چگونه رئال برزیل اقتصاد برزیل را متحول کرد؟

واحد پول برزیل چیست؟

شما هم امتیاز بدهید!

کسب اطلاعات دربارۀ واحد پول برزیل، بهانه‌ای است برای سفر به سرزمینی که نیمی از جنگل‌های پرباران جهان، یعنی آمازون را در دل خود جای داده‌است. اگر شما هم سفر به زیست‌بوم شگفت‌انگیز و پر از راز و رمز، آمازون و کشور بزریل را در سر دارید و دوست دارید به زادگاه بسیاری از فوتبالیست‌های مطرح جهان سری بزنید، بهتر است، قبل از سفر به برزیل، اطلاعات دقیقی در مورد نرخ ارز این کشور و روش‌های تبدیل آن کسب کنید.

تور برزیل

واحد پول برزیل چیست؟

واحد پول بزریل، رئال یا رآل با نشان اختصاری، ($R با کد: BRL) است. هر رآل به ۱۰۰ سنتاوو تقسیم می‌شود. در سال 1994 برای بار چندم، برزیل واحد پول خود و تعداد صفرهای آن را تغییر داد. بیش از این اتفاق، واحد پول بزریل « رئال کروزریوی » بود.

شاید ندانید، اما بسیاری از کشورهای جهان، از جمله همسایۀ ایران، «ترکیه» برای کنترل تورم در واحد پول رسمی خود، به حذف صفرها اقدام کرد و توانست تا حد زیادی تورم را کنترل کند. زمانی که برزیل 3 صفر خود را حذف کرد؛ با تورم%2000 مواجه بود و ارزش واقعی پول رسمی این کشور هر ماه%40 کاهش می‌یافت.

ارزش واحد پول بزریل به دلار

قیمت واحد پول برزیل به دلار دانم در حال نوسان است. دلیل این مسئله نیز به عوامل متعددی، همچون سیاست‌های اقتصادی دولت و شرایط بازار جهانی بر نرخ ارز رئال، بستگی دارد. پول برزیل به صورت سکه و اسکناس، توسط بانک مرکزی این کشور عرضه می‌شود.

6 نکته جالب درباره رئال، واحد پول برزیل

  1. رئال، همانطور که اشاره کردیم، واحد پول رسمی برزیل است که جمع آن «رئایس» نام دارد. هر رئال به ۱۰۰ سنتاوو تقسیم می‌شود.
  2. بانک مرکزی برزیل (Banco Central do Brasil) تنها نهادی است که مسئولیت انتشار اسکناس و سکه را در این کشور به عهده دارد.
  3. سکه‌ها به صورت مختلف با ارزش‌های متفاوت در بازار پخش می‌شوند. ارزش آن‌ها از ۱ سنتاوو تا ۱ رئال متفاوت است.
  4. اسکناس‌ها نیز در ارزش‌های ۱ تا ۱۰۰ رئال، توسط بانک مرکزی منتشر می‌شوند.
  5. تصاویر روی اسکناس‌ها، تماماً یک مجسمه، نماد جمهوری این کشور است، به جز اسکناس ۱۰ رئالی که تصویر «پدرو آلوارس کابرال»، کاشف پرتغالی برزیل، روی آن نقش بسته است.
  6. تصویر پشت اسکناس‌ها نیز به حیات وحش این کشور اختصاص دارد. به گونه‌ای که تصویر «درنای خاکستری» پشت اسکناس۵ رئالی، «پرنده آرا« پشت اسکناس 10 رئالی و «پلنگ» پشت۲۰ رئالی طراحی شده‌است.

تلاطم‌های تاریخی و تأثیر آن بر واحد پول برزیل

واحد پول برزیل همانطور که گفتیم بارها دچار تغییر شده‌است. به گونه‌ای که:

  • با ورود پرتغالی‌ها و هلندی‌ها در اواسط قرن ۱۷ به برزیل، واحد پول این کشور، رئال قدیمی انتخاب شد. نماد "رئال قدیمی" (Rs$) شبیه دلار بود. جمع رئال قدیمی "ریس" (réis) بود، در حالی‎‌که جمع رئال مدرن "رئایس" (reais) است.
  • به دلیل تورم، واحد عملی رئال قدیمی چندین بار تغییر کرد، ابتدا به "میل ریس" (هزار ریس) و سپس به "کنتو دِریس" (یک میلیون ریس) تبدیل شد. با وجود اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سال ۱۸۲۲، رئال قدیمی همچنان واحد پول رسمی باقی ماند.
  • رئال قدیمی تا سال ۱۹۴۲، همچنان واحد پول برزیل بود. تا اینکه در آن سال، رئال به "کروزِیرو" جایگزین شد
  • کروزیرو در سال ۱۹۴۲ جایگزین رئال قدیمی شد و تا سال ۱۹۹۴ در 3 نسخه مختلف مورد استفاده قرار گرفت. نام "کروزیرو" از صورت فلکی محبوب فرهنگ برزیلی "صلیب جنوبی" الهام گرفته شده‌است.
  • در سال ۱۹۹۴، رئال جدید به عنوان واحد پول رسمی برزیل، جایگزین "کروزِیرو رئال" شد.

آیا رئال برزیل یک ارز محدود ‌است؟

در پاسخ باید گفت، بله واحد پول برزیل، محدودیت‌های متعادلی دارد. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید رئال برزیل را خارج از کشور تبدیل کنید. از سوی دیگر محدودیت هایی نیز برای تراکنش ارزهای داخلی وجود دارد. هدف از ارائه تمامی این محدودیت‌ها، حفظ استقرار اقتصاد و جلوگیری از نوسان‌های شدید در ارزش رئال است.

چگونه می‌توان در برزیل تعامل ارزی داشت؟

اگرچه رئال برزیل فقط در داخل کشور برزیل استفاده می‌شود، اما تبدیل پول‌های دیگر به رئال خیلی آسان است. حتی ممکن است اسکناس‌های دلار آمریکا را در بسیاری از مراکز این کشور پیدا کنید. از جمله مکان‌های معتبر برای تبدیل ارز عبارت‌اند از:

  • صرافی‌ها

استفاده از صرافی‌ها به عنوان راهی آسان برای تبدیل ارزهای معمولی مانند دلار، یورو و پوند به رئال بسیار مناسب و راحت است.

  • بانک‌ها

بانک‌ها نیز کار تبدیل ارز را انجام می‌دهند، اما کارمزد بیشتری دریافت می‌کنند.

  • دستگاه‌های خودپرداز

اگر کارت بانکی معتبری دارید می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز، رئال برداشت کنید. اما حواستان باشه که ممکن است، محدودیت‌هایی برای مبلغ برداشت وجود داشته باشد.

  • استفاده از کارت‌های اعتباری

بیشتر جاهای برزیل کارت‌های اعتباری مثل ویزا و مستر کارت را قبول می‌کنند.

  • فروشگاه‌ها

برخی از فروشگاه‌های بزرگ برزیل دلار نیز قبول می‌کنند و حتی می‌توانند آن را به رئال تبدیل کنند.

7 دلیل اهمیت دانستن واحد پول برزیل

شاید با این اوصاف، برای تان این پرسش پیش بیاید که پس چرا ما باید دربارۀ واحد پول برزیل، اطلاعات داشته‌باشیم؟

بیاید واقع‌گرا باشیم، دانستن واحد پول کشوری که قصد سفر به آن را دارید، یک امر بسیار حیاتی است، در مورد واحد پول برزیل نیز دلایل آن عبارت‌اند از:

1. برنامه‌ریزی مالی سفر

با دانستن نرخ تبدیل پول محلی به واحد پول کشورتان، می‌توانید به راحتی بودجه سفر خود را طراحی و از هزینه‌های غیرمنتظره جلوگیری کنید و سفری راحت و بی‌دغدغه‌تر را تجربه کنید.

2. مقایسه قیمت‌ها

با شناخت ارزش واقعی پول کشوری که به آن سفر می‌کنید، می‌توانید هزینه‌های مختلف کالاها و خدمات را مقایسه کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

3. قدرت مذاکره بهتر

هنگام خرید، به ویژه در بازارچه‌ها و فروشگاه‌های کوچک، آشنا‌یی با واحد پول محلی، به شما کمک می‌کند تا بهتر مذاکره کنید و به قیمت مناسب‌تری دست یابید.

4. جلوگیری از کلاهبرداری

با دانستن ارزش واقعی کالاها و خدمات، می‌توانید از هر گونه کلاهبرداری پیشگیری کنید.

5. درک بهتر از اقتصاد برزیل

آشنایی با تاریخچه و تغییرات واحد پول برزیل، به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از وضعیت اقتصادی این کشور و چالش‌های آن داشته باشید.

6.  برقراری ارتباط موثر با جامعۀ محلی

با دانستن نوع پول، می‌توانید با جامعه محلی به راحتی ارتباط برقرار کرده و درباره قیمت‌ها و هزینه‌های مختلف بحث کنید.

7. استراتژی سرمایه‌گذاری

در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار برزیل یا خرید ملک در این کشور، آشنایی با واحد پول محلی و نوسان‌های آن اهمیت زیادی دارد.

سخن آخر

اکنون که با واحد پول برزیل، رئال، و تاریخچه متغیر آن آشنا شده‌اید، آماده هستید تا سفری هیجان‌انگیز به سرزمین کارناوال و جنگل‌های آمازون داشته باشید؟

درک نرخ ارز و روش‌های تبدیل آن، به شما کمک می‌کند تا سفر خود را با آسودگی بیشتر برنامه‌ریزی کنید و از خریدهایتان نهایت لذت را ببرید. همچنین، آشنایی با فرهنگ پویای برزیل و مهمان‌نوازی معروف محلی این کشور، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاص برای شما خواهد بود.

پس منتظر چه هستید؟ برای رزرو تور برزیل و تجربۀ یک سفر رویایی، همین الان با «آژانس مسافرتی آرندتور» تماس بگیرید. آرندتور با سابقه‌ای طولانی در اجرای انواع تورهای خارجی، آماده است که سفر شخصی و جذابی را برای شما رقم بزند. کافی است با ما تماس بگیرید.

منابع: britannica/ travel-brazil-selection/ ebanx



1403/06/11 | کد مطلب: 2205
شیوا هراتی

کلمات، بخش مهمی از دنیای من هستند. همیشه با خودم فکر می‌کنم، شاید معنای حضورم در این جهان بی‌پایان، سفر به دنیای کلمات باشد. من با واژه‌ها، زندگی می‌کنم. از زمانی‌که در مدرسه، نخستین انشای‌ زندگی‌ام را نوشتم، عاشق این حرفه شدم و در تمامی سال‌ها فعالیت در حوزه محتوا، دغدغه‌ام نوشتن به زبان ساده و روان، همچون اسمم بوده‌است.



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل