قلات شیراز
معروف‌ترین استراحت‌گاه شیرازی‌ها

«قلات شیراز» هوش از سرتان می‌برد

4 رای   شما هم امتیاز بدهید!

در صفحات اجتماعی اهالی شیراز رد پای روستای خوش آب و هوایی به چشم می‌خورد که قلات نام دارد. شیرازی‌ها که به مهمان نوازی و تفریح و حال خوش معروف‌اند، هر چند وقت یک بار به این روستا می‌روند و دیدن آنجا را به مهمان‌هایشان هم توصیه می‌کنند.

قلات زیبا کجای شیراز است؟

قلات در ۳۶کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد. برای رفتن به آنجا جاده‌ی شیراز به سپیدان را باید بروید و در میانه‌ی راه، مسیر روستای قلات را در پیش بگیرید.

تور شیراز

سنگفرش‌ کوچه‌ها و خانه‌های سنگی

 قلات یک روستای شیب‌دار و پلکانی است که کوچه‌های آن سنگفرش شده‌اند. خانه‌های روستا اغلب از سنگ و چوب ساخته شده و برای ورود به روستا، باید ماشینتان را در بخش پایینی آن بگذارید. داشتن کفش راحتی و مناسب به شما کمک می‌کند که بیشتر از فضای روستا لذت ببرید.

 

درختان چند هزارساله و آبشارهای بالادست روستا

روستای قلات قدمت فراوانی دارد و پر از درختان سربه فلک کشیده و قدیمی است. انگور، انجیر، گردو و تمشک وحشی در قلات به وفور دیده می شود. اگر کمی اهل پیاده‌روی باشید می‌توانید در بخش بالایی روستا، از دیدن آبشارهای قلات لذت ببرید.

 

کلیسای قدیمی و حمام سعدی

یک کلیسای زیبا و قدیمی در وسط روستای قلات قرار گرفته است که گفته می‌شود بنای آن به زمان جنگ جهانی اول و دوم برمی‌گردد. همچنین از حمام باستانی قلات می‌توانید دیدن کنید که برخی از اهالی می‌گویند شاعر بزرگ شیراز حضرت سعدی در آنجا استحمام می‌کرده است.

 

پاییز قلات رنگ دیگری است

روستای قلات اگرچه در تمام فصول سال دیدنی و گشتنی است، اما در فصل پاییز با ریزش برگ‌های درختان زیبایی صدچندانی دارد. قلات پر از رستوران‌های باغی و خانه‌های بوم‌گردی است که می‌تواند لحظات و روزهای به‌یادماندنی برایتان به یادگار بگذارد.



1395/04/24 | کد مطلب: 248
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.