تور آبشار ریوو | تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان

تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان

آبشار ریوو (بنون)
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان

هر گوشه‌ی‌ استان گیلان زیبایی‌های خاص خودش را دارد. یکی از حیرت انگیزترین مناطق گیلان شهرستان تالش است. این منطقه طبیعتی زیبا و سرسبز با آب و هوایی بسیار خنک دارد. روستای بنون یکی از سلسله روستاهای «مشایخ خطبه سرا» است که در فاصله 13 کیلومتری از بازار «خطبه سرا» در دل جنگل‌های تالش قرار دارد. در دل این روستای ناشناخته آبشار بسیار زیبایی به نام «آبشار ریوو» به ارتفاع 30 متر از دیواره ی سنگی به صورت عمود در دل جنگل می‌ریزد و روح و جان شما را تازه خواهد کرد.

آرندتور در سفری 2.5 روزه شما را به سفری طبیعت گردی با درجه سختی 2 از 6 می‌برد. این سفر آسان نیاز به آمادگی جسمانی بالا ندارد و در این سفر شما 4 وعده غذای اصلی و 2 میان وعده مهمان آرندتور خواهید بود.  با ما  در آرندتور همراه شوید تا در یک نوشتار کوتاه با عنوان "  تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان" اطلاعات لازم از این سفر طبیعت گردی را در اختیارتان قرار دهیم.

می دانید آبشار ریوو کجاست؟

آبشاری ناشناخته و بکر در دل جنگل‌های هیرکانی منطقه خطبه سرا واقع شده که به آبشار ریوو شهرت دارد. این آبشار 30 متری از دیواره‌ای سنگی فرو می‌ریزد و روح و جان بینندگانش را تازه خواهد کرد. آبشار ریوو در دل درختان قد برافراشته پهن برگ در انتهای روستای بنون قرار دارد.

اگر قصد دارید به آبشار ریوو بروید باید حدود 30 دقیقه پیاده روی سبک از انتهای روستای بنون داشته باشید. مسیر رسیدن به آبشار بنوو راحت بوده اما نیاز به یک فرد آشنا به مسیر دارید. بنابراین توصیه می‌شود، حتما این مسیر را با تور و لیدر آشنا به مسیر طی کنید.

از قلعه صلصال لیسار چه می‌دانید؟

در حدود 20 کیلومتری شهر تالش در مرکز شهر «لیسار» قلعه‌ای نیم هکتاری با قدمتی هزارساله به نام «صلصال» قرار دارد. این قلعه بر روی تپه‌ای سنگی به ارتفاع 80 متر در محله «قلعه دوش» قرار گرفته‌است. قلعه‌ی صلصال یکی از آثار به جا مانده از دوره‌ی سلجوقیان است که در سال 1382 به ثبت ملی رسید.

این قلعه تاریخی توسط یکی از حکمرانان این منطقه به نام صلصال ساخته شده‌‌است

قلعه صلصال به ابعاد40×50 مترمربع ساخته شده و دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت‌های خارجی قلعه از سنگ‌های رودخانه ساخته شده و قسمت داخلی آن ترکیب یکسانی نداشته و شامل 7 بخش مجزاست که عبارتند از: ارگ قلعه، اقامتگاه فرمانروای وقت، آب انبار، جایگاه نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی، شبکه آب‌رسانی و درگاه اصلی.

دو برج به ابعاد 215×185 سانتی‌متر مربع در دو سوی قلعه قرار گرفته‌ که ارتفاع آن‌ها در برخی قسمت‌ها به 5 تا 6 متر و در بعضی بخش‌های دیگر به 10 تا 12 متر می‌رسد.

تاکنون 9 قطعه از آثار تاریخی که در این قلعه پیدا شده به موزه‌ی رشت تحویل داده شده‌اند. این آثار باستانی شامل خمره‌های بزرگ، بشقاب‌های لعاب دار، کوزه‌ها و... است که مورد مرمت قرار گرفته و در فرصت مناسب در نمایشگاه باستان‌شناسی رشت به نمایش عموم مردم در خواهد آمد.

چشم‌انداز قلعه صلصال بسیار ویژه و زیباست و شما می‌توانید از این قلعه بر دشت و ساحل خزر اشراف کامل داشته‌باشید. علاوه براین این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است.

متاسفانه سازمان میراث فرهنگی توجه‌ی مناسبی به این قلعه با توجه به قدمت طولانی‌اش نداشته و این بنای تاریخی در معرض نابودی ‌است.

پس از بازدید از قلعه صلصال لیسار به اقامتگاه برگشته و شب را به بازی و شب نشینی با دوستان و همسفران می گذرانید.

تالاب جوکندان کجاست؟

روز دوم سفر بعد از صرف صبحانه عازم منطقه دیدنی «تالاب جوکندان» می‌شوید. تالاب جوکندان یکی از تالاب‌های نادر گیلان و یک منطقه حفاظت شده در لیسار است. این تالاب در اثر پیشروی آب دریای خزر به وجود آمده و عمری 30 ساله دارد. آب تالاب جوکندان توسط سه رودخانه کوچک محلی و آب حاصل مزارع تأمین می‌شود. گونه‌ی درختی غالب این منطقه، توسکاست که در این 30 ساله تمامی درختان قطع شده‌اند و آثاری از تنه‌ی درختان در تالاب دیده می‌شود. در کنار تالاب درختان پهن برگ جنگلی هیرکانی را می‌توان مشاهده کرد.

جنگل‌های هیرکانی در دوران ژوراسیک (40 میلیون سال قبل) نیم کره‌ی شمالی زمین را احاطه کرده‌بودند. بخش زیادی از این جنگل‌ها در عصر یخبندان از بین رفتند. پس از پایان این دوران قسمتی از پوشش گیاهی جنگل‌های هیرکانی توانستند دوباره رشد کنند و توسعه بیایبند. امروزه نزدیک به 7.5 میلیون حیوان و گیاه در این جنگل‌ها زندگی می‌کند. بخشی از جنگل‌های هیرکانی در ایران قرار دارد و چند سالی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.

بهترین زمان سفر به آبشار ریوو و تالاب جوکندان

تماشای آبشار ریوو و تالاب جوکندان در هر موقع سال زیبا و شگفت آور خواهد بود. اما اگر قصد دارید در پایین آبشار آب تنی کنید، بهتر است اواخر بهار و تابستان به منطقه سفر کنید. البته تماشای برگ‌های خزان زده پهن برگ جنگل‌های ریوو و تالاب جوکندان در فصل پاییز نیز یک تابلوی بی‌نظیر خواهد بود که در یادها خواهد ماند.

تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان آرندتور چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از تورهای گروهی همچون تور آبشار ریوو تا راه چوبی جوکندان رود آژانس مسافرتی آرندتور  شما را در سفر خسته نمی‌کند. در این سفر طبیعت گردی شما فضای پیرامون‌تان را به راحتی و بدون دردسر تماشا خواهید کرد و حسابی لذت خواهید ‌برد. گذشته از آن امنیت سفر به عهده شما نیست، چون رانندگی نمی‌کنید.

نکته‌ی بعدی بیمه مسافرتی سفر است که در صورت بروز مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه براین شما در طی سفری به صرفه از لحاظ اقتصادی خدماتی نیز دریافت می‌کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • اتوبوس vip
  • وانت سواری
  • پذیرایی 4 وعده غذا با آرندتور
  • سرو میان وعده و آب معدنی بین مسافران
  • بیمه مسافرتی
  • یک شب اقامت در اقامتگاه
  • راهنمای مجرب

در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.