استخر لاهیجان
دریاچه‌ای وسط لاهیجان

استخری که استخر معمولی نیست

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

در مرکز شهر زیبای لاهیجان، دریاچه‌ای مصنوعی با قدمت نزدیک به ۴۰۰ سال قرار گرفته است. این دریاچه به استخر لاهیجان شهرت دارد. اگر مسافر شمال هستید لذت گردش در اطراف این استخر را نباید از دست بدهید.

داستان به دنیا آمدن استخر لاهیجان

گفته می‌شود در زمان شاه عباس صفوی، در قسمت پایینی شیطان کوه، دریاچه‌ای برای تأمین آب مزارع در نظر گرفته شد که به تدریج استخر لاهیجان نام گرفت.

تور ییلاق جواهردشت

مکانی جذاب برای پیاده‌روی و چادرزدن

دور تا دور استخر لاهیجان مسیری در حدود دو کیلومتر قرار دارد که بهترین فضا برای پیاده‌روی، ورزش و گشت و گذار است. همچنین می‌توان در کنار این استخر دیدنی، برای هر مدتی که می‌خواهید چادر بزنید یا زیراندازی پهن کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

 

خوشمزه‌ها در اطراف استخر لاهیجان

اگر می‌خواهید غذاهای محلی لاهیجان را امتحان کنید کافیست در اطراف استخر بگردید. چند رستوران با کیفیت مناسب و البته قیمت نسبتاً معقول در نزدیکی استخر لاهیجان سال‌هاست که مشتری‌های زیادی دارند.

 

مرغ‌های دریایی یا مرغ‌های استخری

یکی از دیدنی‌های استخر لاهیجان، وجود پرندگان گوناگونی است که در گوشه گوشه‌ی استخر آشیانه ساخته‌اند یا مشغول شنا و آبتنی‌اند. از جمله‌ی این پرندگان می‌توان به گونه‌ای از مرغ‌های دریایی اشاره کرد که بیشتر اوقات روی سیم‌های بالای استخر نشسته‌اند و منظره‌ی دلنشینی را درست کرده‌اند.

 

جزیره‌ای وسط استخر

در نقطه‌ی میانی استخر لاهیجان، یک جزیره‌ی مصنوعی زیبا قرار دارد که گفته می‌شود در سال‌های دور عمارت تفریحی شاهان صفوی بوده است. اگر از لاهیجان عبور کردید، حتماً به استخر زیبای آن سری بزنید و پایین پای شیطان کوه از جزیره‌ی وسط استخر هم دیدن کنید.



1395/04/24 | کد مطلب: 245
برچسب‌ها: جاهای دیدنی

لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=245
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.