بزرگترین آکواریوم جهان چه نام دارد و کجاست؟

شما هم امتیاز بدهید!

جهان زیرآب با وجود سکوت ترسناکی که دارد، متفاوت و شگفت‌انگیز است و به دلیل همین شگفتی‌ها و عجایب خاص خود توانسته توجه انسان‌ها را به خود جلب کند. آکواریوم‌های زیادی در دنیا وجود دارند که تماشای زیبایی‌های دنیای زیرآب را برای انسان‌ها آسان کرده‌اند و بازدید از آن‌ها می‌تواند برای همه‌ی ما تجربه‌ای آموزنده و به‌یادماندنی باشد. با توجه به این نکته در این مطلب از وبلاگ آرند تور به معرفی بزرگترین آکواریوم جهان پرداخته‌ایم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی ۱۰ آکواریوم بزرگ جهان

۱۰ عدد از بزرگترین آکواریوم جهان به انتخاب وب‌سایت aquadecorbackgrounds.com در این قسمت معرفی شده‌اند:

۱. آکواریوم S.E.A در سنگاپور

  • آدرس: 8 Sentosa Gateway, Sentosa Island, Singapore 098269
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

در حال حاضر S.E.A در سنگاپور بزرگترین آکواریوم جهان با بیشتر از ۱۰ هزار گونه‌ی دریایی و ۴۵ میلیون لیتر آب است. در ۴۹ بخش موجود در این آکواریوم شرایط زندگی در بخش‌های متفاوتی از جنوب شرق آسیا برای جانداران زیرآب فراهم شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند با استفاده از تورهای آموزشی از نزدیک آن‌ها را مشاهده کنند و اطلاعات کافی در مورد محافظت از اقیانوس‌های دنیا به دست آورند.

۲. آکواریوم Georgia در آتلانتا جورجیا

  • آدرس: 225 Baker St NW, Atlanta, GA 30313, United States
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۹ شب

مجموعه‌ی جورجیا در شهر آتلانتا آمریکا تا همین اواخر بزرگترین آکواریوم جهان محسوب می‌شد و در حال حاضر محل زندگی ۱۲۰ هزار جاندار دریایی از جمله کوسه نهنگ، نهنگ بلوگا، شیر دریایی کالیفرنیا، دلفین پوزه بطری، سمور دریایی و کوسه ببری است.

جذاب‌ترین بخش بازدید از آکواریوم جورجیا تماشای کوسه‌های نهنگ است که بزرگ‌ترین ماهی در طبیعت محسوب می‌شوند و به دلیل ابعاد بسیار بزرگی که دارند دیدن آن‌ها در سایر آکواریوم‌ها در شرایط عادی تقریباً نادر است. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و امکان تماشای فیلم‌های کوتاه چهاربعدی و شرکت در ارائه‌های ویژه هم برای بازدیدکنندگان وجود خواهد داشت.

۳. آکواریوم Shedd در شیکاگو

  • آدرس: 1200 S DuSable Lake Shore Dr, Chicago, IL 60605, United States
  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ عصر

شید یک مجموعه‌ی عمومی سرپوشیده در شیکاگو است که در سال ۱۹۳۰ افتتاح شد و تا سال ۲۰۰۵ با ۱۱ میلیون لیتر آب در مخزن اصلی خود بزرگترین آکواریوم جهان محسوب می‌شد. شید بعد از جورجیا و مونتری سومین آکواریوم بزرگ نیم‌کره‌ی غربی زمین است و در مجموع نزدیک به ۳۲ هزار جاندار دریایی شامل ماهیان آب شور را در خود جای داده است.

بازدیدکنندگان به جز کوسه نهنگ می‌توانند از تماشای سفره ماهی غول‌پیکر اقیانوسی، شیرهای دریایی کالیفرنیا، پنگوئن‌های آفریقایی و دلفین‌های پوزه بطری هم در شید لذت ببرند.

۴. آکواریوم دبی مال

  • آدرس: 57WH+XJM - Dubai Mall service road - Downtown Dubai - Dubai - United Arab Emirates
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱ شب

در قسمت مرکزی یکی از عظیم‌ترین مراکز خرید جهان، دبی مال، آکواریومی با ۱۰ میلیون لیتر آب و بزرگ‌ترین پانل آکریلیک جهان وجود دارد. ابعاد این پنل ۸.۳ در ۳۲.۸۸ متر با ضخامت ۷۵ سانتی‌متر است و فقط کمی بزرگ‌تر از پنل آکواریوم چورائومی در ژاپن محسوب می‌شود.

در مخزن آکواریوم دبی مال بیشتر از ۳۳ هزار گونه دریایی شامل کوسه‌ها زندگی می‌کنند و تماشای آن‌ها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد شگفتی‌های دنیای زیرآب به شما بدهد.

۵. آکواریوم Okinawa Churaumi در ژاپن

  • آدرس: 424 Ishikawa, Motobu, Kunigami District, Okinawa 905-0206, Japan
  • ساعت کاری:‌ ۸:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر

در فهرست بزرگترین آکواریوم جهان، اوکیناوا چورائومی که در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد جایگاه پنجم را به خود اختصاص می‌دهد. مخزن اصلی این آکواریوم که دومین پانل آکریلیک بزرگ جهان را دارد ۷.۵ میلیون لیتر آب را در خود جای داده است و بازدید از آن گردشگران را با عجایب موجودات آبی اوکیناوا آشنا می‌کند. اوکیناوا چورائومی با مخزن طبیعی دریای کورال آغاز می‌شود و مجموعه‌ی بزرگی از صخره‌های مرجانی را به نمایش می‌گذارد. در قسمت بعدی مخزن دریای کوروشیو با بزرگ‌ترین ماهی‌های جهان مثل کوسه نهنگ و سفره ماهی غول پیکر آشنا می‌شوید که برای اولین بار در دنیا این آکواریوم موفق به پرورش آن شده است.

تور ژاپن

۶. آکواریوم L’ Oceanografic در والنسیا

  • آدرس: C/ d'Eduardo Primo Yúfera, 1B, Quatre Carreres, 46013 València, Valencia, Spain
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

L’ Oceanografic یکی از بزرگترین آکواریوم جهان در قاره‌ی اروپا است که در مجموعه‌ی معماری آوانگارد شهر هنر و علوم والنسیا قرار دارد و به بهترین نحو ممکن توانسته است به دریاها و اقیانوس‌های کره‌ی زمین ادای دین کند.

در این مجموعه حدود ۴۵ هزار جاندار دریایی از اکوسیستم‌های مختلف در ۷ میلیون لیتر آب زندگی می‌کنند. آکواریوم اصلی اوشن گرافیک متشکل از دو قسمت اصلی است که توسط تونلی به طول ۳۵ متر به هم متصل می‌شوند. تمامی کارکنان این آکواریوم فراتر از کاربرد تفریحی که دارد، با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از دریاها و ساکنان دنیای زیرآب در سرتاسر کره‌ی زمین فعالیت می‌کنند.

۷. آکواریوم Kaiyukan در اوساکا

  • آدرس: 1 Chome-1-10 Kaigandori, Minato Ward, Osaka, 552-0022, Japan
  • ساعت کاری: ۸ صبح تا ۹ شب در روزهای شنبه و یکشنبه / ۱۰:۳۰ صبح تا ۸ شب در روزهای سه‌شنبه تا جمعه

در منطقه‌ی خلیج اوساکا یکی از تماشایی‌ترین و بزرگترین آکواریوم‌های جهان به نام کاییوکان واقع شده است که انواع جانداران ساکن در حاشیه‌ی اقیانوس آرام به شیوه‌ای سازمان‌دهی شده در فضایی مناسب در آن نگهداری می‌شوند.

دنیای زیرآب در بیشتر از ده مخزن مختلف در کاییوکان که هر کدام به منطقه‌ی خاصی از حاشیه‌ی اقیانوس آرام اختصاص دارند، به نمایش گذاشته شده است. تورهای بازدید از طبقه‌ی هشتم آغاز می‌شوند و طبقه طبقه پایین می‌آیند تا بازدیدکنندگان را با موجودات دریایی در ابعاد و انواع مختلف آشنا کنند.

۸. آکواریوم Oceanario de Lisboa در لیسبون

  • آدرس: Esplanada Dom Carlos I s/nº, 1990-005 Lisboa, Portugal
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۷ شب

این آکواریوم بعد از L’ Oceanografic در والنسیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا است که بیشتر از ۱۵ هزار جاندار از ۴۵۰ گونه‌ی مختلف در آن نگهداری می‌شوند. یکی از نکات جالب در مورد اوشنریوم طراحی جالب و زیبای ساختمان آن به صورت شناور در اقیانوس در دو طبقه است.

در طبقه‌ی بالای آکواریوم می‌توانید گونه‌های دریایی متعلق به اقیانوس‌های مختلف جهان را مشاهده کنید که در نزدیک سطح آب زندگی می‌کنند؛ در مقابل طبقه‌ی پایین مجموعه هم به جانداران ساکن در اعماق دریاها اختصاص دارد.

۹. آکواریوم Shark Reef در لاس وگاس

  • آدرس: 3950 S Las Vegas Blvd, Las Vegas, NV 89119, United States
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۸ شب

یکی از معدود آکواریوم‌های بزرگ جهان که به جای نزدیکی به منابع طبیعی آب، در کویر موهاوه واقع شده است. افتتاح آکواریوم شارک ریف در سال ۲۰۰۰ در لاس وگاس انجام شد و به دلیل بهره‌مندی از مخزنی ۴.۹ میلیون لیتری یکی از بزرگترین آکواریوم‌ها در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای گونه‌های مختلف کوسه‌ها، ماهی‌ها، خزندگان، بی‌مهرگان دریایی و یک تونل جذاب کوسه در شارک ریف لذت ببرند و فیلم‌های واقعیت مجازی کوتاه از دنیای زیرآب را هم در سالنی که به این کار اختصاص داده شده است، تماشا کنند.

۱۰. آکواریوم TurkuaZoo در استانبول

  • آدرس: Kocatepe, Forum Istanbul, Paşa Cd No: 5/5, 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۷ شب

در آخرین بخش از معرفی بزرگترین آکواریوم جهان سری به ترکوآزو در ترکیه می‌زنیم که در زمان افتتاح خود در سال ۲۰۰۹ بزرگترین مجموعه در قاره‌ی اروپا و اولین آکواریوم عمومی در این کشور بود.

در مخزن ۴.۵ میلیون لیتری ترکوآزو حدود ۱۰ هزار جاندار دریایی شامل کوسه ببری، لقمه ماهی و پیرانیا نگه‌داری و در معرض دید همگان قرار داده می‌شوند تا در کنار سرگرمی بودجه‌ی لازم برای تحقیق و حفاظت از دریاها و ساکنان آن فراهم شود.

تور استانبول

سخن پایانی

در این مطلب با ۱۰ عدد از بزرگترین آکواریوم جهان در کشورهای مختلف آشنا شدیم. همان‌طور که ملاحظه کردید این مجموعه‌ها در کنار جنبه‌ی تفریحی خود عمدتاً تلاش می‌کنند تا آگاهی مردم کره‌ی زمین را در مورد دریاها و اقیانوس‌ها و جانداران ساکن در آن‌ها افزایش دهند تا با پیگیری تلاش‌های همگانی گام‌های موثرتری جهت محافظت از این منابع حیاتی برداشته شود.

سوالات متداول

۱. بزرگترین آکواریوم جهان چه نام دارد؟

S.E.A در سنگاپور بزرگترین آکواریوم جهان است.

۲. جدیدترین آکواریوم بزرگ دنیا در کدام کشور قرار دارد؟

Endless Ocean در ابوظبی جدیدترین آکواریوم بزرگ دنیا در کشور امارات است.

۳. بهترین آکواریوم‌های دنیا را نام ببرید.

مجموعه‌های Monterey Bay، Curaçao Sea، Nagasaki Penguin و S.E.A. تعدادی از بهترین آکواریوم‌ها در دنیا هستند.

۴. قدیمی‌ترین آکواریوم دنیا کجاست؟

SEA LIFE Brighton قدیمی‌ترین آکواریوم دنیا در انگلستان است.

۵. بزرگترین آکواریوم ایران کدام است؟

آکواریوم بزرگ بندر انزلی بزرگ‌ترین آکواریوم ایران، طولانی‌ترین تونل آکواریومی کشور به طول ۴۰ متر را در خود جای داده است.



1403/02/23 | کد مطلب: 2037


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل