بام تهران کجاست؟{تفریحات، نکات و راهنمای سفر} | آرندتور

بام تهران کجاست؟{راهنمای سفر}

شما هم امتیاز بدهید!

تهران، پایتختی است که شب‌های زنده‌ای دارد و گردشگران، ترجیح می‌دهند بتوانند در اوقات مختلف روز و حتی در شب‌ها که خیابان‌ها خلوت‌تر هستند، به تفریح بروند. برخی از انواع تفریح‌ها، همچون بازدید از موزه و مکان‌های فرهنگی، تنها در روز قابل دسترس هستند؛ اما می‌توانید تا نیمه شب نیز تفریحات مختلف دیگری را تجربه کنید. بام تهران، یکی از مکان‌های گردشگری پایتخت که در این مطلب از آرند تور معرفی می‌کنیم، از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری تهران در تور یک روزه  است. با این مطلب، همراه باشید.

بهترین بام تهران کجاست؟

مکانی که بسیاری از افراد آن را با نام بام تهران می‌شناسند، از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و تا ایستگاه اول تله کابین توچال ادامه دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم بام تهران برای گردشگران، امکانات رفاهی و تفریحی این مکان گردشگری است که سبب شده است تا نه‌تنها در طول روز افراد بتوانند از این منطقه دیدن کنند؛ بلکه قرار گرفتن در ارتفاعات و دیدن شهر در شب نیز برای آن‌ها جذاب باشد.

امکانات تفریحی بام تهران شامل رستوران‌های مختلف، زیپ لاین، سورتمه، میدی‌باس‌های برقی، سینمای ۵ بعدی، کافی‌شاپ، اتاق فرار، بانجی جامپینگ، بگ جامپینگ، زمین تنیس، ترامپولین جامپینگ، صخره‌نوردی و غیره است.

بهترین بام تهران کجاست؟

از جالب‌ترین ویژگی‌های بام تهران این است که می‌توانید در طول روز و شب از این امکانات تفریحی و رفاهی استفاده کنید و حتی می‌توانید شب‌ها به تماشای چراغ‌های روشن سطح شهر تهران بپردازید و ساعاتی را در آرامش سپری کنید.

این منطقه که آب و هوای کوهستانی و خنک دارد در هنگام شب خنک‌تر شده و به همین دلیل برای افرادی که از گرمای شهر تهران گریزانند، می‌تواند لذت‌بخش باشد.

امکانات رفاهی و تفریحات بام تهران

ممکن است بخواهید برای لذت بردن از نمای بام تهران در شب به این منطقه بروید و یا فقط بخواهید که در جاده سلامتی که برای پیاده‌روی در مسیر بام تهران است، به آن‌جا بروید. با این‌حال امکانات تفریحی دیگری نیز وجود دارند که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم. می‌توانید برای تجربه هیجان بیشتر از این امکانات استفاده کنید.

سورتمه بام تهران

این سورتمه بلندترین سورتمه حال حاضر ایران محسوب می‌شود و حدود ۲۵۰ نفر می‌توانند به‌صورت همزمان از آن استفاده کنند. این سورتمه در بخش شمالی بام تهران قرار دارد که می‌توانید توسط آن دور تا دور بام را دور بزنید. امنیت این دستگاه به‌صورت کامل تامین شده است و به همین دلیل اوقات خوشی را برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند. البته پیشنهاد می‌کنیم که در فصول سرد از تفریحات دیگر استفاده کنید تا سرمای هوا هنگام سورتمه‌سواری شما را اذیت نکند.

سورتمه بام تهران

بگ جامپینگ بام تهران

یکی از تفریحاتی که می‌تواند سطح آدرنالین شما را افزایش دهد، بک جامپینگ است. اگر از ارتفاع ترسی ندارید و به دنبال هیجان هستید؛ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. می‌توانید به همراه دوستان یا اعضای خانواده خود که ترس از ارتفاع ندارند به بگ جامپینگ بام تهران بروید و لذت سقوط ایمن از بالای یک برج بلند را تجربه کنید.

بانجی جامپینگ بام تهران

از دیگر تفریحات بام تهران بانجی جامپینگ است که تا حدود زیادی با بگ جامپینگ متفاوت است. در بانجی جامپینگ مدتی را در هوا معلق باقی می‌مانید و همین مسئله سبب ترشح آدرنالین زیادی در بدن شما می‌شود. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و می‌خواهید یک تجربه هیجان‌انگیز داشته باشید؛ این گزینه برای شما مناسب است. البته نیازی نیست که در بانجی جامپینگ بام تهران نگران امنیت خود باشید؛ زیرا استانداردهای کافی در تمام وسایل آن به کار رفته است و کاملاً ایمن است.

صخره نوردی بام تهران

از دیگر تفریحات جذابی که می‌توانید استفاده کنید، صخره‌نوردی است که در هر سنی می‌توان از آن استفاده کرد. اگر به صخره‌نوردی علاقه دارید و مشکل خاصی ندارید، می‌توانید این ورزش را به همراه دوستان و یا اعضای خانواده خود تجربه کنید.

ترامپولین جامپینگ بام تهران

اگر تا به حال تجربه استفاده از ترامپولین جامپینگ را نداشته‌اید، یکی از امن‌ترین جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین تفریحاتی است که می‌توانید در بام تهران به سراغ آن بروید. ترامپولین جامپینگ می‌تواند تا چند ساعت شما را مشغول نگه دارد و تنها زمانی که از آن خارج شدید، متوجه می‌شوید که چه میزان خسته هستید.

ترامپولین جامپینگ بام تهران

زمین تنیس بام تهران

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بام تهران، زمین تنیس بزرگ آن است که تمام افرادی که به تنیس علاقه دارند؛ مبتدی تا حرفه‌ای، می‌توانند از این زمین تنیس استفاده کنند. یکی از نکات مثبت آن، وجود فروشگاه وسایل تنیس در کنار این زمین است که اگر وسایل کافی به همراه نداشتید، می‌توانید خرید خود را انجام دهید و با دوستان خود و حتی افراد حرفه‌ای حاضر در این زمین به ورزش بپردازید.

سینمای پنج بعدی بام تهران

یکی از جذاب‌ترین تفریحات بام تهران برای کودکان سینمای پنج بعدی آن است که می‌توانید یک تجربه جالب به همراه کودکانی که همراه شما هستند، داشته باشید و یک خاطره به یاد ماندنی بسازید. سینمای بام تهران استانداردهای سینمای پنج بعدی ایتالیا را دارد و به دلیل وجود افکت‌های بی‌نظیر و داستان جذاب فیلم، می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب باشد.

اتاق فرار بام تهران

کیوب کلاب بام تهران که نام اتاق فرار این مجموعه است، یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و جذابی است که سنین مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. برای خروج از این اتاق فرار که قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد، باید بازی‌ها و چالش‌های فکری آن را حل کنید. اگر دوست دارید ذهن خود را به چالش بکشید و یک تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید، اتاق فرار بهترین گزینه است.

زیپ لاین بام تهران

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز در بام تهران، زیپ لاین است که در فاصله ۶۰ متری سطح زمین و با مسافت حدود ۲۰۰ متر قرار دارد. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و دوست دارید هیجان قرار گرفتن در ارتفاع را تجربه کنید؛ می‌توانید از این تلسیژ که در نزدیکی رستوران چشمه است، استفاده کنید.

زیپ لاین بام تهران

کافه‌ ها و رستوران‌ های بام تهران

بام تهران فودکورت و انواع رستوران‌ها و کافه‌هایی را دارد که می‌تواند یکی از جذابیت‌های این مکان تفریحی محسوب شود.

از معروف‌ترین کافه‌های بام تهران می‌توان به کافه لمیز اشاره کرد که شعبه‌های بسیاری در سراسر شهر تهران دارد و می‌توانید چند دقیقه برای صرف یک نوشیدنی یا دسر در این کافه توقف کنید و از کیفیت خوراکی‌های آن لذت ببرید. این کافه در کنار زیپ لاین بام تهران قرار دارد.

برای خوردن غذا می‌توانید به فوت کورت توچال بروید که مساحتی حدود ۱۵۰۰ متر مربع دارد و دکوراسیون آن جذاب و دلنشین است. این فودکورت از ۷ صبح تا ۲۴ بامداد به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند و یکی از جذاب‌ترین امکانات بام تهران محسوب می‌شود.

رستوران‌های دیگری همچون رستوران ایتالیایی فلورانس، رستوران روشا، رستوران سیداتو، برگرلند و رستوران بام نیز از رستوران‌های بام تهران هستند که می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی با بهترین کیفیت به آن‌ها مراجعه کنید.

راه‌های دسترسی به بام تهران

برای رسیدن به این منطقه گردشگری و تفریحی، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید، با مترو به آنجا بروید و یا از اتوبوس استفاده کنید. انتخاب نحوه دسترسی به این منطقه به خودتان بستگی دارد.

برای رسیدن به بام تهران با ماشین و خودروی شخصی، می‌توانید از طریق بزرگراه چمران به ولنجک بروید و سپس در انتهای خیابان ولنجک به پارکینگ توچال برسید. البته پارکینگ بام، تنها برای اسکی‌بازان قابل استفاده است. ادامه مسیر بام تهران را می‌توانید به‌صورت پیاده طی کنید و یا از ماشین‌های برقی که در این بخش وجود دارد، استفاده کنید.

راه‌های دسترسی به بام تهران

برای رسیدن به بام تهران با مترو، باید ایستگاه تجریش پیاده شوید که در خط یک مترو تهران قرار دارد و سپس توسط تاکسی‌های میدان تجریش به ولنجک و سپس بام تهران بروید.

برای رسیدن به بام تهران با اتوبوس، می‌توانید از اتوبوس‌های خط ۲۲۱ میدان ولنجک تا پایانه افشار استفاده کنید و در ایستگاه تابناک یا پمپ بنزین ولنجک از اتوبوس پیاده شوید و سپس توسط تاکسی به بام تهران بروید.

لوکیشن بام تهران به صورت دقیق، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک است.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران، بام تهران است که در انتهای خیابان ولنجک و در حد فاصله این خیابان تا توچال قرار دارد. ساعت بازدید و ارائه خدمات در بام تهران ساعت ۵ تا ۲۴ در تمام روزهای هفته است. در این مطلب از آرند تور تلاش کردیم تا تمام اطلاعات این منطقه گردشگری را در اختیار شما قرار دهیم تا هنگام تهران گردی از این مکان گردشگری نیز دیدن کنید.



1402/08/10 | کد مطلب: 1759
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.