بهترین شهرهای ترکیه برای سفر { به کدام شهر ترکیه سفر کنیم}

معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای سفر

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

شرایط ترکیه را باید به قبل و بعد از جمهوری ترکیه تقسیم کرد. در طول دوره امپراتوری عثمانی، Orient Express (قطار سریع‌السیر شرق که در سال 1883 ساخته شد) را می توان عملاً به عنوان فعالیتی در نظر گرفت که باعث شد گردشگری در ترکیه متولد شود. راه آهن مفیدترین راه برای در آن زمان و تنها زیرساخت گردشگری ترکیه بود.

در سال ۱۹۲۳ جمهوری ترکیه تأسیس شد و با تبدیل جامعه ترکیه به جامعه جدید و مدرن، گردشگری شروع به تغییر کرد. برخی اصناف مرتبط با گردشگری شروع به کار کردند. گام بزرگ دیگر تاسیس خطوط هوایی ترکیه در سال ۱۹۲۵ بود.  مکان‌های تاریخی مختلف و استراحتگاه‌های ساحلی در امتداد سواحل دریای اژه و دریای مدیترانه اصلی ترین عامل توریستی ترکیه است که دولت این کشور نیز بر توریسم این مناطق بسیار متمرکز است. ترکیه همچنین به یک مقصد محبوب برای فرهنگ، آبگرم و مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است.

ترکیه در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۱ میلیون گردشگر خارجی را جذب کرد و به عنوان ششمین مقصد گردشگری محبوب در جهان شناخته شد. این عدد چیزی حدود 41 میلیون در سال 2015 و حدود 30 میلیون در سال 2016 بود. با این حال سیر صعودی افزایش توریست در ترکیه از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تعداد بازدیدکنندگان خارجی به ۳۷.۹ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۸  به ۴۶.۱ میلیون بازدیدکننده افزایش یافت.

در این متن آرند تور می‌خواهیم شما را بهترین شهرهای ترکیه برای سفر آشنا کنیم

استانبول شناخته‌شده‌ترین شهر ترکیه

یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه و همچنین مقصدی محبوب در سراسر جهان استانبول است، استانبول گنجینه ای عظیم از معماری اصیل، میراث فرهنگی و تاریخی در انتظار شماست تا در سفر بعدی خود کشف کنید. استانبول ترکیبی منحصر به فرد از تاثیرات مختلف است که در طول تاریخ این شهر را شکل داده است، از جمله امپراتوری های بیزانس و عثمانی، رومی ها، یونانی ها و حتی ونیزی ها.

این به شما این امکان را می دهد که در زمان سفر کنید و در یک گروه کوچک یا یک تور خصوصی به ترکیه، آثار فرهنگی بی نظیر استانبول را کاوش کنید. برخی از دیدنی های شهر که باید از آنها بازدید کرد عبارتند از: مسجد نمادین ایاصوفیه، مسجد آبی، برج گالاتا و کاخ توپکاپی. همچنین فرصت خرید در بازار بزرگ را از دست ندهید!

برای آنکه سفر بهتری به استانبول را تجربه کنید، مخصوصا اگر برای اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید؛ بهترین گزینه خرید تور استانبول است تا با کمترین هزینه بهترین تجربه را برای خود بسازید.

بیشتر بخوانید10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید

آنکارا

آنکارا، پایتخت رنگارنگ ترکیه که در شمال غربی کشور واقع شده است، با تاریخی طولانی و آثار معماری فراوان و همچنین میراث فرهنگی غنی، بازدیدکنندگان زیادی را سالانه  به خود جذب می کند. این شهر بی نظیر از ویرانه ها و بناهای باستانی و همچنین شگفتی های مدرن و ساختمان های اطراف را در خود جای داده است.

آنکارا همچنین خانه دولت و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر است که کالاهای مختلف از مواد غذایی گرفته تا مصالح ساختمان در آن تولید می شود. علاوه بر این بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها در این منطقه بوده  و یک اتصال ریلی مهم  در کشور در آنکارا تشکیل می شود که برای افرادی که از قطار برای سفر در ترکیه استفاده می‌کنند می‌تواند نقطه ارتباطی بین دیگر شهرها باشد. آنکارا موزه های فراوانی را در خود جای داده است که هنگام گشت و گذار در این شهر نباید آنها را از دست داد.

بیشتر بخوانیداستانبول یا آنکارا؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

اگر به همزیستی اقوام علاقه‌مندید به اورفا سفر کنید

اورفا یکی دیگر از شهرهای ترکیه است که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر که به عنوان  دیگر؛شانلی اورفا؛ نیز شناخته می شود که محل زندگی چندین گروه قومیتی  مختلف است که به صورت شگفت انگیزی با یکدیگر ادغام شده اند. علاوه بر آن، نمونه‌هایی از معماری اصیل ترکی را نیز در خود جای داده است، مانند خرابه‌های یک ارگ باستانی و دیوارهای شهر یا مسجد خلیل الرحمن که قدمت آن به قرن سیزدهم می‌رسد.

این همزیستی فرهنگی اورفا را مبدل به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر می‌کند.

یکی دیگر از تفریحات الزامی در اورفا، بازار پرهیاهوی این شهر است، جایی که می توانید کالاهای محلی و همچنین بازار دام‌های ترکیه را در این شهر بیابید. در این بازار انواع محصولات  سنتی ترکیه و مهم تز از همه محصول اصلی صادراتی  شهر - کره و پشم - را ارائه می دهند.

با یاد مولانا به قونیه سفر کنید

قونیه قطعا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر و منحصر به فرد ترین شهر این کشور است. این شهر بخشی از جاده معروف ابریشم است که برشی از تاریخ و اهمیت واقعی این جاده باستانی را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. این شهر در مرکز ترکیه واقع شده است، قدمت این شهر به قرن سوم قبل از میلاد برمی گردد و ویرانه ها، بناهای تاریخی و قطعات استثنایی از میراث معماری و فرهنگی را در خود جای داده است که به شما امکان می دهد در زمان سفر کنید و تاریخ آن را کشف کنید.

برخی از مکان‌های دیدنی در قونیه عبارتند از علاءالدین تپه، مسجد سلیمیه و مسجد عزیزیه. همچنین حتماً به موز‌های شهر سر بزنید، موزه باستان شناسی، موزه منبت کاری چوب و سنگ، موزه کاشی یا موزه باستان شناسی  چاتال هویوک دیدن کنید. علاوه بر این، قونیه یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر و لذت بردن از اجرای اصیل سماع است که در مرکز فرهنگی مولانا صورت می‌پذیرد و  بدون شک موردی است که در سفر به ترکیه نباید از دست داد.

بودروم

شهر بودروم واقع در شبه جزیره بدروم، یکی دیگر از مدعیان اصلی عنوان بهترین شهرهای ترکیه برای سفر و اقامت است. این شهر مناظر دیدنی متعددی دارد. مانند قلعه بدروم واقع در ساحل مشرف به مارینا، مقبره Mausolus، که در فهرست عجایب هفتگانه جهان باستان قرار دارد و علاوه بر آن، می‌توانید در تئاتر الهام‌بخش هالیکارناسوس ساعتی بیارامید، در اطراف شهرک باستانی Pedasa پیاده‌روی کنید، یا از آسیاب‌های بادی کارت پستالی بدروم دیدن کنید.

بودروم علاوه بر مکان‌های زیبای طبیعی، موزه‌های متعددی را نیز در خود جای داده است که ارزش توریستی بالایی دارند. برخی از آنها عبارتند از: موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، موزه دریایی، و موزه هنرهای زکی مورن. می‌توانید بعد از یک موزه گردی حسابی عصر را در کنار سواحل بسیار زیبای این شهر سپری کنید.سواحلی مانند ساحل Kadikalesi، ساحل Yahsi و ساحل Karaincir.

آلانیا شهر بنادر دیدنی

بازدید از آلانیا در تور ترکیه قطعا یکی از موارد ضروری به شمار می‌رود. این شهر با سواحل زیبا، شگفتی های طبیعی، بناهای تاریخی معتبر، میراث فرهنگی شلوغ، و فرصت های خرید و غذاخوری‌های محلی فراوان، مکان‌های اقامتی دوست داشتنی لذت بردن را برای هر مسافری تضمین می‌کند. 

زمانی که در آلانیا هستید، فرصت بازدید از قلعه آلانیا و برج سرخ را از دست ندهید یا در تور غار کشتی دزدان دریایی برای تجربه گشت و گذار خاص شب‌ها شرکت کنید. یکی دیگر از دیدنی های این منطقه غار داملاتاش است که در آن می توانید از استالاکتیت ها و استالاگمیت های هزاران ساله شگفت زده شوید.

سیده

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که باید حتماً از آن دیدن کنید، سیده، جواهری در سواحل مدیترانه است که شگفتی‌های متعدد طبیعت و همچنین شگفتی‌های ساخته دست بشر را در خود جای داده است. این شهر با رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌های جذاب در کنار مکان‌های باستان‌شناسی و میراث معماری معتبر، تمامی امکانات رفاهی لازم و همچنین فرهنگ و تاریخ غنی را برای آشنایی با آن در حین حضور در منطقه فراهم می‌کند.

مطمئن شوید که معابد آپولو و آتنا و همچنین آگورای ایالتی، ویرانه‌های سلگه و تئاتر باستانی رویایی را به برنامه سفر خود اضافه کنید. برای فرار از شهر و پناه بردن به طبیعت، از آبشارهای ماناوگات دیدن کنید، در پارک ملی کوپرولو کانیون به ماجراجویی بپردازید یا در یکی از سواحل زیبا استراحت کنید.

افسوس، بعد باستانی سفر به ترکیه

برای کشف مکان‌های استثنایی افسس و بررسی عمیق‌تر در گذشته باستانی ترکیه و میراث یونانی‌ها به این شهر سر بزنید افسوس با ویرانه‌های باستانی پراکنده مانند معبد آرتمیس، معبد هادریان، و یک تئاتر باستانی که به خوبی حفظ شده است، به شما امکان می‌دهد در اطراف پرسه بزنید و احساس کنید به گذشته سفر کرده‌اید.

منطقه باستانی که زمانی یک کلانشهر شلوغ بود، خانه ویرانه‌های کتابخانه ماموت، ورزشگاه ودیوس، حمام‌های بزرگ و یک استادیوم با سالن کشتی در نزدیکی آن از جاذبه‌های توریستی این شهر است. توصیه می شود حداقل چند ساعت را به گشت و گذار در این سایت باستان شناسی اختصاص دهید یا به یکی از تورهای گروهی یا خصوصی بپیوندید تا لذت بخش ترین تجربه را از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر داشته باشید.

ازمیر شهر جنب و جوش

یکی از بزرگترین بنادر و سومین شهر بزرگ کشور ترکیه، ازمیر است. این شهر در غرب ترکیه واقع شده است و یک مرکز شلوغ در دریای اژه است که با جذابیت اصیل و سبک زندگی شلوغ خود بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

هنگام تفریح در شهر، فرصت بازدید از بازار پر جنب و جوش Kemaralti را برای نگاهی اجمالی به سبک زندگی محلی و کالاهای محلی فراموش نکنید. همچنین آگورا در ازمیر نیز یکی از چیزهایی است که نباید به هیچ وجه از دست داد. ازمیر علاوه بر ابنیه تاریخی  و طبیعت زیبا، مکانی عالی برای آشنایی بهتر با غذاها و نوشیدنی‌های محلی مانند قهوه ترکی بی‌نظیر است.

اگر ازمیر را در لیست سفر خود قرار نداده اید باید به شما توصیه کنم نظر خود را تغییر دهید زیرا ممکن است یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر را از دست بدهید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با بزرگترین و جذاب‌ترین جزیره ترکیه ‌جزیره جوندا

با سفر به آنتالیا سفر به ترکیه را تکمیل کنید 

آنتالیا را می‌توان یه ترکیه کوچک تشبیه کرد. تمامی چیزی که در ترکیه از فرهنگ، تاریخ، تفریح و طبیعت وجود دارد همه را می‌توان یکجا در آنتالیا دید. شاید بتوان آنتالیا را در راس لیست بهترین شهرهای ترکیه برای سفر قرار داد.

پرسه‌زنی خود در شهر را می‌توانید از میدان جمهوری در قلب شهر آغاز کنید و سپس در خیابان های شهر قدیمی با محیطی اصیل و همیشه زنده  پرسه بزنید. برای یک قهوه  و استراحت سریع با مناظر زیبا، حتما از بندر قدیمی دیدن کنید و یا در یکی از کافه های محل ساعتی وقت بگذرانید. مطمئن شوید که دروازه هادریان، آکواریوم آنتالیا، و موزه باستان شناسی آنتالیا را نیز قبل خروج از این شهر ببینید همچنین مکان‌هایی مانند ترمسوس، آسپندوس، پرگه، و آبشارهای دودن که در فاصله کمی دورتر قرار دارند نیز خالی از لطف نیست.



1401/11/04 | کد مطلب: 1416
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.