تور رفتینگ زاینده رود | رفتینگ زاینده رود اردیبهشت 1403 | تور رفتینگ بهار 1403

تور رفتینگ زاینده رود

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

رفتینگ سفری مناسب برای عاشقان سفرهای مهیج و متفاوت است. بنابراین اگر شجاع و نترس هستید و یا طبیعت‌گرد حرفه‌ای و یا کوهنورد خبره هستید، رفتینگ یک انتخاب ایده‌آل برای شماست.

تور رفتینگ زاینده رود یک سفر با درجه سختی 3 از 6 بوده که توسط آرندتور برگزار می‌شود. در این سفر هیجان‌انگیز طبیعت‌گردی شما به استان چهارمحال بختیاری سفر می‌کنید. خدماتی که آژانس مسافرتی آرندتور در طی این سفر به شما ارائه می‌دهد عبارتند از: 4 وعده غذای اصلی و 2 میان وعده، اتوبوس VIP و یک شب اقامت در خانه‌های محلی منطقه کوهرنگ!

به چه سفرهایی رفتینگ می‌گویند؟

اگر شما تازه به جمع دوستداران سفرهای طبیعت‌گردی پیوسته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک سفر رفتینگ را تجربه کنید. کافی است یک بار طعم آدرنالین این سفر ماجراجویانه را بچشید تا به آن معتاد شده و دوست داشته باشید بارها آن را تجربه کنید

رفتینگ ورزشی ماجراجویانه و در واقع قایقرانی گروهی در رودخانه‌های خروشان و در دل امواجب متلاطم است. در این سفر پرشور نیاز به پارو زدن‌های متوالی و پیوسته نیست و در اغلب مواقع جریان آب قایق را هدایت می‌کند. این ورزش حداقل به مدت 30 دقیقه و حداکثر 3 ساعت زمان می‌برد. البته بسته به درجه‌بندی رودخانه مدت این سفر متفاوت خواهد بود و گاهی به چند روز قایقرانی هم می‌رسد. شما در رفتینگ مناظری را از نزدیک تماشا می‌کنید که در سفرهای دیگر طبیعت‌گردی امکان آن وجود ندارد.

در رفتینگ یک نفر به عنوان راهنمای متخصص انتخاب شده و همه از آن تبعیت می‌کنند. راهنماهای رفتینگ افراد متخصصی هستند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی متعدد 2 تا 3 ساله در این حرفه مشغول به کار شده‌اند، وظیفه این افراد آموزش نحوه صحیح پارو زدن، رعایت نکات ایمنی و هدایت قایق در مسیرهای زیبا، پرهیجان و البته امن است.

در تور رفتینگ زاینده رود ابتدا شما به مدت نیم ساعت آموزش اولیه می‌بینید و سپس راهی این سفر مفرح و هیجان‌انگیز می‌شوید.

رفتینگ در رودخانه زاینده رود

اگر فردی شجاع و نترس هستید، حتی اگر شنا کردن هم بلد نیستید، باز هم می‌توانید راهی رفتینگ شوید، به شرط آنکه از آب نترسید!

با شنیدن نام رفتینگ در رودخانه زاینده رود توقع داریم این سفر در استان اصفهان انجام گیرد. اما باید به شما بگوییم که سرچشمه این رودخانه پرآب در استان چهارمحال بختیاری و شهر کوهرنگ قرار دارد. شما در ابتدای سفر به شهر توریستی سامان یا شهر شکوفه‌ها که در نزدیکی زاینده رود واقع شده می‌روید. این شهر به علت زمین‌های کشاورزی و باغ‌های سرسبز متعددش به شهرستان شکوفه شهرت دارد. پس از بازدید از شهر سامان و پل زمانخان راهی رفتینگ زاینده رود می‌شوید.

 در رفتینگ این رودخانه، شما دعوت به نبردی تن به تن و جسورانه با رودخانه خروشان زاینده رود می‌شوید. از میان صخره‌های متعدد کوچک و بزرگ عبور می‌کنید و با هر موجی خود را برای یک حرکت شجاعانه دیگر و عبور از موجی عظیم‌تر آماده می‌کنید. البته در طی این سفر تنها تلاطم و هیجان وجود ندارد، ابتدای این سفر شما با رودخانه‌ای آرام مواجه می‌شوید و محو تماشای سکوت و آرامش طبیعت سرسبز و بی‌نظیر آن می‌شوید، اما به تدریج موج‌های کوچک، نوید حوادث خروشان بعدی را به شما خواهند داد. در یک چشم بهم‌زدن تکان‌های شدید قایق‌های رفتینگ آغاز می‌شود. در میان پارو زدن‌های هیجانی برای هدایت قایق به جلو، فریادهای متوالی راهنما و دستورهایش از اولین موج رودخانه عبور می‌کنید. در چنین شرایط پرشور و جذابی که در میان امواج آب رودخانه خیس خالی شده‌اید و فقط صدای خروشان زاینده رود را می‌شنوید،  ناگهان به یک باره رودخانه آرام شده و گویی هیچ اتفاقی نیافتاده و همه چیز دوباره در سکوت و آرامش مطلق طبیعت قرار می‌گیرد. یک لحظه شاید از این آرامش و سکوت ناگهانی گیج شوید اما پس از درنگی کوتاه در میان قهقهه‌های خنده خود و همسفرانتان غرق شادی می‌شوید، اما این پایان ماجراجویی نیست و شما تازه اول راه هستید.

رودخانه زاینده رود از مهم‌ترین رودهای مرکزی ایران است که در فصل بهار بسیار پرآب بوده و بهترین زمان سفر به آن نیز هست. این رودخانه سه مسیر مناسب رفتینگ دارد که کوتاه‌ترین آن 30 دقیقه می‌باشد. رفتینگ رودخانه زاینده رود در سطح 2 و 3 قرار دارد و این سفر برای افراد میان 12 تا 50 سال مناسب  است.

 

پل زمانخان

پل زمانخان یکی از صدها پل تاریخی است که در ایران وجود دارد. این پل بر روی رودخانه‌ی زاینده رود و در دوره صفویه ساخته شده‌است. پل زمانخان دو دهانه قوسی شکل داشته و بروی سه پایه سنگی جای گرفته‌است. محیط پیرامون این پل تاریخی در فصل بهار بسیار سرسبز و جذاب است. همان‌طور که می‌دانید پل زمانخان در شهرستان سامان و در 35 کیلومتری شهرکرد قرار دارد. شهر سامان به علت داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی بسیار متعدد به مانند نگینی در حوزه‌ی گردشگری استان چهارمحال بختیاری می‌درخشد.

وسایل مورد نیاز شما در تور رفتینگ زاینده رود

برای سفر رفتینگ از کفش مناسب همچون صندل‌های طبیعت‌گردی استفاده کنید. کرم ضدآفتاب، کلاه آفتاب‌گیر و عینک از ملزوات این سفر مفرح برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است. تجهیزات دیگری که در رفتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: لباس ویژه قایقرانی، کلاه ایمنی، جلیقه نجات، پارو، بادگیر، کیسه ضد آب برای نگهداری وسایل و یک دست لباس خشک.

 

بهترین زمان سفر به رفتینگ

همان‌طور که بارها اشاره شد، بهار بهترین زمان سفر به رفتینگ زاینده رود است. در این فصل سال آب رودخانه بسیار خروشان خواهد بود. پس از فصل بهار توصیه ما به شما تابستان است، آب رودخانه در این فصل آرام‌تر خواهد بود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.