تور اراک | تور تفرش + تور آشتیان اردیبهشت 1403
اراک تفرش آشتیان
کد تور 2083

اراک تفرش آشتیان

شما هم امتیاز بدهید!
2 روزه از 1 فروردین 1403
جاذبه‌ها

بازدید های تور اراک:
بازدید از بازار قدیمی شهر اراک، بازدید از موزه حسن پور(خانه تاریخی)، بازدید از حمام چهار فصل، بازدید از موزه مفاخر اراک
بازدید های تفرش:
بازدید از مقبره پروفسور محمود حسابی، بازدید از تکیه زاغرم، بازدیداز مسجد شش ناو
بازدید های آشتیان:
بازدید از خانه پدری دکتر محمد مصدق، بازدید از خانه معتمد الایاله، بازدید از کارگاه سنتی تولید صابون سنتی، بازدید از خانه دکتر عبدالعظیم قریب

جزئیات این تور
اقامت
1 شب خانه محلی
تعداد وعده‌های غذایی
4 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتین - ابتدای خیابان الوند
مدت
2 روزه از 1 فروردین (2 روز و 1 شب)
زمان حرکت
چهارشنبه 1403/01/01 - ساعت 04:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران آرند تور رستوران مسافر خانه محلی آرند تور خانه محلی اراک
2 خانه محلی آرند تور رستوران آرند تور - - -
اقامت‌ها: 1 شب خانه محلی
سهم آرند تور کلا 4 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده ناهار 1 وعده شام
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 2 وعده
درباره سفر

 

تا حالا درباره اولین حمام اقلیت‌های مذهبی در ایران چیزی شنیده‌اید؟ می‌دانید در کدام شهر این حمام، احداث شده‌است؟ در مورد خانه پدری بزرگ مرد تاریخ ایران، محمد مصدق چیزی می‌دانید؟ نخستین پزشک متخصص کودکان ایران اهل کدام شهر و دیار بوده‌؟

تور اراک تفرش آشتیان، پاسخ تمام پرسش‌های اشاره شده و هزاران سوال دیگر را به شما خواهد داد. در این سفر 2 روزه  به بازدید از سه شهر در استان مرکزی می‌روید. درجه سختی تور اراک، تفرش، آشتیان 1 از 6 بوده و شما در این سفر آسان 4 وعده اصلی و 2 میان وعده میزبان آرندتور خواهید بود. با ما همراه باشید و با دیدنی‌های این تور فرهنگی بیشتر آشنا شوید.

 

دیدنی‌های تور اراک تفرش آشتیان

 

  • شهر اراک

می‌دانستید در گذشته به شهر اراک عراق عجم می‌گفتند؟ شهر اراک شهری جوان در استان مرکزی است که قدمت آن به دوره قاجار یعنی حدود 200 سال پیش بر می‌گردد. این شهر با وجود صنایع مادر، تولید 80 درصد تجهیزات انرژی کشور و وجود بزرگ‌ترین کارخانه تولید کننده آلومینیوم به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی ایران محسوب می‌شود.

آب و هوای اراک خصوصیات اقلیمی فلات مرکزی را داراست، زمستان‌های سرد، طولانی و خشک و تابستان‌های بسیار گرم و خشک از صفات بارز این آب و هواست.

در کلان شهر اراک به بازدید از 3 مرکز گردشگری می‌روید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 

  1. بازار قدیمی شهر اراک

بازار قدیمی شهر اراک یک اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است که طولی کمتر از یک کیلومتر داشته و 20 سال ساخت آن زمان ‌برده‌است. معماری بازار اراک از دو مسیر شمالی-جنوبی و شرقی-غربی عمود بر هم تشکیل شده و از چهار سمت به دروازه‌های قدیمی این شهر وصل می‌شود. از جمله ویژگی‌های این بازار 14 هکتاری، هوای داخل آن بوده که در تابستان خنک و در زمستان گرم و مطبوع است.

 

  1. حمام چهار فصل

حمام چهار فصل یکی دیگر از آثار ملی ایران در شهر اراک است که قدمت آن به دوره قاجار و زمان احمد شاه بر می‌گردد. این حمام که زمانی بزرگترین حمام کشور بوده، تنها حمام ایران است که در گذشته دارای قسمتی مجزا برای اقلیت‌های مذهبی بوده و می‌توانستند بدون محدودیت وارد آن شده و حمام کنند. علت نام گذاری آن به چهار فصل نیز، نقاشی و نگاره‌هایی است که توسط نقاشان و هنرمندان آن زمان از چهار فصل سال در چهار گوشه حمام کشیده شده‌است.

  1. موزه حسن پور

موزه حسن پور با قدمتی پیش از صد سال در دوره احمد شاه قاجار در شهر اراک ساخته شد، تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که موزه حسن پور در ابتدا توسط مالکش «حاج علی مشیری» که یکی از بارزگانان فرش بوده، به عنوان شرکت فرش استفاده می‌شد. پس از چند سال کاربری این خانه تغییر یافت و به عنوان مدرسه مجیدی مورد استفاده قرار گرفت. آخرین مالکش فردی به نام حسن پور بوده که در این خانه سکونت داشت. وسعت این خانه دو طبقه حدود 600 مترمربع است. کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های آن در کنار حوض زیبایش در قسمت مرکزی حیاط چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. خانه حسن پور در سال 1377 به ثبت ملی رسید و از سال 1382 به عنوان موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی از آن استفاده می‌شود.

  • شهر تفرش

قدمت شهر تاریخی تفرش به پیش از اسلام بر می‌گردد و در گذشته به نام‌های «گبرش» و «طبرس» شهرت داشته‌است. این شهر در دوران صفویه با حضور برخی اهالی تفرشی در سیاست بسیار فعال و  مهم شد، از طرفی دیگر موقعیت جغرافیایی شهر تفرش سبب شد که از این شهر به عنوان یکی از شکارگاه‌های ایده آل شاهان دوره صفوی استفاده شود. این شهر تاریخی در دوران سلطنت ناصرالدین شاه نیز یکی از ییلاق‌های برتر بوده‌است.

 

  1. تکیه زاغرم

یکی از تکیه‌های مشهور ایران در دوره صفوی-قاجار است که در داخل محله زاغرم قرار دارد، این اثر تاریخی در سال 1378 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. تکیه زاغرم دومین تکیه ایران است که از گذشته تا به امروز هنوز از آن برای مراسم تعزیه خوانی استفاده می‌شود.

  1. مسجد شش ناو

مسجد شش ناو یکی از بناهای تاریخی و قدیمی ایران در تفرش است که قدمت آن به قرن سوم هجری و دوره سلجوقیان بر می‌گردد. این بنا در سال 1379 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، علت نام گذاری آن، قناتی است که در زیر مسجد قرار داشته و توسط شش عدد ناو در بیرون مسجد تقسیم شده و  به محله‌های اطراف جریان می‌یابد.

  • شهر آشتیان

شهر آشتیان تغییر یافته لفظ آتشدان است. این شهر د ر 80 کیلومتری اراک واقع شده و یکی از شهرهای بسیار کهن ایران بوده که در گذشته جزء «مادسفلی» یا ماد بزرگ بوده‌است. در این شهر آثار باستانی متعددی از دوره مادها به چشم می‌خورد. برخی از آثار فرهنگی این شهر که در این سفر آسان به بازدید از آن‌ها می‌روید، عبارتند از:

 

  1. خانه پدری دکتر مصدق

خانه پدری دکتر مصدق یکی از خانه‌های دوره قاجار است که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می‌شود. این بنا متعلق به پدر دکتر مصدق به نام «میرزا هدایت الله» از رجال صاحب منصب دوره قاجار بوده که در سال 1386 به ثبت ملی رسیده‌است.

  1. خانه معتمد الایاله

خانه معتمد الایاله با وسعت 500 هکتار، یکی دیگر از بناهای تاریخی و یک اثر ملی است که متعلق به فردی به نام « معتمد الایاله» از مردان سیاسی دوران قاجار بوده که در حال حاضر به عنوان مرکز اسناد آشتیان از آن استفاده می‌گردد.

 

  1. کارگاه سنتی تولید صابون سنتی

یکی از سوغاتی‌های ناب شهر آشتیان که قدمتی 400 ساله دارد، صابون سرشوی سنتی این منطقه است صابون‌های سنتی از چربی گاو و گوسفند تهیه شده و تنها مواد شیمیایی موجود در آن‌ها سود کاستیک است که در مرحله آخر از آن جدا می‌شود و یک محصول کاملا طبیعی و عاری از مواد شیمیایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در سفر آشتیان به بازدید یکی از کارگاه‌های سنتی تولید صابون سنتی می‌روید و مراحل ساخت صابون سنتی را از نزدیک مشاهده می‌کنید.

 

  1. خانه دکتر عبدالعظیم قریب

خانه دکتر عبدالعظیم قریب یکی از خانه‌های قدیمی است که در سال 1378به ثبت ملی رسیده، این منزل در دوره قاجار و در روستای گرکان روبرو دانشسرا واقع شده‌است.

تور اراک تفرش آشتیان

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.