تور شهرستانک بهمن 1402 | تور یک روزه
شهرستانک
کد تور 110

شهرستانک

6 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

پیاده روی در طبیعت زیبای منطقه شهرستانک، تماشای باقیمانده کاخ ناصری، مناظر جاده چالوس

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین - ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 05:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
درباره سفر

تور شهرستانک

 

کمتر کسی پیدا می‌شود که جاده چالوس و زیبایی‌های طبیعت بی‌نظیر آن را نشناسد و از آن لذت نبرد. در میان این همه زیبایی که در مسیر جاده‌ی چالوس وجود دارد، کافی است که از مسیر اصلی جدا شده و از جاده‌ای فرعی به سمت شهرستانک بروید تا یکی از زیباترین و بی نظیرترین روستاهای اطراف کرج با آب و هوای عالی را از نزدیک تماشا کرده و لذت ببرید. شهرستانک همان طور که گفته شد یکی از ییلاق‌ها و در واقع روستایی از توابع آسارای کرج است که در مرز دو استان تهران و البرز واقع شده‌است. این روستا به دلیل آب و هوای بسیار مناسب و فاصله‌ی اندکش از تهران هرساله پذیرای هزاران گردشگر است که به این منطقه می‌آیند. اگر هوای یک سفر کوتاه ولی دلچسب کرده‌اید، کافی است با آرندتور همسفر شوید و در تور شهرستانک به دیدن این منطقه بروید. تور شهرستانک، یک سفر یک روزه دلچسب و آسان با درجه سختی یک از شش بوده و از شما دعوت می‌کند، به این منطقه خوش آب و هوا بیایید. در این سفر آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

آثار تاریخی شهرستانک چیست؟

  1. کاخ ناصری

شهرستانک نام روستایی در شمال کوه توچال تهران و در جاده چالوس است که قدمت آن براساس اطلاعات دهیاری به 3000 سال پیش می‌رسد. این روستای خوش آب و هوا 8000 نفر جمعیت و 500 هکتار مساحت دارد. روستای شهرستانک در واقع جلوه‌ی طبیعت و تاریخ در کنار یکدیگر است. طبیعت چشم‌نواز این منطقه در گوشه و کنار روستا دلبری می‌کند. در این میان کاخ ناصری نیز یکی از جلوه‌های تاریخی منطقه شهرستانک است که به دستور ناصرالدین شاه و معماری آقا محمد ابراهیم خان در گله گیله ساخته شد. عمارت ناصری به صورت دو طبقه در طی سه سال به مساحت 8000 متر ساخته شد و به عنوان اقامتگاه ییلاقی ویژه ناصرالدین شاه و خانواده‌اش استفاده می‌شد. کاخ ناصری شهرستانک امروزه یکی از آثار ملی ایران است که در تاریخ 16 شهریور 1376 به ثبت رسیده‌است.

  1. کتیبه شهرستانک

در قسمت شرقی کاخ ناصری کتیبه‌ای سنگی به ارتفاع حدود 4 متر وجود دارد که نوشته‌ی خوانایی بر روی آن وجود ندارد. اهالی روستا می‌گویند که در زمان ناصرالدین شاه این صخره از کاخ ناصری جدا شده و به اینجا آورده شده‌، با وجود کندن این صخره، آسیبی به کاخ وارد نشده‌است. لذا؛ ناصرالدین دستور داده شرح این ماوقع بر روی این کتیبه نوشته شود.

  1. قلعه دزدبند

قلعه دزدبند یک قلعه تاریخی که از دوره ساسانیان به جا مانده‌است، از این قلعه تنها پایه‌های اتاق و قسمتی از سقف یک اتاق باقی مانده و نوع کاربری این بنا مشخص نیست.

بهترین زمان سفر به شهرستانک

شهرستانک در چهار فصل سال زیباست. این روستای زیبا در بهار با شکوفه‌های رنگارنگش به استقبال از شما می‌آید، تابستان با میوه‌های رنگارنگ و خوشمزه‌اش و در پاییز فصل رنگ‌ها، فضایی عاشقانه و دلپذیر برای شما مهیا می‌کند، با آمدن زمستان این روستا تماماً سفیدپوش خواهد شد، گویی رنگ سفید بر پیکره این روستا پاشیده‌ می‌شود و چهره‌ای زمستانی به فضای آن می‎دهد.

تور شهرستانک

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.