آشنایی با 50 رقص و آواز مردم کشور کنیا در مرکز فرهنگی بوماس!
معرفی جاذبه‌های فرهنگی کنیا

آشنایی با 50 رقص و آواز مردم کشور کنیا در مرکز فرهنگی بوماس!

شما هم امتیاز بدهید!

دوست دارید در کشور کنیا در یک فضای واحد با 50 رقص‌ و آواز 23 قوم کشور بیشتر آشنا شوید؟ مرکز فرهنگی بوماس منتظر شماست!

تور کنیا

اگر می‌خواهید با نگاهی کلی‌تر با فرهنگ و آداب مردم کنیا آشنایی پیدا کنید، بهتر است به سراغ مرکز فرهنگی بوماس کنیا بروید و از نزدیک خانه‌های آنها را مشاهده کرده و با قوانین قوم کنیا در خانه و جامعه بیشتر آشنا شوید. برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد مرکز فرهنگی بوماس کنیا، با ما در وبلاگ آرندتور همراه باشید.

 

تاریخچه مرکز فرهنگی بوماس کنیا

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه احداث مرکز فرهنگی بوماس کنیا صحبت کنیم باید به حدود 50 سال پیش و سال 1971 میلادی بگردیم. این مرکز پس از استقلال کنیا راه اندازی شد و تاکنون بیش از 10 میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

کلمه (Booma) به معنای خانه و کلمه (Boomas) به معنای خانه‌هاست. این مرکز با هدف ترویج گردشگری و آشنایی گردشگران با فرهنگ این کشور تأسیس شده‌است.

جرا باید مرکز فرهنگی بوماس کنیا را از نزدیک بازدید کرد؟

مرکز فرهنگی بوماس کنیا، یک دهکده توریستی است که در نزدیکی نایروبی، یکی از مهم‌ترین شهرهای کنیا و پایتخت آن قرار دارد.

  • با وجود آنکه ابتدای شروع کارش آسان نبود. اما امروزه شما با تعداد زیادی اقوام مختلف با رقص و آوازهای گوناگون آشنا می‌شوید.
  • در ظاهر، تمام کلبه‌ها شبیه به یکدیگر ساخته شده‌اند و فرقی با هم ندارند. اما در واقعیت، سبک زندگی و قوانین هر قوم با دیگری متفاوت بوده و فرق می‌کند. به طور مثال در خانواده‌های چند همسری کلبه زن اول با زن دوم و... از لحاظ موقعیت، وسایل و... فرق دارد.
  • خانه‌ها در اقوام گوناگون به شیوه مختلف تقسیم‌بندی شده‌است و هر قوم با دیگری متفاوت است.
  • تزیینات خانه‌ها نیز با یکدیگر فرق دارند
  • در مرکز فرهنگی بوماس، یک سالن 3000 نفری وجود دارد که به عنوان بزرگ‌ترین سالن در نوع خودش در آفریقا شناخته شده‌است.در این سالن شما شاهد انواع سازهای کوبه‌ای، زهی و بادی و 50 نوع رقص هستید.
  • در مرکز فرهنگی بوماس، یک رستوران به نام (Utamaduni) نیز وجود دارد که در آن انواع غذاهای سنتی کنیا سرو می‌شود.
  • در این مرکز بخشی نیز به عنوان آثار فرهنگی کشور کنیا وجود دارد که در آن مهم ترین وسایلی که مردم به صورت روزمره از آنها استفاده می‌کردند و یا وسایلی که برای مراسم خاص به کار گرفته می‌شده، نگهداری می‌شوند.


بازید از مرکز فرهنگی بوماس کنیا، 3 ساعت زمان می‌برد. قدمت این مرکز به نیم قرن بر می‌گردد.

بهترین زمان بازدید از مرکز فرهنگی بوماس کنیا چه موقع است؟

در تمام طول سال امکان بازدید از مرکز فرهنگی بوماس کنیا وجود دارد. اما بهترین زمان بازدید آن ماه‌های تیر تا مهرماه و ژانویه و فوریه است.

 

مرکز فرهنگی بوماس کنیا کجاست؟

این مرکز در حدود 10 کیلومتری از نایروبی و در نزدیکی پارک ملی نایروبی واقع شده‌است. خانه‌ها از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز هستند. برای بازدید از رقص‌ها و موسیقی‌های مرکز روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 14:30 تا 16 و روزهای تعطیل رسمی و آخر هفته از ساعت 15:30 تا 17:15 می‌توانید شرکت کنید.

 

سخن آخر

یکی از جاهای دیدنی و گردشگری جذاب کنیا که اغلب توریستان به بازدید از آن می‌روند، مرکز فرهنگی بوماس کنیاست. این مرکز با بیش از 50 سال سابقه با هدف آشنایی تمام مردم جهان با کشور کنیا، رقص‌ها، آوازها و... این کشور برپاشده‌است. چنانچه قصد سفر به کنیا و بازدید از این دهکده را دارید، می‌توانید با ما در آرندتور همراه شوید. کافی است که در تور کنیا ثبت نام کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما آماده و مقدمات سفری جذاب و به یادماندنی را برای شما فراهم سازند.



1400/12/28 | کد مطلب: 1365
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1365
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.