تور زنگبار

زنگبار، مروارید سفید قاره سیاه
14 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

قاره‌ی آفریقا و شهرهای مختلف آن برخلاف جاذبه‌های تماشایی و بی‌نظیری که دارند بین مردم دنیا چندان شناخته شده نیستند؛ در حالی که با سفر به آن‌ها می‌توان یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و خارق‌العاده را تجربه کرد. یکی از مناطق زیبای آفریقا بخش نیمه خودمختاری در تانزانیا به نام زنگبار است که زیباترین سواحل جهان را در خود جای داده است و به عنوان بهشت گرمسیری آفریقا شناخته می‌شود.

زنگبار کجاست؟

زنگبار نام مجمع‌الجزایری در اقیانوس هند و ساحل سواحیلی است که جزیره‌ی اصلی آن با استفاده از کانالی از تانزانیا جدا می‌شود. جالب است بدانید که زنگبار کشور مستقلی نیست و یک ایالت نیمه خودمختار در تانیزا محسوب می‌شود. به‌علاوه این مجمع‌الجزایر شامل چند جزیره کوچک و دو جزیره بزرگ اونگوجا (زنگبار) و پمبا است و پایتخت زنگبار هم در اونگوجا قرار دارد.

تور زنگبار ویزا می‌خواهد؟

برای شرکت در تور زنگبار مسافران باید ویزای تانزانیا را دریافت کنند که به صورت الکترونیکی (یک بار یا چند بار ورود) صادر می‌شود. تا قبل از شیوع کرونا ایرانیان می‌توانستند بعد از ورود به این کشور در یکی از فرودگاه‌های درالسلام، زنگبار یا کلیمانجارو ویزای خود را دریافت کنند؛ اما با بازگشایی مجدد مرزها لازم است که متقاضیان حداقل یک ماه پیش از شروع سفر خود به سراغ دریافت ویزای الکترونیک تانزانیا بروند.

مدارک لازم برای سفر به زنگبار

مدارک مورد نیاز گردشگران به منظور سفر به زنگبار شامل موارد زیر است:

  • تصویر پرسنلی رنگی
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کارت واکسن دیجیتال به زبان انگلیسی (تب زرد)
  • اطلاعات مختلف شامل شماره تلفن همراه و ثابت، آدرس منزل و محل کار، تاریخ ورود و خروج و...
  • پرداخت هزینه‌ی ۱۵۰ دلاری برای ویزاهای یک بار ورورد با دعوت نامه
  • پرداخت هزینه‌ی ۲۰۰ دلاری برای ویزاهای یک بار ورود بدون دعوت نامه

نکته: مراحل دریافت ویزای تانزانیا توسط کارشناسان آرند تور انجام می‌شود و شما فقط باید مدارک لازم را در اختیار ما قرار دهید. توجه کنید که ویزای تانزانیا بعد از صدور دو ماه اعتبار دارد و به گردشگران اجازه می‌دهد ۳۰ روز در این کشور اقامت کنند؛ بنابراین حداکثر ۲ ماه بعد از دریافت ویزا اجازه دارید وارد خاک تانزانیا شوید و به زنگبار سفر کنید.

بهترین زمان سفر با تور زنگبار

زنگبار به دلیل نزدیکی به خط استوا شاهد دو فصل بارندگی طولانی و فصل بارش کوتاه است. بارندگی‌های طولانی از ماه مارس تا می ادامه پیدا می‌کنند که در حقیقت همان بهار و تابستان هستند. در این زمان هوا بسیار گرم و شرجی است و باران‌های ناگهانی هم می‌توانند گردشگران را غافلگیر کنند؛ بنابراین زمان مناسبی برای امتحان کردن تفریحات ساحلی نیست.

با این حساب بهترین فصل برای شرکت در تور زنگبار زمستان است؛ چرا که در این زمان دمای هوا به حدود ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و خبری هم از بارش‌های طولانی باران نیست.

جاذبه‌های تور زنگبار چیست؟

در زنگبار در کنار سواحل زیبا جاذبه‌های دیگری هم وجود دارند که در این بخش به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم:

شهر سنگی

شهر سنگی از مهم‌ترین جاذبه‌های تور زنگبار است که در گذشته پایتخت این منطقه محسوب می‌شد و در جای جای معماری و بافت فرهنگی آن می‌توان اثر فرهنگ‌های مختلف هندی، اروپایی، عربی و ایرانی را پیدا کرد. در شهر سنگی بناهای مختلفی وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست:

  • قصر سلطان: بیت الساحل یا قصر سلطان یکی از کاخ‌های محل زندگی خانواده‌ی سلطنتی است که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و در حال حاضر به عنوان موزه به بازدید گردشگران از سرتاسر دنیا اختصاص دارد.

  • برج و باروی قدیمی: نوعی برج سنگی است که عمانی‌ها در قرن هفدهم بنا کردند تا از شهر در برابر حمله پرتغال محافظت کنند. گذشت سال‌ها باعث شده تا حیاط داخلی این برج قابلیت دفاعی خود را از دست بدهد، به همین دلیل امروزه از آن به عنوان مکانی فرهنگی برای بازدید علاقه‌مندان استفاده می‌شود.
  • بازار سابق برده‌فروشان یا کلیسای آنگلیکان: بعد از پایان دوران برده‌داری در محلی که در گذشته بازار برده‌فروشان بود، یک کلیسای یادبود توسط اسقف ادوارد استیر ساخته شد و در قسمت‌های گوناگون آن می‌توان به اطلاعات ارزشمندی در مورد دوران سیاه فروش برده دست پیدا کرد.
  • خانه شگفتی‌ها: یکی از مشهورترین جاذبه‌های تور زنگبار خانه‌ی شگفتی‌ها یا بیت العجیب است که ساخت آن در سال ۱۸۸۳ انجام گرفت. این ساختمان که در اصل محل زندگی خاندان سلطنتی بود اولین سازه در زنگبار است که برق‌کشی شد و در حال حاضر هم به موزه تغییر کاربری داده است.

 جزیره زندان (لاک‌پشت‌ها)

در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه‌ای از شهر سنگی جزیره‌ی چانگو قرار دارد که یکی دیگر از دیدنی‌های تورهای ماجراجویانه زنگبار است. با وجود شهرت این جزیره به زندان هیچ‌گاه در آن زندانی وجود نداشته است و در بعضی موارد برده‌ها در آن نگهداری می‌شدند. زمانی هم با شیوع بیماری تب زرد این جزیره به محلی برای قرنطینه بیماران تبدیل شد.

در سال ۱۹۱۹ یکی از مقامات انگلستان ۴ لاک‌پشت بزرگ الدبرا را به عنوان هدیه به چانگو فرستاد و باعث شهرت آن به جزیره لاک‌پشت‌ها شد. دیدن این لاک‌پشت‌های غول‌پیکر از نزدیک می‌تواند برای گردشگران در رده‌های سنی مختلف تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد.

بازارهای محلی

در بازارهای محلی مختلف زنگبار در کنار خرید کالاهای مورد نیاز خود با فرهنگ مردم محلی از نزدیک آشنا می‌شوید. تعدادی از این بازارها شامل واتو، داراجانی، مالیندی، فورودهانی، موگوجو، مزیزینی، کیوکو و مکوندونی هستند و هرکدام جذابیت‌های خاص خود را دارند.

بازدید از جزیره‌ها

شما می‌توانید در زمان شرکت در تور زنگبار از جزایر اطراف آن هم بازدید کنید:

  • جزیره چومبا: در جنوب غربی زنگبار یکی از جزایز زیبای تانزانیا به نام چومبا قرار دارد که در آن می‌توان از تماشای جنگل‌های استوایی و سواحل تماشایی لذت برد.
  • جزیره مافیا: در بخش جنوب شرقی زنگبار جزیره‌ی مافیا که محلی مناسب برای غواصی است واقع شده است. البته این تمام ماجرا نیست و سواحل، ریف‌ها و جنگل‌های استوایی جزیره مافیا هم در نوع خود بی‌نظیر هستند.
  • جزیره پمبا: در قسمت شمال شرقی زنگبار جزیره‌ی زیبای پمبا با سواحل درخشان خود آماده‌ی پذیرایی از گردشگران است.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های تور زنگبار

در زنگبار فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شوند که اگر تور شما همزمان با آن‌ها باشد واقعاً خوش‌شانس هستید! یکی از مشهورترین جشنواره‌های این منطقه ((فستیوال موسیقی ساوتی زا بوسارا)) نام دارد که ترکیبی از موسیقی، رقص و تئاتر است و در ماه فوریه برگزار می‌شود.

البته جشنواره‌ی غذاهای دریایی هم در زنگبار در ماه ژوئن برگزار می‌شود که تمام افراد علاقه‌مند به غذاهای دریایی باید در آن شرکت کنند و در کنار چشیدن این غذاهای خوشمزه از موسیقی‌ و رقص‌های محلی هم لذت ببرند.

غذا در زنگبار

تفریح و خوش‌گذرانی در زنگبار صرفاً به بازدید از جاذبه‌های مختلف و شرکت در فستیوال‌های آن محدود نمی‌شود. در این کشور به دلیل تنوع فرهنگی بسیار بالا، فرهنگ غذایی بسیار غنی و جالب با غذاهای خاص وجود دارد که باید حتماً آن‌ها را امتحان کنید. یکی از بهترین غذاهای تور زنگبار پیتزای این جزیره است که به شکل یک کرپ خوشمزه آماده می‌شود.

در حقیقت تنوع غذایی بالایی که در این جزیره وجود دارد باعث می‌شود افراد با ذائقه‌های مختلف غذایی را پیدا کنند که بیشترین هماهنگی را با سلیقه‌ی آن‌ها دارد و از خوردن آن لذت ببرند.

هزینه‌های جانبی در زمان سفر به زنگبار

در تور زنگبار مجموعه‌ی آرند تور تأمین بخشی از وعده‌های غذایی شما با تور خواهد بود. با این حساب برای خرید سایر وعده‌های غذایی خود باید مبلغ مشخصی را بپردازید که در یک رستوران معمولی بین ۶ تا ۷ دلار هزینه دارد. علاوه بر این هزینه‌ی خرید سیم‌کارت هم برعهده‌ی مسافران است که حدود ۱۲ دلار آب می‌خورد. اگر بخواهید برای دوستان و عزیزان خود سوغات بخرید باید مبلغ مشخصی را هم به این کار اختصاص دهید.

معروفترین هتل های تور زنگبار

هتل های زنگبار برای آسایش و راحتی هر چه بیشتر مسافران امکاناتی مدرن را در فضایی بکر و طبیعی به همراه رستوران‌هایی با غذاهای سنتی و خوشمزه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. تعدادی از مشهورترین هتل‌های این جزیره شامل رزیدنس زنگبار، پارک هیات، زوری، کیلیندی، ملیا، لژ ماتموه، بارازا و تمبو هستند.

قیمت تور زنگبار

قیمت تور زنگبار در آرند تور با در نظر گرفتن اقامت در هتل‌های ۳ یا ۴ ستاره، بخشی از وعده‌های غذایی، تهیه‌ی بلیط‌های رفت و برگشت، راهنمای فارسی زبان، بیمه‌ی مسافرتی، ورودی‌ها و ترانسفر بین شهری و فرودگاهی محاسبه می‌شود که برای اطلاع دقیق از آن می‌توانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

تور لحظه آخری زنگبار

تور لحظه آخری زنگبار چند روز یا چند ساعت قبل از پرواز اعلام می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید از امکانات معمول تور با قیمتی پایین‌تر از شرایط عادی بهره‌مند شوید باید گوش به‌زنگ باشید و تمامی مدارک لازم را برای سفر خود آماده کنید. گردشگران عزیزی که می‌خواهند سفری به‌یادماندنی را به بهشت گرمسیری آفریقا تجربه کنند می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ اقدامات لازم را برای رزرو تور زنگبار آرند تور انجام دهند.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل