جاذبه های بابلسر
بایلسر شبیه کارت پستال است

دیدنی‌های بابلسر

10 رای   شما هم امتیاز بدهید!

شهر ساحلی بابلسر در استان مازندران و مابین کوهستان البرز و دریای خزر واقع شده است. از زیبایی‌های این شهر هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. بیراه نیست که خیلی‌ها به آن  لقب شهر کارت پستالی را داده‌اند.

 

بابلرود و پل معلق

رودخانه‌ی بابلرود از وسط شهر بابلسر می‌گذرد و همین امر باعث جذابیت فوق‌العاده‌ی آن است. این رود که به آن باول رود هم می‌گویند پر از مناظر دیدنی و امکانات تفریحی مثل قایقرانی، زمین ورزشی، محوطه‌ی بازی و کافی شاپ است. پل معلقی با طول ۸۰ متر و عرض ۸ متر و با ارتفاع ۱۶ متر روی رودخانه‌ی بابلرود قرار دارد که نماد بابلسر محسوب می‌شود. این پل به دوره‌ی رضاشاه تعلق دارد.

 

شهرک ساحلی خزرشهر

خزرشهر شهرکی ویلایی و لوکس در نزدیکی بابلسر است که می‌توان آن را گران‌ترین شهرک ویلایی کشور نامید. این شهرک پر از ویلاهای بزرگ و مغازه‌های لوکس از برندهای مختلف است. ساحل معروف خزرشهر، سی ساید نام دارد و رستوران‌های قدیمی آن همیشه شلوغ و پرمشتری اند. خزرشهر با ماشین‌های روز دنیا که در آن تردد می‌کنند بین جوان‌ترها شناخته شده است.

 

برج ساعت

برج قدیمی ساعت یکی دیگر از نمادهای شهر بابلسر است. این برج به یکی از بزرگان شهر از خاندان صالحی مشهدسری تعلق داشته و در خیابان فلسطین قرار دارد.

 

اسکله‌ی ساحلی

اسکله‌ی بابلسر یکی از زیباترین اسکله‌های ساحلی کشور است که سنگ‌های موج‌شکن آن منحصربه‌فردند. روی این اسکله اگر قدم بگذارید قایق‌ها و کشتی‌هایی را می‌بینید که هریک گوشه‌ای آرام گرفته‌اند. اتاقک‌های اسکله برای نوشیدن چای و اجاره‌ی قایق پیش‌بینی شده که تجربه‌ی لذت‌بخشی به شما می‌دهد.

 

سد لاستیکی

یکی دیگر از دیدنی های بابلسر، سد لاستیکی است که در بهنمیر بابلسر قرار دارد و به نام سد عرب خیل هم شناخته می‌شود. این سد ۵۰ متر طول و ۳ متر ارتفاع دارد. در اطراف سد لاستیکی، اقامتگاه و اماکن تفریحی برای مسافران در نظر گرفته شده است.



1395/05/13 | کد مطلب: 266
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.