مهم‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

کندی (Kandy)، شهر بزرگی واقع در مرکز سریلانکا، در فلاتی قرار گرفته که اطرافش توسط قله‌ها و کوه‌ها احاطه شده است. این شهر به خاطر تنوع زیستی جنگل‌های بارانی و مزارع چای معروف است. علاوه بر این، مکان‌های مقدس و مراکز مراقبه بسیاری دارد و دریاچه آن برای قدم زدن فوق‌العاده است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، اما نمی‌دانید مهم‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا کدامند، در این مطلب از آرند تور به معرفی 15 مورد از بهترین مکان‌های کندی برای داشتن تجربه‌ای شکفت انگیز و مسحورکننده خواهیم پرداخت. ما را تا پایان همراهی کنید.

تور سریلانکا

1-معبد دندان مقدس

معبد دندان مقدس یکی از مهم‌ترین معابد بودایی است که در شمال دریاچه کندی قرار دارد. اگر به دنبال روشنگری معنوی و بیداری هستید، این معبد یکی از بهترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا است. دلیلش هم این است که دندان مقدس خداوند بودا در آنجا قرار دارد. اتاقی که دندان در آن قرار می‌گیرد، برای اقامه نماز به روی گردشگران باز است. علاوه بر این، معماری خیره‌کننده‌ای دارد که هر ساله تعداد بی‌شماری از مسافران را به سمت خود می‌کشاند.

2-باغ گیاه‌شناسی سلطنتی

این مکان زیبا یکی دیگر از جاهای دیدنی کندی سریلانکا است که نزدیک به رودخانه ماهاولی قرار دارد. در اینجا می‌توانید شاهد بیش از 4000 گونه گیاهی به همراه انواع ارکیده باشید. اگر به دنبال یک مکان برای پیک‌نیک یا گردش با خانواده یا دوستان می‌گردید، این باغ مکان مناسبی است. به طور کلی می‌توان گفت باغ گیاه‌شناسی سلطنتی بهترین مکان برای استراحت در میان زیبایی‌های طبیعت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به سریلانکا

3-دریاچه کندی

آیا به دنبال یک مکان خیره‌کننده در کندی برای قدم زدن هستید؟ دریاچه کندی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رویتان خواهد بود. آنجا می‌توانید در میان مناظر دیدنی خارق‌العاده به تجدید قوا بپردازید. این دریاچه با نام‌های دریاچه شیر یا کری موهودا نیز شناخته می‌شود. همچنین شاهد جزیره‌ای در وسط دریاچه خواهید بود. هنگام سفر به کندی سریلانکا، این مکان باید در برنامه سفر هر مسافری قرار بگیرد.

4-باغ ادویه رانولی کندی

اگر به دنبال کشف انواع گیاه یا ادویه در زیستگاه طبیعی آن‌ها هستید، باغ ادویه رانولی منحصربه‌فردترین مکان برای بازدید در کندی است. همچنین می‌توانید تکنیک‌ها یا روش‌های مختلف پرورش آن‌ها را از نزدیک ببینید. این باغ نزدیک به باغ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا واقع شده است.

گردشگران می‌توانند از مزارع مختلف در این باغ دیدن کنند. این مزارع شامل زردچوبه، میخک، آلوئه ورا، دارچین، هل و بسیاری دیگر می‌شوند. بازدید از این مکان فوق‌العاده می‌تواند تجربه مسحورکننده‌ای به دور از شلوغی زندگی شهری را برای شما رقم بزند.

5-بام کندی

در سفر به کندی بازدید از بام کندی را از دست ندهید. این بام در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و مسیر رسیدن به آنجا همه مسافران را مسحور خود می‌کند. این یکی از مکان‌هایی است که تصاویر و ویدیوهای بسیاری از آن را در اینستاگرام دیده‌ایم. می‌توانید خاطراتی را در این مکان برای خود رقم بزنید که بسیار ارزشمند و به یاد ماندنی شوند. علاوه بر این، یکی از مکان‌های برتر برای کوهنوردی نیز محسوب می‌شود.

 

https://www.thehiltonholidays.com/blog-detail/the-five-top-tourist-places-to-visit-in-kandy

6-موزه ملی کندی

موزه ملی کندی در فاصله 2 کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن کندی در کنار معبد دندان مقدس واقع شده است. این مکان که زمانی بخشی از کاخ سلطنتی کندی بود، یکی از موزه‌های محبوب سریلانکا و یکی از مکان‌های مهم برای بازدید محسوب می‌شود.

موزه ملی کندی در ساختمان Palle Vahala قرار دارد. Palle Vahala یا کاخ پایین در دوران Wickrama Rajasingha Sri ساخته شد و به عنوان کاخی که ملکه‌های پادشاه در آن زندگی می‌کردند استفاده می‌شد. این بنا با توجه به ویژگی‌های معماری دوره کندیان ساخته شده است. قبلا از آن به عنوان انبار آثار تاریخی ساخته شده توسط انجمن هنری کندی و صنعتگران ماتال استفاده می‌شد تا اینکه سرانجام به عنوان موزه ملی کندی در سال 1942 برای عموم افتتاح شد.

این موزه که توسط دپارتمان موزه‌های ملی نگهداری می‌شود، بیش از 5000 اثر باستانی را در خود جای داده است که تاریخ و فرهنگ کندی و سریلانکا دوره بریتانیا را به تصویر می‌کشد. این آثار شامل انبوهی از آثار سلطنتی، تاج و تخت، عصا و شمشیرهای مرسوم به اضافه سلاح، جواهرات، سکه، آجر و ابزار است. بیشتر آن‌ها متعلق به قرن 17 و 18 هستند.

همچنین می‌توانید نگاهی اجمالی به نسخه‌های خطی برگ‌های قدیمی، گلدان‌هایی با اشکال، اندازه‌ها و مواد مختلف، ماسک‌ها و حتی لباس‌های سنتی آن‌ها در دوره معاصر داشته باشید.

7-مجسمه بودا باهیراواکاندا ویهارا

در فاصله 2 کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن کندی، مجسمه بودا باهیراواکاندا در کنار معبد Sri Maha Bodhi بر فراز تپه باهیراوا کاندا (شیطان) در کندی قرار گرفته است. این یکی از بلندترین مجسمه‌های بودا و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا محسوب می‌شود.

مجسمه بودا باهیراواکاندا در ارتفاع ۸۸ فوتی قرار گرفته و از کل شهر کندی قابل مشاهده است. ساخت مجسمه در اواخر دهه 1980 توسط Ampitiye Dammarama Thero، راهب Amarapura Nikaya آغاز شد. در سال 1992 به پایان رسید و رسماً در 1 ژانویه 1993 توسط رئیس جمهور وقت، Ranasinghe Premadasa افتتاح شد.

یک گالری کوچک در داخل مجسمه وجود دارد که مجموعه‌ای از تصاویر باشکوه از زندگی بودا از کودکی تا بزرگسالی را به نمایش می‌گذارد. زیبایی مجسمه در طول شب که توسط لامپ‌ها روشن می‌شود دو چندان می‌شود. این مکان منظره‌ای پانوراما از کل شهر کندی، دریاچه کندی، جنگل‌های همیشه سبز و مزارع چای را ارائه می‌دهد.

با بالا رفتن از پله‌ها یا با کرایه یک tuk-tuk می‌توان به پایه بودای بزرگ رسید. از آنجا 20 دقیقه پیاده‌روی تا تپه راه است تا به مجسمه برسید. مسیر شیب‌دار و کمی سخت است، اما مناظر پس از رسیدن به قله ارزش آن را دارد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از پله‌ها در پشت مجسمه بودا قرار گرفته که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا برای مشاهده بهتر مناظر به ارتفاع بیشتری صعود کنند.

8-یتیم‌خانه فیل‌های پیناوالا

در فاصله 41 کیلومتری از کندی و 92 کیلومتری از کلمبو، یتیم‌خانه فیل‌های پیناوالا یک یتیم‌خانه، مهد کودک و محل پرورش فیل‌های وحشی آسیایی، در روستای پیناوالا در استان ساباراگامووا سریلانکا واقع شده است. این مکان یکی دیگر از جاهای دیدنی کندی سریلانکا محسوب می‌شود.

یتیم‌خانه پیناوالا در سال 1975 میلادی توسط دپارتمان حفاظت از حیات‌وحش سریلانکا در یک ملک نارگیل به وسعت 25 هکتار در مجاورت رودخانه ماها اویا تأسیس شد. هدف از برپایی این مکان، تغذیه و مراقبت از بسیاری از بچه فیل‌های یتیم یافت شده در جنگل‌های سریلانکا بود.

بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان‌های تنظیم شده حمام کردن و غذا خوردن فیل‌ها را از نزدیک ببینند. بچه فیل‌ها چندین بطری بزرگ شیر را می‌بلعند و سپس برای حمام به سمت رودخانه می‌روند.

9-گورستان کمیسیون جنگ‌های مشترک‌المنافع

در فاصله 5 کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن کندی، گورستان کمیسیون جنگ‌های مشترک‌المنافع یک محل دفن نظامی بریتانیا است که در Deveni Rajasinghe Mawatha کندی واقع شده است. این مکان که به عنوان گورستان جنگ کندی نیز شناخته می‌شود، یکی از گورستان‌های جنگی محبوب در سریلانکا بوده و در میان مهم‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا جای دارد.

گورستان جنگ کندی برای سربازان امپراتوری بریتانیا که در طول جنگ جهانی دوم و همچنین سربازانی که در طول جنگ جهانی اول جان باختند تأسیس شد. این مکان در ابتدا به عنوان گورستان نظامی پیتاکنده شناخته می‌شد و تا زمانی که توسط کمیسیون جنگ تصرف شد در مالکیت مقامات نظامی قرار داشت. گورستان جنگ‌های مشترک‌المنافع به خوبی نگهداری شده و جزو پربازدیدی‌ترین گورستان‌های جنگی در جهان است.

در این مکان دارای چشم‌انداز زیبا می‌توانید یک تدفین مشترک‌المنافع مربوط به جنگ جهانی اول و 196 تدفین دیگر در کشورهای مشترک‌المنافع از جنگ جهانی دوم را ببینید. همچنین دارای چهار تدفین اتباع خارجی و دو مدفن غیرجنگی است.

از 203 کشته، 151 نفر از ارتش، 32 نفر نیروی هوایی، 16 نفر نیروی دریایی، 2 نفر ناشناس، 1 نفر از نیروی دریایی بازرگانی و 1 نفر از سازمان آتش‌نشانی کشور بودند. باغی که سنگ قبرها در آن نصب شده است به خوبی آراسته شده و مانند یک زمین گلف به زیبایی نگهداری می‌شود. بر روی سنگ قبرها اسامی و سال زندگی دفن شدگان حک شده است.

10-قبرستان پادگان بریتانیا

در فاصله 3 کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن کندی، گورستان پادگان بریتانیا که به عنوان گورستان پادگان کندی نیز شناخته می‌شود، قرار دارد. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کندی است.

این گورستان در سال 1817 میلادی درست پس از تسخیر کندی توسط بریتانیایی‌ها برای اتباع بریتانیایی که در Ceylon جان باختند، تأسیس شد. در سال 1873 به دلیل ممنوعیت دفن در محدوده شهرداری بسته شد، اگرچه تدارکات ویژه‌ای برای اجازه دفن بستگان کسانی که در گورستان دفن شده بودند در نظر گرفته شد و آخرین فردی که در آنجا دفن شد آنی فریتز در سال 1951 بود. این گورستان شامل 195 قبر مرد، زن و کودک است. بر روی سنگ قبرها اسامی و سال زندگی دفن شدگان حک شده است. شایع‌ترین علل مرگ و میر بیماری‌های گرمسیری مانند مالاریا و وبا بود.

این گورستان در سال 1998 با کمک‌های مالی کمیسیون جنگ‌های مشترک‌المنافع بازسازی شد و در حال حاضر توسط گروهی به نام «دوستان گورستان پادگان بریتانیا در کندی» نگهداری می‌شود.

11-کلمبو

در فاصله 39 کیلومتری از نگامبو، 116 کیلومتری از کندی، 126 کیلومتری از گاله، 150 کیلومتری از میریسا، 161 کیلومتری از دامبولا و 395 کیلومتری یافنا، کلمبو پایتخت تجاری و بزرگ‌ترین شهر سریلانکا از نظر جمعیت واقع شده است.

کلمبو با میراث غنی استعماری و جاذبه‌های بسیار دیدنی و محبوب، مسلماً از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا است.

پایتخت سیاسی سریلانکا، سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن کلمبو است. اعتقاد بر این است که نام «کلمبو» از نام کلاسیک سینهالی Kolon Thota به معنای «بندر در رودخانه کلانی» گرفته شده است. همچنین گفته شده است که این نام ممکن است از نام سینهالی Kola-amba-thota گرفته شده باشد که به معنای «لنگرگاه با درختان انبه برگی» است.

کلمبو به دلیل بندر بزرگ و موقعیت استراتژیک خود در امتداد مسیرهای تجاری دریای شرق به غرب، 2000 سال پیش برای بازرگانان باستانی شناخته شده بود. بااین‌حال، تنها زمانی که سریلانکا در سال 1815 به امپراتوری بریتانیا واگذار شد، پایتخت جزیره شد و با استقلال این کشور در سال 1948، وضعیت آن به عنوان پایتخت حفظ شد.

12-معبد لانکاتیلاکا

لانکاتیلاکا بزرگ‌ترین و زیباترین سه معبد غربی متعلق به قرن چهاردهم است که در حدود 12 کیلومتری خارج از شهر کندی قرار دارد. این معبد بر روی صخره‌های گرانیتی قرار گرفته، اما به راحتی از طریق جاده می‌توان به آن رسید. زیارتگاه مرکزی دوست داشتنی دارای نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده‌ای به سبک کندیان است.

این در واقع بهترین نمونه از فضای داخلی به سبک کندیان در منطقه کندی است. علاوه بر این، پنج کلیسای کوچک با مجسمه‌های خدایان هندو نیز در مکان این معبد واقع شده‌اند. این بخش هندویی عمارت را می‌توان از سمت غربی (مقابل) معبد وارد د. خارج از محوطه معبد، یک مغازه نجاری خوب درست در پایین جاده معبد قرار گرفته است.

13-موزه چای سیلان یا کارخانه هانتانا

هانتانا هم رشته‌کوه است و هم روستایی که در دامنه آن واقع شده است. این مکان درست در جنوب عربی مرکز شهر کندی قرار گرفته و یک محیط باشکوه است.

هانتانا را می‌توان خیلی راحت پیدا کرد، زیرا در سمت چپ جاده پرادنیا قرار دارد. Hanthana محل موزه چای تازه تاسیس Kandy است که مکان خوبی برای مطالعه تاریخچه چای جزیره است. ماشین‌های قدیمی در این کارخانه چای سابق هنوز هم کار می‌کنند.

در موزه چای سیلان، می‌توانید درباره نحوه رشد و فرآوری چای اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین از نوشیدن یک فنجان چای لذت ببرید. معماری زیبای کارخانه به خودی خود یک جاذبه است. برای خرید چای، مغازه‌هایی نیز در داخل ساختمان وجود دارد.

در پشت موزه چای سیلان، پارک بین‌المللی پرندگان هانتانا با گونه‌های پرندگانی نه تنها از سریلانکا، بلکه از سراسر دنیا، قرار گرفته است.

14-معبد امبکه دوالایا

امبکه یکی از سه معبد غربی مربوط به دوره گامپولا، برجسته‌ترین صنایع چوبی در نزدیکی کندی است. زیارتگاه اصلی به کاتاراگاما، خدایی که توسط هندوها نیز مورد احترام است، تقدیم شده است؛ اما در مجاورت آن، یک زیارتگاه کوچک بودایی نیز وجود دارد.

مشهورترین نمونه معماری سنتی کندیان را می‌توانید در این معبد ببینید و همین امر باعث شده یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کندی سریلانکا باشد. ستون‌های چوبی بهترین نمونه‌های کنده‌کاری سنتی سینهالی را نشان می‌دهند که در هر نقطه از جزیره می‌توانید پیدا کنید.

در آنجا هر حکاکی منحصربه‌فرد است. مغازه‌های منبت‌کاری‌های روی چوب را می‌توان درست بیرون محوطه معبد پیدا کرد.

15-بازار کندی

بازار کندی یک بازار شلوغ است که در قلب شهر واقع شده است. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند سوغاتی‌های سریلانکا، پوشاک و محصولات محلی مانند میوه‌ها، سبزیجات و ادویه‌جات را خریداری کنند. بازار کندی همچنین مکانی عالی برای امتحان غذاهای محلی خیابانی مانند کوتو روتی است.

سخن پایانی

کندی مجموعه‌ای غنی از فرهنگ، تاریخ و زیبایی طبیعی ارائه می‌کند که مطمئناً هر بازدیدکننده‌ای را مسحور خود می‌کند. از معبد مقدس دندان گرفته تا باغ‌های گیاه‌شناسی سرسبز پرادنیا و از دریاچه آرام کندی تا رشته‌کوه باشکوه ناکلز، کندی برای همه سلیقه‌ها زیبایی‌های خود را دارد. با وجود این جاهای دیدنی کندی سریلانکا، جای تعجب نیست که این شهر یک مقصد محبوب است که همچنان بازدیدکنندگان را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند.

سوالات متداول

کندی به چه دلیل معروف است؟

کندی خانه معبد دندان، یکی از مقدس‌ترین مکان‌های عبادت در جهان بودایی است که در سال 1988 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

آیا کندی سریلانکا ارزش دیدن دارد؟

اگرچه کندی مترادف با جاذبه شماره 1 خود - معبد دندان مقدس است، همچنین دارای معماری استعماری، باغ‌های زیبا و دریاچه‌های آرام برای کسانی است که قصد سفر به آنجا را دارند.

بهترین زمان برای بازدید از کندی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از کندی از ژانویه تا مارس است، زیرا این ماه‌ها خشک‌ترین ماه‌های سال هستند. آب‌وهوای کندی در ماه فوریه و مارس بهترین است و دما نیز بین 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این زمان مناسب برای گشت‌وگذار در کندی و بازدید از معبد معروف دندان مقدس است.



1403/04/20 | کد مطلب: 2135
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل