تور گوا

4 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • دور هند شهریور 1403 (دهلی + آگرا + گوا)
    • همه روزه
    • از 51,990,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

گوا ممکن است کوچکترین ایالت هند باشد، اما یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. پرتغالی‌ها بیش از 450 سال بر گوا حکمرانی کردند و اثری ماندگار از خود بر جای گذاشتند که می‌توان آن را در قلعه های در حال فروپاشی، معماری باروک، کلیساهای سفید پوش شده و غذاهای آن مشاهده کرد. بهترین چیز در مورد گوا این است که بسیار متنوع است. می‌توانید از مهمانی‌های کنار ساحل به مکان‌های آرام، از کافه‌های آرام گرفته تا بازارهای شلوغ بروید. از سواحل گرفته تا معابد، از حیات وحش گرفته تا ورزش‌های آبی، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. جاهای زیادی برای صرف غذا، از غذاهای خیابانی گرفته تا غذاخوری‌های خوب، برای هر سلیقه‌ای چیزی وجود دارد. گوا هر چیزی را که ممکن است نیاز داشته باشید ارائه می‌دهد. راه‌های زیادی برای کشف گوا وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چمدان‌های خود را ببندید و تور گوا خود را رزرو کنید.

گوا کجاست؟

 گوا، ایالتی در ساحل غربی هند، مستعمره سابق پرتغال با تاریخ غنی است. گوا با وسعتی بالغ بر 3700 کیلومتر مربع با جمعیتی حدود 1.8 میلیون نفر بر اساس استانداردهای هند کوچک است. این شهر دارای ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ و معماری هند و پرتغال است که هر سال حدود 2.5 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان از این ایالت دیدن می‌کنند تا سواحل شنی زیبا و تپه های مسحور کننده را جدا از زیبایی‌های طبیعی خیره کننده آن تماشا کنند. بازرگانان پرتغالی اولین بار در قرن شانزدهم در گوا فرود آمدند اما اندکی بعد آن را مستعمره خود کردند. برای حدود 450 سال بخشی از امپراتوری پرتغال بود. در سال 1961 هند با اعزام ارتش خود و شکست دادن ارتش پرتغال کنترل گوا را به دست گرفت.

گوا که از شمال به ماهاراشترا، از غرب به دریای عرب و از جنوب و شرق به کارناتاکا محدود می‌شود و بخش عمده ای از منطقه کونکان هند را پوشش می‌دهد. پاناجی پایتخت گوا است و این ایالت با تولید ناخالص داخلی بسیار بالا، ثروتمندترین ایالت هند محسوب می‌شود. آب و هوای موسمی گرمسیری این مکان، گوا را گرم و مرطوب و مکانی ایده آل برای تعطیلات برای گردشگران بین المللی کرده است.

اطلاعات مهم شهر گوا

اطلاعات مهم شهر گوا

زبان رسمی

کونکانی- انگلیسی

مذهب

هندو- مسیحی

واحد پول

روپیه هند

برق شهری

220 ولت، 50 هرتز

اختلاف ساعت با تهران

2 ونیم ساعت جلوتر از تهران

شماره های ضروری

کد گوا: 91+

شماره پلیس: 100

شماره پلیس زنان: 1091

شماره آمبولانس: 102 و 108

شماره آتش نشانی: 112

فرودگاه

فرودگاه دابولیم

 

بهترین زمان سفر به گوا

با توجه به شرایط آب و هوایی در شهر گوا، می‌توان گفت که در هر چهار فصل سال، این شهر ساحلی به عنوان مقصدی جذاب برای سفر مناسب است. اما با ورود به فصل پاییز و اواخر زمستان، هوای گوا بی‌نظیر و بیشتر از همیشه دلنشین و خوشایند می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که در نیمه دوم سال، شهر گوا شاهد شلوغی بیشتری از سواحل خود باشد، زیرا گردشگران بیشتری به دنبال لذت بردن از این هوای دلپذیر هستند. به طبع، همراه با این شلوغی، قیمت بلیط هواپیما، اقامتگاه‌ها و قیمت تور گوا در فصل‌های پاییز و زمستان کمی بیشتر از نیمه اول سال می‌شود. بنابراین، اگر با گرمای هوا مشکلی ندارید و تمایل به سفری ارزان‌تر و به صرفه‌تر به گوا دارید، بهار می‌تواند زمان مناسبی برای این سفر باشد.

جاذبه های گردشگری گوا

کلیسای باسیلیکای بوم عیسی

Bom Jesus Basilica یک کلیسای کاتولیک رومی مورد احترام است و یکی از مکان‌های زیارتی برتر گوا است. این یک سایت میراث جهانی یونسکو است که هم زائران و هم گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. یکی از قدیمی ترین کلیساهای ساخته شده در دوران پرتغال که دارای معماری شگفت انگیزی است.

قلعه آگوادا

قلعه آگوادا، مشرف به دریای عرب، قلعه پرتغالی قرن شانزدهمی است که به خوبی نگهداری شده است که در ساحل سینکوریم قرار دارد. این یک بنای تاریخی حفاظت شده توسط ASI با اهمیت ملی و یکی از بهترین مکان‌های میراثی برای بازدید در گوا است. همراه با یک فانوس دریایی، میراث و معماری پرتغالی را به تصویر می‌کشد. همچنین می‌توانید از بالای آن مناظر پانوراما از محیط اطراف را مشاهده کنید.

 قلعه ترخول

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های دیدنی گوا، قلعه ترخول، قلعه تیراکول نیز نامیده می‌شود. این یک سازه با شکوه در شمال گوا است. پیش از این، این یک دفاع دریایی قوی پرتغال بود. این ساحل بر روی رودخانه ترخول از ساحل کوئریم قرار دارد.

یک کلیسای محلی صد ساله که در قرن هجدهم تحت حکومت پرتغالی‌ها ساخته شد، در وسط قلعه قرار دارد. در مناسبت‌های خاص مانند جشن سالانه در ماه مه برای عموم باز است. از صخره می‌توانید از منظره پانوراما از اطراف لذت ببرید. اکنون یک هتل میراثی با امکانات مدرن و مهمان نوازی شگفت انگیز بازسازی شده است. می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند تماشای دلفین‌ها و پیاده روی در این قلعه لذت ببرید.

آبشارهای دودساگار

آبشار دودساگار یک آبشار چهار طبقه است که بر روی رودخانه ماندوی در گوا قرار دارد. این آبشار با ارتفاع 310 متر (1017 فوت) و عرض متوسط ​​30 متر (100 فوت) در اوج خود یکی از بلندترین آبشارهای هند است. این آبشار در داخل پناهگاه باگوان ماهاویر، در مرز بین ایالت‌های کارناتاکا و گوا قرار دارد.

کروز رودخانه ماندوی

سفر دریایی با رودخانه، به خصوص غروب آفتاب، تجربه زیبایی است. بیشتر سفرهای کروز با یک سواری از رودخانه مندوی تا نقطه ساحل میرامار یک ساعت طول می‌کشد. سفرهای دریایی معمولاً با فعالیت‌های فرهنگی گوا مانند موسیقی، رقص و غیره همراه است. این فعالیت‌ها همچنین شامل پیوستن گردشگران به رقص در پایان برنامه است. بازدید کنندگان همچنین می‌توانند کاخ عادل شاه را از رودخانه تماشا کنند که اولین کاخی است که توسط بیجاپور سلطان عادل شاه در گوا ساخته شده است.

معبد شری مانگوشی

معبد شری مانگوشی بر روی تپه ای در روستای مانگشی در پریول، پوندا تالوکا واقع شده است و یکی از بزرگترین، ثروتمندترین و محبوب ترین زیارتگاه های هندو در گوا است. اساطیر می‌گویند که لرد شیوا پس از از دست دادن همه چیز در یک بازی تاس در برابر همسرش پارواتی به گوا آمد. وقتی پارواتی به دنبال او آمد، خود را به شکل ببر درآورد و او را ترساند. پارواتی در حالت شوک، کلمات "Trahi Mam Grisha" را به زبان آورد که به معنای "ای پروردگار کوه ها، نجاتم بده". شیوا سپس به حالت عادی خود بازگشت و با او بازگشت. کلمه "مام گریشا" با این داستان مرتبط شد و شیوا به "مانگوش" معروف شد. محل وقوع این داستان با ساختن معبدی در محل مشخص شده است. این مکان در جنوب رودخانه زواری است که روستای امروزی کورتالیم در آن قرار دارد.

کلیسای جامع سه

کلیسای جامع سه به سنت کاترین اختصاص یافته است. همچنین به ‌عنوان قدیمی‌ترین و مشهورترین بناهای مذهبی گوا شناخته می‌شود و دارای اعتباری است که مقر اسقف نشینی گوا است. طبق تاریخ، آلفونسو آلبوکرکی در سال 1510 ارتش مسلمانان را در روز جشن سنت کاترین اسکندریه شکست داد و گوا را تصرف کرد. ساخت این کلیسای باشکوه در سال 1562 در زمان سلطنت پادشاه دوم سباستیائو آغاز شد و تا سال 1619 به طور قابل توجهی تکمیل شد. اما محراب‌های اصلی تا سال 1652 به پایان نرسید. به آن کلیسای جامع سنت کاترین نیز می‌گویند.

سواحل گوا

در اینجا تعدادی از محبوب ترین سواحل گردشگری گوا وجود دارد که باید در طول سفر خود در تور گوا از آنها دیدن کنید:

  • ساحل Calangute: یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب که به "ملکه سواحل" در گوا نامیده می‌شود، برای بازدید کنندگان داخلی و بین المللی است. این یک مکان شگفت انگیز برای شرکت در فعالیت‌های آبی، امتحان کردن غذاهای دریایی محلی و آفتاب گرفتن است.
  • ساحل آنجونا: ساحل آنجونا که فقط 18 کیلومتر از پاناجی فاصله دارد، مکانی است که باید برای مهمانی‌ها و فعالیت‌های ماجراجویی در گوا از آن بازدید کرد. حدود 2 کیلومتر امتداد دارد و مکانی هیجان انگیز برای بازدید کنندگانی است که می‌خواهند از زندگی شبانه گوا لذت ببرند. جاذبه های اصلی آن جشن‌های ماه کامل آن است که در کریسمس و سال نو برگزار می‌شود.
  • ساحل باگا: در طول فصل اوج پر از بازدید کنندگان مناظر باشکوهی از منطقه را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، زندگی شبانه باشکوه، غذاهای دریایی لذیذ، مهمانی‌های کنار ساحل و فعالیت‌های آبی، ساحل باگا را در بین گردشگران محبوب کرده است. از این رو، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در گوا است.
  • ساحل کندولیم: ساحل کاندولیم گواس یکی از طولانی ترین سواحل منطقه است. این ساحل که در نزدیکی فورت آگودا قرار دارد، به خاطر فضای آرام و در دسترس بودن طیف گسترده ای از ورزش‌های آبی، فروشگاه ها و رستوران‌ها مشهور است. این مکان در فهرست مکان‌های توریستی گوا که باید حتماً از آن بازدید کرد، در رتبه بالایی قرار دارد.
  • ساحل پالولم: ساحل پالولم یکی از پر بازدیدترین سواحل گوا جنوبی است. گردشگران مختلفی از جمله جوانان، زوج‌ها و خانواده ها را به خود جذب می‌کند. این شهر به خاطر مناظر زیبا، در دسترس بودن اقامتگاه های با کیفیت، فعالیت‌های هیجان انگیز و زندگی شبانه پر جنب و جوش مشهور است.
  • ساحل چاپورا: ساحل چاپورا مکانی جذاب است که از یک طرف با آب آبی شفاف و از طرف دیگر با فضای سبز سرسبز احاطه شده است. نزدیک به قلعه چاپورا و روستای چاپورا واقع شده است. این ساحل به دلیل ارائه مناظر زیبا و فضایی آرام مشهور است.

فستیوال ها و جشن های گوا

کارناوال گوا

کارناوال گوا به عنوان محبوب ترین جشنواره در منطقه در نظر گرفته می‌شود. این فستیوال مشهور جهانی شامل لباس‌های رنگارنگ، موسیقی ملودیک، روتین‌های رقص عجیب، غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ و موارد دیگر است.

جشنواره غذا و موسیقی گوا

این جشنواره با هدف تجلیل از میراث، فرهنگ و غذاهای اصیل گوا برگزار می‌شود. این یک رویداد 5 روزه است که تازه واردان و سرآشپزهای با سابقه ای است که نسخه خود از غذاهای گوا را به جمعیت عاشق غذا ارائه می‌دهند. موسیقی ریتمیک، رقص و دیگر برنامه ها نیز بخشی از این جشنواره است.

جشنواره انبه گوا

جشنواره انبه گوا یک رویداد سرگرم کننده است که انبه گوا را جشن می‌گیرد. این به افراد نشان می‌دهد که چگونه انبه را به طرق مختلف رشد، پرورش، نگهداری، پیوند و استفاده کنند. شرکت در این کارگاه های آموزشی راهی عالی برای گذراندن یک روز تعطیلات است.

جشنواره سائو جوآئو

این یک فستیوال بسیار جالب است که در ابتدای موسمی در گوا جشن گرفته می‌شود. این جشنواره به سنت جان باپتیست اختصاص دارد و مردان جوان را به عنوان ادای احترام به داخل چاه ها، نهرها و برکه ها می‌پرند. مسابقات قایق سواری از عناصر اصلی این جشنواره می‌باشد.

جشنواره بین المللی لاتین گوا

جشنواره بین المللی لاتین گوا یکی دیگر از جاذبه های کلیدی گردشگری گوا است. هنرمندانی از هند و سایر نقاط جهان در حال اجرای رقص و میزبانی کارگاه های آموزشی است.

جشنواره هنری و ادبی گوا

جشنواره هنر و ادبیات گوا یک رویداد ادبی سالانه معروف است که در ماه دسامبر برگزار می‌شود. این رویداد شاعران، موسیقی دانان و هنرمندان محبوب از سراسر هند را زیر یک سقف گرد هم می آورد.

بهترین هتل های گوا

برای انتخاب بهترین هتل مطابق با نیازها و بودجه خود، پیشنهاد می‌شود با مشاوران آرند تور، در تماس باشید.

  • The Leela Goa: یکی از هتل‌های پرطرفدار و لوکس گوا که در ساحل موبور قرار دارد.
  • Taj Exotica Resort & Spa: واقع در ساحل بناولیم، این هتل لوکس یکی از بهترین‌های گوا است.
  • Park Hyatt Goa Resort and Spa: هتلی با امکانات فراوان و خدمات برجسته در منطقه آروسیم.
  • Grand Hyatt Goa: واقع در منطقه بامبولیم، این هتل از نظر امکانات و خدمات در بین بهترین‌ها قرار دارد.
  • Alila Diwa Goa: هتلی با طراحی مدرن و ترکیبی از فرهنگ محلی در منطقه ماجوردا.
  • W Goa: یکی از هتل‌های مدرن و با دکور جوان ‌پسند در منطقه واگاتور.
  • The Lalit Golf & Spa Resort: واقع در ساحل راج‌ باگ، این رزورت برای دوست‌داران گلف و استراحت در گوا گزینه مناسبی است.
  • Ahilya by the Sea: یک هتل بوتیک با فضای دنج و آرام در منطقه نرولیم.

مراکز خرید گوا

در گوا مراکز خرید کمی وجود دارد. اما، این بدان معنا نیست که نمی‌توان از آنها بازدید کرد تا لذت خرید را در یک مکان تجربه کنید. در اینجا فهرستی از فروشگاه‌های بزرگ خرید در گوا وجود دارد.

  • Mall De Goa : شناخته شده ترین مرکز خرید گوا است. این یک مرکز خرید سه طبقه است، با بیش از هشتاد فروشگاه خرده‌ فروشی از برندهای معروف پوشاک، سالن غذاخوری، و مالتی پلکس.
  • Caculo Mall: اولین مرکز خرید گران قیمت در گوا است. این مرکز خرید چهار طبقه است و هر طبقه جذابیت‌های خود را دارد. سطوح I و II متشکل از خرده ‌فروشان تولید کنندگان پوشاک برتر مانند Levi's، Van Heusen، Arrow و غیره، یک فروشگاه Westside و یک ابر مرکز Magson است.
  • 1930 Vasco: 1930 Vasco یک مجتمع پنج طبقه، کل با یک مینی پلکس، فروشگاه های خرده فروشی، یک کافه تریا، و یک استخر تراس است. این مرکز خرید به خاطر مینی پلکسش معروف است. دارای دو صفحه نمایش است، یکی با صندلی‌های کاملاً موتوری و دیگری با صندلی‌های فشاری.
  • Big G: Big G تنها مرکز خرید در شهر Margao است. این مانند یک فروشگاه بزرگ است که برای مشتریان خود لباس، لوازم جانبی، دکوراسیون داخلی و غیره را فراهم می‌کند.
  • بازار ماپوسا Mapusa Market: این بازار یکی از بزرگ‌ترین و پربارترین بازارهای گوا است. این بازار هر جمعه در شهر ماپوسا برگزار می‌شود و محصولات تازه مانند میوه‌ها، سبزی، پارچه‌های محلی و سوغاتی‌ها را به فروش می‌رساند.
  • بازار آنجونا (Anjuna Flea Market): این بازار روزهای چهارشنبه در شهر آنجونا برگزار می‌شود. معمولاً بازارهای چهارشنبه در گوا به‌عنوان بازارهای «فلی» Flea Market شناخته می‌شوند که محصولات متنوعی از لباس تا سوغاتی را به فروش می‌رسانند.
  • بازار کالانگوت (Calangute Market): بازارهای محلی و فروشگاه‌های پوشاک در نزدیکی سواحل کالانگوت اقامتگاه دارند. این بازارها به خرید لباس‌های محلی، اکسسوری‌ها و سوغاتی‌ها معروف هستند.

هزینه سفر به گوا

شهر گوا واقعاً یکی از مقصدهایی است که به خاطر هزینه‌های مناسب و زیبایی‌های طبیعی خود، جذابیت فراوانی دارد. هزینه‌های یک تور به گوا شامل هزینه‌ های پرواز، اقامت، تردد در شهر، خورد و خوراک و بازدید از جاذبه‌ها می‌شود. در مورد پرواز، معمولاً پروازهای مستقیم به گوا از آنجا که بدون توقف هستند، ارزان‌تر از پروازهای با یک توقف برای این مقصد هستند. هتل‌های ساحلی نیز ممکن است هزینه اقامت بیشتری نسبت به هتل‌های مرکز شهر داشته باشند، اما این بستگی به سلیقه و ترجیحات شما دارد.

در مورد وسایل نقلیه، هزینه ریکشاو (وسیله نقلیه محلی در هند) معمولاً ارزان‌تر از تاکسی است، اما مهم است که قبل از سوار شدن، قیمت کرایه را تعیین کنید. همچنین، در مورد سفارش غذا، حتی در رستوران‌های لوکس، قیمت‌ها چندان بالا نخواهد بود، اما بهتر است به رستوران‌های معتبر و بهداشتی مراجعه کنید.

واحد پول در هند روپیه است، اما می‌توانید از دلار یا یورو نیز استفاده کنید و پول خود را در هنگام ورود به گوا به روپیه تبدیل کنید. با رعایت این نکات، سفری لذت‌ بخش و بدون مشکل به گوا خواهید داشت.

مدارک و زمان مورد نیاز ویزای گوا

برای گرفتن این ویزا باید مدارک زیر را همراه داشته باشید. همچنین برای اخذ ویزای این کشور به انگشت نگاری و دو هفته زمان نیاز است.

برای دریافت ویزای تور گوا، شما به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. فرم تکمیل شده برای تقاضای ویزای هند: این فرم شامل اطلاعات شخصی شما است که باید دقیقاً مطابق با پاسپورت شما باشد.
  2. اصل پاسپورت: پاسپورت شما باید حداقل 6 تا 8 ماه اعتبار داشته باشد.
  3. عکس پرسنلی: دو قطعه عکس 5×5 سانتیمتر.
  4. کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی: این مدارک باید روی برگه A4 کپی شوند.
  5. بلیط هواپیما و واچر هتل: این مدارک باید مطابق با مدت زمان اقامت شما در هند باشند.
  6. اصل پاسپورتی که ویزای قبلی هند در آن الصاق شده است: این مورد فقط در صورتی لازم است که شما سابقه سفر قبلی به هند را داشته باشید.

تور گوا لحظه آخری

تور لحظه آخری معمولاً در فصل‌های خلوت و آف‌ سیزن و نزدیک به زمان برگزاری تور اعلام می‌شوند. اگر با توجه به شرایط پروازها و قیمت بلیت، آفر مناسبی بر روی این تورها اعمال شود، این فرصت خوبی برای تهیه توری باکیفیت و در عین حال ارزان به شما ارائه می‌شود. برای اطلاع از آخرین قیمت تور گوا لحظه آخری، می‌توانید آرند تور را در شبکه‌های اجتماعی و همچنین از طریق وبسایت دنبال کنید و به عنوان اولین نفر از این تورها مطلع شوید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا با هزینه کمتری سفری لذت ‌بخش به گوا داشته باشید.

تور گوا ارزان

اگر می‌خواهید برای خرید تور گوا کمترین هزینه را پرداخت کنید، بهتر است با کارشناسان آرند تور درباره شرایط خود صحبت کنید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. تور ارزان گوا معمولا شامل مدت کمتری است و اغلب از هتل‌های ارزان‌تر و خدمات معمولی ‌تری استفاده می‌کنند. با این حال، با توجه به نیازهای خود، می‌توانید با کمک کارشناسان آرند تور، پکیجی را انتخاب کنید که هم ارزان باشد و هم خدمات مطلوبی را ارائه دهد. آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه‌ها رو برای شما پیشنهاد دهند که با بودجه و نیازهای شما هماهنگ باشد.

قیمت تور گوا

قیمت تور گوا بستگی به انتخاب هتل و زمان سفر دارد. با انتخاب هتل‌های 4 ستاره، معمولاً هزینه کمتری برای رزرو تور گوا پرداخت می‌کنید. در شرکت آرند تور، کارشناسان تور مجموعه‌ای از هتل‌های متنوع را از 4 تا 5 ستاره در لیست تورهای خود قرار داده‌اند. شما مسافران عزیز می‌توانید با توجه به بودجه خود، هتلی که بیشتر به سلیقه و نیاز شما می‌خورد را انتخاب کرده و از سفر به جزیره زیبای گوا لذت ببرید.

تور گوا با آرند تور

تمامی خدماتی که در امکانات خرید تور گوا آمده‌اند، شامل اقامت در هتل با صبحانه، بلیط رفت و برگشت با هواپیما، بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی، تور لیدر فارسی زبان، گشت شهری و ویزای الکترونیکی، توسط آژانس آرند تور ارائه می‌شود. همچنین، پشتیبانی 24 ساعته از مشاورین آژانس آرند تور در طول سفر شما موجب اطمینان بیشتر از سفرتان خواهد شد. امنیت و اطمینان از سلامتی و راحتی مسافران برای آژانس آرند تور اولویت بالایی دارد و تمام تلاش آنان برای ارائه خدمات بهتر و مطمئن به مسافران است.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل