تور دریاچه یسان اردیبهشت 1403 | یک روزه

تور دریاچه یسان

3 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور دریاچه یسان

 

دوست دارید از یک دریاچه طبیعی که تنها بر اثر یک رخداد طبیعی همچون زلزله به وجود آمده دیدن کنید؟ هوای بسیار مطبوع، مناظر بکر و صدای دل انگیز پرندگانی همچون کبک، قمری، تهیو و بلدرچین شما را در این منطقه همراهی می‌کنند. آرند تور با ارائه تجهیزات مناسب همچون یک وعده اصلی صبحانه و یک میان وعده و وسیله نقلیه توریستی و استفاده از مینی بوس محلی در منطقه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با یک کوله‌ی سبک و تجهیزات لازم و ضروری راهی تماشای این دریاچه فوق‌العاده و جنگل سیاهرود شوید. تور دریاچه یسان با درجه سختی 2 از 6،  یک سفر یک روزه راحت است که نیاز به آمادگی جسمانی بالایی ندارد. با آرندتور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این سفر یک روزه کسب کنید.

دریاچه یسان کجاست؟

دریاچه یسان که به نام‌های ویسان یا بره‌سر و استخر ویسان نیز شهرت دارد، در اثر زلزله و به صورت طبیعی ایجاد شده‌است. این دریاچه در فاصله 56 کیلومتری از رودبار قرار دارد. آب دریاچه یسان از کوه‌های اطراف و چشمه‌ها تامین می‌شود. این دریاچه وسعتی حدود 4 هکتار دارد و طولش برابر با 230 متر و پهنایش 100 متر است، عمق آن تا حدود 100 متر می‌رسد. دریاچه یسان در منطقه کوهستانی قرار گرفته و امکانات رفاهی ندارد. از جمله تفریحاتی که می‌توانید کنار این دریاچه داشته‌باشید؛ ماهی‌گیری است. اما چیزی که بیشتر در این دریاچه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، ماهی‌های قرمز زینتی است که در آن به وفور دیده می‌شود. اطراف دریاچه از دو طرف با کوه‌های سرسبز و پوشیده از درخت فرا گرفته و دو سمت دیگرش را نیز تپه‌های سرسبز و دشت‌های چشم نواز پوشانده‌است. عمده درختان این منطقه راش، بلوط و بید هستند و گیاهانی همچون گل گاوزبان، شیرین بیان، لاله کوهی و نی اطراف این دریاچه را پوشانده‌اند. با توجه به کوهستانی بودن منطقه، بهترین زمان سفر به آن بهار و تابستان است. در تابستان هوای این منطقه بسیار مطبوع است و از گرمای طاقت‌فرسا در آن خبری نیست. اوایل پاییز هم این منطقه بسیار زیباست بهترین مناظر چشم‌نواز را در اوائل پاییز در این منطقه خواهید دید. اما در اواخر پاییز و زمستان این منطقه هوای بسیار سردی داشته و مناسب سفر نیست.

جنگل سیاهرود رودبار کجاست؟

جنگل سیاهرود رودبار با چشم‌انداز زیبا و بسیار دیدنی‌اش هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند. این جنگل‌ به وسعت 28289 هکتار بوده و تحت حفاظت سازمان محیط زیست است. بارزترین ویژگی آن‌ سهم 5 الی 6 هکتاری این جنگل‌ از جنگل‌های هیرکانی است. در جنگل سیاهرود شما شاهد جنگل‌های انبوه و نیمه انبوه، ، چشمه‌سارهای فراوان، رودخانه‌های خروشان و کوه‌های سربه فلک کشیده و مراتع پوشیده شده در مه هستید. قله‎‌ی مشهور دورفک نیز در شمال جنگل سیاهرود قرار دارد. پوشش گیاهی 4 هکتار از جنگل سیاهرود را درختان زربین تشکیل داده‌است. این منطقه دارای پوشش مرتعی بسیار گسترده‌ای است و درختان با ارزشی همچون راش، ممرز، بلوط، افرا، انجیلی، گیلاس وحشی، زالزالک و سرخدار در این منطقه به صورت پراکنده دیده می‌شوند. مشهورترین گونه گیاهی که بسیار با ارزش هم هست و شهرت جهانی دارد، سوسن چلچراغ  است که در این منطقه می‌روید. سوسن چلچلراغ فقط در دو نقطه از جهان که هر دو هم در فلات ایران هستند، رشد می‌کند. این گل زیبا فقط در اواسط خردادماه آن هم به مدت یک ماه می‌روید. سوسن چلچراغ به عنوان اولین گل ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته‌است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.