تور ماسال فروردین 1403 | قیمت تور ماسال اولسبلنگاه

تور ماسال اولسبلنگاه

22 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 5 اردیبهشت 1403 ماسال تا اولسبلنگاه
    • 2.5 روزه
    • 4,800,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 12 اردیبهشت 1403 ماسال تا اولسبلنگاه
    • 2.5 روزه
    • 4,800,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 13 اردیبهشت 1403 ماسال تا اولسبلنگاه
    • 2.5 روزه
    • 4,890,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 19 اردیبهشت 1403 ماسال تا اولسبلنگاه
    • 2.5 روزه
    • 4,800,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 26 اردیبهشت 1403 ماسال تا اولسبلنگاه
    • 2.5 روزه
    • 4,800,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر

ماسال

اگر دوست دارید به سرزمین ابرها سفر کنید و از بهشت گمشده گیلان دیدن کنید با آرندتور همراه شوید تا به ییلاق ماسال از رؤیایی‌ترین مناطق ایران که آرامش و زیبایی بی‌حدوحصری دارد، برویم. شاید در مورد ماسال زیاد شنیده باشید؛ اما اگر تابه‌حال به این مکان سفر نکرده‌اید، ماسال مکانی عالی برای رهایی از خستگی و پیوند با طبیعت است. کوله خود را ببندید و آماده سفر با ما به ارتفاعات اولسبلنگاه و ماسال شوید.

 

آنچه در این بخش می‌خوانید:

راهنمای سفر به ماسال

منطقه ماسال در بخش شمالی ایران جایگاه ویژه‌ای در طبیعت‌گردی و گردشگری دارد. ماسال به معنی کنار کوه یا دارای کوه است و در گذشته رودکنار نامیده می‌شد. شهر مرتفع و بکری است که مملو از سرسبزی و زیبایی است و رودخانه‌ای به نام خالکایی از کنار آن می‌گذرد.
این شهر مملو از آبشارهای مرتفع و جنگلی است و گشت‌وگذار در آن شبیه به وارد شدن به یک تابلوی نقاشی جذاب و رنگارنگ است. طبیعت شاداب و سرسبز، آب‌وهوای معتدل و چشم‌اندازهای چشم‌نواز آن بهترین گزینه است تا با سفر به ماسال حس آرامش خاطر را تجربه کنید.

ماسال کجاست؟

ماسال در حدود 5۵ کیلومتری شهر رشت، در نزدیکی رشته‌کوه‌های تالش قرار دارد و پس از رودبار دومین شهر مرتفع استان گیلان است. فاصله ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.
ماسال در کنار رودخانه خالکایی واقع شده که این رودخانه از قله مرتفع شاه معلم سرچشمه می‌گیرد و پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید.
شاندرمن با آبشارهای فوق‌العاده‌اش تنها 5 کیلومتر با ماسال فاصله دارد. در اطراف شهر ییلاقات ماسال واقع‌ شده‌اند که معروف‌ترین آن‌ها اولسبلنگاه است که در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد.

بیشتر بخوانیدماسال کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

فاصله تهران تا ماسال

فاصله تهران تا ماسال، حدود ۳۸۰ کیلومتر است و که با توجه به وضعیت هوا و ترافیک جاده‌ها، طی کردن آن بین چهار ساعت و نیم تا پنج ساعت به طول می‌انجامد. با رسیدن به ماسال با هوای بی‌نظیرش و تماشای مراتع سرسبز آن مطمئن باشید که خستگی راه از تنتان به در خواهد شد و با یک نفس عمیق، شش‌هایتان را از اکسیژن پر کنید.

بهترین زمان برای سفر به ماسال

همان‌طور که گفته شد ماسال یکی از نقاط مرتفع گیلان است. در بهار و تابستان هوای آن مطبوع و دلپذیر است. بهترین زمان سفر به ماسال از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد.
تابستان یا بهار در کلبه‌های چوبی این منطقه سرسبز و مرتفع فضایی جذاب دارد. اگر صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید و از کلبه‌های چوبی به بیرون نگاه کنید، اقیانوسی از ابر و مه را نیز خواهید دید که شما را احاطه کرده و شما را به سرزمینی فرازمینی می‌برد.

چطور بریم ماسال؟

برای رفتن به ماسال چندین راه دسترسی وجود دارد. اگر خودروی شخصی ندارید، می‌توانید با اتوبوس و سواری از تهران به ماسال بروید. اتوبوس‌های به مقصد ماسال از پایانه غرب (آزادی) حرکت می‌کنند و بلیط آن‌ها را به‌راحتی آنلاین می‌توانید تهیه کنید.
ه اگر قطار دوست دارید، می‌توانید از مسیر قطار تهران به رشت که از پرطرفدارترین خطوط ریلی ایران است به رشت رفته و از آنجا با اتوبوس یا سواری به ماسال بروید یا با هواپیما به رشت بروید. فاصله ماسال تا رشت ۶۰ کیلومتر بیشتر نیست و در عرض یک ساعت به مقصد می‌رسید.

سفر به ماسال با ماشین شخصی

برای سفر از تهران به ماسال با ماشین شخصی باید از آزادراه تهران – کرج سفر را شروع کنید از آنجا وارد اتوبان کرج – قزوین شده و پس از آن مسیر خود را در اتوبان قزوین – رشت ادامه دهید تا به خروجی جاده فومن سراوان برسید. پس از طی ۶۴ کیلومتر در این جاده به ماسال خواهید رسید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به اولسبلنگاه ماسال

سفر با تور ماسال

ماسال زیبا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است و هر ساله در بهار و تابستان تور ماسال توسط آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی زیادی برگزار می‌شود. با شروع فصل ییلاق گردی و گرم شدن هوا تور اردیبهشت ماسال بسیار پرطرفدار است.
در تعطیلات پر سفر خرداد ماه نیز تور خرداد ماسال از تورهای محبوب گردشگران است. در تابستان تور مرداد ماسال در اوج گرما را برای لذت بردن از خنکای بی‌نظیر هوای کوهستانی از دست ندهید.

انواع تورهای ماسال

تور ماسال گردی و طبیعت‌گردی ماسال به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شود. اکثراً تور ماسال به‌صورت دو یا سه‌روزه برگزار می‌شود. معمولاً اولسبلنگاه بخش مهم تور ماسال و مهم‌ترین مقصد سفر در تورها است؛ اما طیف گسترده تورها یعنی برنامه سفرهای متنوع.
برخی تورها گشت شهری در رشت، فومن، بندر کیاشهر، بندر انزلی و لاهیجان را نیز در برنامه خود قرار می‌دهند و بازدید از جاذبه‌های متفاوتی مانند جنگل گیسوم، غار آویشو، آبشار رامینه، بام سبز، ییلاق سوئه چاله، پارک ساحلی ماسال، آبشار تولی نسا نیز در تورها گنجانده می‌شود.

تور یک روزه ماسال

مناطق جنگلی و ییلاقات ماسال به‌قدری جذاب هستند که بازدید از آن‌ها به بیش از یک روز زمان نیاز دارد؛ اما اگر فرصت سفر چند روزه را ندارید، با تور ماسال یک روزه می‌توانید دست‌کم از رودخانه خالکایی ماسال و جنگل‌های حاشیه رودخانه دیدن کنید.
گشتی در پارک ساحلی، بازار محلی ماسال زده و به بام ماسال بروید. اگر علاقه‌مند به بافت‌های روستایی هستید، شاید با برنامه‌ای فشرده حتی بتوانید از منطقه روستایی معروف و زیبای طاسکو هم دیدن کنید.

تور دو روزه ماسال

تور ماسال دو روزه و دو روزه نیمه زمان کافی برای پیاده‌روی در ییلاقات اولسبلانگاه و سوئه چاله و فرصت قدم زدن در جنگل‌های با طراوت شالما و دیدار از آبشار چسلی در اختیارتان می‌گذارد.
بعد از یک روز گشت در ییلاقات و اقامت در کلبه چوبی و صرف غذاهای گیلکی می‌توانید روز دوم را به پیاده‌روی در قلب جنگل‌های هیرکانی و گردش در ییلاقات اسبه ریسه اختصاص دهید و پس از ناهار به تهران بازگردید.

تور کمپینگ ماسال

اگر از آن دست گردشگران ماجراجو هستید که اقامت در دل طبیعت را ترجیح می‌دهید، تور ماسال با کمپینگ در دل طبیعت را انتخاب کنید. علاقه‌مندان به چادر زدن در دل طبیعت لذت خوابیدن زیر آسمان پرستاره را حتی با وجود کمی سختی یا سردی هوا با هیچ هتل ۵ ستاره‌ای عوض نمی‌کنند.
فقط فراموش نکنید این تورها در چند ماه تابستان برگزار می‌شود و در همان زمان نیز ممکن است شب‌ها دما تا منفی صفر درجه برود؛ بنابراین سعی کنید، با تجهیزات کامل راهی سفر شوید، در زمین‌های شخصی چادر نزنید و در محل‌های مراقبت شده و مجاز کمپ کنید.

تور طبیعت گردی ماسال

تور ماسال برای طبیعت گردی، با تمرکز بر روستاگردی، پیمایش در ییلاقات و بازدید از جاذبه‌های طبیعی منطقه برگزار می‌شود. در تورهای طبیعت گردی ماسال از جاهای دیدنی مانند غار طبیعی آویشو، شاندرمن، آبشار وَزَن، منطقه جنگلی طاسکو، سورکوم، آری دول، شالماء، چسلی دیدن می‌کنید.
یا به ییلاقات تلارگاه، خندیله پشت، بیلگاه دول، مورجونه ییلاق، اسپی دشت، رشته پشت، مولومه بند، شنبه راه، اولسبلنگاه، واشیار، سی فی، نمنه پشت، سوچاله، دشته و دریاچه خشکه مطابق برنامه سفرتان می‌روید. بسته به برنامه سفر درجه سختی این تورها متفاوت است.

تور ماسال اولسبلنگاه

تور ماسال اولسبلنگاه از محبوب‌ترین تورهای ماسال است. زیبایی‌های این ییلاق از جاده‌ی با طراوت آن شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند. این روستای ییلاقی بافت معماری قدیمی خود را حفظ کرده و کلبه‌ها به صورت چوبی و سقف‌های شیروانی رنگی و در زیبایی بی‌همتاست. تماشای اسبان وحشی دشت‌های اولسبلنگاه یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که می‌توانید در تور این ییلاق مه‌آلود از نزدیک مشاهده کنید.
غوطه‌ور بودن در هوای مه‌آلود با چشم‌انداز روستا و مراتع پرشیب و کلبه‌های چوبی تصویری بی‌نهایت زیبا و دلچسب است که به همراه داشتن دوربین را ضروری می‌کند. همچنین اگر اسب و اسب‌سواری را دوست دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اندکی یکی از اسب‌های اهلی را اجاره کرده و از آن‌ها سواری بگیرید.

جاهای دیدنی ماسال

اولسبلنگاه: اولسبلنگاه نامی تالشی به معنای جایگاه رویش درخت ممرز است که در این منطقه فراوان یافت می‌شود. اولسبلنگاه از ییلاقات میان کوهی و پرجمعیت است که دارای ساختمان‌های مسکونی چوبی است و اغلب شهروندان ماسال برای استراحت و گذراندن فصل گرما به آنجا می‌آیند.

سوئه چاله: سوئه چاله از جاذبه‌های گردشگری ماسال است که در فاصله کوتاهی از اولسبلانگاه قرار دارد و پس از اولسبلنگاه معروف‌ترین ییلاق ماسال است. به خانه‌های رنگارنگ دو طبقه‌ای و مناظر سرسبزش شهرت دارد.

اسبه ریسه: منطقه باستانی اسبه ریسه در نزدیکی روستای اسبه ریسه، در شهرستان ماسال قرار دارد و قدمت آن به هزاره پیش از میلاد بازمی‌گردد. با حفاری‌های باستان‌شناسان در این ناحیه چیزهای زیادی کشف شده و این جاذبه تاریخی در فهرست آثار ملی قرار دارد.

شالما: ییلاق شالما در فاصله ۱۲ کیلومتری غرب ماسال از دیگر جاذبه‌های منطقه است که طبیعت بکر و سرسبزی دارد، همچنین دو بقعه زیارتی در آن واقع شده‌اند و دسترسی به آن از اولسبلنگاه میسر است.

آبشار چسلی: آبشار و رودخانه چسلی در دل جنگل‌های هیرکانی در روستای چسلی از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده و دیدنی ماسال است که زیبایی مثال‌زدنی دارد.

فاصله ماسال تا دریا

فاصله ماسال تا دریا از جاده انزلی_رضوانشهر تقریباً ۵۰ کیلومتر، معادل یک ساعت است.

فاصله ماسال تا جنگل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم تا ماسال حدود ۴۴ کیلومتر فاصله دارد و رفتن به گیسوم از ماسال یا برعکس حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.

فاصله ماسال تا قلعه رودخان

فاصله بین ماسال تا قلعه رودخان 45 کیلومتر است که معادل 1 ساعت با ماسال فاصله دارد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به ماسال

در تور گردشگری ماسال بیشتر مسافران دوست دارند شب‌ها در کلبه‌های چوبی بمانند، اما ازآنجایی‌که شب‌های ماسال خنک است، داشتن پتوی مسافرتی، کیسه‌خواب و لباس گرم ضروری است. کفش کوهنوردی بپوشید و یک کوله سبک داشته باشید و فراموش نکنید که دوربین همراه خود ببرید.

تور ماسال آرند تور

اولسبلنگاه بام سبز ماسال

اگر می‌خواهید بهشت را تجسم کنید به روستای اولسبلنگاه سفر کنید. با ورود به این روستا که در 25 کیلومتری ماسال قرار دارد، گویی یک رویا از بهشتی جاویدان با آرامش فوق‌العاده به واقعیت پیوسته‌است!

این روستای دلفریب در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا در استان گیلان قرار دارد. این منطقه ییلاقی زیبا و بی‌همتاست که چشم انداز زیبای آن در کنار خانه‌های چوبی  و اسبان وحشی‌اش هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌رباید.

اولسبلنگاه یک مقصد منحصر به فرد برای رهایی از خستگی و پیوند با طبیعت است. این روستای ییلاقی خوشبختانه هنوز معماری و بافت قدیمی خود را حفظ کرده و کلبه‌ها به صورت چوبی و سقف‌های شیروانی رنگی است و روستا هنوز درگیر ویلاسازی نشده‌است.
تور ماسال آرند تور

ویژگی‌های اولسبلنگاه

اولسبلنگاه یک نام تالشی بوده و از دو بخش اولس و بلنگاه تشکیل شده‌است. اولس به معنای درخت «ممرز» و بلنگاه به معنای جای بلند و ترکیب این دو با یکدیگر، به جایگاه رویش درخت ممرز اشاره می‌کند.

ممرز درختی زیبا و بومی جنگل‌های اروپایی است که ارتفاع آن بین 15 تا 25 متر است. این درخت در جنگل‌های هیرکانی‌  به فراوانی دیده‌می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، جنگل‌های هیرکانی یکی از منحصربه فردترین نوع جنگل‌ها در دنیاست که قدمتی 25 تا 50 میلیون سال دارند. عده‌ای این جنگل‌ها را به عصر دایناسورها نسبت می‌دهند. این جنگل‌ها تمام نیم کره‌ی شمالی زمین را در برگرفته بودند، اما در عصر یخبندان آن گستردگی خود را از دست دادند. پس از پایان عصر یخبندان دوباره گسترش یافتند. تنوع گونه‌های گیاهی، پرندگان و حیواناتی که در جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بسیار متنوع است، به گونه‌ای که نزدیک هفت و نیم میلیون نفر در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند. بیست هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی در آذربایجان و دو میلیون هکتار آن در ایران وجود دارد. این جنگل‌ها در تیرماه 1398 در فهرست یونسکو به عنوان میراث تاریخی و طبیعی ایران ثبت شد. با ثبت جنگل‌های هیرکانی  این اثر بیست و چهارمین مورد از میراث تاریخی و طبیعی ایران است که در فهرست یونسکو قرار می‌گیرد.

در سفر به این ییلاق شما امکان پیاده‌روی در قسمتی از جنگل‌های هیرکانی را دارید و محل کشته شدن «میرزا کوچک خان جنگلی» را از نزدیک مشاهده خواهیدکرد.

این تنها ویژگی اولسبلنگاه نیست! اسبان وحشی که در دشت‌های اولسبلنگاه در حال دویدن و چرا و حتی بازیگوشی هستند یکی دیگر از زیبایی‌های است که می‌توانید در این ییلاق مه‌آلود از نزدیک مشاهده کنید. تصویر بی‌نهایت زیبا و دلچسب که شاید فرصتش یک بار برای هرکس پیش نیاید. پس شانس خودتان را امتحان کنید!

البته در این روستای دوست‌داشتنی تمام اسب‌ها وحشی نیستند، اهالی روستا اسبان اهلی نیز دارند که از آن‌ها هم به عنوان مرکب و هم منبع درآمد استفاده می‌کنند. اگر اسبان و اسب سواری را دوست دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی اندکی یکی از اسب‌های اهلی را اجاره کرده و از آن‌ها سواری بگیرید.

در ییلاق اولسبلنگاه شما در مه غوطه‌ور هستید. تصور کنید که در ارتفاع تقریباً 2000 متری از دریا در هوای مه‌آلود ایستاده‌اید، دریا در زیر پایتان است و در حال تماشای چشم انداز روستا و مراتع پرشیب، کلبه‌های چوبی و... هستید. قطعاً افق روبروی چشمان شما در چنین شرایطی بی‌نظیر خواهد بود. توصیه می‌شود به هیچ وجه دوربین عکاسی خود را در چنین فضایی فراموش نکنید.

از جمله برخی مناطق طبیعی و گردشگری این منطقه که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، عبارتند از: غارطبیعی آویشو شاندرمن، آبشار وَزَن، منطقه جنگلی طاسکو، سورکوم، آری دول، شالماء، چسلی، ییلاق تلارگاه، ییلاق خندیله پشت، ییلاق بیلگاه دول، ییلاق مورجونه ییلاق، اسپی دشت، ییلاق رشته پشت، ییلاق مولومه بند، ییلاق شنبه راه، ییلاق اولسبلنگاه، ییلاق واشیار، ییلاق سی فی، ییلاق نمنه پشت، ییلاق سوچاله، ییلاق دشته و دریاچه خشکه دریا
تور ماسال آرند تور

بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه

بهترین زمان سفر به این منطقه اردیبهشت تا مهرماه است. در بقیه سال آنقدر میزان مه در ماسال بالاست که چیز زیادی دیده نمی‌شود.

بهترین اقامتگاه ماسال

اگر اهل اقامتگاه‌های استاندارد مانند مهمانسرا و هتل هستید. در بین هتل ‌های ماسال هتل فردین معصومی از معروف‌ترین هتل‌های مدرن شهر است؛ اما برای شناخت بهتر منطقه و لذت بیشتر از طبیعت، پیشنهاد می‌کنیم در ییلاق و اقامتگاه‌های بومگردی ماسال اقامت کنید.
دهکده توریستی ماسال دارای چندین ویلا با امکانات رفاهی کامل در منطقه‌ای روستایی به دور از هیاهوی شهر و با چشم‌انداز به جنگل و کوه است. بسیاری از گردشگران نیز ترجیح می‌دهند برای اقامتگاه اولسبلنگاه در کلبه‌های چوبی ماسال اقامت کنند.

تور ماسال آرند تور

خدمات تور ماسال آرند تور

برای سفر به سرزمین ابرها تور ماسال اولسبلنگاه آرند تور، توری دور و نیم روزه است که نقاط برجسته سفر پیاده‌روی در ارتفاعات ماسال، گردش در طبیعت مه‌آلود ییلاق اولسبلنگاه، گشت و پیاده‌روی در جنگل‌های شالما و بازدید از آبشار چسلی هستند.
این تور به صورت فولبرد اجرا می‌شود. خدمات تور شامل تمامی وعده‌های غذایی، اقامت در خانه محلی تجهیز شده بوده و وسیله نقلیه اتوبوس VIP است. درجه سختی تور ماسال اولسبلنگاه آرند تور ۲ است. این تور مناسب برای اکثر طبیعت گردان و کوه‌پیمایان بوده و شامل پیاده‌روی‌های با مسافت نه چندان طولانی (1 تا 3 ساعت در روز) و عبور از مسیرهای با فراز و نشیب کم می‌شود.

سوالات متداول سفر به ماسال

  • بهترین زمان برای تور ماسال چه‌ وقتی است؟

بهترین زمان سفر به این منطقه اردیبهشت تا مهرماه است. در بقیه ماه‌های سال به دلیل بالا بودن سطح مه پیشنهاد نمی‌شود.

  • تور ماسال چه جاذبه‌هایی دارد؟

پیاده‌روی در ارتفاعات ماسال، طبیعت مه‌آلود ییلاق اولسبلنگاه و اسبه ریسه، گشت و پیاده‌روی در جنگل‌های شالما، بازدید از آبشار چسلی، لذت تجربه غذاهای گیلکی، دورنمای سپیدرود و سد منجیل، خرید سوغاتی در فومن.

  • در تور ماسال کجا اقامت کنیم؟

کلبه‌های چوبی پرطرفدارترین اقامت است. همچنین سوئیت و ویلا و هتل‌های زیادی برای اقامت در منطقه ماسال وجود دارد که بنا بر روحیه و سبک سفر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • در تور ماسال چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهای محلی و متنوع گیلکی مانند مرغ فسنجان، مرغ لاکو، میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، ترش تره، سیر قلیه، آلو مسما، انار بیج، شش انداز، سیر ابیج، شیرین کره، خالو آبه، چخرتمه، ناز خاتون، متنجن، لونگی، کوله غور ابیج، واویشکا، ترش شامی، کوکوی اشبل، شاه کوکو، کوکوی اوزون برون، آش شلغم، آش شیر، ترش کباب، مرغ ترش، داشمه پلو، قلیه پلو، گرمه پلو، ماهی دودی، بورانی، زیتون، اشپل، پنیر بوروشته، خاویار.

  • در تور ماسال چه بخریم؟

از صنایع دستی این شهر می‌توان به شال، حصیر، گلیم، جاجیم و انواع صنایع دستی چوبی اشاره کرد؛ که ارزشمندترین سوغات ماسال هستند. عروسک‌های سنتی منطقه نیز به ثبت ملی رسیده و روستای شالما خاستگاه صنایع چوبی استان است. همچنین محصولات کشاورزی و لبنیات، غذاهایی مانند حلوا و نان‌هایی مانند نان زرین نیز از جمله سوغاتی‌هایی است که در روستاها و ییلاق‌های ماسال می‌توانید تهیه کنید.

  • بهترین زمان برای شرکت در تور ماسال کی است؟

بهترین زمان سفر به ماسال و ییلاق اولسبلنگاه از اردیبشهت تا مهرماه است.

  • تور ماسال آرند تور شامل چه خدماتی می‌شود؟

سفر با تور ماسال آرند شامل: اتوبوس VIP، اقامات در خانه‌های محلی، تور گروهی و گشت در ارتفاعات بهشت و فولبرد می‌شود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علیرضا خادم نبی
1402/06/26 18:52
سلام خیلی سفر عالی بود من اولین بارم بود رفتم خیلی خوش گذشت در کنار آقای آرش و خانم عبادی
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/27 00:04
با سلام و احترام
باعث افتخار ما بوده که در خدمتتون بودیم
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1402/06/19 07:47
تو این سفر خیلی ب خودم و خانواده ام خوش گذشت مرسی از تور ارند و تیمشون اکتیو شاد مهربان بودن و مدیریت زمان و مکان خوب بود.
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/27 00:10
با سلام و احترام
باعث افتخار بوده در خدمت شا بودیم و خیلی خوشحالیم از اینکه به شما همسفران عزیز خوش گذشته
باتشکر از پیام شما
حسین
1402/06/19 06:51
چه لذتبخش و رویایی.چه زیبا و غرورانگیز.ایران رو دوست دارم بخاطر همین جاذبه هاش.همه جاش دیدنیست.کاش توریستهای خارجی میومدن و میدیدن ایران چه جاهایی داره حیف حیف
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/27 00:03
با سلام و احترام
واقعا ایران غنی از جاذبه های طبیعتگردی و تاریخی هست امیدواریم همیشه بتونیم در نشان دادن این زیبایی ها پیشتاز باشیم
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.