تور تفلیس

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • گرجستان (تفلیس تیر 1403)
    • همه روزه
    • از 16,450,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

تفلیس پایتخت کشور گرجستان که به دلیل زیبایی‌های بی‌مانند عنوان عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز را به خود اختصاص داده است یکی از شهرهای شگفت‌انگیز این کشور و مقصد بسیاری از گردشگران برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. معماری این کشور می‌تواند تاریخچه‌ی غنی آن را از دوران گذشته تا زمان حال به خوبی به تصویر بکشد، از طرفی طبیعت زیبا و بی‌بدیلی که دارد در کنار نزدیکی به ایران منجر به محبوبیت شرکت در تور تفلیس در بین گردشگران ایرانی شده است.

خلاصه ای از اطلاعات ضروری گرجستان

پیش از هر سفر خارجی بهتر است در مورد کشور مورد نظر و جزئیات آن اطلاعات لازم را به دست آورید. موارد مهمی که ممکن است در سفر خود به گرجستان نیاز داشته باشید در جدول زیر درج شده است:

اطلاعات ضروری گرجستان

نام به انگلیسی

Georgia

پایتخت

تفلیس

واحد پول

لاری

زبان رسمی

گرجی

زبان‌های رایج

روسی

پیش‌شماره

۹۹۵+

شماره‌های اضطراری

۱۱۲

نوع برق شهری

۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

دوشاخه‌ها و پریزها

تایپ C

میزان اختلاف ساعت با ایران

نیم ساعت جلوتر است

شرایط و مدارک مورد نیاز برای سفر به تفلیس

یکی دیگر از دلایل محبوبیت تور تفلیس در بین ایرانی‌ها عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به گرجستان است؛ بنابراین تنها مدارک مورد نیاز شما برای شرکت در تور تفلیس یک پاسپورت ایرانی با حداقل ۷ ماه اعتبار و مدارک شناسایی معتبر خواهد بود.

شرایط آب و هوایی در تفلیس

بهتر است پیش از شرکت در تور تفلیس با وضعیت آب و هوایی آن آشنا شوید. این شهر اقلیمی نیمه‌گرمسیری و مرطوب داشته و در تمامی طول سال نسیمی ملایم در آن می‌وزد؛ بنابراین خبری از آلودگی هوا نیست. در تابستان شهر تفلیس دمایی بین ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را تجربه می‌کند که در ماه‌های سرد به ۰ تا ۹ درجه‌ی سانتی‌گراد و حتی زیر صفر هم کاهش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به تفلیس

به طور کل بهترین زمان شرکت در تور تفلیس از نظر وضعیت آب و هوایی فصل بهار است؛ با این حال در این زمان افراد زیادی در تور تفلیس شرکت می‌کنند در نتیجه قیمت پروازها و هتل‌ها در مقایسه با حالت عادی افزایش می‌یابد.

از آنجایی که تمامی فصل‌ها در تفلیس زیبایی خاص خود را دارند، بازدید از این شهر در هر یک از آن‌ها می‌تواند در نوع خود به تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی برای شما تبدیل شود.

قیمت تور تفلیس

فاکتورهای مختلفی بر قیمت تور تفلیس اثرگذار هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به محل اقامت شما، خدمات جانبی تور از قبیل راهنما، تغذیه، گشت شهری و مدت زمان اقامت اشاره کنیم. در مجموع تفلیس در مقایسه با تعداد زیادی از تورهای خارجی مقصدی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود؛ به همین جهت گردشگران زیادی خواهان سفر به آن هستند.

تور لحظه آخری تفلیس ارزان

یکی از گزینه‌های پیش روی افرادی که می‌خواهند تور ارزان تفلیس را تجربه کنند؛ شرکت در تورهای لحظه آخری است. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید در چند روز مانده به حرکت تور، ظرفیت باقی‌مانده‌ی آن را به خود اختصاص داده و با قیمتی پایین‌تر بدون اینکه در خدمات ارائه شده به شما در مقایسه با سایرین تفاوتی وجود داشته باشد، به تفلیس سفر کنید.

بهترین هتل های تفلیس

تفلیس شهری توریستی در دل گرجستان است؛ در نتیجه هتل‌های گوناگونی در آن وجود دارند که برای افراد با بودجه‌های مختلف مناسب هستند. علاوه بر بهترین هتل‌های این شهر که شامل کورتیازد، رومز تفلیس، روستاولی پالاس و بریتیش هاوس هستند، برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه می‌توانید با کارشناسان آرند تور مشورت کنید.

جاذبه های گردشگری تفلیس

در خیابان‌های پر پیچ و خم تفلیس و جای جای این شهر پهناور می‌توان ترکیبی از آثار باستانی و معماری مدرن را در کنار یکدیگر پیدا کرد. از آنجایی که در زمان محدود تور تفلیس امکان بازدید از تمامی جاذبه‌های آن وجود ندارد در این بخش به معرفی تعدادی از مهم‌ترین دیدنی‌های پایتخت گرجستان پرداخته‌ایم:

  • قلعه ناریکالا: با استفاده از تله‌کابین می‌توانید خود را به بالای تپه‌ای که قلعه در آن قرار دارد برسانید. ناریکالا اولین بار در قرن چهارم ساخته شد و از آن زمان تاکنون بارها مورد تخریب و بازسازی مجدد قرار گرفته است.

  • باغ ملی گیاه‌شناسی گرجستان: پشت قلعه ناریکالا گردشگران می‌توانند از هیاهو و شلوغی شهر فاصله گرفته و چند لحظه را در آرامش مطلق سپری کنند. در این باغ که ۱۶۱ هکتار وسعت دارد دو آبشار هم دیده می‌شود.
  • تندیس پادشاه واختانگ یکم: براساس داستان‌ها و روایت‌های موجود ساخت شهر تفلیس به پادشاه واختانگ یکم که گرگ سر نامیده می‌شد، نسبت داده شده است. شما می‌توانید در بازدید خود از این شهر از تندیس زیبا و باشکوه این پادشاه مشهور هم دیدن کنید.
  • چشمه‌های آب گرم: برای استفاده از چشمه‌های آب گرم تفلیس می‌توانید از حمام‌های عمومی یا خصوصی استفاده کنید و چند ساعتی را به استراحت و ریلکس کردن عضلات خود بپردازید.

  • کاروانسرا تفلیس: از آن جایی که گرجستان در کنار جاده ابریشم قرار دارد هنوز هم می‌توان اثری از این جاده از جمله کاروانسرا را در آن مشاهده کرد. این بنای بزرگ و مربعی شکل با حیاطی بزرگ زمانی محل اقامت تاجران بوده و امکانات مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار می‌داده است.
  • پل صلح: بر روی رود کر تفلیس یک پل مخصوص پیاده‌روی به نام صلح وجود دارد که قسمت‌های قدیمی و جدید شهر را به هم متصل می‌کند. از طریق این پل که افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ انجام گرفت می‌توانید نمای زیبایی را از کلیسای متخی، محله ناریکالا، کاخ ریاست جمهوری و مجسمه واختانگ یکم مشاهده کنید.
  • یادبود کارتلیس ددا: این یابود نمادی از پایتخت گرحستان بوده و در ساخت آن از آلومینیوم استفاده شده است. در دست چپ مجسمه که نام مادر گرجستان را هم یدک می‌کشد یک جام و در دست راست او هم شمشیری قرار دارد.

  • کلیسای جامع سیونی تفلیس: در پایان قرن پنجم میلادی این مجموعه بزرگ‌ترین کلیسای تفلیس محسوب می‌شد تا اینکه بعد از تخریب، مجدداً در اوایل قرن دوازدهم بازسازی شد. نقاشی‌های داخلی کلیسا اثر گریگوری گاگارین هستند که ظرافت و زیبایی آن‌ها توجه تمامی طرفداران هنر و نقاشی را به خود جلب می‌کند.
  • کلیسای جامع ثثلیث: اهالی شهر تفلیس به این کلیسا که بزرگ‌ترین کلیسای جامع در منطقه‌ی قفقاز است، سامبا می‌گویند. معماری این کلیسا با الهام از کلیساهای ارتدکس انجام شده و از مناطق مختلف شهر تفلیس می‌توان به راحتی آن را مشاهده کرد.
  • موزه ملی گرجستان: اگر به دیدن اشیای تاریخی متعلق به دوران مختلف گرجستان علاقه دارید حتماً به این موزه هم سر بزنید. در این نمایشگاه گردشگران می‌توانند آثار و اشیای طلایی و نقره‌ای قدیمی را که متعلق به هزاران سال پیش هستند از نزدیک تماشا کنند.
  • میدان بازار: از دیگر نمادهای به جامانده از جاده‌ی ابریشم است که در قرن چهارم و پنجم در مسیر این جاده قرار داشت. برای رسیدن به این مرکز قدیمی تجارت و کسب و کار در گرجستان باید چند پله را تا زیر زمین طی کنید.
  • مسجد تفلیس: با وجود اینکه گرجستان رسماً یک کشور مسیحی ارتدکس محسوب می‌شود در آن تنوع مذهبی وجود داشته و مسلمانان و یهودیان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. قسمتی از ساختمان این مسجد به شیعیان و بخشی دیگر هم به اهالی سنت اختصاص یافته است تا با تجمع در آن اعمال مذهبی خود را به جا آورند.

تور تفلیس چند روزه برگزار می‌شود؟

معمولاً تور تفلیس بین ۳ تا ۵ شب برگزار می‌شود؛ اما گردشگران می‌توانند در صورت تمایل مدت زمان بیشتری را در این کشور اقامت کنند و بازدید از جاهای دیدنی گوناگون آن را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهند.

خدمات تور تفلیس آرند تور

در آرند تور برای رفاه حال گردشگران عزیز ترانسفر رفت و برگشت، بیمه‌ی مسافرتی، خرید بلیط‌ هواپیما، اقامت در هتل به همراه صرف صبحانه و بخشی از وعده‌های غذایی برعهده‌ی مجموعه قرار دارد تا هموطنان با خیال راحت و آسوده بتوانند در تور تفلیس شرکت کنند. برای استعلام قیمت تور تفلیس و اطلاع از روش‌های رزرو آن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارکنان مجموعه تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ساناز
1401/09/10 23:21
سلام. هزینه 4 و خرده ای که اعلام شده با پرواز هست یا بدون اون؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/09/20 10:32
با سلام و احترام
بله تور تفلیس با احتساب پرواز هستش و با اعلام دقیق تاریخ شما قیمت دقیق خدمتتون اعلام می‌شود.
باتشکر از پیام شما