تور خلخال به اسالم | پکیج های خلخال به اسالم اردیبهشت 1403

تور خلخال به اسالم

9 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 13 اردیبهشت 1403 پیمایش خلخال به اسالم
    • 2.5 روزه
    • 5,590,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر

تور خلخال به اسالم رویایی‌ترین طبیعتی را که در یک تور طبیعت‌گردی می‌توان از نزدیک دید در برابر چشمان شما قرار می‌دهد. مسیر اسالم به خلخال یکی از دل‌انگیزترین مسیرها در تورهای طبیعت‌گردی است که می‌تواند شما را مسحور زیبایی خود کند.

مسیر خلخال به اسالم به عنوان یک مسیر رویایی و یا بهشت گمشده‌ی ایران شهرت دارد. ابتدای مسیر آنقدر مرتفع است که شما می‌توانید تمامی مسیر پیاده‌روی نیمه سنگین خود را از بالا کاملاً مشاهده کنید.

پیمایش کوهنوردی در جنگل‌های خلخال سرشار از شگفتی است. پیمایش شما از دل جنگل‌های انبوه آغاز می‌گردد اما تمام مسیر همچنان جنگلی نیست و در پس هر پیچ پدیده‌ای تازه در انتظار شماست که حسابی شگفت‌‌زده‌تان خواهد کرد. جلگه‌های وسیع و دشت‌های پر از گل در این سفر منتظر شما هستند.

شروع پیمایش کوهنوردی در جنگل‌های خلخال از روستای « اندبیل » شروع می‌گردد. روستای اندبیل به مانند دالان هوایی است که اولین جریان توده هوایی خزر را به صورت مه در این منطقه می‌توان مشاهده کرد. با ورود به روستای اندبیل شما به جنگل‌های خلخال وارد می‌شوید.

جنگل‌های خلخال، بخشی از جنگل‌های تالش هستند. این جنگل‌ها از دریای خزر شروع شده و تا اردبیل ادامه دارند. آب و هوای بی نظیر و طبیعت بکر هدیه‌ای است که این منطقه به بازدیدکنندگانش تقدیم می‌کند. پیمایش کوهنوردی در جنگل‌های خلخال هشت ساعت به طول می‌انجامد و شما را نهایتاً به روستای « ناو» می‌رساند.

روستای ناو یکی از جذاب‌ترین روستاهای این منطقه است که آب و هوای معتدل، دشت‌های پر از گل و کلبه‌های دو رنگش این منطقه را دیدنی‌تر کرده‌است. در ناو یک شب را در خانه‌های محلی این منطقه اتراق خواهید کرد و از تماشای شب‌های پرستاره‌ی این روستای بسیار زیبا لذت خواهید برد.

روستای ناو به دو قسمت بالادست و پایین‌دست تقسیم شده‌است که قسمت بالای آن تقریباً خالی از سکنه بوده اما قسمت پایین دست آن زندگی جاری است و می‌توانید از امکانات رفاهی این منطقه روستا بهره ببرید. قدم زدن در طبیعت منحصر به فرد روستای ناو و رسیدن به آبشار 30 متری آن یکی از جذابیت‌های فوق العاده این سفر طبیعت‌گردی است.

پس از اقامت در خانه‌ی محلی صبحی دل‌انگیز را با نان‌های محلی این روستای زیبا آغاز خواهید کرد. اکثر خانه‌های این روستا دارای تنور نان‌پزی بوده و شما می‌توانید نان‌های تازه و داغ و خوشمزه از آن‌ها خریداری کنید. پس از صرف صبحانه برای ادامه پیمایش کوهنوردی در جنگل‌های خلخال آماده شده و از روستای ناو جدا می‌شوید و به سمت روستای « لاکه تاشون» پیمایش را ادامه می‌دهید.

روستای لاکه تاشوین یکی از روستاهای بسیار زیبا در دل درختان سر به فلک کشیده‌است که در آن می‌توان لحظات بسیار نابی را در سکوت و خلوت سپری کرد. اگر از شلوغی شهر خسته شده‌اید. روستای لاکه تاشون می‌تواند آن انرژی لازم برای ادامه‌ی مسیر را به شما بدهد. برای رسیدن به این روستای دل‌انگیز باید چهار ساعت در جنگل‌های خلخال پیمایش داشته‌باشید. در این روستا اندکی استراحت کرده و از زیبایی‌های متنوع آن لذت ببرید. این روستا انتهای مسیر پیاده‌روی شماست و از لاکه تاشوین سوار ماشین می‌شوید و به اسالم می‌روید تا یک ماهی کباب خوشمزه را به عنوان نهار  نوش جان کنید و سپس با انرژی مضاعف به سمت تهران باز خواهید گشت.

برنامه سفر  تور خلخال به اسالم

تور خلخال به اسالم یک سفر دو ونیم روزه است که شما یک جنگل‌پیمایی نیمه سنگین را در آن انجام خواهید داد. سفر خلخال به اسالم شب شروع‌می‌شود. شما شبانه با اتوبوس به سمت خلخال راهی می‌شوید تا صبح به خلخال برسید.
مردم مهمان‌نواز خلخال منتظرتان هستند تا با یک صبحانه‌ی دلچسب از شما پذیرایی کنند و برای یک پیاده‌روی 12 ساعته در دو روز آماده‌تان کنند.
شروع پیاده‌روی از روستای اندبیل آغاز می‌شود، کوله‌های چند روزه خود را به نیسان‌ها می‌دهید و کوله‌ی یک روزه را بر دوش می‌اندازید و بندهای کفش‌های کوه‌پیمایی‌تان را محکم کرده و کوه‌نوردی را در میان جنگل‌های هیرکانی شروع می‌کنید. در روز اول شما 8 ساعت پیاده‌روی می‌کنید که باید بدنتان از قبل آمادگی لازم برای این پیاده‌روی طولانی را داشته باشد.
محیط پیرامون شما لبریز از زیباهای متنوع است. مسیر پر پیچ و خم آن مناظر جذابی همچون دشت‌های پرگل، جنگل‌های مه‌آلود، جلگه و آبشار دارد که شما را حسابی به وجد خواهد آورد و اصلاً خستگی و یا طولانی بودن راهپیمایی را احساس نخواهید کرد. برخلاف سایر نقاط شمال، خوشبختانه جمعیت زیادی به اینجا هجوم نیاورده‌اند و شما می‌توانید یک تجربه‌ی بی‌نظیر در کمال آرامش داشته‌باشید.

 

بهترین زمان سفر مسیر خلخال به اسالم

مسیر خلخال به اسالم در تمام فصل‌های سال دیدنی است. اما اگر می‌خواهید دشت‌های پرگل این منطقه را تماشا کنید، ماه‌های اردیبهشت و خرداد بهترین زمان سفر به این منطقه است. البته آب و هوای این منطقه به علت کوهستانی بودن در تابستان هم خنک و دیدنی است. اگر قصد دارید یک پاییز زیبا و شاعرانه را هم در میان برگ‌های رنگارنگ و زیبا تماشا کنید، پاییز به این منطقه سفر کنید. اما سفر در زمستان به علت برفی بودن مشکل است. بنابراین این سفر را در فصل زمستان توصیه نمی‌کنیم.


لوازم و تجهیزات لازم در این سفر

پیمایش کوهنوردی در جنگل‌های خلخال نیاز به کفش‌های مناسب دارد. بنابراین اگر این سفر را انتخاب می‌کنید، حتماً باید کفش کوه داشته‌باشید. دو کوله‌پشتی یکی برای سفر دو و نیم روزه به همراه کیسه خواب، لباس گرم و یک کوله‌ی یک روزه برای قرار دادن قمقمه و وسائل دم دستی و خوراکی باید همراه داشته‌باشید. توصیه می‌شود اگر باتوم دارید حتماً همراه خود بیاورید. دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر و لحظات نابی که در این مسیر تجربه خواهید کرد را فراموش نکنید. تامامی این تجهییزات به همراه محیط بسیار گرم و صمیمانه‌ای که آرندتور برای شما مهیا می‌کند موجب می‌شود تا یک سفر بی‌همتا را تجربه کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.