تور آبشار چم چیت اردیبهشت 1403

تور آبشار چم چیت

4 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور آبشار چم چیت

 

استان لرستان به سرزمین آبشارها شهرت دارد، بلندترین، عریض‎ترین و زیباترین آبشارها در استان لرستان قرار دارد. آرند تور در یک سفر دو و نیم روزه با شما همراه خواهد شد تا به تماشای دو آبشار، سراب کیو و قلعه فلک الافلاک در خرم آباد بروید. تور آبشار چم چیت یک سفر طبیعت‌گردی و اندکی تاریخی است. آرند تور در این سفر با درجه سختی 3 از 6 میزبان شما خواهد بود و چهار وعده اصلی و دو میان وعده از شما پذیرایی خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی مناطقی که در سفر 2.5 روزه به بازدید از آن‌ها خواهید رفت، بپردازیم.

  1. آبشار قطره ای چم چیت

لرستان سرزمین سلحشوران، استانی سرسبز و باستانی که آثار تاریخی متعددی را در دل خود جای داده، دارای بیش از  50 آبشار خروشان در مسیر رودخانه‌هایش است، آبشار قطره ای چم چیت یکی از آبشارهای بسیار بکر و ناب که در شهر دورود واقع شده و به علت نزدیکی‌اش به آبشار بیشه کمتر معرفی شده‌است. این آبشار، در پایین روستای چم چید، در کنار رودخانه سزار قرار دارد و ارتفاعش بیش از 20 متر بوده و عرض تاج آن به 10 متر می‌رسد. علت نام‌گذاری قطره‌ای بر روی این آبشار، عبور از مسیری است که آب چون قطرات باران بر سر شما می ریزند. آبشار قطره ای چم چیت به آبشار آبگرمه و یا بیشه گرمه نیز شهرت دارد و در 23 کیلومتری شهر دورود واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار باید از چند آبشار کوچک و موازی عبور کنید که هرکدام آن‌ها خالی از لطف نیست، اگر فردی ماجراجو و طبیعت‌گردی هستید، حتماً سری به آبشار قطره ای چم چیت بزنید.

  1. آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان و جهل و هشتمین آبشار ایران که در فهرست آثار ملی قرار گرفته‌است. ارتفاع آبشار بیشه  48 متر و عرضش برابر با 20 متر است. آب آبشار از طریق چشمه‌هایی که در نزدیکی ایستگاه « بیشه‌ » عبور می‌کنند، تامین می‌گردد. آب آبشار بیشه بعد از برخورد به زمین ۱۰ متر جریان دارد تا به رودخانه «سزار» برسد.

آبشار بیشه در دل کوه‌های زاگرس و در 35 کیلومتری شهر دورود 35 واقع شده‌است. این آبشار در کنار راه‌آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرارگرفته و یکی از مناطق پربازدید در ایام نوروز است که هزاران گردشگر به بازدید آن می‌روند. بهترین زمان سفر به آبشار بیشه فصل بهار بوده که شرایط آب و هوایی در وضعیت بهتری قرار دارد. البته در فصل پاییز هم تماشای این آبشار در کنار درختان رنگارنگ پاییزی بسیار زیبا و خالی از لطف نخواهد بود.

  1. سراب کیو

سراب کیو یا دریاچه کیو پاتوق خرم‌آبادی‌ها، یکی از مناطق پرطرفدار و بسیار جذاب گردشگری شهر خرم‌آباد که مساحتی برابر با 7 هکتار و عمقی بین 3 تا 7 متر دارد.

سراب کیو یک دریاچه‌ طبیعی درون شهری که زیستگاه جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر منطقه است. سراب کیو به صورت خودجوش به وجود آمده و آب آن از طریق چشمه‌های آهکی در کف و سرچشمه‌های مخمل کوه تأمین می‌گردد. آب دریاچه تا سال 1389 در پاییز خشک می‌شد، اما با عملیات‌های عمرانی که شهرداری خرم آباد انجام داد، اکنون این دریاچه در تمام فصول سال دارای آب است. علت نامگذاری سراب کیو بر روی دریاچه، رنگ آن است که به دلیل زلالی آب دریاچه و گیاهان آبزی خاص دریاچه  به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

  1. فلک الافلاک

نام لرستان و خرم آباد با نام قلعه‌ باشکوه فلک الافلاک عجیب آمیخته شده‌است. امکان ندارد اگر شما اهل سفر و ایران‌گردی باشید، با شنیدن نام خرم‌آباد به یاد این قلعه با عظمت نیافتید. قلعه فلک الافلاک یا دژ شاپور در دوره ساسانیان ساخته شد، اما در دوران قاجار به نام کنونی تغییر یافت. این قلعه در سال 1348 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. قلعه فلک الافلاک مساحتی حدوداً 5300 مترمربع داشته که 228 مترمربع آن متعلق به محیط پیرامونی آن است. این قلعه در گذشته 12 برج داشته که در گذر زمان، متاسفانه 4 برج خود را از دست داده و اینک 8 برج دارد. بلندترین برج آن در ارتفاع 22.5 متر بالاتر از تپه قرار گرفته‌است. مصالحی که در ساخت قلعه استفاده شده عبارتند از: سنگ، آجر، خشت و ملات گچ و آهک.

قلعه فلک‌الافلاک در طی سال‌های متمادی مخصوصاً در دوره صفویه و قاجاریه مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته‌است. در قلعه دو حیاط وجود دارد که در اولین حیاطش 4 برج قرار دارد. حیاط دوم آن از لحاظ معماری بسیار شبیه حیاط اول بوده با این تفاوت که در چهار طرف آن تالارهای بزرگ ساخته شده که به یکدیگر را دارند. امروزه، همین حیاط دوم قلعه فلک الافلاک تبدیل به موزه‌ی باستان شناسی، مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت اشیاء و... شده‌است.

بهترین زمان سفر به لرستان و تماشای زیبایی‌های این استان بی‌بدیل و سرسبز، نیمه اول سال مخصوصاً فصل بهار است. در این سفر کفش مناسب پیاده‌روی و کفش مناسب کوهپیمایی، یک کوله سبک، دوربین عکاسی و... را همراه خود داشته باشید. مراقب باشید که دوربین عکاسی‌تان را حتماً همراه خود بردارید تا از زیبایی‌های بی‌نظیر سفر عکس‌برداری کرده و خاطرات زیبای خود را ثبت کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.