معرفی جامع موزه مادام توسو استانبول{راهنمای بازدید} | آرندتور

معرفی موزه مادام توسو استانبول

شما هم امتیاز بدهید!

استانبول شهری است با فرهنگی غنی و به همین دلیل، موزه‌ها و مکان‌های زیادی دارد که هر کدام به گونه‌ای متفاوت، آنچه را که شهر در گذشته شاهدش بوده بازگو می‌کنند. موزه مادام توسو استانبول، یکی از بهترین موزه‌های شهر است که بخشی از تاریخ را روایت می‌کند.

در استانبول، می‌توانید از طریق بازدید از موزه‌ها، علاوه بر سرگرم شدن، اطلاعات بیشتری نیز کسب کنید. یکی از نمونه‌های بسیار معروف از چنین موزه‌هایی، موزه مادام توسو استانبول است که در ادامه این مطلب از آرند تور قصد داریم به طور کامل به معرفی آن در تور استانبول بپردازیم. با ما همراه شوید.

درباره موزه مادام توسو

موزه مادام توسو در سال 1835 توسط هنرمندی فرانسوی به نام ماری توسو در شهر لندن افتتاح شد و به دنبال آن، شعبه‌های دیگری از این موزه در برخی از شهرهای معروف جهان همچون برلین، توکیو، آمستردام، نیویورک، هنگ کنگ و سیدنی، باز شدند. مادام توسو یکی از مقاصد گردشگری مشهور در بسیاری از شهرها است که مجسمه‌های مومی افراد مشهور تاریخ و شخصیت‌های مشهور سینما و تلویزیون را در خود جای داده است.

مجسمه‌های به نمایش گذاشته شده در موزه، به صورت واقع‌گرایانه ساخته شده‌اند و جزئیات آن‌ها به قدری واقعی است که ممکن است تشخیص مجسمه بودن آن‌ها دشوار باشد.

در مورد علت نام‌گذاری آن خوب است بدانید که مادام توسو در واقع نام خانمی هنرمند و مجسمه‌ساز به نام ماری گروشوتس استراسبورگ بوده که در سال 1761 میلادی در پاریس به دنیا آمده است. در سال‌های نوجوانی، ماری به همراه دایی مجسمه‌سازش به نام فیلیپ کورتیوس به شهر ورسای رفت تا ساخت مجسمه‌های مومی را یاد بگیرد. سال‌ها بعد و در سن 30 سالگی، او به یک هنرمند حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شد و تصمیم گرفت نمایشگاه‌هایی را در شهرها و کشورهای مختلف برگزار کند.

درباره موزه مادام توسو استانبول

اولین نمایشگاه او حدود 6 ماه طول کشید و استقبال زیادی از آن شد. نمایشگاه‌های بعدی‌اش نیز بسیار باشکوه بودند تا اینکه تصمیم گرفت یک نمایشگاه دائمی از مجسمه‌های مومی در لندن داشته باشد.

مشکلات زیادی در طی دوران زندگی این هنرمند سر راهش قرار گرفت که ازجمله آن‌ها می‌توان به جدایی از همسر، شکسته شدن کشتی حامل مجسمه‌ها در دریا و آتش زدن نمایشگاهش توسط شورشیان اشاره کرد؛ اما هیچ‌کدام از این مشکلات نتوانستند او را از پای دربیاورند و او در سن 70 سالگی برای باری دیگر، نمایشگاهی برگزار کرد و در آن، مجسمه‌های شخصیت‌های معروف و تاریخی را در اندازه‌های واقعی به نمایش گذاشت.

پس از مرگ مادام توسو در سال 1850، مجسمه‌هایش در موزه مادام توسو به نمایش گذاشته شدند.

اطلاعاتی در مورد موزه مادام توسو استانبول

مادام توسو استانبول، موزه مهمی است که یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی این شهر نیز محسوب می‌شود. این موزه در ساختمان Grand Pera در خیابان استقلال و در منطقه بی اغلو شهر استانبول با دو هزار متر مربع مساحت واقع شده است و مجسمه‌هایی در اندازه‌های واقعی را از افراد مشهوری همچون قهرمانان فرهنگی محلی یا قهرمانان بین‌المللی به نمایش گذاشته است.

مادام توسو استانبول در سال 2016 افتتاح شده است و 26 امین شعبه از این موزه محسوب می‌شود.

اطلاعاتی در مورد موزه مادام توسو استانبول

در داخل موزه مادام توسو چه چیزهایی را می‌توان دید؟

وقتی در داخل این موزه زیبا قدم بزنید، این شانس را خواهید داشت تا با مجسمه‌های در اندازه واقعی برخی از افراد مشهور ملاقات کنید. برخی از آن‌ها در سطح بین‌المللی مشهور و شناخته شده بوده، در حالی که برخی دیگر، هنرمندان ترکیه هستند.

در هر صورت، موزه دارای چندین سالن یا گالری است که مجسمه‌ها را بر اساس حرفه افراد مشهور طبقه‌بندی کرده است. طبقه‌بندی‌ها شامل موسیقی، ورزش، علم و فرهنگ، تاریخ و رهبران معروف می‌شوند و در هر یک از دسته‌ها، محبوب‌ترین و مشهورترین افراد را خواهید یافت.

در واقع اگر از طرفداران هنر هستید، این فرصت را خواهید داشت تا لئوناردو داوینچی یا موتزارت را از نزدیک ببینید. اگر به فیلم‌های هالیوود علاقه دارید می‌توانید جولیا رابرتز، برد پیت و جانی دپ را ملاقات کنید. در صورت علاقه به دنیای موسیقی پاپ، مدونا، لیدی گاگا و ریحانا و در صورت علاقه به دنیای ورزش، مسی، رونالدو، رافائل نادال و شاراپووا را خواهید دید. همچنین مجسمه‌های دو رهبر بزرگ از ترکیه به نام‌های مصطفی کمال آتاتورک و فاتح سلطان مهمت نیز به چشم می‌خورد.

در داخل موزه مادام توسو استانبول چه چیزهایی را می‌توان دید؟

چگونه به موزه مادام توسو استانبول برویم؟

مادام توسو را می‌توانید در دو طبقه اول مرکز خرید گرند پرا استانبول در خیابان استقلال، تنها 600 متر دورتر از میدان تکسیم، پیدا کنید. این موزه دسترسی بسیار آسانی دارد.

می‌توانید با خط مترو Haciosman به سمت ایستگاه تکسیم بروید و سپس برای رسیدن به موزه، پنج دقیقه پیاده‌روی داشته باشید. اگر از Eminonu می‌آیید، می‌توانید از خط تراموا به سمت ایستگاه Karakoy استفاده کنید و سپس تا انتهای خیابان استقلال بروید و حدود 15 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به آن برسید.

اگر در بشیکتاش هستید، می‌توانید از فونیکولار کاباتاس تا میدان تکسیم استفاده کنید و بعد از حدود 10 دقیقه پیاده‌روی به موزه برسید. در نهایت، اگر هتل شما نزدیک میدان تکسیم است، به راحتی با ۸ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید تا خود را به این موزه برسانید. تنها کافی است که از میدان تکسیم به سمت خیابان استقلال حرکت کنید و از آن جایی که این موزه در خیابان استقلال واقع شده است، به راحتی می‌توانید به این موزه دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

چگونه به موزه مادام توسو استانبول برویم؟

چگونه می‌توانیم بلیط بخریم؟

دو روش برای خرید بلیط موزه مادام توسو وجود دارد. اولی از طریق پنجره بلیط است که در مکان موزه واقع شده و دومی، خرید بلیط آنلاین است.

برای اینکه بتوانید از این موزه بازدید کنید باید ورودی بپردازید. بلیط های ورودی این مجموعه در سه سطح مختلف طراحی شده‌اند.

  • اولین سطح، بلیط یک بار ورود است که هزینه آن برای افراد بزرگسال و بالای 12 سال،50 لیره ترکیه به ازای هر نفر است.
  • دومین سطح، بلیط دو بار ورود است که شامل ورود و بازدید از موزه و در کنار آن، بازدید از آکواریوم سی لایف می‌باشد. قیمت بلیط این سطح نیز 75 لیره ترکیه است.
  • سومین سطح، بلیط های VIP هستند که فقط به صورت آنلاین می‌توانید آن‌ها را بخرید و هزینه‌ای که باید بپردازید 100 لیره ترکیه است. در صورت خرید بلیط آنلاین، بدون اتلاف وقت و به صورت مستقیم می‌توانید وارد موزه شوید.

برای افراد در سنین بین 3 تا 12 سال باید بلیط کودکان تهیه شود. بازدید برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.

از طرف مجموعه موزه، یک عکس، یک جلد کتاب راهنما و تندیسی ساخته شده از موم از دست خود شما به عنوان یادگاری به شما تعلق خواهد گرفت.

ساعات کاری موزه چگونه است؟

مادام توسو استانبول همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. در فصل تابستان و فصل شلوغی، مرکز تفریحی مادام توسو استانبول به خصوص در ساعات شب شلوغ می‌شود و این موزه از ساعت 7 شب به بعد کسی را نمی‌پذیرد؛ بنابراین، بهتر است در طول روز از موزه دیدن کنید، تنها دو ساعت طول می‌کشد تا کل این موزه را ببینید.

جاذبه‌های نزدیک به موزه مادام توسو استانبول

جاذبه‌های نزدیک به موزه مادام توسو استانبول

در نزدیکی این موزه می‌توان از جاذبه‌هایی همچون کاخ توپکاپی، موزه مولوی خانه گالاتا، بازار تاریخی و سرپوشیده MISRI، مسجد اورتاکوی، کاخ دلما باغچه، دلفیناریوم استانبول، آب انبار باسیلیکا، کاخ بوکولئون، بازار بزرگ استانبول، موزه پرا، موزه معصومیت استانبول، موزه دوگانچای، کلیسای سنت آنتوان، مسجد حسین آقا و مسجد تاریخی رنگونی ها دیدن کرد که در ادامه در مورد برخی از آن‌ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

کاخ توپکاپی استانبول

موزه توپکاپی که از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ‌های جهان است، یکی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود. این کاخ متعلق به دوران حکومت عثمانی در ترکیه بوده است هم‌زمان با شکل‌گیری جمهوری ترکیه و پایان دولت عثمانی با دستوری حکومتی در تاریخ سوم آوریل ۱۹۲۴ تمام بناهای متعلق به آن دوران ازجمله این کاخ در فهرست آثار ملی این کشور به ثبت رسید. کاخ توپکاپی حدود 9 کیلومتر تا میدان تکسیم فاصله دارد.

مسجد اورتاکوی استانبول

اورتاکوی نام یکی از مساجد تاریخی استانبول است که به اواخر دوران حکومت عثمانیان تعلق دارد. این بنا به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شد و یکی از جاهای دیدنی بسیار محبوب در شهر استانبول است. معماری منحصربه‌فرد و موقعیت قرارگیری اورتاکوی باعث شده توریست‌های زیادی را به سمت خود بکشاند. این مسجد از معماری نئوباروک و سفید رنگ بهره گرفته و در طول روز به رنگ‌های مختلفی درخشان می‌شود. موقعیت قرارگیری آن نیز در ناحیه بشیکتاش و ساحل غربی تنگه بسفر است.

مسجد اورتاکوی از جاذبه‌های نزدیک موزه مادام توسو استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که یکی از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی استانبول محسوب می‌شود. در این بازار،26 هزار نفر مشغول به کار هستند و روزانه حدود 400 هزار بازدیدکننده دارد. حجره‌های این بازار، کالاهای متنوعی همچون پارچه، جواهرات، لوازم‌خانگی، فرش، سرامیک، کتاب، ادویه‌جات و بسیاری موارد دیگر را به فروش می‌رسانند.

سخن پایانی

موزه مادام توسو نه تنها در استانبول یا لندن مشهور است، بلکه بیش از 25 شعبه دیگر در سراسر جهان دارد. مطمئنا از صرف وقت خود در آنجا لذت خواهید برد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربینتان را به طور کامل شارژ کنید؛ زیرا قرار است زیاد استفاده شود.

سوالات متداول

چرا باید از موزه مادام توسو استانبول دیدن کنم؟

این موزه متشکل از قهرمانان تاریخی و فرهنگی و تقریباً 60 نام مشهور از دنیای هنر، ورزش و سیاست از گذشته تا امروز است. از طریق بازدید از این موزه، احساس خواهید کرد که با نام‌های زیادی از ترکیه و همچنین بسیاری از ستاره‌های بین‌المللی موسیقی، ورزش و سینما ملاقات داشته‌اید.

آیا برای بازدید از موزه مادام توسو استانبول محدودیت سنی وجود دارد؟

هیچ محدودیتی برای بازدید از این موزه وجود ندارد؛ زیرا یک تجربه خانوادگی است که افراد در همه سنین می‌توانند از آن لذت ببرند.

جاذبه‌های نزدیک به موزه مادام توسو شعبه استانبول کدامند؟

در نزدیکی این موزه می‌توان از جاذبه‌هایی همچون کاخ توپکاپی، موزه مولوی خانه گالاتا، بازار تاریخی و سرپوشیده MISRI، مسجد اورتاکوی، کاخ دلما باغچه، دلفیناریوم استانبول، آب انبار باسیلیکا، کاخ بوکولئون، بازار بزرگ استانبول، موزه پرا، موزه معصومیت استانبول، موزه دوگانچای، کلیسای سنت آنتوان، مسجد حسین آقا و مسجد تاریخی رنگونی ها دیدن کرد.



1402/08/27 | کد مطلب: 1784
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.