تور جنگل ارفع ده اردیبهشت 1403
ارفع ده و چشمه پراو
کد تور 241

ارفع ده و چشمه پراو

4 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 اردیبهشت 1403
جاذبه‌ها

طبیعت زیبای جاده فیروزکوه، پیاده روی در ییلاقات جنگلی ارفع ده و بازدید از چشمه پراو، عکاسی از دورنمایی قله رفیع ارفع ده

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
شنبه 1403/02/01 - ساعت 04:30 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
وسیله نقلیه محلی
مینی بوس
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

تور جنگل ارفع ده

 

برگ‌های خزان قرمز و نارنجی جنگل‌های ایران، یکی از زیباترین و عاشقانه‌ترین چشم اندازها هستند که دوست‌داران فصل پاییز را به دیدار از خود ترغیب می‌کنند.
اگر شما هم عاشق فصل پاییز هستید، جنگل‌های ارفع‌ده یک پیشنهاد بسیار مناسب برای سفر به شماست، در این منطقه، چشم اندازی بسیار زیبا از فصل عاشقی را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. البته جنگل ارفع‌ده فقط در پاییز خارق العاده نیست، در بهار فصل نو شدن درختان نیمه عریان این منطقه در مه پوشیده می‌شوند، چشم‌انداز جنگل ارفع‌ده به گونه‌ای زیبا و ناب است که از دیدن هرباره‌اش هرگز سیر نخواهید شد. این جنگل در 180 کیلومتری تهران در جاده فیروزکوه قرار دارد.
با آرندرتور همراه باشید و در یک سفر یک روزه به دیدن سرزمین درختان در هم تنیده، چشمه‌ها و چشم‌اندازه‌های خارق العاده بروید و از طبیعت‌گردی لذت ببرید.
در این سفر یک روزه آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. درجه سختی این سفر 3 از 6 بوده؛ بنابراین نیاز به کمی آمادگی جسمانی و لوازم و تجهیزات مناسب برای جنگل نوردی همچون باتوم، لباس و کفش دارد.

محل جنگل ارفع‌ده

اگر دوست دارید که به صورت حرفه‌ای طبیعت‌گردی کنید، یکی از سفرهایی که به شما پیشنهاد می‌شود، جنگل ارفع‌ده است.
جنگل ارفع‌ده از تهران فاصله چندانی نداشته و مقصد مناسبی برای تورهای یک روزه به این منطقه است.
علاوه براین؛ یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران است که باید از جاده فیروزکوه بدانجا رفت. این جنگل از ساری 90 کیلومتر و از تهران 180 کیلومتر فاصله دارد. ابتدا شما باید به روستای ارفع‌ده رفته و از آنجا مسیر جنگل‌نوردی خود را از مسیر پاکوب به سمت جنگل ارفع‌ده و چشمه پراو شروع کنید.
هرچه در مسیر پاکوب پیش می‌روید؛ چشم انداز پیش روی شما زیباتر و بکرتر می‌گردد. زیبایی این مسیر دلیل دومی است که طبیعت گردان حرفه‌ای آن را به شما پیشنهاد می‌دهند.

مسیر جنگل ارفع‌ده تا چشمه پراو

ابتدای مسیر جنگل پیمایی ارفع‌ده، شیب بسیار بالایی داشته و باید جنگل‌نوردی را فقط از مسیر پاکوب ادامه دهید. هرچه در جنگل پیش می‌روید مناظر پیرامونتان فوق العاده‌تر می‌گردد. در طی مسیر به یک دو راهی می‌رسید.
اگر به کوهنوردی علاقه مندید باید از مسیر سمت چپ پیش بروید، اما اگر مسیر سمت راست را انتخاب کردید، وارد یک منطقه رمزآلود و سحرآمیز خواهید شد.
چشم انداز پیش روی شما دشتی سرسبز و مه گرفته، درختانی درهم تنیده و کهنسال و صدای دلنشین پرندگانی است که در حال آوازخوانی هستند، به تدریح صدای روح نواز چشمه‌ای خروشان شنیده می‌شود. هرچه جلوتر می‌روید، صدای مشخص‌تر و نزدیک‌تر می‌گردد.
هرچقدر صدا مشخص‌تر می‌شود، درختان گم و ناپیدا شده و آسمان نمایان می‌گردد تا در نهایت شما به چشمه‌ای خروشان به نام «پراو» می‌رسید. اینجا نقطه‌ی پایان سفر شماست، در کنار چشمه بنشینید و خستگی را از تن به در کنید. منظره‌ی پیش روی شما نمایی از چند روستا و غار اسپهبد خورشید است.
بهتر است پس از اندکی استراحت دوربین عکاسی‌تان را بردارید از این مناظر فوق العاده و ناب این منطقه عکاسی کرده و خاطرات زیبای خود را از این سفر یک روزه ثبت کنید.

تور ارفع ده و چشمه پراو

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.