تور مازیچال اردیبهشت 1403 | تور جنگل مازیچال

تور مازیچال

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

تا حالا تجربه سفر کمپینگ و دورهمی‌های شبانه را در دل جنگل‌های شمال داشته‌اید؟ دوست دارید در کنار آتش شامی لذیذ میل کنید و در همانجا استراحت کنید؟ اگر این تجربه را تا به حال در زندگی امتحان نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم یک بار آن را تست کنید، قطعا این خاطر‌ه‌ی ناب فراموش نشدنی است و دوست دارید که باز هم تکرا شود!

در تور مازیچال شما امکان کسب تجارب متنوعی را خواهید داشت و تنها تفریح و سرگرمی شما کمپ کردن و در کنار آتش نشستن و صبح را با آواز پرندگان آغاز کردن نیست. هرچند که همین تجارب، به تنهایی برای شروع یک سفر ناب و متفاوت طبیعت‌گردی کافی است!

اما اگر شانس با شما همراه باشد، می‌توانید پدیده اقیانوس ابر را نیز در این منطقه تماشا کنید! تصور کنید رطوبت و خیسی خنک بر روی صورت و دستانتان نشسته و همراه با نسیم روح نواز مازیچال شما را در دل طبیعت نوازش می‌دهد.

البته اگر هوای منطقه ابری نبوده و خبری از اقیانوس ابر هم نباشد، باز هم  یک چشم‌انداز گسترده و ستودنی از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر در برابر چشمان شما هویدا می‌گردد.

تور 2.5 روزه مازیچال، یک سفر طبیعت‌گردی با درجه سختی 3 از 6 است که نیاز به آمادگی جسمانی مناسب دارد. آرندتور در این سفر دو و نیم روزه، 4 وعده اصلی و 2 میان وعده میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از تور مازیچال کسب کنید.

مازیچال کجاست؟

مازیچال منطقه‌ای بسیار دیدنی در منطقه کلاردشت، استان مازندران است که در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد. در این منطقه روستا و دشتی بسیار مرتفع وجود دارد که برای رسیدن به آن باید قسمتی از مسیر را نیسان سواری کنید. تجربه نیسان سواری در هوای خنک و مطبوع این منطقه حتی در تابستان‌های گرم نیز لطف و صفای خودش را دارد.

 برای سفر به مازیچال باید شبانه از جاده زیبا و مارپیچ چالوس راهی شوید، پس از مرزن‌آباد به سمت کلاردشت حرکت می‌کنید، تا به ابتدای جاده مازیچال برسید. بعد از ایست نگهبانی محیط زیست به یک دو راهی می‌رسید که یک راه آن به روستای مازیچال و سمت دیگر به سمت دشتی وسیع و اقیانوس ابرها می‌رود.

در تور مازیچال به سمت این دشت مرتفع حرکت می‌کنید، خاک اسیدی این منطقه باعث شده تا پوشش گیاهی متنوعی از انواع درختان، بوته‌ها و گیاهان را تماشا کنید. جنگل‌های مازیچال از جنگل‌های هیرکانی به شمار آمده و قدمتشان به دوره سوم زمین‌شناسی برمی‌گردد. این منطقه ارزشمند 150 گونه بومی و بوته‌ای همچون شمشاد، انجیلی، ممرز، راش، بلوط و... دارد، مازیچال بهشتی امن برای انسان‌ها، جانوران و پرندگان است. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه بسیار حایز اهمیت است. این درجه اهمیت به حدی است که مازیچال را به عنوان یک منطقه بین‌المللی برای پرندگان (IBA)  می‌دانند..

در این دشت 2600 متری خبری از تکنولوژی و امکاناتی همچون برق کشی و گاز و.... نبوده و زندگی برای مردم دهکده آسان نیست، اما برای مسافران و طبیعت‌گردان چند روزی دور شدن از دنیای اینترنت و امکانات شهری، تجربه‌ای وصف‌ناپذیر است که آرامش را به آن‌ها باز می‌گرداند. بنابراین اگر نیاز به یک خلوت ناب در دل طبیعت دارید، مازیچال بهترین منطقه است.

در مازیچال چه می‌بینید؟

فقط فیلبند نیست که به اقیانوس ابرش شهرت دارد، در مازیچال هم اگر شانس با شما همراه باشد، اقیانوس ابری بیکران را مشاهده خواهید کرد. علاوه براین اگر به معنای مازیچال توجه کنید به راحتی متوجه می‌شوید در این منطقه چه می‌بینید؟!

«مازی» به زبان مازندرانی به معنای درخت بلوط و «چال» به معنای چاله است. بنابراین مازیچال به معنای دره‌ای پر از درختان بلوط است، البته محلی‌های منطقه به آن «مووزی‌ چال»  هم می‌گویند.  برای رسیدن به دشت مازیچال باید از گل‌های متنوع پامچال و بنفشه، درختان پوشیده از برگ‌های سرسبز و بکر و در هم تنیده  عبور کنید. در این جنگل‌پیمایی از منطقه شورزمین و چشمه‌های فراوان و متعددی که در دامنه کوه قرار دارند و به هزار چشمه مشهور هستند، گذر می‌کنید و از بوی برگ‌های تازه و عطر گل‌ها سرمست خواهید شد. دیدنی‌های این منطقه آنچنان متنوع و بی‌نظیر هستند که شما تصور خواهید کرد در بهشت برین به سر می‌برید.

 

بهترین زمان سفر به مازیچال چه موقع است؟  

به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه و سرما و بارندگی فراوانش، بهترین زمان سفر به آن اواخر بهار و تابستان است. اما رنگ‌های گرم و دیدنی این منطقه در پاییز  هم جلوه‌ای خاص و دل‌انگیز به مازیچال داده‌است که عاشقان طبیعت و رنگ را به سوی خود جلب می‌کند. البته زمستان این منطقه هم لطف و صفای خاص خودش را دارد،. هرچند، در زمستان اهالی مازیچال این منطقه را ترک می‌کنند، اما طبیعت مازیچال در زمستان، سفید و رویایی است، برف تمیز و دست نخورده مازیچال کوهنوردان و طبیعت‌گردان عاشق برف و سرما را دعوت به کوهپیمایی می‌کند. لازم است همین جا به نکته‌ای اشاره کنیم، آن چیزی که در 4 فصل سال باید همراه‌تان باشد تا لطایف و زیبایی‌های مازیچال را در یاد و خاطره‌ها ماندگار کند، دوربین عکاسی است. تنها عکس‌ها هستند که می‌توانند، زیبایی‌ها را به بهترین نحو ثبت کنند.

 

تجهیزات لازم برای سفر مازیچال چه چیزهایی خواهد بود؟

فرقی نمی‌کند تابستان به این منطقه سفر کنید و یا پاییز و زمستان، حتما باید یک دست لباس گرم زمستانی، پانچو یا بارانی همراه خود داشته باشید. شب‌های مازیچال در تابستان نیز بسیار سرد خواهد بود. وسائل کمپینگ کامل، چادر ضدآب، کفش مناسب کوهپیمایی، کیسه خواب، لباس گرم، دوربین عکاسی، پاور بانک، هدلمپ یا چراغ قوه به همراه باتری اضافی، زیرانداز از نکات ضروری و واجب سفر به مازیچال هستند که باید همراه داشته باشید. 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.