تور غار بورنیک | تور هرانده بهمن 1402 | تور یک روزه غار بورنیک
غار بورنیک و روستای هرانده
کد تور 109

غار بورنیک و روستای هرانده

شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

پیاده روی در باغات روستای هرانده، رودخانه نمرود، بازدید از استلاگمیت های غار بورنیک

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 06:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

 

رابطه شما با با غارنوردی چطور است؟ دوست دارید طبیعت غارها را از نزدیک تماشا کنید؟ «تور غار بورنیک و روستای هرانده» یکی از سفرهای یک روزه آژانس مسافرتی آرندتور است که شما را به بازدید از «غار بورنیک» و «روستای زیبای هرانده» می‌برد.

این سفر یک روزه با درجه سختی 1 از 6 برگزار می‌شود. آرندتور یک وعده اصلی صبحانه و یک میان وعده میزبان شماست. اگر شما هم دوست داران سفر به طبیعت هستید، با یک تیر دو نشان بزنید و با ما در این سفر آسان همراه شوید.

بهتر است قبل از سفر کمی در مورد دیدنی‌های این سفر طبیعت گردی بیشتر بدانیم.

روستای هرانده کجاست؟

یکی از جاهای دیدنی فیروزکوه روستای هرانده است که در 15 کیلومتری این شهر و در دامنه کوهستان قرار گرفته‌است. این روستای زیبا که مرکز درختان «زبان گنجشک» بوده، یک روستای ییلاقی بکر است که در حاشیه رودخانه‌های پرآب «نمرود» و «قزقان چای» در ارتفاع 1820 متری از سطح دریا واقع شده‌است. این منطقه به درختان تبریزی بلندقامتش، سرسبزی و رودخانه‌ها‌ی پرآبش و چشم اندازهای زیبایش شهرت دارد.

کافی است در کوچه باغ‌های روستای هرانده قدم بزنید تا خانه‌های آنها را که از مصالح لاشه سنگ، گِل، کاهگل، چوب و... ساخته شده، ببینید. همانطور که در حال نظاره‌ی خانه‌ها و درختان هرانده هستید، صدای آب رودخانه‌های خروشان منطقه نیز همراه شما شنیده می‌شود و جذابیت‌های این منطقه را دو چندان می‌کند.

روستای هرانده در دامنه کوهستان قرار گرفته و وجود درختان میوه همچون سیب سرخ و زردآلو، رودخانه‌های پرشور روستا، آب و هوای منطقه را بسیار مطبوع و فرح بخش کرده‌است.

باوجود اینکه این روستا در  نزدیکی شهر فیروزکوه قرار گرفته، اما زبان گویش مردم گیلیکی است. حرفه مردم این روستای ییلاقی کشاورزی و دامداری است و اصلی‌ترین محصول‌های این منطقه‌، سیب زمینی، پرورش گل و ماهی قزل‌آلا است.

در فصل تابستان دو ایل «الیکایی» و «اصانلو» از این منطقه عبور می‌کنند و انواع محصولات لبنی همچون پنیر، کره و ماست را تولید و عرضه می‌کنند. بنابراین اگر فصل تابستان به روستای هرانده سفر کردید، می‌توانید از این محصولات لبنی نیز خریداری کنید.

یکی از جاذبه‌های دیدنی روستا که در فاصله 6 کیلومتری از آن قرار دارد، غار بورنیک است.

این غار دیدنی که قدمتش به دوران پیش از تاریخ و هزاران سال قبل برمی‌گردد، یکی از مناطق جذاب و دیدنی است، مسیر رسیدن به غار چندان راحت نیست و یک ساعت و نیم راهپیمایی سخت را  باید به جان بخرید.

در نهایت وقتی به غار بورنیک می‌رسید، کافی است کمی سکوت کنید تا صدای چکیدن قطرات آب را در غار بشنوید. منظره‌ای که در دهانه‌ی غار منتظر شماست، نقاشی از انسان‌های نخستین مربوط به هزاران سال پیش است. تماشای این نقاشی‌ها هیجان این غار پیمایی را دوچندان خواهد کرد.

کلمه‌ی بورنیک از لحاظ لغوی به معنای محل امن و جان پناه است، در دوران گذشته از این محل به عنوان محلی امن استفاده می‌کردند.

بهترین زمان سفر به روستای هرانده و غار بورنیک چه موقع است؟

روستای هرانده و غار بورنیک به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند در چهار فصل سال زیبا هستند و در هر زمان بازدید از آنها لطف و صفای خاص خودش را دارد. اما در بهار شما می‌توانید از تماشای برگ‌های سرسبز و خوش رنگ که طراوت و شادابی را به هر بازدیدکننده القا می‌کنند به وجد بیایید، تابستان کوچه باغ‌های روستا با میوه‌های رنگارنگ آراسته شده‌اند. در این فصل می‌توانید دو ایل الیکایی و اصانلو  را نیز از نزدیک ببینید.

فصل پاییز سرآمد فصل‌های سال، جلوه‌ای دیگر از این روستا را در برابر چشمان شما به تصویر می‌کشد. برگ‌های رنگارنگ درختان خزان دیده منطقه شما را به وجد آورده و ترغیب به گرفتن عکس‌های ناب خواهد کرد. در صورت نداشتن تجربه غارنوردی در فصل زمستان بسیار محتاطانه به این منطقه بروید.

مسیر دسترسی به روستای هرانده و غار بورنیک چگونه است؟

اگر از تهران قصد دارید راهی روستای هرانده و غار بورنیک شوید، باید ابتدا از اتوبان بابایی وارد شده و در انتهای اتوبان به سوی جاده‌ی دماوند بروید و نرسیده به بومهن وارد جاده فیروزکوه شوید. 12 کیلومتر نرسیده به شهر فیروزکوه، تابلوی روستای هرانده را در سمت راست جاده می‌بینید. پس از رسیدن به روستا کافی است 6 کیلومتر در جهت جنوب به سمت غار زیبای بورنیک پیاده‌روی کنید.

چرا سفر به روستای هرانده و غار بورنیک با تور بهتر است؟

استفاده از تورهای گروهی همچون تور غار بورنیک و روستای هرانده آژانس مسافرتی آرندتور  شما را در سفر خسته نمی‌کند. در این سفر طبیعت گردی شما فضای پیرامون‌تان را به راحتی و بدون استرس تماشا خواهید کرد و لذت خواهید ‌برد. گذشته از آن امنیت سفر به عهده شما نیست، چون رانندگی نمی‌کنید.

نکته‌ی بعدی بیمه مسافرتی سفر است که در صورت بروز مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه براین شما در طی سفری به صرفه از لحاظ اقتصادی، خدماتی نیز دریافت می‌کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • اتوبوس توریستی
  • پذیرایی 1 وعده غذا با آرندتور
  • سرو میان وعده و آب معدنی بین مسافران
  • بیمه مسافرتی
  • راهنمای مجرب
تور غار بورنیک و روستای هرانده

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.