تور قونیه

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

قونیه به عنوان خانه معنوی دراویش چرخان، یک فرقه مشهور صوفی شناخته می‌شود. هر ساله هزاران بازدید کننده به موزه مولانا می‌آیند تا شاهد مراسم مسحورکننده سما باشند، اجرای رقص عرفانی که نمادی از صعود معنوی است. حرکات برازنده و لباس‌های پر جنب و جوش دراویش منظره‌ای فراموش ‌نشدنی را خلق می‌کند و تماشاگران را در هیبتی عرفانی فرو می‌برد. قونیه علاوه بر اهمیت معنوی، دارای میراث تاریخی قابل توجهی نیز می‌باشد. این شهر زمانی مرکز شکوفایی امپراتوری سلجوقیان بوده است و بقایای این عظمت امروزه نیز قابل مشاهده است. مسجد علاءالدین، با مناره سر به فلک کشیده‌اش، مدرسه باشکوه کارتای، یک مدرسه الهیات قرن سیزدهمی، سرامیک‌های نفیس سلجوقی را به نمایش می‌گذارد و علاقه‌ مندان به تاریخ از آن بازدید می‌کنند. این شهر، بهشتی برای دوستداران طبیعت نیز می‌باشد. کوه‌های توروس، با قله‌های باشکوه و دره‌های دیدنی‌شان، شهر را احاطه کرده‌اند و فرصت‌های فراوانی را برای پیاده ‌روی، و ماجراجویی در تور قونیه فراهم می‌کنند.

قونیه کجاست؟

قونیه شهری در آناتولی مرکزی در ترکیه است که به شهر «دراویش چرخان» و به دلیل معماری برجسته سلجوقی معروف است. در سال 2021 کلانشهر قونیه دارای جمعیت 2,277,017 نفر بود که ششمین شهر بزرگ در ترکیه است. این شهر تنوع جغرافیایی و فرهنگی فراوانی دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی، قرار گرفتن این شهر در مرکز آناتولیای غربی از یک سو و احاطه شدن از سوی استان‌های مختلف آناتولیای ترکیه از سوی دیگر، باعث شده که این شهر به عنوان یک مرکز ارتباطی و تبادل فرهنگی و اقتصادی مهم در منطقه شناخته شود.

این شهر از شمال به استان کونیا، از شرق به استان آکسارای، از جنوب به استان کرامان و از غرب به استان افیون محدود می‌شود. علاوه بر این، قونیه از طریق جاده‌ها و راه ‌آهن به شهرهای بزرگی مانند آنکارا، استانبول، آنتالیا، کایسری و آدانا متصل است، که این اتصالات جاده‌ای و راه‌ آهنی از تبادلات تجاری و فرهنگی فراوانی بین این شهرها را ایجاد کرده است.

عقاید مختلفی در مورد قدمت واقعی قونیه وجود دارد، اما قطعاً یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های آناتولی شناخته شده است. برخی از کاوش‌ها شواهدی را نشان می‌دهند که این منطقه در دوره نوسنگی یا اواخر عصر حجر 7000 قبل از میلاد سکونت داشته است، و برخی دیگر معتقدند این منطقه برای اولین بار بین 4000 تا 3000 قبل از میلاد سکونت داشته است.

اطلاعات مهم شهر قونیه

به طور کلی، اطلاعات جدول زیر می‌تواند به شما کمک کند تا سفر به قونیه را بهتر برنامه‌ ریزی کنید:

اطلاعات مهم شهر قونیه

زبان رسمی

ترکی استانبولی

مذهب

مسلمان و مسیحی

پول رسمی

لیر ترکیه

اختلاف ساعت با تهران

40 دقیقه عقب‌تر از تهران

کد شهر قونیه

90+(332)

شماره های اضطراری

اداره پلیس: 155

آتش‌نشانی: 110

اورژانس: 112

پلیس ترافیک: 154

پلیس ساحلی: 158

راهنمای فارسی ‌زبان شبانه ‌روزی: 11822

فرودگاه

فرودگاه بین المللی نظامی-مسافری با کد KYA قونیه

وضعیت آب و هوای قونیه ترکیه

شهر قونیه ترکیه در نزدیکی کوه‌های توروس قرار دارد. به دلیل واقع شدن در این منطقه کوهستانی، آب و هوایی سرد و نسبتاً خشک دارد. در نتیجه، تابستان‌های آن گرم و خشک بوده و زمستان‌ها بسیار سرد، پربرف و به شکل نیمه ‌ابری می‌گذرند. میانگین دمای تابستان در قونیه به حدود 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در شب‌ها نیز خنک است. اما در فصل بهار و پاییز، دما متغیر است و می‌تواند بین 10 تا 29 درجه سانتی‌گراد واقع شود.

بهترین زمان سفر به قونیه

قونیه، یکی از قدیمی ترین و عرفانی ترین شهرهای صوفی ترکیه، دارای آب و هوای معمولی مدیترانه ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. هر چند نه خیلی افراطی. شما می‌توانید در هر زمانی از سال از قونیه دیدن کنید و عاشق این شهر شوید. اگر به دنبال فصل کمتر شلوغی از سال هستید، بهار و پاییز عالی هستند. با این حال، اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی هستید، بهترین زمان برای بازدید از قونیه زمستان خواهد بود، زیرا هر ساله در ماه دسامبر میزبان یک جشنواره بسیار عرفانی است. اگر به دنبال هوای آفتابی روشن هستید، تابستان‌ها نیز عالی هستند.

  • بهار (مارس تا مه): بهار شاهد شکوفایی بسیاری از گل‌های زیبا است و به همین دلیل شهر را به زمانی رنگارنگ برای بازدید تبدیل می‌کند. هوا در ماه مارس سردتر و در ماه مه گرم تر می‌شود و میانگین دمای روز بین 16 تا 18 درجه سانتی گراد است. گردشگران از آوریل به بعد شروع به بازدید از شهر می‌کنند، اگرچه هنوز به اندازه تابستان شلوغ نیست.
  • تابستان (ژوئن تا آگوست): تابستان شلوغ ترین فصل و زمان بسیار خوبی برای بازدید از شهر است. میانگین دما در جولای 25 درجه سانتیگراد است، اگرچه گاهی اوقات تا 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. در این ماه‌ها بارش باران پیش بینی نمی‌شود. مطمئن شوید که برای محافظت از خود در برابر نور خورشید ملزومات لازم را دارید. شما می‌توانید از  جشنواره بین المللی ناصرالدین هوجه در ماه جولای لذت ببرید، جشنواره ای که به ادبیات ترکی اختصاص دارد.
  • پاییز (از سپتامبر تا نوامبر): در این ماه‌ها گردشگران کمتر می‌شوند و نسیم خنکی شروع به وزیدن می‌کند. شما می‌توانید میانگین دمای 20 درجه سانتیگراد در ماه اکتبر و شاید 1-2 روز باران را انتظار داشته باشید. رویداد ورزشی ترکیه به نام بازی‌های نیزه چیزی است که در ماه سپتامبر منتظر آن هستیم.
  • زمستان (از دسامبر تا فوریه): اگرچه زمستان‌ها می‌تواند بسیار سرد و برفی باشد، اما این زمانی است که قونیه جشنواره دراویش چرخان خود را جشن می‌گیرد، معروف به جشنواره مولانا، که یک رویداد عرفانی و دیدنی است. میانگین دما می‌تواند به زیر  صفر درجه سانتیگراد برسد و شما می‌توانید برای 3-4 روز در ماه انتظار بارش برف یا باران را داشته باشید.

جاذبه های گردشگری قونیه

موزه مولانا

موزه مولانا به عنوان مقبره مولانا یا مرکز فرهنگی مولانا نیز شناخته می‌شود. این موزه به عارف و شاعر صوفی قرن سیزدهم، جلال الدین محمد رومی، معروف به مولانا، اختصاص دارد. این موزه در داخل باغ‌های گل رز قرار دارد که از آن‌ها عبور می‌کنید و به سمت دروازه پرآذین دراویش می روید. پس از ورود به مجموعه، وارد مقبره می‌شوید که تا به امروز کانون عبادت‌های زیادی است. مقبره مولانا در انتهای آن قرار دارد و مقبره‌های خانواده و پیروان نزدیک در کنار آن قرار دارد. سماحه (تالاری که در آن مراسم دراویش برگزار می‌شد) درست در سمت چپ قرار دارد و شامل مجموعه‌ای از آثار، نسخه‌های خطی و سایر موارد مربوط به مولانا و سلسله تصوف مولوی را در خود جای داده است، از نمایشگاه‌های مذهبی است.

مدرسه کارتای

مدرسه کاراتای که در قرن سیزدهم توسط سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد به عنوان یک مدرسه اسلامی ساخته شد، تا سال 1955 به عنوان یک مدرسه فعالیت می‌کرد. امروزه این یک موزه و مرکز فرهنگی است که مجموعه ای از سرامیک‌ها، نسخه های خطی و سایر آثار مربوط به دوره سلجوقی را در خود جای داده است. این دوره آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در ترکیه تبدیل کرده است.

مسجد عزیزیه

مسجد عزیزیه مسجدی تاریخی به نام سلطان عبد العزیز است که دستور ساخت آن را در قرن نوزدهم داده است. این مسجد به دلیل معماری متمایز خود که عناصری از سبک سنتی عثمانی و سبک مدرن اروپایی را ترکیب می‌کند، شناخته شده است. در اوقات غیر نماز پذیرای بازدید کنندگان است و تورهای راهنما نیز در دسترس است.

باغ پروانه های گرمسیری قونیه

باغ پروانه های گرمسیری قونیه باغی است که دارای بزرگترین میدان پرواز پروانه در اروپا و اولین بار در ترکیه است. شما رنگ‌های زیبای جواهر گونه پروانه ها را در زیستگاه طبیعی خود خواهید دید. و شاهد هماهنگی آن‌ها با طبیعت و همچنین یکدیگر خواهید بود و فرصتی برای مشاهده نقوش بر روی بال‌های زیبای آنها خواهید داشت.

موزه پانوراما کونیانوما

موزه پانورامای کونیانوما زندگی اجتماعی قونیه را در قرن سیزدهم نشان می‌دهد. سیمای مولانا جلال الدین مولوی را در پانوراما مشاهده خواهید کرد. موزه پانوراما دارای جزئیات زیادی مانند مدرس‌های تاریخی، مساجد، دیوارها، سربازان، سلطان‌ها، مجسمه های بسیاری از ملل مختلف است. قونیه پایتخت امپراتوری سلجوقیان بوده و در طول تاریخ شهری بسیار غنی و جهانی بوده است. چندین نقاشی وجود دارد که در مورد زندگی مولانا در طبقه پایین و بسیاری از مینیاتورهای لژهای مولوی در حیاط موزه وجود دارد.

مسجد اینس مناره

مسجد اینس مناره یکی از بارزترین نمونه‌های معماری اسلامی دوره سلجوقی قونیه است. این بنا که در سال 1260 برای وزیر سلجوقی صاحب عطا ساخته شده است، دارای تزئینات حجاری شده در درگاه ورودی و یک مناره هشت ضلعی پیچیده است که امروزه به دلیل از دست دادن قسمت بالای خود در اثر برخورد صاعقه، کوتاهتر از یک مناره معمولی است. در داخل، این ساختمان اکنون به عنوان موزه استفاده می‌شود و مجموعه بزرگی از مجسمه های چوبی و سنگی دوره سلجوقی را به نمایش می‌گذارد.

سایت نوسنگی Çatalhöyük

تپه سکونتگاهی Çatalhöyük در 43 کیلومتری جنوب شرقی مرکز قونیه، یکی از مهم ترین مکان‌های حفاری در جهان است. در اینجا، باستان شناسان بزرگترین محوطه دوران نوسنگی را کشف کرده اند که قدمت آن به 9000 سال قبل می‌رسد. یک موزه کوچک شگفت ‌انگیز در ورودی، تاریخچه حفاری و اهمیت سایت را توضیح می‌دهد. از اینجا، یک مسیر شما را به مناطق حفاری دوقلو (محافظت شده در زیر پناهگاه‌های گنبدی) هدایت می‌کند، جایی که می‌توانید سطوح عمیق، با خطوط کلی واضح ساختمان را که تاکنون کشف شده‌اند، ببینید.

پارک علاء الدین

این پارک که در محل ارگ سابق قونیه ساخته شده است، درست در مرکز شهر، محلی است که مردم محلی قونیه در آن عصر به گردش می‌روند، از نمایش‌های تخت گل در باغ‌ها لذت می‌برند و در کافه‌ها چای می‌نوشند. در پای شیب بالای تپه، محل حفاری کاخ علاالدین کیقباد و بقایای دیوار قدیمی شهر قرار دارد. در بالای تپه مسجد علاالدین (Alaeddin Cami) قرار دارد که در قرن سیزدهم ساخته شده است. این مسجد به دلیل سقف چوبی‌اش که توسط 42 ستون که از مکان‌های دوران کلاسیک تغییر کاربری داده شده‌اند، ارزش بازدید دارد.

روستای سیله

سکونتگاه سابق عثمانی-یونانی سیله، مانند یک دکمه زیبا، روستای کوچکی است که در لبه شهر، در 10 کیلومتری شمال غربی مرکز قونیه قرار دارد. سیله مقصد مورد علاقه مردم محلی قونیه در تعطیلات آخر هفته است که برای صرف صبحانه در کافه های روستا دور هم جمع می‌شوند. این روستا همچنین دارای دو کلیسای بیزانسی است که اخیراً بازسازی شده اند. کلیسای سنت هلنا دارای فضای داخلی پوشیده از نقاشی‌های دیواری رنگارنگ است، در حالی که Küçük Kilise (کلیسای کوچک)، در تپه پشت دهکده، اکنون به عنوان موزه ای است که می‌توانید از آن بازدید کنید. خیابان‌های دهکده مملو از خانه‌های چوبی دوست ‌داشتنی است، در حالی که خط الراس صخره مملو از خانه‌های غار باستانی است.

جشنواره های قونیه

در اینجا برخی از رویدادها و جشنواره های محلی قونیه وجود دارد که نباید از دست بدهید.

شب عروس(شب عروسی مولانا)

 شبی آروس که در فارسی به معنای شب عروسی است، نامی است که به سالگرد درگذشت مولانا داده می‌شود که هر ساله در 26 آذر برگزار می‌شود. مولانا مرگ او را پیوند خود با خدا می‌دانست و پیروانش آن را بیش از آنکه غم ‌انگیز باشند، شادی ‌بخش می‌دانند. شبی آروس یکی از مهم ترین و محبوب ترین رویدادهای قونیه است، زیرا هزاران بازدید کننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند که برای ادای احترام به مولانا و تماشای مراسم چرخش مولوی می‌آیند. نکته برجسته این مراسم، مراسم چرخش است که در مجموعه مولانا، جایی که مقبره و موزه مولانا در آن قرار دارد، برگزار می‌شود. این مراسم منظره ای مسحورکننده از موسیقی، شعر و رقص است که نماد سفر روح به سوی خداست.

جشنواره موسیقی عرفانی قونیه: جشن موسیقی و معنویت

این جشنواره با هدف ترویج گفتگو و تفاهم بین فرهنگی و همچنین آشنایی مخاطبان با سنت‌های غنی و متنوع موسیقی عرفانی برگزار می‌شود. جشنواره موسیقی عرفانی قونیه در مکان‌های مختلف شهر مانند مرکز فرهنگی مولانا، برج سلجوقی، مدرسه کاراتای و مسجد علاالدین برگزار می‌شود. این جشنواره طیف گسترده ای از ژانرها و سبک‌های موسیقی مانند موسیقی صوفی، موسیقی کلاسیک، موسیقی محلی، موسیقی جهانی، موسیقی جاز و غیره را ارائه می‌دهد. این جشنواره همچنین شامل کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌ها، نمایشگاه‌ها و نمایش فیلم است که موضوعات و جنبه‌های عرفان و معنویت را بررسی می‌کند.

فستیوال گاسترو قونیا: جشن غذا و فرهنگ

فستیوال غذای قونیه یک رویداد نسبتاً جدید است که در سال 2018 آغاز شد و هدف آن نشان دادن تنوع غذایی و فرهنگی قونیه و ترکیه است. این جشنواره در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و شامل فعالیت‌های مختلفی از جمله مسابقات آشپزی، چشیدن غذا، کارگاه ها، سمینارها، نمایشگاه ها و کنسرت‌ها می‌شود. این جشنواره همچنین از سرآشپزهای معروف، کارشناسان غذا، نویسندگان و افراد مشهور دعوت می‌کند که دانش و مهارت‌های خود را با شرکت کنندگان و مخاطبان به اشتراک می‌گذارند.

مراکز خرید قونیه

مراکز خرید و بازارهای قونیه با ارائه امکانات گسترده‌ای از جمله سینما، فضاهای بازی برای کودکان، فروشگاه‌های متنوع، سالن‌های ورزشی، کافه‌ها و رستوران‌ها، جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. این امکانات تفریحی و رفاهی، مراکز خرید را به مقاصدی جذاب برای تفریح و خرید تبدیل کرده است که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در قونیه شناخته می‌شوند.

  • مرکز خرید ام یک (M1): آدرس: منطقه «سلجوقلو»، محله «یازیر»، جاده «دکتر خلیل اورون». ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • مرکز خرید ارگلی پارک سایت (Eregli Park Site): آدرس: منطقه «ارگلی»، محله «سومر»، جاده «ازجاجی سامی». ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • مرکز خرید کنت پلازا (Kent Plaza): آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «بدیر»، جاده «آتاسون». ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • مرکز خرید پارک قونیه (Konya Park): آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «شیخ شمیل»، جاده دکتر خلیل اورون. ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • مرکز خرید کوله‌ سیته (Kule Site): آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «مصلی باغلاری»، جاده کوله. ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • مرکز خرید فروم قونیه Konya Forum: آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «بوسنا هرسک»، جاده «عثمانلی». ساعت فعالیت: شبانه‌روزی
  • مرکز خرید ماکرو (Makro Avm): آدرس: منطقه سلجوقلو، محله «نشانتاش»، جاده «کمرلی». ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲

هتل های قونیه

منطقه مرکزی شهر قونیه به عنوان بهترین منطقه برای رزرو هتل شناخته می‌شود. هتل‌های این ناحیه به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری قونیه مانند موزه مولانا، موزه باستان ‌شناسی قونیه و دیگر مکان‌های مهم، نزدیک هستند و این امر اقامت را برای شما راحت‌تر می‌کند. همچنین، محله‌های کاراتای و سلجوک نیز دسترسی بسیار خوبی به نقاط مهم شهر دارند و می‌توانید انواع هتل و اقامتگاه را در آنها رزرو کنید. بهترین هتل‌های قونیه از نظر مسافران معرفی شده‌اند:

  • هتل هیچ قونیه (Hich Hotel Konya)
  • هتل هیلتون گاردن این (Hilton Garden Inn Konya Turkey)
  • هتل درویشی قونیه (Konya Dervish Hotel)
  • هتل برا قونیه (Bera Konya)
  • هتل ایبیس قونیه (Ibis Konya)
  • هتل سلجوک قونیه (Selcuk Hotel)
  • هتل بایکارا قونیه (Baykara Hotel)
  • هتل آیکون سیتی (iCON City Hotel)

فرودگاه قونیه

فرودگاه قونیه (کد KYA) یک فرودگاه نظامی و مسافری است که حدود 18 کیلومتر از مرکز شهر قونیه فاصله دارد و دسترسی به آن از طریق تاکسی، ترانسفر ارائه شده توسط برخی هتل‌ها، و اتوبوس‌های شرکت هاواش امکان‌پذیر است. این فرودگاه امکاناتی خوب از جمله فروشگاه، دستگاه خودپرداز، باجه کرایه اتومبیل، کافی ‌شاپ و رستوران را به مسافران ارائه می‌دهد.

انواع تور قونیه

تور قونیه به دو صورت تور هوایی قونیه و تور زمینی قونیه انجام می‌شود.

تور هوایی قونیه

پرواز مستقیم تهران به قونیه در برخی از روزهای هفته انجام می‌شود. یا می‌توانید از شهرهای مختلف ایران مانند شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و... به فرودگاه قونیه پرواز کنید. شرکت‌های هواپیمایی معتبری مانند ترکیش ایرلاینز، پگاسوز، قطر ایرویز، لوفتانزا و آنادولوجت همگی پروازهایی به مقصد قونیه ارائه می‌دهند.

تور زمینی قونیه

تور زمینی قونیه به دو صورت تور زمینی قونیه با اتوبوس و تور زمینی قونیه با قطار برگزار می‌شود. اگرچه مدت زمان سفر در تور زمینی قونیه بسیار زیاد است، اما از نظر هزینه به صرفه‌تر از تور هوایی قونیه می‌باشد. همچنین، مسیر تور زمینی قونیه دارای طبیعتی زیبا است و ممکن است خستگی و سختی آن از تصور شما کمتر باشد. البته، با توجه به اینکه شهر قونیه در فاصله 250 کیلومتری شهر آنکارا قرار دارد، می‌توانید ابتدا با پرواز به آنکارا سفر کنید و سپس از آنجا به صورت زمینی به قونیه ادامه دهید.

  • تور زمینی قونیه با اتوبوس: فاصله زمینی تهران تا قونیه حدود 2,176 کیلومتر است و مدت زمان سفر زمینی به قونیه حدود 60 ساعت می‌باشد. تور زمینی قونیه با استفاده از اتوبوس‌های لوکس VIP انجام می‌شود که در طول مسیر در چند نقطه استراحت و توقف بین راهی دارید.
  • تور زمینی قونیه با قطار: برای سفر به قونیه با قطار، باید ابتدا با قطار به آنکارا رفته و سپس از آنجا به صورت زمینی به قونیه سفر کنید.

آیا تور قونیه ویزا می خواهد؟

خوشبختانه برای سفر با تور قونیه، شما نیاز به هیچ ویزایی نخواهید داشت و تنها با یک پاسپورت معتبر می‌توانید به این شهر در ترکیه سفر کنید. به‌ همین دلیل، قونیه یک تور خارجی عالی است.

تور لحظه آخری قونیه

تور لحظه آخری قونیه را ممکن است در ایام شلوغی قونیه به دست بیاورید. این تورها اصولاً تورهایی هستند که هنوز ظرفیت آن‌ها تا روزهای پایانی تکمیل نشده و برگزار کننده تور برای پرکردن ظرفیت باقی‌ مانده، تخفیف‌هایی حتی تا 50 درصد ارائه ‌دهد. اگرچه یافتن تور لحظه آخری قونیه در روزهای شلوغی این شهر کمی دشوار است، اما می‌توانید شانس خود را برای یافتن یک تور لحظه آخری قونیه در بزرگداشت مولانا، امتحان کنید.

تور ارزان قونیه

در خرید تور ارزان قونیه، هزینه‌ها یکی از موضوعات اصلی و مهم سفر محسوب می‌شوند. برای کاهش هزینه‌ها و انتخاب تور مناسب، برخی نکات را در نظر بگیرید.

اولین نکته مربوط به تعداد روزهای سفر شماست. هر چه تعداد روزهای سفر بیشتر باشد، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل، تورهایی که تعداد روزهای آن‌ها زیاد نباشد معمولاً ارزان‌تر هستند.

مورد بعدی تعداد ستاره‌های هتل مورد نظرتان است. هزینه هتل‌های 5 ستاره و بسیار لوکس، نسبت به سایر هتل‌ها بیشتر است. بنابراین، اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر را کنترل کنید، بهتر است تورهایی را انتخاب کنید که هتل‌های 3 و یا 4 ستاره دارند.

زمان سفر شما نیز تاثیر زیادی بر ارزان بودن تور دارد. فستیوال‌ها و جشن‌های خاصی در ایام سال برگزار می‌شوند که تقاضا برای شرکت در آن‌ها بیشتر است و هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین، در تعطیلات عید و تابستان‌ها تقاضا برای سفر بیشتر است و قیمت تور قونیه نیز بالاتر خواهد بود.

قیمت تور قونیه

قیمت تور قونیه به دو فاکتور اصلی، یعنی قیمت بلیط هواپیما به مقصد شهر قونیه یا آنکارا و قیمت هتل‌های مختلف 4، 3 و 5 ستاره رزرو شده در این شهر بستگی دارد و متغیر است. علاوه بر این، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به قونیه سفر می‌کنید نیز می‌تواند قیمت‌ تور قونیه را تحت تاثیر قرار دهد.

اگرچه همیشه ارزان‌ترین قیمت نمی‌تواند دلیل بر بهتر بودن تور باشد، باید به این نکته توجه داشت که برخی آژانس‌های هواپیمایی با ارائه تورهای ارزان‌تر و کیفیت پایین‌تر، تنها باعث به هدر رفتن هزینه و زمان شما مسافران عزیز می‌شوند. بنابراین، با دقت کافی آژانس مورد اعتماد و با تجربه را انتخاب کنید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل