تور قبرس

6 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

قبرس کشوری زیبا جزیره‌ای واقع در دریای مدیترانه، تاریخ پرفزار و نشیبی را پشت سر گذاشته است. سرزمین آفتاب گرم، دریای شفاف، غذاهای خوشمزه و مناظر هیجان‌انگیز که به دلیل نزدیکی به کشورمان، ایرانی‌های زیادی خواهان سفر و بازدید از آن هستند. این کشور به دو بخش مجزای قبرس شمالی و جنوبی (اروپایی)‌ تقسیم شده و دو مرکز نگهبانی خط مرزی دارد؛ بنابراین برای رفتن به بخش‌های شمالی یا جنوبی باید از آن‌ها عبور کنید. داشتن سفری به یادماندنی به جزیره‌ی قبرس مستلزم شرکت در تور یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی و جهانگردی کشور یعنی آرند تور است.

قبرس اروپایی کجاست؟

قبرس جنوبی در اصل قسمت اروپایی و یونانی نشین این کشور بوده که در مقایسه با بخش شمالی آن مدرن‌تر است؛ به همین جهت گردشگران بیشتر به سفر این قسمت علاقه‌مند هستند. البته از آنجایی که قبرس اروپایی زیر نظر اتحادیه‌ی اروپا قرار دارد، واحد پول آن یورو است و سفر به شهرهایش در مقایسه با قبرس شمالی برای گردشگران گران‌تر تمام خواهد شد.

خلاصه ای مفید از قبرس

پیش از شرکت در تور قبرس اروپایی بهتر است با اطلاعات ضروری آن که در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته‎اند، آشنا شوید:

اطلاعات کلی قبرس

نام به انگلیسی

Cyprus

پایتخت

نیکوزیا

زبان‌های رسمی

ترکی و یونانی

زبان‌های رایج

انگلیسی، آلمانی، رامنی و عربی قبرسی

واحد پول

لیر، یورو

کد کشور

۳۵۷+

شماره‌های ضروری

پلیس: ۱۵۵

آتش‌نشانی: ۱۹۹

آمبولانس: ۱۱۲

میزان اختلاف ساعت با ایران

یک ساعت و نیم عقب‌تر است

آب و هوای قبرس

قبرس کشوری با آب و هوای سالم از نوع معتدل مدیترانه‌ای است و تابستان‌های گرم و خشک به همراه زمستان‌های معتدل و بارانی دارد. تابستان در این کشور از نیمه‌ی اسفند ماه آغاز شده و تا آخر شهریور ادامه می‌یابد. زسمتان هم از نیمه‌ی آبان تا بهمن ادامه دارد.

بهترین زمان سفر به قبرس

آب و هوا در تور قبرس اروپایی در مجموع گرم، مرطوب و مدیترانه‌ای است. با این حال فصل شلوغی و پیک جزیره تابستان است که گردشگران از اقصی نقاط جهان برای استراحت در سواحل و امتحان کردن تفریحات ساحلی به قبرس سفر می‌کنند. دمای هوا در این فصل بالا است اما فستیوال‌های مختلفی هم در طی آن برگزار می‌شوند.

اگر تحمل هوای گرم برای شما دشوار است می‌توانید سفر خود را در اواخر تابستان یعنی زمانی که از گرمای هوا کاسته شده و جشنواره‌ها به پایان رسیده‌اند انجام دهید؛ از طرفی در این زمان قیمت تور قبرس اروپایی هم نسبتاً کاهش پیدا می‌کند.

در مقابل افرادی که دوست دارند از حال و هوای جشن سال نو در این جزیره لذت ببرند می‌توانند سفر خود را به دی ماه موکول کنند. البته علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی باید اواخر زمستان را به عنوان زمان سفر انتخاب کنند؛ بنابراین در مجموع قبرس در هر زمان از سال می‌تواند برای گردشگران با سلیقه‌های مختلف سرگرم‌کننده باشد.

شرایط اخذ ویزای قبرس

اگر برای دریافت ویزای قبرس خود از طریق تورهای گروهی آرند تور اقدام کنید مراحل کار شما به راحتی طی می‌شود. با وجود اینکه دریافت این ویزا از قوانین ویزای شینگن پیروی نمی‌کند اما شرایط دریافت آن‌ها تقریباً مشابه است. برای این منظور کافی است با کارشناسان مجموعه‌ی ما تماس بگیرید و درخواست خود را در مورد شرکت در تور قبرس اروپایی و دریافت ویزای این کشور اعلام کنید.

بعد از آن با پیگیری‌های انجام شده توسط کارکنان مجموعه حدود ۷ روز کاری جواب ویزا صادر می‌شود که برای ۱۴ روز هم معتبر است. شما با دریافت این ویزا می‌توانید علاوه بر قبرس به رومانی، کرواسی و بلغارستان هم سفر کنید.

ضمانت نامه بانکی تورهای قبرس

آژانس‌های مسافرتی برای اطمینان از بازگشت متقاضیان از سفرهای خارجی از آن‌ها ضمانت نامه‌ی بانکی دریافت می‌کنند؛ بنابراین اجباری برای ارائه‌ی ضمانت نامه وجود ندارد. با این حال در صورتی که گردشگران بعد از تاریخ مشخص شده خود را به ایران نرسانند، اعتبار آژانس پیش سفارت خانه از بین می‌رود و مشکلات متعددی برای مجموعه ایجاد می‌شود.

غذاهای قبرس

مردم قبرس برای طبخ غذاهای گوناگون خود از ادویه‌ها و سبزیجات مختلف استفاده می‌کنند که با طبع ایرانی‌ها کاملاً سازگار است؛ بنابراین حتماً تعدادی از مشهورترین غذاهای این کشور را که شامل موارد زیر هستند در تور قبرس اروپایی امتحان کنید:

  • پستیتسیو: این غذای لذیذ و خوشمزه ظاهری شبیه به لازانیا دارد و برای درست کردن آن از پاستا، سبزیجات، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود.

  • استیفادو:‌ این خورشت سنتی اصالتی یونانی دارد، اما در قبرس به روش خاصی تهیه می‌شود. مردم این کشور برای پخت استیفادو از گوشت، ادویه، پونه، سیر و پیاز آب پز استفاده و آن را در کنار نان‌های مخصوصی سرو می‌کنند.
  • هالومی: نوعی پنیر خوشمزه است که از ترکیب شیر گوسفند و بز یا با استفاده از شیر گاو تهیه می‌شود. بعد از این پنیر را در قطعات کوچک سرخ کرده و در کنار سبزیجات و سس‌های مخصوص میل می‌کنند.
  • اکمک کاداییف: از خوشمزه‌ترین دسرها در تور قبرس اروپایی است که برای تهیه‌ی آن از تخم‌مرغ، شیر، آرد و شکر استفاده و در نهایت در کنار یک فنجان چای یا قهوه گرم سرو می‌شود.
  • کوپپیا: ظاهری شبیه به دلمه برگ مو ایران دارد و مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌‌ی آن شامل گوجه، سبزی، برنج، روغن زیتون، گوشت چرخ‌کرده، آبلیمو و پیاز است.

  • کوپس: برای تهیه‌ی کوپس توپک‌های خاصی را با گوشت چرخ‌کرده، پیاز، جعفری و ادویه‌های مخصوص پر کرده و در نهایت در روغن سرخ می‌کنند. شما می‌توانید این توپک‌های خوشمزه را در کنار سبزی، لیمو ترش، نان تازه و انواع سس میل کرده و از طعم و مزه‌ی فوق‌العاده‌ای که دارند لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری قبرس

در تور قبرس اروپایی جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید:

  • روستای اومودوس: در این روستای زیبا مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم با رستوران‌ها، کافه‌ها و اقامتگاه‌های خود آماده‌ی پذیرایی از مهمانان هستند. شما می‌توانید در زمان بازدید از اومودوس از فروشگاه‌های آن صنایع دستی و سوغاتی‌های زیبا خریداری کنید.

  • کلیسای سنت لازاروس: یکی از مکان‌های مذهبی مهم برای مردم ساکن در قبرس جنوبی است که هرساله مراسم‌های گوناگونی در آن برگزار می‌شود. در سنت لازاروس می‌توانید از تماشای معماری زیبا و نورپردازی‌های فوق‌العاده که در شب منظره‌ای تماشایی می‌سازند، لذت ببرید.
  • پافوس: یکی از شهرهای ساحلی و توریستی قبرس در فاصله‌ی ۱۵۰ کیلومتری از پایتخت این کشور است که مراکز دیدنی و گردشگری مختلفی شامل کلیسای سنت جورج، قلعه پافوس، پارک باستان‌شناسی،‌ مقبره پادشاهان و... را در خود جای داده است.
  • قلعه کلوسی: علاقه‌مندان به قلعه‌های قدیمی باید حتماً بازدید از این قلعه‌ی سه طبقه را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهند. کلوسی که زمان توسط شوالیه‌های سنت جان کنترل می‌شد در حال حاضر به محلی برای بازدید مردم با چشم‌اندازی زیبا از مناظر اطراف تبدیل شده است.

  • کوه‌های ترودوس: در بخش جنوب غربی قبرس کوه‌های ترودوس قرار دارند که طرفداران طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی می‌توانند در محوطه‌ی آن شاهد مناظری فوق‌العاده باشند. به‌علاوه در صورتی که قصد خرید سوغاتی یا خوراکی‌های خوشمزه را دارید می‌توانید به مغازه‌های اطراف هم سر بزنید.
  • شهر باستانی کوریون: یکی از جالب‌ترین مناطق باستانی قبرس است که قدمت آن به دوران امپراتوری روم بازمی‌گردد. در این منطقه صخره‌های ساحلی با چشم‌اندازهایی زیبا از دریای مدیترانه وجود دارند که ترکیب آن‌ها در کنار تئاتر باستانی کوریون و خانه استولیوس واقعاً تماشایی و به‌یادماندنی است.

مراکز خرید قبرس

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های تور قبرس اروپایی سر زدن به بهترین مراکز خرید این کشور و تجربه‌ی خرید کالاهای مورد نیاز از آن‌ها است. تعدادی از بهترین مراکز خرید در قبرس جنوبی عبارتند از:

  • مرکز خرید Kings Avenue: یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قبرس با فروشگاه‌های مختلف است که محصولات متنوعی شامل زیورآلات، اسباب‌بازی، کیف، خوراکی، لوازم آرایشی، وسایل ورزشی و... را از برندهای معتبر به فروش می‌رسانند. به‌علاوه گردشگران می‌توانند بعد از گشت و گذار به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که در این مجموعه وجود دارند سر بزنند و استراحت کنند.

  • مرکز خرید Nicosia: محصولات مختلفی توسط فروشگاه‌های این مرکز خرید از جمله عینک، گل، وسایل الکترونیکی، خوراکی،‌ پوشاک و... به فروش می‌رسند. مجموعه نیکوزیا در تمامی روزهای هفته آماده‌ی خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی است.
  • مرکز خرید Cyprus: در نزدیکی بزرگراه‌های لیماسول و لارناکا می‌توانید به یکی دیگر از فروشگاه‌های بزرگ این کشور سر بزنید. مهم‌ترین مزیت مرکز خرید قبرس نزدیکی و دسترسی آسان آن به شهرها، فرودگاه‌ها و بنادر این کشور و فروش تمامی محصولات مورد نیاز مشتریان است.
  • مرکز خرید Dominate: اگر می‌خواهید کالاهای موردنیاز خود را با قیمتی مناسب از قبرس خریداری کنید حتماً به مرکز خرید دامینیت سر بزنید. در این مجموعه می‌توانید کودکان خود با بردن به سالن بازی سرگرم کنید تا آن‌ها نیز سهمی در این گشت و گذار داشته باشند.

کیفیت هتل های قبرس

از آنجایی که قبرس مقصدی توریستی است هتل‌های آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. معمولاً‌ تورهای قبرس اروپایی در هتل‌های سه ستاره برگزار می‌شوند؛ بنابراین انتظارات شما باید در حد یک مجموعه‌ی ۳ ستاره باشد. به‌علاوه هر چقدر هتل شما به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد هزینه‌ی اقامت در آن در مقایسه با هتلی که دورتر از مرکز شهر قرار دارد، بیشتر می‌شود.

هزینه تور قبرس

قیمت تور قبرس اروپایی به سه عامل مهم ویزا،‌ بلیط رفت و برگشت و محل اقامت بستگی دارد. از آنجایی که پرواز مستقیمی از سمت ایران به قبرس وجود ندارد با استفاده از پرواز ایرفلوت و توقف یک ساعته در مسیر به این کشور سفر می‌کنیم. به این موارد باید هزینه‌ی ۲۰ یورویی دریافت ویزا، محل اقامت و تهیه‌ی بخشی از وعده‌های غذایی را هم اضافه کنید.

تور قبرس ارزان

واحد پول قبرس جنوبی یورو است؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید که سفر شما به این کشور ارزان تمام شود. با این حال چنانچه سفر خود را به زمان‌های خلوتی موکول کرده یا اینکه در هتل‌های ارزان‌قیمت اقامت کنید قیمت تور قبرس اروپایی می‌تواند در مقایسه با زمان‌های عادی تا حدودی کاهش یابد.

قیمت تور قبرس

امکانات انتخابی شما می‌توانند در هزینه‌ی نهایی تور قبرس اثر بگذارند. در هر صورت شما می‌توانید با کارشناسان آرند تور مشورت کرده و بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. کارکنان ما در ساعات اداری از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ پاسخگوی پرسش‌های مختلف شما در مورد روش‌های رزرو تور قبرس اروپایی هستند.

 

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل