ورزشگاه ماراکانا؛ افسانه‌ای در قلب برزیل

شما هم امتیاز بدهید!

ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو، برزیل، یکی از نمادین‌ترین ورزشگاه‌های جهان است که میزبان رویدادهای مهمی همچون جام جهانی فوتبال و المپیک بوده است. این استادیوم با ظرفیت بزرگ و تاریخچه‌ای غنی، به عنوان قلب تپنده فوتبال برزیل شناخته می‌شود.

 

طرفداران فوتبال و رشته های ورزشی مختلف همواره علاقه مند هستند تا بزرگترین ورزشگاه فوتبال جهان را بشناسند. مهد فوتبال جهان متعلق به کشور برزیل بوده، بنابراین طبیعی است تا انتظار وجود بهترین ورزشگاه جهان را در این کشور داشته باشیم. تا سال 1950 ورزشگاه ماراکانا به عنوان بزرگترین ورزشگاه فوتبال جهان شناخته می شد. هنگامی که 200 هزار نفر در این ورزشگاه به منظور تماشای بازی فوتبال حضور یافتند، این ورزشگاه تبدیل به نمادی ارزشمند برای کشور برزیل شد.

به مرور زمان این ورزشگاه دچار تحولات گوناگونی شد و ترمیم های صورت گرفته موجب کاهش جمعیت آن گردید. امروزه ماراکانا به عنوان بزرگترین ورزشگاه جهان شناخته نمی شود اما نزد مردم کشورهای مختلف جهان از محبوبیت قابل توجهی بهره مند است.در دهه های گذشته تعداد ورزشگاه های کشورهای گوناگون در سراسر جهان بسیار بیشتر از قبل شده است.

ورزشگاه ماراکانا نیز به عنوان یک ورزشگاه ایده آل در این زمینه به شمار رفته که مردم برزیل آن را با نماد فوتبال می شناسند. با این حال شهرت ماراکانا به موارد ذکر شده محدود نمی شود و این ورزشگاه به عنوان یک محل ورزشی استثنائی به شمار می رود. در ادامه بیشتر با این ورزشگاه آشنا خواهیم شد.

 

ورزشگاه ماراکانا را بیشتر بشناسید!

 

ورزشگاه ماراکانا در سال های 1950 تا 1960 به دلیل برگزاری یک بازی فینال توانست تا چندین سال به عنوان بزرگترین ورزشگاه جهان شناخته شود. حضور تماشاگران بسیار زیاد در این بازی عامل اصلی شهرت بالای این ورزشگاه بود. در دهه نود یکی از روزنامه نگاران برزیلی در این ورزشگاه فوت شد که پس از آن مسئولین ورزشگاه تصمیم گرفتند نام استادیوم را به ماریو فیلیو که نام آن فرد بود، تغییر دهند.

با این حال ورزشگاه ماراکانا همچنان با همان نام قبلی شناخته می شد. لازم به ذکر است که این ورزشگاه در شهر ریودوژانیرو واقع شده است. علاقه مندان به این ورزشگاه می توانند در حین سفر به کشور برزیل به راحتی از آن بازدید کنند. این ورزشگاه دسترسی بسیار مناسبی را داشته و تمامی افراد می توانند از طریق روش های حمل و نقل مختلف به مشاهده آن بپردازند.

امروزه از ورزشگاه ماراکانا به منظور برگزاری بازی های بسیار مهم ملی و همچنین تیم های باشگاهی کشور برزیل استفاده می شود.

 

 

استادیوم ماراکانا و جام جهانی 2014

 

همان طور که می دانید، میزبانی جام جهانی سال 2014 بر عهده کشور برزیل بود و ورزشگاه ماراکانا به عنوان آبروی کشور برزیل برای برگزاری این بازی ها شناخته می شد. در سال 2007 مشخص شد که جام جهانی سال 2014 در این کشور برگزار می گردد.

مسئولان برزیلی از سال 2010 به منظور افزایش امنیت ورزشگاه و همچنین ایمن سازی آن برای جلوگیری از مشکلات مختلف، به سرعت فرآیند تعمیرات و ترمیم ورزشگاه را آغاز کردند. از طرف دیگر استادیوم ماراکانا به عنوان فینال بازی های جام جهانی 2014 شناخته شد و به همین دلیل پروسه تعمیرات آن باید با دقت بسیار زیاد صورت می گرفت.

در واقع این استادیوم به جهت این که محل برگزاری چندین بازی از جام جهانی 2014 بود، باید از توجه بیشتری برخوردار می شد. در نهایت نیز این استادیوم به شکل فوق العاده ای ترمیم و آماده این بازی ها شد. مسئولین این ورزشگاه با بازسازی کامل این ورزشگاه موفق شدند تا فضایی بی نظیر را خلق کنند.

همچنین در ورزشگاه ماراکانا سقف جدیدی نصب شد و بدین ترتیب ماراکانا مجددا به عنوان بهترین ورزشگاه فوتبال برزیل شناخته شد. پس از پایان یافتن این بازسازی ها، ماراکانا با ظرفیت 78300 نفر توانست میزبان برگزاری بازی فینال و برخی دیگر از بازی ها باشد.

لازم به ذکر است که در جام جهانی 2014 5 بازی از مرحله گروهی، یک بازی در مرحله یک چهارم نهایی و بازی فینال در این استادیوم برگزار شد. امروزه تیم های باشگاهی برزیل مانند فلامنگو و فلومیننزه در این استادیوم بازی های خانگی خود را برگزار می کنند.

 

مراکز تفریحی اطراف ورزشگاه ماراکانا

اگر می خواهید به تماشای بازی فوتبال در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو بپردازید، نباید انتظار زیادی را از مراکز تفریحی اطراف این ورزشگاه داشته باشید. به صورت کلی این منطقه از محله های فوق العاده شهر ریو به شمار نمی رود. اکثریت محیط اطراف این ورزشگاه مسکونی است. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا برای رزرو هتل خود به سراغ مناطق دیگر بروید.

از آن جایی که دسترسی به این استادیوم راحت است، نباید نگران این موضوع باشید. با وجود تمامی موارد فوق پیشنهاد اصلی ما این است تا برای رزرو هتل به سراغ مناطق لوکس تر و بهتر بروید.

البته می توانید در نزدیکی این ورزشگاه نیز محل اقامت خود را رزرو کنید. با این وجود اگر قصد داشتن یک سفر بهتر را دارید، هتل های مناسب تری در این شهر وجود دارند.

تور برزیل

 

 

دسترسی به ورزشگاه ماراکانا

یکی از نکات مثبت در رابطه با ورزشگاه ماراکانا که آن را تبدیل به محلی مناسب برای تماشای بازی های فوتبال کرده است، دسترسی به این ورزشگاه است. کشور برزیل برای شهروندان خود و تمامی افراد توریست شرایط ویژه ای را از این طریق ایجاد نموده تا تمامی علاقه مندان به فوتبال بتوانند در مدت زمان کوتاهی در این منطقه حضور یابند.

شما می توانید از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی یا اوبر و ماشین های شخصی به راحتی در محل فوق حضور داشته باشید. در نظر گرفتن خودروهای حمل و نقل عمومی بسیار زیاد در اطراف این ورزشگاه به منظور سهولت در دسترسی به ماراکانا، از اصلی ترین مزیت های این ورزشگاه به شمار می رود.

اکثریت افراد نیز برای حضور در این ورزشگاه، حمل و نقل از طریق وسایل نقلیه عمومی را انتخاب می کنند. حمل و نقل با این وسایل ضمن داشتن هزینه کم، سرعت بیشتری را نیز دارد.

تماشای بازی فوتبال در استادیوم ماراکانا

لازم است که بدانید، تنها شهروندان برزیلی می توانند به خرید آنلاین بلیط تماشای فوتبال برای ورزشگاه ماراکانا بپردازند. افرادی که قصد تماشای بازی فوتبال تیم های فلومیننزه و فلامنگو را دارند و از تابعیت کشور برزیل برخوردار نیستند، باید بلیط خود را به صورت جداگانه از طریق گیت های فروش بلیط در ورزشگاه، خریداری کنند.

لازم به ذکر است داشتن کارت شناسایی برای فروش بلیط به متقاضیان موضوعی ضروری و بسیار مهم است. بنابراین اگر قصد تماشای بازی در این ورزشگاه را دارید، باید حتما از کارت شناسایی معتبر برخوردار باشید.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، ورزشگاه ماراکانا به عنوان یکی از بهترین مناطق تفریحی به شمار رفته که می تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. تمامی شما علاقه مندان می توانید در حین سفر به کشور برزیل و شهر ریو، به راحتی از حضور در این ورزشگاه لذت ببرید. کشور برزیل شرایط فشرده ای را برای حضور متقاضیان در ورزشگاه تعیین نکرده است. بنابراین شما نیز می توانید به راحتی در این استادیوم حاضر شوید.

به مطالعه ادامه دهید: هوشی‌مین؛ شهری که هیچ‌وقت خواب ندارد!



1403/06/07 | کد مطلب: 2199
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل