تور قشم جزیره هنگام نوروز 99 قطار اجرای 5 (قشم سرزمین دلفین ها جزایر ناز) | 7 فروردین
قشم جزیره هنگام نوروز 99 قطار اجرای 5
قشم سرزمین دلفین ها جزایر ناز
کد تور 3025

قشم جزیره هنگام نوروز 99 قطار اجرای 5

قشم سرزمین دلفین ها جزایر ناز
4.5 روزه از 7 فروردین 1399
جاذبه‌ها

تور قشم نوروز 99، قیمت تور قشم فروردین 99، تور قشم ارزان، جاذبه های تور قشم تعطیلات نوروز 99
غارهای خربس، معماری بومی لافت و شهر زیبای بادگیرها، چاه های مقدس آب (تل آو)، کارگاه لنچ سازی، قلعه نادری، قایق رانی و دیدار از منطقه حفاظت شده جنگل حرای قشم، تماشای پرندگان مهاجر جزیره قشم، گشت جزیره هنگام، در صورت امکان دیدار از دلفین های خلیج فارس، قلعه پرتغالی ها، دیدار از جزایر ناز، دیدار از دره ستارگان، مرکز خرید درگهان در تور قشم، تنگه چاهکوه

جزئیات این تور
اقامت
2 شب قطار 2 شب هتل 3 ستاره
تعداد وعده‌های غذایی
3 وعده با آرند تور
محل حرکت
راه آهن تهران
مدت
4.5 روزه از 7 فروردین (3 روز و 2 شب)
زمان حرکت
پنج شنبه 1399/01/07 - ساعت 12:00
(فاصله زمانی تهران تا بندرعباس 19 ساعت می باشد)
وسیله نقلیه اصلی
قطار
وسیله نقلیه محلی
با توجه به تعداد مسافران
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
پنج شنبه 1399/01/07
حرکت با قطار به سمت بندرعباس
اقامت در قطار
2
جمعه 1399/01/08
صبح به بندرعباس می رسیم - حرکت با لنچ به سمت قشم - رسیدن به هتل و تحویل اتاق ها - صرف ناهار - حرکت به سمت لافت و دیدار از معماری بومی لافت و شهر زیبای بادگیرها - دیدار از چاه های مقدس آب (تل آو) - بازدید از کارگاه لنچ سازی - دیدار از قلعه نادری - قایق سواری در جنگل های حرا - بازدید از جزایر ناز - بازگشت به هتل
صبحانه در رستوران قطار توسط مسافر ناهار در رستوران توسط مسافر شام در رستوران هتل توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
3
شنبه 1399/01/09
صرف صبحانه - حرکت به سمت جزیره هنگام - در صورت امکان بازدید از دلفین های جزیره هنگام (دیدن دلفین ها بستگی به شرایط آب و هوایی دارد) - پیاده روی در بافت بومی هنگام - بازگشت به سمت قشم - صرف نهار - ادامه مسیر به سمت چاهکوه و بازدید از مناظر زیبای آن - وقت آزاد برای خرید از بازار درگهان - بازگشت به هتل
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط آرند تور شام در رستوران هتل توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
4
یکشنبه 1399/01/10
صرف صبحانه - حرکت به سمت روستای برکه خلف - دیدار از دره ستارگان - بازدید از غارهای خربس - دیدار از قلعه پرتغالی ها - حرکت با لنچ به سمت بندرعباس - رسیدن به بندرعباس و راه آهن - حرکت به سمت تهران
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط مسافر اقامت در قطار
5
دوشنبه 1399/01/11
صبح زود رسیدن به تهران

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - قطار 6 تخت
2 رستوران قطار مسافر رستوران مسافر رستوران هتل مسافر هتل 3 ستاره سما 2 قشم
3 رستوران هتل آرند تور رستوران آرند تور رستوران هتل مسافر هتل 3 ستاره سما 2 قشم
4 رستوران هتل آرند تور رستوران مسافر - - قطار 6 تخت
5 - - - - - - -
اقامت‌ها: 2 شب قطار 2 شب هتل 3 ستاره
سهم آرند تور کلا 3 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده ناهار
سهم مسافر کلا 5 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 2 وعده شام
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 3 وعده
درباره سفر

در این سفر لیدر از شهر بندرعباس با شما همراه خواهد شد

اطلاعات تکمیلی

قشم ستاره ای از ستاره های جنوب ایران:

قشم جزیره ای با مساحت ۱٬۴۹۱ کیلومتر مربع هست.

در تور قشم،نه تنها به بزرگترین جزیره خلیج فارس بلکه به بزرگترین جزیره ایران سفر میکنیم با هم. قشم در این چند وقت اخیر به یکی از پر جاذبه ترین مکان های دیدنی برای طبیعت بکرش و بازار و پاساژهای متنوعی که دارد شده است.

جزیره قشم در دوران ساسانیان ابرکاوان (Abarkāvān) خوانده می‌شده‌است. در واقع واژهٔ «کاوان»، که در زبان پارسی میانه به معنای «از تبار کاوه» است، به صورت یک اسم شخص در منابع یافته می‌شود. ممکن است که این نام به شکل درگاهان / درگوان، که به روستایی در کرانهٔ شمالی جزیرهٔ قشم، سیزده مایلی غرب شهر قشم اطلاق شده‌است، برجای مانده باشد. به نوشتهٔ اصطخری و ابن حوقل، ابرکاوان جزئی از کورهٔ اردشیر خرهٔ استان فارس بود. در ۲۳ ق. / ۴۴–۶۴۳ م. فرمان‌دار عرب بحرین و عمان، عثمان بن ابوالعاصی ثقفی، سپاهی را برای تسخیر جزیره قشم گسیل داشت؛ جمعیت این جزیره قشم بیش‌تر از قبیلهٔ عبدالقیس ترکیب یافته بود. مرزبان کرمان در آن جا استحکاماتی را به همراه نیرویی کوچک نهاده بود اما در پی درگیری با اعراب به قتل رسید. آن گاه مسلمانان تهاجمات خود را به سوی جنوب ایران پیش بردند و در تَوّاج فرود آمدند.ابرکاوان در اوایل عصر اسلامی، سرزمینی شکوفا و پررونق و برخوردار از شهری آباد و روستاهایی بسیار با کشتزارهایی پربار، درختان خرما و دیگر درختان میوه بود. شهر یک مرکز فعال دریانوردی – تجاری (و منبع آب شیرین برای کشتی‌ها) بود. مسجدی که فاتحان عرب بنا کرده بودند در ۳۳۳ ق. / ۴۵–۹۴۴ م. هنوز پا بر جا بوده‌است (حدود العالم؛ مروج الذهب).نزدیک به اواخر عصر اموی، این جزیره قشم به پناهگاه خارجیان مبدل شده بود. در عصر یاقوت حموی (درگذشتهٔ ۱۲۲۹ م) جزیرهٔ ابرکاوان شکوه و آوازهٔ پیشین خود را به گستردگی از دست داده بود به‌طوری‌که هیچ‌کس نتوانسته بود به او جایگاه و موقعیت درست و دقیق جزیره را بگوید.

جمعیت جزیره قشم:

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کل جزیره قشم ۱۴۸٬۹۹۳ نفربوده است که از این تعداد ۶۶٬۸۰۱ نفر در نقاط شهری و ۸۲٬۱۶۰ نفر هم در نقاط روستایی سکونت دارند. علاوه بر جمعیت بومی و ساکن، جزیره قشم دارای جمعیت غیربومی و مهاجر بسیاری است که به‌طور عمده در بخش‌های تجارت، بازرگانی، صنایع و معادن، ادارات و دوایر دولتی و ارگان‌ها، بانک‌ها، تشکیلات سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر بخش‌های خدماتی به فعالیت اشتغال دارند. ضمن آن که شمار قابل توجهی گردشگر نیز همواره به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان و تعطیلات نوروزی تحت عنوان تور قشم وارد جزیره قشم می‌شوند.

زبان و گویش مردم قشم:

برسی زبان اصلی مردم در تور قشم، مانند تمام مردم ساکن بنادر و سواحل جنوب کشور و دیگر جزایر، فارسی است ولی با گویش بندری صحبت می‌کنند.لهجهٔ محلی و متداول مردم قشم در شهرها و روستاهای قشم تقریباً یکسان است. به‌طور کلی باید گفت زبان محلی قشمی، آمیخته‌ای از زبان‌های عربی، فارسی، بندری، هندی و انگلیسی است.

با توجه به اینکه جزیره قشم در خلیج فارس قرار گرفته بیشترین شغلی که مردم قشم به آن مشغول میباشند صیادی  هست که با لنج و یا قایق های موتوری ومشتا استفاده میکنند.و عده ای دیگر در قشم به کشاورزی دامپروری کارهای در معدن نفت و گاز و تجارت  در بازار های قشم و گردشگری قشم مشغول هستند.

اسکله ها و بنادر جزیره قشم:

به دلیل بازار پر رونق و ورود کالاهای بسیار مهم از کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس به این جزیره، وجود بنادر مهم و همچنین بنادر اختصاصی بسیار مهم هستند. چنان‌که در قدیم بنادر صیادی و بنادر تجاری در کنار یک دیگر قرار داشته ولی اکنون به دلیل رونق اقتصادی بنادر به صورت اختصاصی و ویژه امور خدمات به کشتی‌های تجاری و صیادان را انجام می‌دهند. بنادر مهم و صیادی شهرستان قشم به ترتیب زیر هستند که ما در تور قشم از چند اسکله استفاده می کنیم:
۱ - شهید ذاکری ۲ - بهمن ۳ - سلخ ۴ - لافت ۵ - بندر سوزا ۶ - کاوه ۷ - درگهان ۸ - مسن ۹ - باسعیدو ۱۰ - هنگام ۱۱ - کندالو ۱۲ - رمچاه ۱۳ - شرکت نفت ۱۴ - طبل ۱۵ - فجر

آب و هوای قشم:

قشم جزیره ای است که دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد. رطوبت نسبی هوا در قشم بسیار بالا است. فشار هوا در قشم در بین ۱۰۱۵ تا ۱۰۱۸ میلی بار جیوه است که در تابستان به دلیل گرمای زیاد فشار هوا به کمتر از ۱۰۰۰ میلی بار می رسد. اختلاف درجه حرارت فصلی در جزیره قشم بسیار بالا است. در قشم گرم ترین زمان ها ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور و سردترین ماه ها، دی و بهمن ماه هستند. در قشم حداکثر دما به ۴۶ درجه و حداقل به ۱۶ درجه می رسد. پس نتیجه می گیریم که بهترین زمان تور قشم اواسط پاییز تا اواخر فروردین است.

طبیعت قشم:

با سفر به قشم میتوانیم به همراه همسفری با دلفین ها به یکی از بزرگترین آب شیرین کننده های طبیعی دنیا را ببینیم،کارخانه طبیعی تصفیه آب توسط جنگل حرا قشم.درختان حرا گونه ای از مانگورها هستن که نام علمی آن از دانشمند بزرگ ابوعلی سینا برداشته اند.گیاهان قشم به علت شرایط آب و هوا به شکل درختچه  های کوتاه قد مانند کهور،کرت و کنار را میتوان دید.
و همچنین یکی دیگر از جاذبه های قشم جزایر مرجانی هستند که زیبایی قشم را بی نظیر میکند.

در قشم یک گونه غزال، یک گونه خرگوش، چهار گونه خوفاش که خوفاش میوه خوار که بزرگترین خفاش کشور هست و روباه در قشم میتوان دید.وهمچنین قشم به علت مسیر پرندگان مهاجر یکی از بهترین مکانها برای پرنده نگری به حساب میآید.

با هم همراه باشیم تا در قشم به گنبد نمکی نمکدان برویم.که در جنوب غربی جزیره قشم وجود دارد،و اثر تاریخی طبیعی دیدنی با امکانات آموزشی و تفریحی هست وکوه های پر شده از صخره های آذرین و رسوبات  تشکیل شده از نمک  که بقایای چشمه های آب شور و معدن های باستانی نمک هست را میتوانیم ببینیم.

با سفر به قشم و حرکت به دره ستاره ها محو زیبایی آن منطقه از قشم میشویم،و افسانه ای که مردم آن منطقه برای زیبایی این نقطه دارند و آن افسانه این هست که ستاره ای از آسمان آمد و در این نقطه برخورد کرد وزیبایی آن منطقه قشم را دو چندان  نمود.

بریم به دژ پرتقالی ها در قشم:

دژی که همراه خود تاریخی کهن دارد در قشم.دژ پرتقالی ها که معروف به دژنادری بود که توپ های بزرگی در آن بود و وظیفه آن در قشم این بود که از قلعه هرمز پشتیبانی کند این قلعه باعث شد شاه عباس یکم اقدام به جنگ ضد پرتقالی ها و اخراج آنها از کناره های خلیج فارس نماید در سال 1621 میلادی.

غار خربس قشم:

به فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی، «غار خربس» بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه قرار دارد. در تور قشم دیدن  غار خربس خارج از لطف نیست چراکه از غارهای دریایی است که در اثر گرداب و تخلیه ماسه ها، از حفره سنگ ها به وجود آمده است، اما در دوره های پیش از اسلام با افزایش وسعت غار خربس در بخش های تالار میانی و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد مردم از آن به عنوان پناهگاه و یا نیایش گاه استفاده می‌کرده اند.

جنگل حرا در تور قشم:

ما در تور قشم زمان زیادی برای بازدید از جنگل حرا داریم که در اطراف جزیرهٔ قشم‌، در نواری به عرض ۵۰ تا ۵۰۰ متر کشیده شده و محدوده‌‌ای برابر با ۱۵۰ کیلومتر و مساحتی معادل ۸۲۳۶ هکتار را در بر گرفته است. اگر آب‌های نواحی باتلاقی و مساحت نقاط خالی منظور نشود، مساحت واقعی این جنگل در حدود ۶۰۱۲ هکتار می‌باشد. وسیع‌ترین قسمت جنگل‌های حرا در آب‌های بندر لافت و بندر پل در شمال غربی جزیرهٔ قشم، و در فاصلهٔ‌ ۱۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

این جنگل‌ها بر روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل رشد یافته‌اند و دائماً در معرض جزر و مد آب قرار دارند؛ به طوری که در زمان جزر، ‌ درختان و بستر لجنی آن‌ها از آب بیرون آمده و به صورت جزایری پراکنده نمایان می‌شوند و در واقع مد، ‌ تمامی جنگل حرا به زیر آب رفته و ناپدید می‌شود. اصولاً درخت حرا در نقاطی می‌روید که در مواقع مد دریا به زیر آب بروند. در نقاط مرتفع‌تر بستر دریا از این گونه درخت مشاهده نمی‌شود.

جزیره ناز در تور قشم:

این جزیره کوچک در نزدیکی سواحل شرقی قشم‌ قرار گرفته و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد. وسعت جزیره ناز تقریباً سه‌ هکتار است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع پنج تا ده متر اطراف آن را فراگرفته است. روی این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پس‌روی کامل آب دریا، برای مدت کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی جزیره ناز را به ساحل قشم وصل می‌کند جزیره ناز را نیز ما در تور قشم خواهیم دید.

ژئوپارک قشم:

مگه میشه به قشم آمد و سری به ژئوپارک قشم نزد؟نخستین ژئوپارک خاورمیانه در قشم هست که در سال 1385 به عضویت جهانی شبکه ها ژئوپارک های تحت حمایت یونسکو قرار دارد.

نمیشه از قشم گفت و از تنگه چاهکوه نگفت،دره ای با دیوار های حفره ای که بسیار جذاب هستش

به قشم که میرویم حتما به چشمه ها، بام قشم،تنگ عالی، دره تندیس‌ها، کلات کشتاران حتما سر بزنید.

غذای محلی در قشم:
به قشم که میرویم حتما،قلیه ماهی،قلیه میگو،هوآری ماهی،هوآری مرغ،هوآری گوشت،زیبُن میگ،زیبُن،حَلا ماهی،هلیم گندم،مُقلک، چِنگال، ماهی سور، کُلمبا، ماهی برشته، نان رِخته و نان بآدی از جمله غذاهای رایج در قشم هستند را حتما میل کنیم.
نان تُمُشی، نوعی نان محلی بسیار نازک است که در قشم آن را با سس‌های مخصوصی به نام مهیاوه و سوراخ می‌پزند.در این نان تخم مرغ و پنیر می‌ریزند که همزمان با نان می‌پزد و بسیار طعم جالبی دارد.
نوشیدنی مخصوص قشم چایی شیر است که مزه ای گوارا و به یاد ماندنی دارد.

سوغات قشم:
صنایع و هنرهای دستی قشم همواره از ارزش و زیبایی بسیار بالایی برخوردار بوده است و به عنوان یکی از سوغاتی های قشم مطرح می شوند. این صنایع شامل خوس دوزی، رو دوزی، سوزن دوزی، گرگور بافی و گلابتون دوزی است که توسط زنان و دختران هنرمند این منطقه تولید می شود. روبند، لباس های محلی، زیورآلات دست ساز با استفاده از بقایای موجودات دریایی، حصیربافی، انواع خرما، ادویه جات، کیک هلر، انواع ماهی و میگو و نان های محلی را می توانید به عنوان سوغاتی های قشم خریداری نمایید.

تور قشم جزیره هنگام نوروز 99 قطار اجرای 5

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.