طبیعت سریلانکا؛ 12 تا از مناظر طبیعی سریلانکا

شما هم امتیاز بدهید!

سریلانکا، که تاریخچه آن به هزاران سال قبل باز می‌گردد به دلیل زیبایی‌های بسیار زیاد "جزیره درخشان" نیز نامیده می‌شود و مانند مرواریدی به شکل اشک در اقیانوس هند می‌درخشد، مقصدی است که روز به روز مسافران بیشتری را به خود جذب می‌کند. این جزیره زیبا گنجینه های زیادی برای ارائه به گردشگران دارد: شهرها و معابد باستانی، پارک‌های ملی، سواحل شنی رویایی، کوه‌های ناهموار، رقص‌های باشکوه و حیات وحش چشمگیر. در مورد مناظر، سریلانکا همه رنگ‌ها را به شما نشان می‌دهد! به طور خلاصه، همه زیبایی‌ها در این جزیره کوچک جمع شده است، جای تعجب نیست که سریلانکا توسط مارکوپولو به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان توصیف شده است!

تور سریلانکا

طبیعت سریلانکا

تعطیلات رویایی را در سفر به طبیعت سریلانکا بگذرانید. در سواحل طلایی خلیج آروگام با یک فنجان چای خوش طعم سیلان استراحت کنید. اجازه دهید هیجان کلمبو، پایتخت چند فرهنگی، شما را مجذوب خود کند. مناظر منحصر به فرد سریلانکا و گیاهان و جانوران شگفت انگیز را در سافاری در پارک ملی یالا کشف کنید. پیاده روی فراموش نشدنی در دشت هورتون تا انتهای جهان داشته باشید و همچنین با بازدید از معابد باشکوه شهرهای سلطنتی باستانی بیشتر در مورد فرهنگ غنی این کشور بدانید.

کلمبو

کلمبو، پایتخت پرجنب ‌و جوش سریلانکا با تاریخ، سبک و فعالیت‌های زیادی که دارد، یکی از کلانشهرهای غنی از تضادها می‌باشد. از معابد بودایی مانند معبد گانگارامایا، مزکیتای قرمز و سفید جامی اول الفار، و همچنین موزه‌های در سطح جهانی مانند موزه ملی، ساختمان‌های تاریخی و آسمان‌ خراش‌های مدرن دیدن کنید. بازار پتا، بازار شناور روی آب را فراموش نکنید، و در ساحل کوه لاوینیا استراحت کنید. هر انتخابی که داشته باشید، زمانی برای خسته شدن نخواهید داشت.

پارک ملی Wilpattu

این پارک با مساحتی حدود 1300 کیلومتر مربع بزرگترین پارک ملی سریلانکا است. از این بهشت ​​طبیعی دیدن کنید که مناظر متنوعی مانند تالاب‌ها، دریاچه ها، جنگل‌های انبوه، مراتع باز و خطوط ساحلی دلربا را در بر می‌گیرد و حیات وحش منحصر به فرد را در خود جای داده است. در طی یک سافاری با راهنما می‌توانید حیوانات وحشی زیادی از پلنگ گرفته تا تنبل را مشاهده کنید، از جمله فیل، بوفالو آبی، گراز وحشی، شغال، آهو و تمساح و همچنین مار کبرا، مارمولک‌ها، لاک پشت‌ها یا حتی تنها مرغ در جنگل سیلان.

مزارع چای Nuwara Eliya

منطقه کوهستانی مزارع چای، یادگاری از دوران استعمار بریتانیا است. بریتانیایی‌ها که شیفته آب و هوای معتدل تپه های مرکز جزیره شده بودند، کشت و فرهنگ چای را در آنجا توسعه دادند. طبیعت سریلانکا با مزارع چای بی‌نظیر و زیبایی کمیاب، به ویژه در اطراف Nuwara Eliya، ارائه می‌کند. گاهی اوقات مزارع با آبشار یا آبشارهای بزرگ در دل پوشش گیاهی سرسبز و چسبیده به کوه‌ها قرار می‌گیرند. پیاده روی از Ella یا Haputale با مناظر باشکوهی از مناطق اطراف، مانند قله Little Adam's Peak باعث آرامش روح می‌شود. در واقع، شهر نوارا و محیط زیبای آن را در طول پیاده روی یا دوچرخه سواری فراموش نشدنی کشف کنید. با یک دور گلف استراحت کنید یا از باغ گیاه شناسی زیبای Hakgala لذت ببرید. و با لذت بردن از یک فنجان چای محلی خوب که به لطف منظره عالی از مزارع در انتظار شما طعم متفاوتی خواهد داشت، تعطیلات خود را به پایان برسانید.

قله الا راک

سفر خود را با قطار از Nuwara Eliya ادامه دهید و زمانی را برای بازدید از شهر کوچک Ella اختصاص دهید. در اینجا، مسیرهای پیاده روی متعدد به شما این امکان را می‌دهد تا از محیط باشکوه آن دیدن کنید. صعود به قله الا راک بسیار جالب است. برای انجام این کار، در ارتفاعات سریلانکا و همچنین جنگل فوق العاده زیبای اکالیپتوس منطقه سفر کنید و در پایان صعود، از منظره جذاب دره سرسبز Badulla لذت ببرید. و در صورت تمایل، به منطقه حفاظت شده زیبای Etili Wewa که در نزدیکی آن قرار دارد، سفر کنید.

خلیج آروگام

سریلانکا مقصدی رویایی برای دوستداران ورزش‌های آبی و تعطیلات ساحلی است. خلیج زیبای آروگام که در سواحل جنوب شرقی کشور واقع شده است، با سواحل به ظاهر بی پایان ماسه سفید، دریای فیروزه ای و منظره بیکران اقیانوس، فریبنده است. چه بخواهید موج ‌سواری کنید، در ساحل استراحت کنید یا در یک پیاده‌روی طولانی از محیط زیبا لذت ببرید، یک چیز مسلم است: به این زودی محیط زیبا و ترکیبی از خط ساحلی ناهموار، پوشش گیاهی انبوه و خط ساحلی دلربا را فراموش نخواهید کرد.

 قلعه صخره ای سیگیریا

با ارتفاع تقریباً 200 متری، این "کاخ ابری" منظره ای گیج کننده از جنگل انبوه سریلانکا را نمایش می‌دهد. قلعه صخره ای سیگیریا بیش از 1500 سال پیش توسط پادشاه کاسیاپا ساخته شد و اکنون در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد. از 1300 پله به بالای آن بروید و سر شیر سنگی غول پیکر را ببینید که از پلکان منتهی به قلعه محافظت می‌کند. پس از رسیدن به بالا، استراحت کنید و از دیدن دیوارهای باستانی و نقاشی‌های جذاب لذت ببرید.

 قله آدم

قله آدام یک کوه مخروطی شکل به ارتفاع 2243 متر (7359 فوت) است که در مرکز سریلانکا واقع شده است. این شهر به دلیل «ردپای مقدس» سری پادا، یک سازه صخره‌ای 1.8 متری در نزدیکی قله، که در سنت بودایی ردپای بودا، در سنت هندو ردپای شیوا و در سنت مسلمانان ردپای آدم است، شناخته شده است. چالش منحصر به فرد بالا رفتن از بیش از 5500 پله در جمع زائران متعدد برای دنبال کردن ردپای بودا و شیوا و آدم تا قله سری پادا وجود دارد. اگرچه یکی از دشوارترین سفرهای سریلانکا به حساب می‌آید، اما در بدو ورود با مناظر خیره کننده و زیبایی فراموش نشدنی رنگ‌های طبیعت سریلانکا خستگی راه را احساس نخواهید کرد. بسته به سرعت خود، می‌توانید یکی از زیباترین طلوع‌های خورشید را در سفر خود به سریلانکا شاهد باشید.

معبد غار دامبولا

هزاران سال پیش، راهبان بودایی در جستجوی روشنگری به معابد غارهای آرام عقب نشینی کردند. در میان جنگل در دامبولا، از پیاده روی در طبیعت زیبا به سمت معبد غار طلایی لذت ببرید و اگر شرایط مناسب باشد، با مناظر استثنایی و منظره فوق العاده شگفت زده خواهید شد. سپس پادشاهی Anuradhapura و مجسمه های غول پیکری را که در زیر یک صخره گرانیتی 150 متری در مجموع در پنج غار باستانی قرار دارند، را خواهید دید. بیش از 160 مجسمه و یادبود الهی در اینجا فضایی افسانه ای ایجاد می‌کند.

پارک ملی یالا

این مکان در سریلانکا به عنوان یک مکان دیدنی در نظر گرفته می‌شود. در واقع، در اینجا شانس مشاهده پلنگ، فیل، مارمولک مانیتور، میمون، آهو، گاومیش، تمساح و تعداد زیادی از پرندگان وحشی بومی مانند مرغ جنگل، کبوتر چوبی یا بلبل سیاه پوش بهتر از هر جای دیگری است. همچنین با مناظر فوق‌العاده زیبا، صخره‌های چشمگیر، باتلاق‌ها و خطوط ساحلی زیبا، مجذوب این طبیعت سریلانکا خواهید شد. پس دیگر منتظر نمانید و به یک سافاری فراموش نشدنی در طبیعت بروید و گیاهان و جانوران استثنایی طبیعت سریلانکا را کشف کنید.

آبشار راوانا

نه چندان دور از الا، آبشار زیبای راوانا بیش از 25 متر ارتفاع یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت سریلانکا می‌باشد. در طول فصل باران، صدای ریزش آب از دور شنیده می‌شود، اما در تمام طول سال می‌توانید به اینجا بیایید. از مسیرهای جنگلی متعدد عبور کنید تا یکی از معروف ترین آبشارهای این کشور را مشاهده کنید. از صخره های گرانیتی که آب بر روی آن‌ها می‌ریزد و با تاریخچه افسانه ای شکل گیری آبشار آشنا شوید و به سادگی از استراحت یا شنا لذت ببرید.

پارک ملی دشت هورتون

در مرکز کشور و به دور از سر و صدای شهرهای بزرگ، فرصتی بی نظیر برای کشف و لذت بردن از حیات وحش افسانه ای سریلانکا در آرامش کامل خواهید داشت. در پارک ملی دشت هورتون، جنگل‌های مه آلود و رودخانه‌های خروشان را کشف کنید، گوزن‌های وحشی را در مراتع مشاهده کنید که به نظر می‌رسد تا بی‌نهایت امتداد دارند. پلنگ‌ها و پرندگان وحشی را ببینید، و در صخره‌ی آخر دنیا، به ارتفاع 800 متری فلات نگاه کنید تا منظره‌ای از آبشار بلند بیکر را ببینید.

کوه های ناکلز

نام "ناکلز" از شکل مشت گره شده به دست آمده است که با پنج قله مرتفع آن که تا ارتفاع 2000 متری از سطح دریا بالا می‌روند، نشان داده شده است. این رشته کوه که در سال 2000 به عنوان ذخیره گاه زیست کره اعلام شد، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. به کوه‌های ناکلز «دومبارا کاندووتیا» نیز می‌گویند. به معنی رشته کوه مه آلود است، باید گفت هوا دمدمی مزاج است و قله ها اغلب پوشیده از ابر است. به یاد داشته باشید که پیش از پیاده روی، پیش بینی آب و هوا را به دقت بررسی کنید. مناظر بکر بسیار متنوع و پوشش گیاهی، به تدریج بسته به ارتفاع متفاوت می‌شود. دوستداران جانوران و گیاهان و همچنین کوهنوردانی که به دنبال پیاده روی در یکی از حفاظت شده ترین مکان‌های جزیره هستند، از گردش در این طبیعت سریلانکا خوشحال خواهند شد.

سخن آخر

سریلانکا سرزمینی با پوشش گیاهی انبوه، بین مزارع چای و جنگل‌های فراوان است. از کوه‌های باشکوه گرفته تا سواحل ایده‌آل، از جنگل‌های اسرارآمیز تا آبشارهای مسحورکننده، طبیعت سریلانکا مملو از شگفتی‌های منحصر به فرد است که می‌توانید در لیست سفرهای خود قرار دهید و با ما در مجموعه «آرندتور» آن را کشف کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه موقع است؟

ماه‌های بین نوامبر و آوریل به طور کلی برای سفر به سریلانکا ترجیح داده می‌شود. با این حال آب و هوا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

جاهای دیدنی سریلانکا کجاست؟

از جاهای دیدنی سریلانکا می‌توان به پارک ملی Wilpattu، پارک ملی دشت هورتون و یالا، قله الا راک و قله آدم و قلعه صخره ای سیگیریا، مزارع چای و.... اشاره کرد.

چه چیزی باعث شهرت سریلانکا شده است؟

اگر سواحل طلایی، امواج برافراشته، کوه‌های مه آلود، فیل‌های قدرتمند، پلنگ‌های وحشی، نهنگ‌های غول‌پیکر، گذشته‌ای باشکوه، چای دوست‌داشتنی و لبخندهای گرم می‌توانستند یک کشور را خلاصه کنند، آن کشور سریلانکا بود.



1403/03/19 | کد مطلب: 2099
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل