تور ترکمنستان

10 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

ترکمنستان یک مقصد توریستی بی سابقه است که بیشتر به خاطر فرهنگ، تاریخ و حاکم دیرین خود نیازوف شناخته شده است. ترکمنستان کشوری که در زمان گم شده است و ریشه های قبیله ای و پیوندهای اجدادی آن با جاده بزرگ ابریشم قابل لمس است. سرزمینی که به هر طریق ممکن منحصر به فرد است. از تعطیلات عجیب گرفته تا آرایش سرهای متمایز تا جاذبه های گینس، این کشور در یک پکیج قرار نخواهد گرفت. ترکمنستان نه تنها به خاطر منحصر به فرد بودن، بلکه به خاطر تاریخی که از خرابه های غبار آلودش، مردمی برازنده و با وقار که در شهرهایش زندگی می‌کنند و زیبایی بی بدیل فرش‌های برنده جایزه، اسب‌های اصیل و ویژگی‌های طبیعی، دوست داشتنی است. این کشور در آسیای میانه قرار دارد و در شمال کشور عزیزمان ایران واقع شده است. به این معنی که شما می‌توانید حتی با خودرو شخصی به این کشور سفر کنید.

ترکمنستان کجاست؟

ترکمنستان کشوری در آسیای مرکزی است که از شمال غربی با قزاقستان، از شمال، شرق و شمال شرقی با ازبکستان، از جنوب شرقی با افغانستان، از جنوب و جنوب غربی با ایران و از غرب با دریای خزر همسایه است. عشق آباد پایتخت و بزرگترین شهر آن است. ترکمنستان یکی از شش کشور مستقل ترک است، که با 7.2 میلیون نفر جمعیت، سی و پنجمین کشور پرجمعیت آسیا است و دارای کمترین جمعیت در بین جمهوری‌های آسیای مرکزی است. ترکمن‌ها سه چهارم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و گروه های کوچکی از ازبک‌ها، روس‌ها، قزاق‌ها و تاتارها را تشکیل می‌دهند.

  • زبان رسمی: ترکمنی
  • مذهب: اسلام (عمدتا اهل سنت)؛ همچنین مسیحیت (ارتدوکس شرقی).
  • واحد پول: (جدید) منات.
  • پیش شماره: 993+
  • تفاوت زمانی ترکمنستان با ایران: 30/1 ساعت جلوتر از ایران
  • ولتاژ برق شهری: 220 ولت
  • فرودگاه: فرودگاه عشق آباد

بهترین زمان برای سفر به ترکمنستان

فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ترکمنستان و سایر کشورهای منطقه آسیای مرکزی محسوب می‌شود. اما بستگی به این دارد که قصد دارید کجا بروید و چه فعالیت‌هایی را می‌خواهید در آنجا انجام دهید. بیشتر قسمت‌های ترکمنستان دارای آب و هوای سرد کویری با تابستان‌های بسیار گرم و خشک و زمستان‌های خنک و کوتاه است. باران در اینجا معمولا در بهار و پاییز اتفاق می افتد. برای بازدید از زیباترین طبیعت و مناظر تاریخی ترکمنستان مانند دهانه شعله ور داورازا که به دروازه جهنم نیز معروف است، صحرای کاراکوم، فلات دایناسورها، دره یانگی کالا، نیسا قدیم و دیگر شهرهای باستانی، بهتر است در بهار یا پاییز به آنجا بروید.

در نیمه اول سال مساعدترین ماه‌ها از اسفند تا خرداد است. در نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به ترکمنستان شهریور، مهر و آبان است. در طول ماه های زمستان، هوای اینجا می‌تواند بسیار سرد باشد و بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی امکان پذیر است. تیر و مرداد به شدت گرم است، گاهی اوقات دمای هوا به 50 درجه سانتی گراد میرسد، به ویژه در صحرای کاراکوم.

جاهای دیدنی ترکمنستان

عشق آباد - پایتخت یادبود پر از سنگ مرمر و معماری طلایی

عشق آباد پایتخت ترکمنستان است و یکی از جالب ترین مکان‌هایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید! آیا می‌دانستید که عشق آباد دارای رکورد گینس برای بالاترین تراکم ساختمان‌های پوشیده از مرمر سفید در جهان است؟ این شهر همچنین دارای رکورد بیشترین تعداد استخر آبنما در یک فضای عمومی و بسیاری از جذابیت‌های دیگر است. گزینه های مختلفی برای سفر یک روزه از عشق آباد وجود دارد، مانند بازدید از خرابه های باستانی نساء قدیمی یا بازدید از مزرعه اسب با نژاد معروف اسب‌های آخال تکه.

دروازه - دهانه گاز که به عنوان "دروازه جهنم" نیز شناخته می شود

یکی از غیر معمول‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر جهان، دهانه گاز سوزان است که به نام «دروازه جهنم» نیز شناخته می‌شود. شعله های آتش ناشی از دهانه عظیم وسط بیابان تعجب مسافران و مردم محلی را بر می انگیزد. تاریخچه پشت این دهانه مرموز بسیار ساده است، زیرا در سال 1971 زمین شناسان شوروی در محل یک غار برای یافتن گاز حفاری می‌کردند. غار فرو ریخت و گاز آزاد شد. هیچ کس زخمی نشد. اما از ترس مسموم شدن، گاز را عمدا آتش زدند. هیچ گزارش دقیقی از این رویداد وجود ندارد، اما واقعیت این است که این غار گازی از آن زمان تا کنون می‌سوزد. قطر دهانه 69 متر و عمق آن 30 متر است. می‌توانید آن را دور بزنید و از سال 2018 حتی حصاری برای ایمنی مسافران تعبیه شده است. شما می‌توانید از این مکان شگفت انگیز در صحرای کاراکوم دیدن کنید و اقامت و دیدن آن در شب بسیار تاثیرگذار است.

YANGYKALA - صخره های سورئال و چشم انداز دره ها

دره های چشمگیر Yangykala  5.5 میلیون سال پیش شکل گرفته اند و این مناظر شگفت انگیز سنگ آهکی توسط رودخانه ها و بادهایی صحرای Karakum شکل گرفته اند. حدود 15 میلیون سال پیش، این منطقه یک منطقه ساحلی از اقیانوس/دریای باستانی Paratethys بود. این یکی از نقاط برجسته کشور است، اما گردشگران زیادی به آنجا نمی روند، بنابراین اگر تصمیم به کاوش در این نقاط کشور دارید، به احتمال زیاد همه چیز را برای خود خواهید داشت. شما می‌توانید از بالکان آباد یا ترکمن باشی به آنجا برسید زیرا از هر دو شهر حدود 160 کیلومتر فاصله است.

شهر مرو

مرو از سال 1999 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و خرابه های آن 4000 سال تاریخ را در بر می‌گیرد. تا قرن یازدهم یکی از مراکز مهم آموزشی در جهان اسلام بود. در قرون 11-12، این شهر پایتخت امپراتوری سلجوقیان بزرگ بوده است. در قرن سیزدهم بیش از 500000 نفر جمعیت داشت و در آن زمان یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب می‌شد. در سال 1221 توسط امپراتوری مغول ویران شد و از آن زمان تا حدی چندین بار باز سازی شد، اما هرگز به شکوه سابق خود نرسید. امروزه می‌توانید در ویرانه‌های قلعه‌های باستانی، خیابان‌های قرون وسطایی قدم بزنید و حتی از مقبره سلطان سنجر حاکم سلجوقی دیدن کنید. مساحت این سایت 353 هکتار با منطقه حائل 883 هکتار است. با قدم زدن در این خرابه‌های آجری عظیم، نمی‌توان تصور کرد که زمانی شهری مهم در جاده ابریشم بوده است.

گونور تپه

این یکی دیگر از مکان‌های باستانی چشمگیر است که در 60 کیلومتری مرو باستانی قرار دارد. این مکان یک سکونتگاه اولیه عصر برنز است که مربوط به 2400-1600 قبل از میلاد است. در دهه 1970 حفاری شد و به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای مجموعه باستان شناسی باکتریا-مارگیانا (BMAC) یا تمدن آکسوس شناخته شد. اعتقاد بر این است که یکی از مراکز اولیه دین زرتشتی است. آثار سرامیکی و سنگی زیادی و همچنین جواهرات در آنجا یافت می‌شود. کاوش ها در سال 1355 به سرپرستی ویکتور ساریانیدی آغاز شد و هنوز کاوش در آنجا ادامه دارد.

مراکز خرید ترکمنستان

مرکز خرید معمولا جزو مکان‌های محبوب گردشگران است. چون در مراکز خرید می‌توانید هر آنچه که برای سفر راحت نیاز دارید بخرید و همچنین هدایای خوبی برای عزیزان‌تان پیدا کنید.

  • مرکز خرید Berkarar: مرکز خرید برکارار در جنوب عشق ‌آباد واقع شده، شامل برج تجاری ۱۲ طبقه با یک مرکز خرید ۴ طبقه و پارکینگ برای ۱۳۰۰ خودرو است. این مجموعه فروشگاه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد، همچنین دارای امکاناتی مانند سالن بولینگ، سینما، و کافه به سبک غربی است.
  • مرکز خرید عشق‌ آباد Ashgabat Shopping Mall: مرکز خرید عشق ‌آباد در مرکز شهر و با معماری تلفیقی از مدرن و سنتی واقع شده، فضایی کم ولی با فروشگاه‌های متعدد ارائه می‌دهد. ورودی این مجموعه دارای پله‌های مرمرین و نمای بیرونی با تزیینات کلاسیک و مدرن است. وسعت این مرکز ۱۲ هزار ۲۰۰ مترمربع است و در ۴ طبقه قرار دارد.
  • مرکز خرید Paytagt: مرکز خرید پایتخت یک مجموعه‌ی تجاری و برج اداری در جنوب شرقی عشق‌ آباد است. برج اداری این مجموعه دارای ۲۱ طبقه و مرکز خرید آن سه طبقه دارد که محصولات متنوعی با کیفیت‌های برتر در آن ارائه می‌شود.
  • مرکز خرید Altyn Asyr: مرکز خرید آلتین آسیر به خاطر داشتن یکی از بزرگترین فواره‌های جهان شناخته می‌شود. دو طبقه از این مجموعه به عنوان مرکز خرید خدمت می‌کند و یک رستوران در طبقه‌ی ششم آن وجود دارد که از طریق آسانسور به راحتی قابل دسترسی است و چشم ‌اندازهای زیبایی از شهر را به نمایش می‌گذارد.

هزینه سفر به ترکمنستان

هزینه اقامت

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که شهر عشق ‌آباد در سال‌های اخیر داشته، اکنون این شهر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری و مسافرتی تبدیل شده است. با ساخت و سازهای زیادی که در این شهر انجام شده، هتل‌های مجلل و لوکس نیز در آن فراوان شده‌اند. این هتل‌ها با استانداردهای بین‌ المللی و هتل‌های لوکس اروپایی رقابت می‌کنند و امکانات بسیاری را برای مهمانان خود فراهم می‌کنند.

در این شهر، مشکلی برای اقامت در هتل‌های مجلل و لوکس وجود ندارد. مهمانان می‌توانند از امکانات بی‌نظیر و خدمات ویژه این هتل‌ها بهره‌مند شوند و تجربه‌ای لذت ‌بخش را در سفر خود داشته باشند. همچنین، علاوه بر هتل‌ها، مهمانخانه‌ها و هاستل‌های زیادی نیز در این شهر وجود دارند که امکان اقامت با قیمت‌های متنوع را برای مسافران فراهم می‌کنند. اما با توجه به تغییراتی که در نرخ ارز می‌شود ما نمی‌توانیم نرخ درستی از هزینه به شما بدهیم شما می‌توانید با رزرو هتل درخواستی خود از نرخ دقیق آن مطلع شوید.

هزینه ی خورد و خوراک

هزینه غذا در رستوران متوسط این کشور حدود 14.29 دلار است، اما برای یک وعده غذای دو نفره در اینجا باید حدود 50 دلار پرداخت کنید. یک ساندویچ مک‌ دونالدز در ترکمنستان 9.29 دلار است و قیمت آب معدنی 0.72 دلار و نوشابه 1.54 دلار و یک فنجان قهوه 2.24 دلار می‌شود. با توجه به شباهت ذائقه مردم ترکمنستان با ایرانیان، تهیه غذا در اینجا مشکلی ندارد.

هزینه حمل و نقل

بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی در عشق آباد 0.14 دلار، تعرفه تاکسی 0.85 دلار و 0.40 برای یک کیلومتر است.

یکی از گران ترین چیزها در ترکمنستان سیگار است. دولت پروژه جدیدی را برای کاهش تعداد افراد سیگاری آغاز کرده است. در حال حاضر ترکمنستان کمترین میزان مصرف دخانیات را در جهان دارد. سیگار بسیار گران است و به سختی پیدا می‌شود. گردشگران مجاز به واردات بیش از دو بسته مهر و موم شده نیستند.

انواع تور ترکمنستان

سفر به ترکمنستان را می‌توان به دو روش اصلی انجام داد: سفر هوایی، سفر زمینی. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که بستگی به ترجیحات و شرایط شخصی گردشگران دارد.

تور هوایی به ترکمنستان

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های سفر به ترکمنستان از ایران، سفر هوایی به این کشور است. با این حال، استفاده از این روش نسبت به روش‌های دیگر سفر به ترکمنستان هزینه بیشتری دارد. در ایران، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی معتبر به سفر به این کشور می‌پردازند. مسیر پرواز از فرودگاه امام خمینی به ترکمنستان حدود ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه زمان می‌برد. شرکت‌های هواپیمایی مانند کاسپین، ترکیش ایر و فلای دبی امکان پرواز به عشق ‌آباد را فراهم کرده‌اند.

تور زمینی به ترکمنستان

مسیرهای زمینی برای سفر به کشور ترکمنستان از طریق مرز باجگیران انجام می‌شود. در این روش، ابتدا از سمت خراسان حرکت کرده و سپس به شهر مرزی باجگیران می‌رسید. لازم به ذکر است که تور زمینی ترکمنستان معمولا با اتوبوس انجام شده و قطار مستقیمی برای سفر به این کشور وجود ندارد. البته افراد بعد از گذر از مرز و ورود به ترکمنستان می‌توانند از سیستم حمل و نقل عمومی و قطارهای مختلف آن جا استفاده کرده و وارد شهر محبوب و مورد نظر خود شوند. در روزهای عید نوروز، تور ترکمنستان به صورت زمینی بسیار رایج است. ممکن است شما بتوانید برای دیدن مراسم نوروز در این کشور این روش را انتخاب کنید. اگرچه هزینه سفر زمینی کمتر از هوایی است، اما برای ورود به ترکمنستان، علاوه بر پاسپورت، ویزا و دعوتنامه نیز لازم است. به همین دلیل، مسافران باید هزینه دریافت ویزا و دعوتنامه را هم به علاوه قیمت تور هوایی یا زمینی محاسبه و برآورد کنند.

قیمت تور ترکمنستان

اطلاعات در مورد قیمت تور ترکمنستان و همچنین لیست بهترین تورها بسیار مهم است. در این متن، این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

  1. قیمت تور ترکمنستان: قیمت تورها بر اساس عوامل مختلفی مانند مدت زمان اقامت، امکانات ارائه شده، هتل‌ها و خدمات مورد نیاز متغیر است. برای دستیابی به اطلاعات دقیق، بهتر است با آژانس‌ مسافرتی آرند تور به شماره 02148407 تماس بگیرید یا به وبسایت‌ آرند تور مراجعه کنید.
  2. نکات ضروری: در انتخاب تور، نکاتی مانند هزینه‌های ضمانت‌ نامه بازگشت، ویزا، خدمات اضافی، و شرایط لغو تور بسیار مهم هستند. قبل از رزرو تور، اطمینان حاصل کنید که همه این موارد را در نظر گرفته‌اید.
  3. مسافرت در ترکمنستان: قبل از سفر، بهتر است با شرایط و مقررات مربوط به مسافرت به ترکمنستان آشنا شوید. این شامل مقررات ویزا، پروتکل‌های بهداشتی، و هرگونه محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ می‌شود.

برای تورهای ترکمنستان، عواملی مانند مدت زمان اقامت، امکانات محل اقامت شامل صبحانه، نهار و شام، نوع تور ترکمنستان (زمینی یا هوایی)، بیمه مسافرتی و ویزا، و زمان سفر اهمیت دارند.

تور ترکمنستان آرند تور

اگر برای تعطیلات تابستانی آماده شده و به دنبال مقصدی جذاب مثل ترکمنستان هستید، انتخاب تور ترکمنستان آرند تور می‌تواند گزینه‌ی عالی باشد. برای دیدار از زیبایی‌های تاریخی و طبیعی کشور ترکمنستان با آرند تور همراه شوید و یا رزرو تور ترکمنستان خود را از ما بخواهید تا سفری به‌ یاد ماندنی را داشته باشید. کارشناسان ما در آرند تور آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد نحوه برگزاری و شرایط و قیمت تور ترکمنستان هستند.

 

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
رستم
1401/08/13 21:13
سلام وقت بخیر جناب!تور ارمنستان با خانواده مجموع 3نفر چقدر تموم میشه لطفا در صورت جواب دهی ایمیل بفرستید تشکر
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/08/19 10:19
با سلام و احترام
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر از تور ارمنستان با بخش فروش آرندتور تماس بگیرید.
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1401/07/29 18:08
سلام.برای عیدتورترکمنستان دارید.باقطار.
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/08/09 16:52
با سلام و احترام
فعلا متاسفانه امکان برگزاری تور ترکمنستان وجود ندارد
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1400/12/27 00:31
سلام قیمت ویزای ترکمنستان چند؟ قیمت تور ترکمنستان با قطار چند؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 16:54
با سلام و احترام
فعلا متاسفانه تور ترکمنستان موجود نیست
باتشکر از پیام شما