتر رزرو کنید تا ظرفیت آن تکمیل نشود.

تور ارزان جزیره موریس

همان‌طور که ملاحظه کردید فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت تور موریس اثر می‌گذارند؛ بنابراین شما با تغییر در آن‌ها و یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید هزینه‌های کلی سفر خود را به این جزیره کاهش دهید. برای مثال اگر تعداد روزهای اقامت خود را کاهش دهید، به سراغ هتل‌های سه ستاره بروید و سفر خود را هم در زمان‌های خلوتی انجام دهید، می‌توانید توری ارزان و مقرون‌به‌صرفه به موریس را تجربه کنید.

جاذبه های دیدنی جزیره موریس

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از شرکت در تور موریس بدانید، جاذبه‌های مختلف تاریخی و طبیعی آن است که تعدادی از آن‌ها در این بخش معرفی شده‌اند:

  • قصر ایورکا (Eureka): یکی از زیباترین بناهای تاریخی موریس در قسمت جنوبی کوهستان پوس قرار دارد. ایورکا به شکل یک ساختمان بزرگ با معماری جذاب سبک فرانسوی و انگلیسی است که در قرن نوزدهم به اشراف‌زادگان این دو کشور تعلق داشت و در حال حاضر هم به عنوان موزه برای نگهداری آثار هنری و عتیقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ساحل ترو د آرجنت (Trou d Argent): از تماشایی‌ترین سواحل موریس در جزیره‌ی رودریگز که شن‌های سفید، صخره‌های سنگی و آب‌های زلال آن بهترین چشم‌اندازهای طبیعی ممکن را برای لذت بردن و ثبت تصاویر خارق‌العاده ایجاد کرده‌اند.

  • باغ‌های سلطنتی پمپلموسس (Pamplemousses): این باغ فوق‌العاده در قرن هجدهم میلادی توسط باغبانی فرانسوی به نام پییر پویور ساخته شد و در مرکز آن ساختمانی به نام Mon Plaisir قرار دارد. در زمان بازدید از این باغ می‌توانید از تماشای گیاهان غیربومی و درختان خاص و نادر لذت ببرید.
  • پارک طبیعت لا وانیل (La Vanille Nature Park): در بخش جنوبی جزیره‌ی موریس یک پارک ۳.۵ هکتاری زیبا برای لذت بردن از شگفتی‌های طبیعت قرار دارد که شهرت خود را مدیون لاک‌پشت‌های غول‌پیکری است که در آن زندگی می‌کنند. البته این تمام ماجرا نیست و سایر گونه‌های جانوری مثل تمساح، میمون و ایگوآنا هم در این مجموعه سکونت دارند.
  • آکواریوم موریس: یکی دیگر از مکان‌هایی که باید حتماً در تور موریس بازدید کنید، آکواریوم بزرگ و زیبای این جزیره است که حدود ۲۰۰ جاندار دریایی مختلف در آن در کنار کوسه‌ها و لاک‌پشت‌های غول‌پیکر نگه‌داری می‌شوند. اگر می‌خواهید صحنه‌ی جذاب غذا دادن به ماهی را تماشا کنید بهتر است در ساعات اولیه‌ی روز حدود ۱۱ به آکواریوم بروید.

  • دهکده تفریحی گرند بای (Grand-Baie): در منطقه‌ی ساحلی Rivieri du Rempart می‌توانید به یکی از زیباترین دهکده‌های تفریحی موریس یعنی گرند بای سر بزنید و در کافه‌ها و رستوران‌های آن وقت‌گذرانی کنید. فروشگاه‌های موجود در این دهکده انواع صنایع دستی جزیره را به فروش می‌رسانند که انتخاب مناسبی برای سوغاتی هستند.
  • پارک طبیعی کازلا (Casela): یکی دیگر از پارک‌های طبیعی جزیره موریس کازلا است که در مساحت ۱۴ هکتاری آن حدود ۱۵۰۰ گونه شیر، چیتا، بزکوهی، گورخر، پرنده و... زندگی می‌کنند. در کنار بازدید از محل زندگی این حیوانات گردشگران امکان پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری هم در فضای پارک طبیعی کازلا دارند.

تور موریس آرند تور

اگر می‌خواهید یکی از لوکس‌ترین و بهترین تورهای گردشگری را به جزیره موریس در اقیانوس هند تجربه کنید، زمان را از دست ندهید و پکیج دلخواه خود را هر چه سریع‌تر از آرند تور رزرو کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارکنان و مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1400/09/17 13:42
سلام.من قيمت تور موريس ٧ شب هتل هيلتون از تاريخ ٢٧ خرداد ميخواستم(حركت ٢٦ خرداد)
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/09/25 09:42
با سلام و احترام
فعلا متاسفانه نداریم در صورت موجود شدن تور موریس خدمتتون اطلاع رسانی خواهد شد
باتشکر از پیام شما