تور لاله واژگون بهمن 1402 | خوانسار

تور لاله های واژگون خوانسار

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

برای تماشای گل‌های واژگون خوانسار زمان اندکی فرصت دارید، این گل‌های زیبا و سربه زیر را می‌توانید در چند منطقه از ایران تماشا کنید که یکی از آن‌ها، دامنه کوهستانی گلستان کوه است. تور لاله واژگون خوانسار این فرصت را به شما می‌دهد تا به تماشای این لاله‌های واژگون که متاسفانه از دست انسان‌ها بسیار کمیاب شده‌اند، بروید. برای بازدید از این منطقه در پگاهی آدینه سفرتان را آغاز خواهید کرد.
آرندتور در این سفر یک روزه، دو وعده اصلی غذا و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. بنابراین بدون نگرانی و یا آماده‌سازی غذا، با کوله‌ای سبک راهی این سفر کوتاه اما دیدنی شوید. در این سفر علاوه بر بازدید از لاله‌های واژگون خوانسار به بازدید از ارگ گوگد گلپایگان هم خواهید رفت. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از تور خوانسار کسب کنید.

خوانسار

خوانسار یکی از شهرهای تاریخی استان اصفهان که در 150 کیلومتری این شهر قرار گرفته‌است. خوانسار از دو کلمه «خوان» به معنای چشمه و «سار» نشان‌دهنده کثرت تشکیل شده‌است. در واقع خوانسار به معنای محلی با چشمه‌های فراوان است. پیشینه‌ی این شهر بسیار باستانی به پیش از اسلام می‌رسد. به گونه‌ای که اهالی جسور و شجاع آن در جنگ‌های اسکندر و داریوش سوم  بسیار جانفشانی کرده‌اند. در خوانسار باغ‌ها و تولیدات کشاورزی فراوانی وجود دارد. از جمله محصولات این منطقه می‌توان به آلو، گردو و سیب‌زمینی آن اشاره کرد. عسل غلیظ و پرآوازه خوانسار هم از محصولات دیگر این منطقه است.

لاله‌های واژگون خوانسار

دامنه‌های گلستان‌کوه خوانسار با وسعتی بیش از 10 کیلومتر مربع شما را دعوت به تماشای منظره‌ای بی‌بدیل و بسیار زیبا خواهد کرد. لاله‌های واژگون با قد و قامتی بالا و برافراشته اما سربه زیر تمامی دشت منطقه را به صورت سرخگون پوشانده‌اند. لاله‌های واژگون را با نام «اشک سیاوش» و بعضی به نام «اشک مریم» می‌شناسند. این گل‌ها یکی از گونه‌های بسیار کمیاب و در واقع یکی از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی ایران است که در مناطق مختلف ایران پراکنده شده‌اند. عمر این گل‌ها بسیار اندک بوده و تنها چند هفته از سال عمر می‌کنند.
لاله‌های واژگون اولین بار در سال 1576 میلادی توسط یک جهانگرد اروپایی از ایران به اتریش برده شد و در گلخانه‌ها و باغ‌های آنجا تکثیر یافت. این گیاه در ایران به صورت طبیعی بدون مراقبت خاصی می‌روید و رشد می‌کند. منطقه‌ی گلستان کوه علاوه بر مکانی برای گردشگری، یک مرکز تحقیقاتی در زمینه گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی است.


ارگ گوگد

ارگ گوگد، دومین بنای خشتی جهان با قدمتی 400 ساله در شهر گلپایگان قرار دارد. این ارگ تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. تنها سند مکتوبی که در این بنای خشتی پیدا شده، متعلق به 150 سال پیش است که مشخص می‌کند این بنا متعلق به فردی به نام علیخان بوده که به عنوان مهریه زنش این ارگ را به او واگذار کرده‌است.



ارگ گوگد به مساحت 6400مترمربع ساخته شده و چهار برج قرینه با دیوارهای سرخ 12 متری پیرامون آن قرار دارد. از این بنا در زمان‌هایی که در این منطقه صلح و آرامش برقرار بوده به عنوان کاروانسرا استفاده می‌کردند. اما در زمان‌های جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. ارگ گوگد اینک با 20 اتاق و سوئیت‌های زیبا در دو طبقه، رستوران، چایخانه سنتی و تالار پذیرایی و... به عنوان مکانی منحصر به فرد برای بازدید و استراحتگاه گردشگران شهرستان گلپایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.