تور دریاچه گهر | تور دریاچه گهر اردیبهشت 1403 آرند تور

تور دریاچه گهر

دریاچه گهر، نگین اشترانکوه
2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

«تور دریاچه گهر» سفر به اماکن ناشناخته و بکر  ایران در استان لرستان است. در این سفر طبیعت‌گردی، شما به بازدید از نگین «اشترانکوه» می‌روید و به عکاسی از فضای دلپذیر دریاچه  گهر و محیط پیرامونش می‌پردازید. این سفر 3.5 روزه با درجه سختی 3 از 6 یک سفر ناب برای طبیعت‌گردان با آمادگی جسمی بالاست. در این سفر نسبتا سخت، 2 روز تجربه کمپینگ خواهید داشت و 9 وعده غذایی مهمان آرندتور خواهید بود. اگر از دوستداران سفر به اماکن بکر و ناب هستید، با ما همراه باشید تا از دیدنی‌های بیشتر این سفر برای شما بگوییم.

دریاچه گهر کجاست؟

دریاچه‌ی گهر با رنگ فیروزه‌ای در دل منطقه حفاظت شده اشترانکوه  و در ارتفاع 2360 متری از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه که همچون نگینی درخشان است، در اثر زمین لرزه‌‌ای بزرگ در دل کوه‌های زاگرس به وجود آمده‌است. دریاچه گهر به دلیل مسیر نسبتا سخت پیاده روی‌ و نبود راه ماشین‌رو تا به حال بکر و دست نخورده باقی مانده‌است. این دریاچه یکی از جاهای دیدنی استان لرستان در فاصله 35 کیلومتری از شهر «دورود»است.

دریاچه گهر چه ویژگی‌هایی دارد؟

دریاچه گهر یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین ایران است و از دو بخش گهر بزرگ (کله گهر) و گهر کوچک (کره گهر) تشکیل شده‌است. گهر بزرگ حدود 1800 متر طول و 400 تا 800 متر عرض دارد. گهر کوچک در فاصله‌ی1 تا 2 متری از گهر بزرگ واقع شده و حدود 500 متر طول و 150 متر عرض دارد. عمق دریاچه‌ی دوم بسیار کم و حدود ا تا 3 متر است. به گونه‌‌ای که می‌توان به راحتی کف دریاچه را با چشم غیرمسلح نیز دید.

آب دریاچه گهر از طریق ر ودخانه «تاپله» تأمین می‌شود. آب تاپله آنقدر خنک و شفاف است که می‌توان کف رودخانه و ماهی‌ها درون آن را دید. این آب ابتدا به دریاچه گهر کوچک می‌ریزد و در ادامه دریاچه گهر بزرگ را سیراب می‌کند.

چرا رنگ آب دریاچه گهر آبی است؟

همانطور که گفته شد آب دریاچه گهر بسیار شفاف بوده و بازتاب نور خورشید بر روی آن سبب رنگ فیروزه‌ای دریاچه می‌شود.

تفریح‌های دریاچه گهر چیست؟

  • طبیعت گردی و عکاسی

برای رسیدن به دریاچه گهر باید از دامنه‌های اشترانکوه بالا بروید. این مسیر پیاده‌روی بسیار دلرباست و چشم انداز زیبایی از کوه اشترانکوه با یخچال‌های طبیعی و دائمی‌‌اش را در برابر چشمان‌تان نمایان می‌کند. پوشش گیاهی پیرامون دریاچه گهر شامل درختان بلوط، پسته وحشی، چنار، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، کنار کهور، گل‌های لاله واژگون، شقایق و لاله وحشی تاج خروسی است. عکاسی از این چشم انداز‌های خاطره‌انگیز لذت این سفر را در ذهن‌تان ماندگار می‌کند.

  • کوهنوردی

دریاچه گهر در منطقه کوهستانی قرار دارد و مسیر رسیدن به آن هم راحت نیست و شما باید کوهنوردی کنید، اما اگر علاقه مند هستید که باز هم کوهنوردی کنید، کوه‌های پیرامون آن برای این تفریح آماده است.

  • ماهیگیری

دریاچه گهر یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های ماهی قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز است. در این دریاچه شنا ممنوع است و کسی اجازه‌ی شنا ندارد. اما با مراجعه به واحد محیط زیست در غرب دریاچه، مجوز صید ماهی با تک قلاب داده می‌شود.

  • قایق سواری

یکی از تفریحات لذت‌بخش و مهیج دیگر در دریاچه گهر، قایق سواری با قایق‌های بادی است.

بهترین زمان سفر به دریاچه گهر چه موقع است؟

از آنجا که این منطقه کوهستانی بوده، در اوائل بهار هنوز هوای منطقه سرد و زمستانی است و امکان کمپ زدن وجود ندارد. اما از اواخر اردیبهشت ماه سفر به منطقه مناسب است. فصل گرم تابستان، بهترین زمان سفر به دریاچه گهر است اما پیرامون دریاچه بسیار شلوغ خواهد بود.

چه وسایلی در سفر به گهر باید همراه داشته باشید؟

از آنجاکه برای رسیدن به دریاچه گهر باید کوهنوردی کنید. پوشیدن کفش کوه، داشتن دو باتوم تا فشار کمتری به زانوهایتان وارد شود، کوله سفر سبک، یک جفت صندل برای قدم زدن در آب دریاچه، یک وعده غذای کنسروی، دوربین عکاسی الزامی است. چنانچه با تورهای مسافرتی همچون آرندتور به منطقه سفر کردید و شب در کنار دریاچه ماندید، یک کیسه خواب، بالشت بادی، پاور بانک برای شارژ گوشی همراه، یک لباس گرم، یک دست لباس اضافه، چراغ پیشانی یا چراغ قوه باید همراه خود داشته باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.