ییلاق جهان نما | جنگل جهان نما
اینجا خبری از تلفن و برق و گاز نیست

ییلاق جهان‌نما در بام گلستان

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

دهکده‌ی جهان‌نما روستایی ییلاقی در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی جهان‌نماست که ۸۵ کیلومتر با گرگان فاصله دارد و در جنوب شرقی کردکوی واقع شده است. این دهکده‌ی رؤیایی ۳۰ هزار و ۶۵۰ هکتار مساحت دارد و به خاطر قرارگرفتن در میان دشتی زیبا و مجاورت با جنگل‌های هیرکانی، به شدت دلنشین و محبوب است.

بام گلستان

جهان‌نما را بام گلستان هم می‌گویند. به این خاطر که از فراز بلندی‌های این منطقه‌ی سرسبز، می‌توان چشم‌انداز گرگان، بندر ترکمن، کردکوی و میانکاله را مشاهده کرد.

تور ییلاق جهان نما

جنگل‌های هیرکانی

جهان‌نما جنگلی هیرکانی است که سرتاسر آن را مه فرامی‌گیرد و از هر گوشه‌ی آن چشمه‌ای جوشیده و رودخانه‌ای می‌خروشد. ببر، پلنگ، گرگ، میش، خرس، خوک، کل و بز در این جنگل‌ها دیده می‌شوند و طبیعت آرام پذیرای مسافران و گردشگران است.

 

خانه‌هایی با سقف شیروانی

خانه‌های جهان‌نما سقف‌های شیروانی با رنگ‌های مختلف دارند که زیبایی این روستا را چند برابر کرده است. می‌توانید برای اقامت یکی از کلبه‌ها را اجاره کنید. اگر هم خواستید امکان چادرزدن و کمپ‌کردن در دل طبیعت فراهم است.

 

نه موبایل نه برق و تلفن

در دهکده‌ی جهان‌نما موبایل آنتن نمی‌دهد و در نتیجه از دنیای شلوغ شهر خبری نیست. اینجا از برق و گاز و تلفن هم اثری نیست و تجربه‌ی زندگی در دل جنگل و کوه، بسیار طبیعی‌تر می‌شود.

 

بکر و دست‌نخورده

 جهان‌نما به دلیل قرارگرفتن در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌، بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است. همین مسئله مسئولیت مسافران را بیشتر می‌کند تا بیشتر مراقب طبیعت باشند تا نه آسیبی به آن برسانند نه خودشان در خطر بیافتند.

 

ملزومات سفر

اگر به جهان‌نما می‌روید به دلیل اینکه اکثر اوقات در آنجا باران می‌بارد، حتماً کفش و لباس مناسب همراه داشته باشید. برای ماشینتان زنجیرچرخ ببرید و مهمتر از همه آب آشامیدنی و مقداری غذاهای سبک و کنسروی در کیفتان بگذارید. کلبه‌های جهان‌نما بخاری هیزمی دارند ولی وسایل خواب و خوراک را خودتان باید تهیه کنید. اگر می‌خواهید چادر بزنید حتماً وسایل ضروری کمپینگ را همراهتان داشته باشید.



1395/04/24 | کد مطلب: 249
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.