تور استخرگاه اردیبهشت 1403 | تور یکروزه استخرگاه
استخرگاه
کد تور 3291

استخرگاه

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 فروردین 1403
جاذبه‌ها

قدم زدن در جنگل های هیرکانی، بازدید از استخر های زیبای استخرگاه و عکاسی از مناظر زیبا

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
چهارشنبه 1403/01/01
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
زمان بازگشت
حدود ساعت 12:00
وسیله نقلیه اصلی
وسیله نقلیه محلی
مینی بوس
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران (بوفه) آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

استخرگاه

استخرگاه یکی از روستاهای بسیار زبیای ایران است که در نزدیکی شهر رودبار قرار دارد. جاذبه‌های شهر رودبار تنها به سد سفید رود و منجیل ختم نمی گردد. روستای استخرگاه با طبیعتی بسیار مشابه کشورهای اروپایی همچون سوئیس یکی از نقاط دیدنی و نزدیک این شهر است که می‌توانید در تور استخرگاه آرندتور به دیدن این منطقه جذاب و بکر بروید. استخرگاه در 35 کیلومتری شهر رودبار و 75 کیلومتری رشت قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های این شهر در بین گردشگران محسوب می‌شود. این روستا دست نخورده و کوچک، در سرشماری سال 1390 تنها 176 نفر در غالب 46 خانوار سکنه داشته‌است. اهالی این روستا حرفه‌شان کشاورزی و دامداری و زبان گویششان دیلمی است.

استخرگاه به دلیل وجود دو استخر در روستا در دو بخش غربی و شرقی‌اش به این نام شهرت پیدا کرده‌است. استخری که در قسمت شرقی این منطقه قرار دارد، به عنوان ذخیره‌گاه آب زمین‌های کشاورزی روستای «دفراز» استفاده می‌گردد. با وجود این دو استخر بزرگ این روستا و روستاهای اطرافش همگی آباد هستند. یکی دیگر از دلایل شهرت این روستا علاوه بر زیبایی بی‌نظیرش، استفاده چند شرکت تبلیغاتی از این منطقه در جهت ساخت تیزرهای مختلف تبلیغاتی است. دلیل سوم نیز وجود یک کلبه چوبی 100 ساله با معماری سنتی و بسیار ویژه‌ در این منطقه است. روبروی این خانه یک استخر بزرگ وجود دارد که برخی دلیل نام گذاری استخرگاه را این خانه‌ی چوبی و استخر روبرویش می‌دانند.

چرا به استخرگاه باید سفر کرد؟

همهه‌ی ما در زندگی شهری درگیر کار و استرس و دغدغه‌های مختلف هستیم و به نوعی از طبیعت و انرژی مثبت آن دور مانده‌ایم، گذراندن زمانی در طبیعت به ما کمک خواهد کرد که با ذهنی آرام‌تر به کار و مشغله‌های زندگی شهری خود بپردازیم. استخرگاه روستای بی نظیر و با فضای بسیار زیبا و مه آلوش می‌تواند شما را با طبیعت و زیبایی‌های آن آشتی دهد. فضای مه آلودش، موقعیت بسیار مطلوب آن در دامنه کوه درفک، خلوت و بکر بودن روستا، هوای تمیز و عاری از هرگونه آلودگی، همگی از مزایای این روستای دیدنی هستند. علاوه براین، اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید به سمت شمال پیاده‌روی کرده و قله درفک را فتح کنید. این مسیر در بین کوهنوردان بسیار شهرت دارد. در مسیر صعود قله، کوهنوردان در روستای استخرگاه لحظه‌ای استراحت می‌کنند و سپس مسیرشان را ادامه می‌دهند.

تور استخرگاه

تور استخرگاه آرندتور یک سفر یک روزه است که فاصله چندانی تا تهران هم ندارد، این سفر مدت زمان زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. درجه سختی تور استخرگاه  2 از 6 بوده، بنابراین سفر سختی نیست که شما را خسته و رنجور کند. دلیل نهایی که از همه مهم‌تر بوده، فضای بکر، منحصر به فرد و خلوتی است که شما در این سفر یک روزه از نزدیک تماشا کرده و از آن لذت می‌برید.

آرندتور در این سفر یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. بهتر است در این سفر از کفش مناسب برای پیاده‌روی استفاده کرده و یک کوله‌پشتی یک روزه و یک دست لباس گرم همراه خود داشته باشید.

تور استخرگاه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.