تور اودبه تا ساحل بنود اردیبهشت 1403 | تور تنگه بوچیر

تور اودبه تا ساحل بنود

پیمایش دره اودبه و بوچیر، ساحل زیبای بنود
15 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

در تور اودبه تا بنود شما به بازدید از اماکن تاریخی و طبیعت ناب و بکر دو استان فارس و هرمزگان خواهید رفت. مناظری که در این سفر شما به تماشایشان می‌روید همگی از مناطق بکر و بی‌نظیر این مناطق هستند. ما به شما قول می‌دهیم، تماشای آثار تاریخی مهم و مناظر ناب و شگفت‌آنگیز هرمزگان شما را مجنون خودشان خواهند کرد. به گونه‌ای که دلتنگ آن‌ها شده و باز هم به تماشایشان خواهید رفت. درجه سختی این سفر 4.5 روزه، 5 از شش است. بنابراین این سفر، نیاز به آمادگی جسمانی بالا دارد. بنابراین اگر آمادگی جسمانی مناسبی ندارید، این سفر 4.5 روزه به شما توصیه نمی‌گردد. آرندتور در این سفر 7 وعده اصلی و 4 میان وعده میزبان شما خواهد بود. با ما همراه شوید و از مناطقی که در تور اودبه تا بنود به دیدن آن ها می‌روید، اطالاعات بیشتری کسب کنید.

کاخ اردشیر بابکان

کاخ اردشیر بابکان یکی از آثار تاریخی ایران که در سال 1310 هجری شمسی به ثبت ملی رسیده‌است. این کاخ قدمتی برابر با  1800 سال دارد و به دستور اردشیر بابکان بنیان‌گذار سلسله ساسانی ساخته شده‌است. کاخ اردشیر بابکان از قدیمی‌ترین اماکن تاریخی دوره‌ ساسانیان که در شهر فیروزآباد استان فارس واقع شده‌است‌. این کاخ از نخستین آثار معماری دوره ساسانیان که در مجاور یک آشتکده ساخته شده. بر همین اساس گروهی از باستان شناسان براین اعتقاد هستند که کاخ اردشیر بابکان، یک کاخ نیست، بلکه یکی از آتشکده‌های بسیار بزرگ و مهم دوره ساسانی است. مهمترین مصالحی که در ساخت کاخ اردشیر بابکان استفاده شده، سنگ و گچ است. گروهی از باستان شناسان معتقدند که این کاخ، اولین بنای ساسانی که دارای ایوان، طاق و گنبد است.

ساحل بنود

ساحل بنود، جنوبی‌ترین ساحل استان بوشهر و یک ساحل تمیز، بکر و زیبا و خلوت است که در 40 کیلومتری شهر عسلویه و در روستایی به نام بنود قرار دارد. این روستا عاری از هرگونه آلودگی و زندگی شهری و یک منطقه بکر برای گردشگری است که متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای گردشگری در آن ساخته نشده‌اند. ساحل بنود بقدری تمیز و خلوت است که می‌توان ساعت‌ها در ساحل زیبای شنی آن در زیر نور خورشید نشست و آفتاب گرفت و یا به بازی‌هایی همچون والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی پرداخت. مردم روستای بنود، مردمی مهمان دوست هستند که پیشه آن‌ها معمولا صیادی است. ساحل بنود چندی پیش میزبان فیلم سینمایی حضرت رسول الله (ص) بود. بنابراین در طی سفر به این منطقه می‌توانید از یک شهرک سینمایی که باقی مانده هم دیدن کنید.

دره زیبای اودبه و غار شو تاریکو

دره زیبای اودبه و غار شو تاریکو در روستای چک چک در 25 کیلومتری شهر پارسیان در استان هرکزگان واقع شده‌است. شهر پارسیان به نام قدیمی‌اش «گاوبندی» بیشتر شهرت دارد. این شهر، در 62 کیلومتری بندر مقام و 404 کیلومتری بندر عباس قرار گرفته و برای رفتن به تنگه و یا غار شو تاریکه یا تنگه و چشمه اودبه، همان طور که اشاره شد باید به کوه‌های روستای چک چک بروید. در این کوه‌ مسیر شما به دو قسمت تقسیم می‌گردد. یک مسیر به سمت چشمه و غار شو تاریکه می‌رود که دشوارتر  است و مسیر دیگر به چشمه و تنگه اودبه.

ما ابتدا مسیر سخت‌تر را می‌رویم تا در زمان صرفه‌جویی کرده باشیم. در نهایت پس از گذراندن مسیری سخت و طولانی به چشمه غارشو تاریکه خواهید رسید. منظره‌ای که پیش روی شما قرار می‌گیرد، چشمه‌ای زیبا و پرآب که رنگش آبی فیروزه‌‌ای و سبزاست. ابهت و زیبایی این چشمه به گونه‌ای است که شما شگفت‌زده و مبهوت آن خواهید شد. پس از گذراندن زمانی مناسب برای عکاسی از این منظره ناب مسیر را ادامه می‌دهید. هرچه در این مسیر جلوتر می‌روید، زیبایی‌های بیشتر و متنوع‌تری در انتظار شما خواهد بود که از دیدنش سیر نخواهید شد. مناظری همچون تماشای گیاهانی که از جای جای سقف و دیوار آویزان شده‌اند و یا انعکاس نور از میان تنگه و...

پس از تماشای غار شو تاریکه به سمت تنگه اودبه برگشته و مسیر راحت‌تر را ادامه می‌دهید. شما پس از گذراندن زمانی حدود 20 دقیقه به این تنگه می‌رسید. در این جا هم یک آبشار کوچک اما بسیار زیبا وجود دارد که آب آن به حوضچه‌ای سبز رنگ می‌ریزد. میزان آب این آبشار به میزان بارندگی منطقه بستگی دارد. اگر سطح آب کافی باشد می‌توانید در آبشار اودبه شنا کنید و خستگی مسیر را از تن بزدایید.

تنگه زیبای بوچیر

تنگه بوچیر یکی از مناطق بسیار بکر و دیدنی که در روستایی همین نام قرار گرفته‌است. این روستای بسیار زیبا پیشینه‌ای دیرینه داشته و قدمت آن به دوران پیش از اسلام می‌رسد. زرتشتیان اولین ساکنان این روستا بودند. شهرت تنگه بوچیر به علت وجود چشمه‌ای هم نام با روستا در منطقه‌ای کویری است. این تنگه در دره‌ای به عمق 50 متر از سطح زمین قرار گرفته‌است. تصور کنید که در یک منطقه کویری تنگه‌ای عمیق در دل کوه با آبی بسیار خنک قرار دارد که گاهی دمای هوای آن به صفر درجه می‌رسد، قندیل‌های یخی موجود در این تنگه، بیانگر سرمای این منطقه هستند. اگر تمایل دارید که طول تنگه را تماشا کنید، باید تمام مسیر آن را شنا کنید. البته در سال‌های اخیر تجهیزاتی همچون قایق بادی در این مسیر قرار داده‌اند که کار بازدیدکنندگان را ساده‌تر کرده‌است. آب این تنگه محل زندگی ماهی‌های دکتر فیش است که در این منطقه به وفور دیده می‌شود. اگر قصد سفر به تنگه بوچیر را دارید، بهترین زمان سفر به آن فصل تابستان است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
حمید مرجانی
1400/10/15 12:17
برای تور پارسیان بوشهر عسلویه ... در تعطیلات آخر بهمن ۱۴۰۰
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/10/23 11:25
با سلام و احترام
بله برای تور بوشهر برای تعطیلات بهمن گذاشتیم ولی پارسیان نداره بوشهر بیشاپور هستش
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.