تور مسقط

تور عمان، تور کشتی
9 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

مسقط پایتخت کشور عمان است و حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد. مسقط از نظر فرهنگی و تاریخی شهری غنی است. بندر طبیعی این شهر جزء یکی از بزرگترین بنادر جهان محسوب میشود و به عنوان مرکز حمل و نقل اجناس از عربستان، هند و اروپا مورد استفاده قرار میگیرد. با رزرو تور مسقط آرند تور میتوانید در فرهنگ و تاریخ این کشور غوطهور شوید، با قدم زدن در موزههایش به گذشته سفر کنید و از تفریحات دیگری همچون بازدید از سواحل یتی و قروم، مسجد جامع مسقط و غیره نیز لذت ببرید

آب‌وهوای مسقط

یکی از مهمترین مواردی که هنگام رزرو تور مسقط آرند تور باید مورد توجه قرار دهید، آبوهوای آنجا است. مسقط آبوهوایی گرم و بیابانی داشته و در طول سال دمای بالایی را تجربه میکند. تابستانهای مسقط خیلی گرم است و دما به حدود 40 درجه سانتیگراد میرسد. این در حالی است که زمستانهای آن نسبتا معتدل بوده و دمای هوا بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است. بیشتر بارندگیهای مسقط در ماههای زمستان رخ میدهد.

بهترین زمان سفر به مسقط

با توجه به وضعیت آبوهوای مسقط که در بالا توضیح داده شد، اگر گرمای هوا اذیتتان میکند، توصیه میکنیم فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. در این فصل میزان دما و رطوبت کمتر بوده، اما قیمت تور مسقط در زمستان گرانتر از دیگر فصول سال است.

اگر دلتان میخواهد به دور از شلوغیها به آنجا سفر کنید و قیمت نیز برایتان مناسبتر تمام شود، فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید. در این فصل توریستهای کمتری به مسقط میروند و شهر نسبتا خلوت است؛ بنابراین میتوانید با آرامش بیشتری از جاذبههای گردشگری دیدن کنید و از سواحل زیبای عمان لذت ببرید.

جاهای دیدنی مسقط

جاذبههای گردشگری مسقط به قدری زیبا هستند که همه ساله افراد زیادی را برای تفریح به این کشور جذب میکنند. مسقط در عین کوچک بودن، توانسته جاذبههای متنوعی را در خود جای دهد و برخلاف تصور خیلیها، کشوری خشک و کویری نیست. بسیاری از مسافران تور مسقط آرند تور را رزرو میکنند تا به این شهر زیبا سفر کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مکانهای دیدنی مسقط خواهیم پرداخت.

کورنیش مطرح

کورنیش مطرح تفرجگاهی ۳ کیلومتری است که در امتداد اسکله قرار گرفته است. در این مسیر، رستورانها، کافهها و بازارهای بسیاری به چشم میخورند. از طرفی میتوانید در یک طرف بندر عمان و در طرف دیگر صخرههای زیبای کوههای هاجر و برجهای دیدهبانی پرتغالیها را ببینید. در انتهای شمالی کورنیش، یک بازار ماهی و یک بندرگاه قرار گرفته است. در انتهای شرقی نیز، قلعه Mutrah را میتوانید ببینید.

مسجد جامع مسقط

مسجد جامع سلطان یکی دیگر از جاهای دیدنی مسقط است که بزرگترین مسجد عمان محسوب میشود و مساحتی ۴۱۶۰۰۰ متر مربعی دارد. این مسجد که در تور مسقط آرند تور از آنجا بازدید خواهید کرد به قدری بزرگ است که در داخل آن ۸ هزار نفر و در حیاطش، ۱۲ هزار نفر جای میگیرند. حتی بازدیدکنندگان غیر مسلمان نیز اجازه ورود به این مسجد را دارند.

در مسجد سلطان میتوانید تلفیقی از سبکهای معماری عثمانی، اسلامی و خاورمیانه را ببینید. این بنا از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که شامل مصلای مردانه، مصلای زنانه، کتابخانه و سالن سخنرانی میشود. علاوه بر اینها، یک مرکز اسلامی نیز دارد که آنجا نوشیدنیهای رایگانی همچون چای و قهوه سرو میشود و میتوانید با مردم محلی عمان نیز ارتباط برقرار کنید. در وضوخانه هم نمازگزاران میتوانند قبل از نماز، مراسم تطهیر را انجام دهند.

ساحل یتی

یتی نام یکی از سواحل بکر و کمتر شناخته شده در کشور عمان است که ۲۸ کیلومتر تا مسقط فاصله دارد. این مکان با صخرههای کوچک و خلیجهایی که دارد، محیطی عالی برای مهمانیها یا زوجهایی است که میخواهند از حریم شخصی خود لذت ببرند. شنهای نرم و زیبا و آبهای شفاف این ساحل، فرصت مناسبی را برای ماهیگیری، شنا و کمپینگ فراهم میکنند.

در نزدیکی ساحل یتی یک دهکده ماهیگیری قرارگرفته که آنجا میتوانید با مردم محلی ارتباط برقرار کرده و قایق کرایه کنید. هنگام غروب نیز میتوانید از تماشای غروب خورشید با ترکیب رنگهایی از قرمز و نارنجی لذت ببرید.

ساحل قروم

ساحل قروم با طول چهار کیلومتری خود در امتداد خط ساحلی مسقط قرار گرفته است. آبهای کمعمق و جزر و مد طولانی باعث شدهاند این ساحل مکانی ایدهآل برای خانوادهها باشد. به طور کلی میتوان گفت خط ساحلی مسقط مناظر باشکوهی را از دریای آزاد و طیف وسیعی از فعالیتها ارائه میدهد و این فرصت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد تا بعد از یک روز کاری سخت، استراحت کنند.

قصر العالم

قصر العالم که نامهای دیگری همچون قصر سلطان و قصر سلطان قابوس نیز دارد، یکی از شش اقامتگاه سلطنتی سلطان قابوس محسوب میشود. این کاخ روبروی خلیج عمان قرار گرفته و به خاطر معماری پر زرق و برق اسلامی خود شناخته شده است.

این اقامتگاه در سال ۱۹۷۲ ساخته شده و تاریخی ۲۰۰ ساله دارد. بازدیدکنندگان فقط میتوانند کاخ را از بیرون دروازهها ببینند و آنجا عکس بگیرند.

خانه اپرای سلطنتی

خانه اپرای سلطنتی مقصدی عالی برای موسیقی، هنر و فرهنگ است. این مجموعه دارای یک تئاتر، سالن نمایش، باغهای محوطهسازی شده، یک مرکز هنری و بازارهای فرهنگی است و ظرفیت پذیرش ۱۱۰۰ نفر را دارد.

خانه اپرای سلطنتی را سال ۲۰۰۱ سلطان قابوس عثمان، فردی علاقهمند به موسیقی کلاسیک و هنر ساخته است. این خانه در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد و اکنون مرکزی عالی در باب هنر است.

آکواریوم عمان

آکواریوم عمان یکی از زیباترین مکانهای تفریحی مسقط است که آنجا میتوانید سفری به دنیای زیر آب داشته باشید و حرکت دسته جمعی ماهیهای رنگارنگ و مخزنی پر از لاک پشتها را ببینید.

پارک‌های آبی مسقط

برخی از معروفترین پارکهای آبی مسقط شامل پارک آبی النسیم، پارک آبی السوادی، وادینا پارک، تم پارک آبی صلاله و پارک آبی برکا میشوند.

پارک آبی هاوانا نیز اولین و مجهزترین پارک آبی مسقط است که در زمینی به وسعت ۶۵ هزار متر مربع قرار دارد. این پارک آبی دارای ۱۲ سرسره، استخر بازی برای کودکان، استخر موج، فود کورت، رستوران و زمین پاتیناژ است.

موزه بیت الزبیر

یکی از جاذبههای فرهنگی و تاریخی مسقط موزه بیت الزبیر است که آن را محمد الزبیر، نوه یکی از وزرای عثمانی تاسیس کرده است. هدف این موزه نمایش تمدن، فرهنگ و هنر عثمان از دوران باستان تاکنون است. هنگام بازدید از این مکان میتوانید نشانههایی از زندگی روزمره، پوشش، مذهب، سلاح، سکه، نقشه و هنر عثمانیها را ببینید. همچنین گالریهایی از نقاشیها و عکسهای قدیمی از مناظر و شخصیتهای معروف عمان به نمایش درآمده است.

وادی بنی خالد

وادی بنی خالد یکی از زیباترین و مشهورترین درههای کشور عمان است که به دلیل جریان آب طبیعی و وجود تخته سنگهای بزرگ، یکی از دیدنیترین جاذبههای گردشگری مسقط محسوب میشود.

از طریق شنا، پیادهروی و تماشای چشمهها و غارها در این وادی میتوانید یک روز لذتبخش و سرگرم کننده را برای خودتان بسازید. در نزدیکی وادی غاری قرار گرفته که بازدید از آنجا شما را به قلب طبیعت عمان میبرد.

جبل اخضر

جبل اخضر منطقه زیبایی است که به دلیل آبوهوای معتدل، چشمههای آب، باغهای میوه و منتظر طبیعی خیرهکنندهای که دارد معروف است. جبل اخضر به معنای کوه سبز بوده و نامی است که مردم محلی به آنجا دادهاند.

بارشهای فراوان باعث شده این منطقه حتی در فصول سرد سال هم طبیعت سرسبز و چشمنوازی داشته باشد. انواع باغهای مرکبات، سیب، زردآلو، گلابی، آلوچه و زعفران را میتوانید آنجا ببینید. از طرف دیگر، گلهایی همچون رز، نسترن، لاله، شقایق و سوسن نیز آنجا به خوبی رشد میکنند. این گلها علاوه بر زیبایی، باعث شدهاند گلابگیری در جبل اخضر رونق بگیرد.

قلعه المیرانی

قلعه المیرانی در قرن شانزدهم توسط پرتغالیها و با هدف حفاظت از مسقط در برابر نفوذ مهاجمان ساخته شده است. از طریق قدم زدن در این قلعه میتوانید تاریخ و معماری مسقط را مرور کنیدو از چشماندازهای بینظیری که به خلیج عمان دارد، نهایت لذت را ببرید. اگرچه بازدید از قلعه المیرانی برای عموم مجاز نیست، اما تماشای آن از بیرون هم بسیار جذاب است.

غذاهای مسقط

غذاهای مسقط به قدری خوشمزه هستند که بعد از چشیدن، هرگز طعمشان را از یاد نخواهید برد. بسیاری از افراد فقط برای خوردن این غذاها به مسقط سفر میکنند. در ادامه به خوشمزهترین غذاهای شاهانه در مسقط اشاره میکنیم:

منسف

منسف غذایی شبیه به گوشت و پلوی ایرانی است؛ با این تفاوت که گوشت را در ترکیب ماست و کشک غلیظ میپزند و طعم ترش مانندی به خود میگیرد. اضافه کردن چوب دارچین و برگ بو نیز باعث خوشمزهتر شدن آن خواهد شد.

شاورما

شاورما نه تنها در مسقط، بلکه در کل خاورمیانه طرفداران زیادی دارد. این غذا شبیه به دونر ترکیه است با این تفاوت که در پخت آن از ادویههای بیشتری استفاده میشود. برای تهیه شاورما گوشت مزه دار شده بره یا گوسفند را با حرارت ملایم میپزند و داخل نان پیتا همراه با سبزیجات به صورت لقمهای به فروش میرسانند.

مجبوس

مجبوس نوعی مرغ و پلوی بینظیر با طعمی متفاوت است که در آن با استفاده از ادویههایی همچون رازیانه، گشنیز، زیره سبز، میخک، چوب دارچین و غیره طعم مرغ را تغییر میدهند. این غذا معمولا با ماست، نان سنتی و سس گوجه سرو میشود.

هریس

هریس نام غذای دیگری است که بسیار شبیه به حلیم ایران است. برای پخت این غذا از ترکیب گندم با گوشت استفاده میکنند. برای تزئین آن هم میتوان از گردو یا پیاز استفاده کرد.

هتل‌های مسقط

چند مورد از بهترین هتلهای مسقط شامل موارد زیر میشوند:

بوتیک هتل سیفاوی

یکی از هتلهای لوکس مسقط، بوتیک هتل سیفاوی است که در منطقه جبل سیفا واقع شده و دسترسی آسانی به سواحل زیبای خلیج عمان دارد. این هتل به دلیل طراحی مدرن و امکانات ویژهای که دارد بسیار شناخته شده است.

 السوادی بیچ ریزورت

هتل السوادی کنار ساحل قرار گرفته و ویویی عالی از منطقه را در اختیار شما قرار میدهد. اگر علاقهمند به تفریحات آبی هستید، روی این هتل حساب کنید.

هتل آپارتمان‌های مارینا در جبل سیفا

این هتل رویایی به دلیل طراحی سفید و آبی خود، یکی از هتلهای لوکس عمان محسوب میشود. مارینا امکانات ویژهای را ازجمله استخرهای آب گرم در اختیار مسافران قرار میدهد.

هتل سزار

اگر به دنبال اتاقهایی تمیز میگردید که خدمهای دلسوز و مسئولیتپذیر داشته باشند، حتما سری به هتل سزار بزنید. رستوران این هتل انواع غذاها را متناسب با هر سلیقهای سرو میکند.

هزینه تور مسقط

هزینه تور مسقط میتواند عوامل مختلفی را دربر بگیرد و با توجه به شرایط و تعداد افراد متفاوت باشد. در ادامه برخی از مهمترین موارد تاثیرگذار بر هزینه تور مسقط ذکر شدهاند:

  • هزینه بلیط هواپیما: این هزینه شامل هزینه خرید بلیط رفت و برگشت میشود که با توجه به فصل سفر و نوع شرکت هواپیمایی متفاوت است.
  • هزینه اقامت در مسقط: این هزینه شامل هزینه اقامت در هتلها، مهمانسراها یا آپارتمانها است. هزینه اقامت با توجه به نوع اقامتگاه، موقعیت مکانی و امکانات اقامتگاه متفاوت خواهد بود.
  • هزینه غذا در مسقط: هزینه وعدههای صبحانه، ناهار و شام و دیگر خوراکیها نیز بر هزینه تور مسقط تاثیرگذارند.
  • هزینه حمل و نقل درون شهری: برای این منظور باید هزینههای مربوط به تاکسیها، اجاره خودرو یا حمل و نقل عمومی درون شهری را در نظر بگیرید.

ارزان‌ترین تور مسقط

اگر قصد رزرو ارزانترین تور مسقط را دارید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در فصول خلوت سال که شامل آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر میشود به مسقط سفر کنید. در این زمانها قیمتها به طور قابل توجهی پایینتر هستند.
  • به دنبال آفرها و تخفیفها باشید. خیلی از آژانسهای مسافرتی ازجمله آرند تور در طول سال آفرها و تخفیفهای مختلفی را ارائه میدهند.
  • به سراغ آژانسهای مسافرتی معتبر بروید. حتما از آژانسهای معتبری مانند آرند تور استفاده کنید که سابقه ارائه تورهای ارزان و باکیفیت را دارند.

آیا سفر به مسقط نیاز به ویزا دارد؟

یکی از مهمترین دلایلی که پیشنهاد میکنیم تور مسقط را رزرو کنید، عدم نیاز به دریافت ویزاست. بنا بر اعلام سفارت عمان، این کشور از سال 2021 ارائه ویزا را با 103 کشور جهان ازجمله ایران لغو کرده است.

بر این اساس، اگر قصد سفرهای کوتاه توریستی حداکثر 14 روزه به مسقط را دارید، نیازی نیست ویزا بگیرید؛ اما برای سفرهای طولانیتر باید نسبت به اخذ آن اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای مسقط

برای اینکه اطلاعات دقیقی را در خصوص مدارک لازم برای اخذ ویزای مسقط به دست آورید، توصیه میکنیم با سفارت عمان یا آژانس مسافرتی آرند تور تماس بگیرید. در ادامه برخی از مدارک رایج را برایتان لیست کردهایم.

  • اسکن صفحه اول پاسپورت (پاسپورت مسافر باید حداقل شش ماه اعتبار از زمان ورود داشته باشد.)
  • اسکن صفحه اول شناسنامه
  • دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید
  • چک ضمانت بازگشت
  • درخواست آژانس یا شرکت روی سربرگ با مهر و امضاء
  • رزرو هتل
  • بلیط هواپیما

شرایط اخذ ویزای مسقط

هر کدام از ویزاهای مسقط شرایط خاص خودشان را دارند که باید آنها را در نظر بگیرید:

شرایط اخذ ویزای توریستی مسقط

برای اینکه بتوانید نسبت به اخذ ویزای توریستی مسقط اقدام کنید، لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • درخواست از طریق آژانسهای مسافرتی: برای اخذ ویزای توریستی مسقط نیاز به کفیل دارید و حتما باید از طریق یک آژانس مسافرتی ویزا را اخذ کنید. البته یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که اگر یک شهروند یا شرکت عمانی برایتان دعوتنامه بفرستد، میتوانید خودتان نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید.
  • مشخص بودن تاریخ ورود و خروج: یکی دیگر از شرایط این است که تاریخ دقیق ورود و خروجتان به این کشور را مشخص کنید. اگر در تاریخی که معین کردهاید از مسقط خارج نشوید، احتمالا باید جریمه بپردازید.
  • خروج از مرزهای هوایی ایران: ویزای توریستی مسقط تنها برای مرزهای هوایی صادر میشود و اگر بخواهید از طریق مرزهای زمینی وارد این کشور شوید، باید ویزای توریستی برای مرزهای زمینی را درخواست دهید.

شرایط اخذ ویزای کاری مسقط

اصلیترین شرطی که برای دریافت ویزای کاری مسقط در نظر گرفته شده این است که از یک شرکت معتبر عمانی دعوتنامه دریافت کنید. شرکتهایی که قصد جذب نیروی کار خارجی را دارند باید از اداره کار این کشور مجوز استخدام بگیرند و برای فرد متقاضی درخواست ویزایش را به ثبت برسانند. در مدت زمانی که از طریق ویزای کاری در مسقط اقامت دارید، نمیتوانید کارفرمایتان را عوض کنید و اگر چنین قصدی داشته باشید، باید مجددا تمامی فرآیندهای اخذ ویزای کار مسقط را طی کنید.

قیمت تور مسقط

قیمت تور مسقط به عوامل مختلفی ازجمله نوع تور، مدت زمان اقامت، هتل، نوع ایرلاین و زمان سفر بستگی دارد. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از این موارد آورده شده است:

  • نوع تور: به طور کلی تورهای عمان و مسقط در دو دسته تورهای تفریحی و تورهای کاری جای میگیرند. قیمت تورهای تفریحی معمولا ارزانتر از تورهای کاری است.
  • مدت زمان اقامت: هرچه مدت زمان اقامت در مسقط بیشتر باشد، هزینه تور مسقط نیز بیشتر خواهد بود.
  • هتل: قیمت تور با توجه به نوع هتل، ستاره هتل و موقعیت مکانی هتل متفاوت خواهد بود.
  • ایرلاین: نوع ایرلاین، کلاس پرواز و زمان سفر نیز روی قیمت تور تاثیرگذارند.
  • زمان سفر: زمان سفر مورد مهم دیگری است که روی قیمت تور تاثیرگذار است. در فصلهای پربازدیدی مانند زمستان معمولا قیمت بیشتر از دیگر فصول سال است.

تور مسقط با آرند تور

آرند تور یکی از آژانسهای مسافرتی معتبر در ایران است که تورهای مختلفی به مسقط ارائه میدهد. برخی از این تورها عبارتاند از:

  • تور مسقط 3 شب و 4 روزه: این تور مسقط 4 روزه شامل پرواز رفت و برگشت، اقامت در هتل 4 ستاره، گشت شهری و ترانسفر فرودگاهی است.
  • تور چابهار تا مسقط 11 روزه: در این تور شما ابتدا به چابهار میروید و از جاذبههای دیدنی چابهار دیدن میکنید. سپس به سمت مسقط عمان حرکت میکنید و به گشت و گذار در آنجا میپردازید.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل