تور همدان ورکانه | تور همدان ورکانه اردیبهشت 1403

تور همدان غار علیصدر

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

همدان قدیمی‌ترین شهر ایران و از کهن‌ترین شهرهای جهان است که تاریخی پربار و غنی دارد. این شهر در سال 1385 به تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت «تاریخ و تمدن ایران» شناخته شد. آرندتور به دلیل مسافت به نسبت کوتاه این شهر باستانی تا تهران، از شما دعوت می‌کند تا در یک سفر یک روزه به تماشای قسمتی از اماکن دیدنی این شهر کهن بروید. این سفر یک روزه با درجه سختی 1 از 6 طراحی شده و آرندرتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده در تور همدان‌گردی میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا با برخی از اماکن دیدنی این سفر کوتاه تاریخی آشنا شوید:

 

  1. آرامگاه بابا طاهر

آرامگاه بابا طاهر، یکی از بناهای تاریخی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. شما در تور همدان‌گردی به بازدید از این آرامگاه می‌روید. این آرامگاه، متعلق به شاعر ایرانی تبار و عارف نامی بابا طاهر است که اشعار و دوبیتی‌های مشهورش به زبان لری شهره عام و خاص است. این شاعر نامی در اواخر قرن 4 و اواسط قرن 5 زندگی می‌کرده‌است. آرامگاه بابا طاهر یک بنای هشت ضلعی که در میدانی مستطیلی شکل، سرسبز و مشجر واقع شده‌است. این بنا در سال 1344 تأسیس شده و ترکیبی از معماری قرن‌های 7 و 8 و معماری مدرن امروزی است.

  1. آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه ابوعلی سینا پزشک حاذق ایرانی که شهرتی جهانی دارد در شهر همدان در میدانی بیضوی قرار دارد. این آرامگاه بسیار پر ابهت بوده و طرح و نقشه‌ی آن از برج قابوس بن وشمگیر در شهر گنبدکاووس الهام گرفته شده‌است. جنس ستون‌های این آرامگاه مرتفع از سنگ گرانیت است. این بنا در مساحتی برابر با 3090 مترمربع ساخته شده و زیربنای آن حدود 1792 مترمربع تخمین زده شده‌است. آرامگاه ابوعلی سینا در سال 1376 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از جاذبه‌های اصلی شهر همدان به شمار می‌آید. مقبره یکی از شاعران نامی ایران زمین عارف قزوینی در جوار بوعلی سینا در میدان همدان قرار دارد.

عارف قزوینی در همدان زندگی می‌کرده و شاعر بسیار خوش آوازی بوده که صدا و ترانه‌هایش مورد توجه مردم قرار می‌گرفته‌است. همانطور که گفته شد، مقبره او در همسایگی بوعلی سینا قرار دارد.

  1. کتیبه‌های گنجنامه

دو لوح سنگی یا سنگ نوشته در گنجنامه وجود دارد که متعلق به دوران داریوش و خشایارشاه است. این کتیبه‌ها مهمترین دلیل برای شهرت تاریخی همدان است که در یکی از صخره‌های کوهستان الوند در منطقه گنجنامه حکاکی شده‌اند. این کتیبه‌ها در سه ستون 20 سطری به سه زبان پارسی باستان، بابلی و عیلامی نوشته شده‌اند.

  1. آبشار گنجنامه

آبشار گنجنامه در کنار کتیبه‌ها قرار گرفته و 12 متر ارتفاع دارد. این آبشار در مسیر صعود به قله الوند قرار دارد و در بهار و تابستان باعث خنک شدن هوای منطقه می‌گردد. در زمستان آبشار گنجنامه به صورت قندیل‌های کوچک و بزرگ خودنمایی کرده و تصویر بسیار زیبایی در برابر چشمان شما قرار می‌دهد.

 

  1. تپه هگمتانه

شهر هگمتانه مشهور به اکباتان اولین شهری است که پایتخت ایران شده‌است. این شهر  سه هزارساله، پایتخت پادشاهی مادها و پایتخت تابستانی هخامنشیان بوده‌است. شهر هگمتانه یکی از معدود شهرهای باستانی زیرزمینی است که هنوز هم پابرجا و مهم است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.