معروف ترین جاذبه ها و جاهای دیدنی دانانگ

شما هم امتیاز بدهید!

دانانگ، شهری فرهنگی و تاریخی در ویتنام است که با جاذبه‌های فراوانی برای بازدید کنندگان خارجی و محلی شناخته می‌شود. این شهر با ترکیبی از معماری سنتی و مدرن، میزبان باغ‌ها، معابد، بازارها و موزه‌های فراوان است که هر کدام داستانی از تاریخ و فرهنگ ویتنام را روایت می‌کنند. معابد و موزه‌های تاریخی این شهر، شاهکارهایی از هنر و فرهنگ محلی را به نمایش می‌‌گذارند. بنابراین، بازدید از دانانگ یک تجربه فراموش ‌نشدنی در سفر به ویتنام خواهد بود. جاهای دیدنی دانانگ، ترکیبی از بتکده‌های چند صد ساله، ساختمان‌های استعماری فرانسه و همچنین سواحل آرام با آب‌های شفاف و پارک‌های ملی سرسبز است. به همین دلیل است که دانانگ به‌ عنوان پایتخت توریستی ویتنام جنوبی-مرکزی شناخته می‌شود. موقعیت ساحل غربی آن با غروب‌های زیبا در پس زمینه کوه‌های سرسبز، هر گردشگری را جادو می کند.

تور ویتنام

جاهای دیدنی دانانگ

کلیسای جامع دانانگ

کلیسای جامع دانانگ در سال 1923 توسط کشیش فرانسوی، لوئیس وله ساخته شد و در مارس 1924 به طور رسمی در معرض دید عموم قرار گرفت و هدف آن، خدمت به کاتولیک های فرانسوی بود که در آن زمان در دانانگ زندگی می‌کردند. و این تنها کلیسایی بود که در دانانگ در دوران استعمار فرانسه ساخته شد. در ارتفاع 70 متری، کلیسای جامع صورتی رنگ با سبک معماری گوتیک طراحی شده است و چندین پنجره قرون وسطایی شیشه‌ای رنگی از قدیسین مختلف را در خود جای داده است. غار مریم مقدس، که کپی شده از غار لورد در فرانسه است در پشت کلیسا قرار دارد. گردشگران با رفتن به داخل کلیسا می‌توانند تصاویر و مجسمه‌هایی را ببینند که وقایع کتاب مقدس را به عنوان نقش‌های کلیساهای غربی نشان می‌دهند. کلیسای جامع دانانگ به‌عنوان (کلیسای خروس) نیز شناخته می‌شود، زیرا در بالای برج ناقوس یک خروس قرار دارد که نمادی از پایداری و امید است.

پل اژدها

یکی از جاهای دیدنی دانانگ، پل اژدها است که 666 متر طول دارد و یکی از نمادین ترین جاهای دیدنی ویتنام است. همچنین این پل طولانی ترین پل ویتنام می‌باشد و سوژه بسیار محبوبی برای عکاسان است. پل اژدهای طلایی از رودخانه هان می‌گذرد و محلی‌ها بر این باورند که نمادی از قدرت، اشرافیت و ثروت است. این پل در تمام طول روز ارزش بازدید را دارد اما توصیه می‌شود که در شب‌های آخر هفته از آن بازدید کنید. چون پل اژدها با نور‌های رنگارنگ روشن می‌شود و از ساعت 9 شب به بعد، بیرون آمدن آتش و آب را از دهان اژدها می‌توان مشاهده کرد.

Thuan Phuoc  طولانی ترین پل معلق کشور

پل Thuan Phuoc مرکز شهر دانانگ را به بندر تین سا متصل می‌کند. این بنا که در سال 2003 ساخت آن شروع شد، و در سال 2009 به پایان رسیده، 1856 متر طول، 18 متر عرض و 92 متر ارتفاع دارد. که یکی از بهترین جاهای دیدنی دانانگ، برای داشتن منظره‌ای باور نکردنی از شهر در هنگام غروب خورشید است. این پل نماد گسترش بال‌ها به سمت دریا است، به این معنی که شهر دانانگ در تلاش است تا در سطح بین المللی گسترش یابد. پل Thuan Phuoc در انتهای رودخانه هان قرار دارد که از خلیج دانانگ عبور می‌کند و به شبه جزیره سون ترا وصل می‌شود. همچنین خیابان Nguyen Tat Thanh را به خیابان     Truong Sa – Hoang Sa  که دو تا از بزرگ ترین جاده‌های شهری ساحلی در ویتنام هستند، متصل می‌کند.

کوه های مرمر

کوه‌های مرمر در حدود 8 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر دانانگ قرار گرفته است، و از طریق جاده ساحلی بین دانانگ و هویان قابل دسترسی است. این مجموعه شامل پنج سنگ آهک و مرمر است و اگر چه ارتفاع آن‌ها به اندازه کوه‌های بزرگ نیست، اما در مقایسه با دشت‌های اطراف همچنان چشمگیر است. در گذشته، این کوه‌ها محل عبادت مردمان چم در وسط ویتنام بوده است و بعد از آن، پیروان بودایی معابد و زیارتگاه‌ها را در قله‌ها و غارهای آن ساختند. در سال 1825، پادشاه مین مانگ نام این کوه‌ها را Ngu Hanh Son گذاشت، که با پنج عنصر در فلسفه شرقی مطابقت داشت: فلز، زمین، چوب، آتش و آب. زمین ‌شناسان فرانسوی این کوه‌ها را  (کوه‌های مرمر) نامیدند زیرا در دوره استعمار فرانسه، متوجه شدند که از سنگ مرمر ساخته شده‌است.

از بین پنج کوه، کوه توی سون بزرگترین و زیباترین آن‌هاست. گردشگران می‌توانند با استفاده از پله‌های طبیعی سنگی یا آسانسور شیشه‌ای به قله این کوه برسند. منظره خیره‌ کننده و بی نظیری از ساحل، این کوه را به یکی از جاهای دیدنی دانانگ تبدیل کرده است.

پل دست خدا در تپه های بانا

تپه‌های بانا در نزدیکی دانانگ یک پارک تفریحی است که بر روی قله تپه‌ها واقع شده است. این پارک دارای قلعه‌های بزرگ و مجسمه‌های جذابی است که حس فرانسوی بودن را به شما می‌دهد. همه چیز در این پارک به زبان فرانسوی نام گذاری شده است که از یادگاری‌های دوران استعمار فرانسه است. یکی از جاذبه‌های برجسته تپه‌های بانا، پل دست خدا است که از نمادین ‌ترین جاهای دیدنی دانانگ و ویتنام است. این پل که توسط بسیاری از معماران جهان تحسین شده است، ترکیبی از معماری پیشگامانه و زیبایی طبیعت را نشان می‌دهد. از زمان افتتاح پل دست خدا یا پل طلایی دانانگ، میزبان بسیاری از رویدادهای مهم، به ویژه فشن‌ شوهایی مانند  A Walk on a Cloud بوده است. این پل یکی از دلایلی است که گردشگران برای بازدید از آن به ویتنام سفر می‌کنند و محل زیبایی برای عکاسی بسیاری از زوج‌ها می‌باشد.

ساحل مای خه

ساحل مای خه دارای یک خط ساحلی بسیار طولانی با ماسه سفید است که تقریباً در فاصلهٔ 5 کیلومتری دانانگ واقع شده است. این سواحل توسط سربازان آمریکایی در طول جنگ ویتنام نام‌ گذاری شد. که با شکوه و زیبایی خاص خود، یکی از زیباترین سواحل و جاهای دیدنی دانانگ در ویتنام محسوب می‌شود که به هتل‌هایی با استانداردهای جهانی و رستوران‌هایی با منوی غذاهای دریایی شهرت یافته است. همچنین، این ساحل مقصدی عالی برای آفتاب‌ گرفتن، ماهیگیری، غواصی، جت ‌اسکی و موج ‌سواری می‌باشد.

بتکده فاپ لام

بتکده فاپ لام، با درختان فراوان، باغ‌های زیبا و مجسمه‌های بودایی، یکی از مقاصد دیدنی در مرکز شهر دانانگ است. علاوه بر موقعیت مرکزی خود، این پاگودا فضایی بسیار آرام دارد که محلی برای عبادت و روزگاری آرام برای مردم محلی و راهبان است. در حیاط این پاگودا، مجسمه‌های بودا و مجسمه‌های الهه رحمت قرار دارند. بازدید کنندگان می‌توانند از غذاهای گیاهی و محلی در رستوران‌های محلی اطراف بتکده لذت ببرند.

ساحل نون نوک

ساحل نون نوک Non Nouc در دانانگ به عنوان یکی از زیبا ترین و معروف ‌ترین سواحل ویتنام شناخته می‌شود. این ساحل تنها 20 دقیقه با ماشین از مرکز شهر دانانگ فاصله دارد و در پایین کوه‌های مرمری قرار دارد. که با شن‌های نرم و سفید، شیب ملایم، آب‌های شفاف و امواج آرام، یک مقصد مورد علاقه برای گردشگران است و می‌توانند از فعالیت‌های تفریحی متنوعی مانند آفتاب‌گرفتن، جت اسکی و موج ‌سواری لذت ببرند.

پارک تفریحی سان ورلد

        Sun Worldپارک تفریحی و موضوعی با صدها بازی و ساختمان‌های شبیه‌ سازی شده، از جمله برج آسمان طلایی و بلندترین برج سقوط آزاد ویتنام است که یکی از جاهای دیدنی دانانگ است. این پارک در بالای تپه‌های بانا واقع شده و از طریق تله‌کابین به آن دسترسی دارید.   Sun World هم برای بزرگسالانی و هم برای کودکانی که به ماجراجویی علاقه‌ مند هستند، مناسب است. هنگام بازدید از پارک، شما با چندین جشنواره فرهنگی آسیایی روبرو خواهید شد، از جمله رقص مانیپوری هند، رنگ‌های جذاب، جشنواره نیمه پاییز فیلیپین و باکولود و ویسایاس. این پارک به دلیل داشتن تمامی جاذبه‌های موجود در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان (پارک رکوردها) شناخته می‌شود.

سخن آخر

شهر دانانگ یکی از مقاصد گردشگری مهم در ویتنام است که هر ساله بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. جاهای دیدنی دانانگ شامل سواحل، کوه های سرسبز، کلیسای جامع، تپه‌های بانا، و..... و عبادتگاه‌های مذهبی است که ترکیبی متنوع از تمام فعالیت‌های تفریحی برای همه سلیقه‌ها را ارائه می‌دهد. در هر گوشه و کنار از این شهر، شاهد زندگی محلی آرام و پر انرژی هستید. دانانگ، مقصدی است که با هر بار بازدید، شما را با جذابیت‌های جدید و تجربه‌های فراموش‌نشدنی روبرو می‌کند.

سوالات متداول

چه جاهای دیدنی معروفی در دانانگ وجود دارد؟

در دانانگ، جاهای دیدنی زیادی وجود دارد، از جمله سواحل زیبای نون نوک، تپه‌های بانا، کلیسای جامع، پارک موضوعی Sunworld و پاگودای فاپ لام.

چگونه می‌توان به ساحل نون نوک دسترسی پیدا کرد؟

برای دسترسی به ساحل نون نوک، می‌توانید از ماشین یا تاکسی استفاده کنید. این ساحل تقریباً 20 دقیقه فاصله دارد و در پایه کوه‌های مرمری واقع شده است.

آیا پارک Sun World برای کودکان مناسب است؟

بله، پارک Sun World به‌طور کامل برای کودکان نیز مناسب است. این پارک دارای بازی‌های متنوع و موضوعی است که برای همه افراد، از جمله کودکان، سرگرم‌کننده است.



1403/03/21 | کد مطلب: 2101
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل