لوازم سفر

داروهای شخصی

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!



اصلاح داروهایی شخصی به کلیه داروهایی که توسط پزشک به هر بیمار تجویز می‌شود اطلاق می‌گردد. حال در نظر داشته باشید که مصرف و همراه داشتن برخی از داروها برای شخص مصرف کننده الزامی می‌شد. اهمیت این مسئله به‌خصوص در تورهای طبیعت گردی به دلیل عدم دسترسی سریع به داروخانه یا مراکز درمانی و در سفرهای خارجی به دلیل آشنا نبودن مسافران با کشور مقصد اهمیت بیشتری دارد. در برخی کشورها دسترسی داشتن به دارو سخت‌تر است و یا بهداشت در آنها به‌خوبی رعایت نمی‌شود و به همین دلیل بردن برخی از داروها اهمیت بسیاری دارد. همچنین در کشورهای دیگر نام داروها ممکن است با نام داروی فرد متفاوت باشد و یا فرد برای تهیه آن به نسخه و موارد دیگر نیاز پیدا کند. عدم دسترسی به داروخانه و موارد این‌چنینی نیز بر اهمیت به همراه داشتن داروهای موردنیاز اضافه می‌کند. از جمله داروهایی که بهتر است حتماً به همراه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای تجویزی پزشک

در هر سفری چه تور داخلی و چه تور خارجی مسافر باید حتماً داروهایی که پزشک تجویز کرده را به همراه داشته باشد. اگر دارو نیاز هر روزه شماست باید مقداری از آن را در کیف‌دستی‌ یا کوله یک روزه‌تان قرار دهید و باقی را نیز برای ادامه سفر در چمدان بگذارید. همچنین تصویر نسخه یا شماره‌تلفن پزشک خود را محض اطمینان با خود به همراه داشته باشید.

داروهای بدون نسخه پزشک یا OTC

کلمه OTC مخفف Counter -The –Over است. یعنی فروش دارو بدون نسخه یعنی بدون تجویز و نسخه پزشک می توانید دارو را از داروخانه ها تهیه نماید. این داروها عموما باعث تسکین درد و یا بر طرف کردن علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت می‌شوند مانند (مسکن ها، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی،آنتی هیستامین ها، ضداحتقانها وداروهای ضد سرفه)

برخی از مهمترین داروهای بدون نسخه عبارتند از:

  1. مسکن‌هایی مانند: استامینفون، ایبوبروفن، دیکلوفناک، ناپروکسن و... که این دسته از داروها برای برطرف کردن سردرد، دردهای عضلانی و استخوانی و تب بکار می روند
  2. آنتی‌هیستامین هایی مانند: سیتریزین، دیفین هییدرامین،کلرفنییرامین، کلماستین، دیمن هیدرینات و... که این داروها عموما به عنوان ضد حساسیت در بین مردم شناخته می شوند. با توجه به شیوع آلرژی دربین مردم، هر سال آنتی‌هیستامین های جدیدی ساخته و وارد بازار دارویی کشور ها می شوند.
  3. دکونژستان ها یا داروهای ضد احتقان مانند: فنیل افرین، آنتی هستامین دکونژستان و... داروهایی هستند که باعث تنگی رگهای مخاط بینی شده و سبب فروکش کردن التهاب و ورم و احتقان در این ناحیه می‌شوند.
  4. داروهای ضد سرماخوردگی
  5. سایر داروها و کیف کمکهای اولیه

کیف کمک‌های اولیه، جعبه یا کیفی حاوی تدارکات و تجهیزاتی است که در صورت لزوم می‌توان با آن اقدام به انجام کمک‌های اولیه نمود. در زمان بروز حوادث و جراحات جزئی، قبل از رسیدن کمک‌های پزشکی، می‌توان با استفاده از لوازم موجود در کیف کمک‌های اولیه، اقدامات لازم را برای مصدوم انجام داد. با استفاده از لوازم ضدعفونی کننده موجود در کیف کمک‌های اولیه، می‌توان از بروز عفونت در محل زخم یا جراحت جلوگیری کرد. با استفاده از مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب موجود در کیف کمک‌های اولیه، می‌توان درد و رنج مصدوم را تا حدی کاهش داد.

محتویات کیف کمک ‌های اولیه

محتویات کیف کمک‌های اولیه می‌تواند بر اساس نیازهای مختلف افراد و شرایط مختلف متفاوت باشد. با این حال، برخی از لوازم ضروری که باید در هر کیف کمک‌های اولیه‌ای وجود داشته باشند، عبارتند از:

  • لوازم ضدعفونی کننده: محلول ضدعفونی کننده دست، پد الکلی، باند استریل، گاز استریل.
  • لوازم پانسمان: چسب زخم، باند کشی، باند پانسمان، پد چشمی.
  • داروها: مسکن (استامینوفن، ایبوپروفن)، ضدالتهاب (ژل یا پماد ضدالتهاب)، آنتی هیستامین (برای درمان آلرژی)، ضد اسهال، ملین
  • لوازم جانبی: قیچی، موچین، سنجاق قفلی، دستکش یکبار مصرف، ماسک، دماسنج، دفترچه راهنمای کمک‌های اولیه

کلام آخر

آشنایی با داروهای شخصی در سفر برای مسافران و به‌خصوص افرادی که با تور خارجی به سفر می‌روند بسیار اهمیت دارد. در هنگام سفر با تور خارجی دسترسی به بسیاری از داروها سخت و از طرفی زمان‌بر است. همراه بردن داروها و لوازم موردنیاز می‌تواند امنیت خاطر بیشتری برای فرد به وجود آورد و باعث شود سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه کند.
اگر مقصد مشخصی دارید و می‌خواهید بدانید چه داروهای خاصی مورد نیازتان است، می‌توانید با مشاوران آژانس آرند گشت اَمُرداد مشورت کنید.



1403/04/17 | کد مطلب: 2149
آرش حسین زاده


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل