آبشار بیشه، چهل و هشتمین اثر ملی ایران!
دیدنی‌های استان لرستان

آبشار بیشه، چهل و هشتمین اثر ملی ایران!

5 رای   شما هم امتیاز بدهید!

از سرزمین آبشارها و آبشار بیشه چه می‌دانید؟ آیا می‌دانستید آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی در لرستان است که در فهرست میراث طبیعی ایران نیز قرار دارد؟

تور لرستان

اگر تا به حال چیزی از سرزمین آبشارهای ایران نشنیده‌اید و نمی‌دانید کدام استان مشهور به این لقب است، با ما در وبلاگ آرندتور همراه شوید و به سرزمین سلحشوران، استان لرستان سفر کنید.

آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای این استان است که در مسیر راه آهن تهران-خوزستان قرار دارد. این آبشار زیبا با ارتفاع 48 متر به سطح زمین برخورد کرده و پس از آن نیز 10 متر در سطح زمین جریان دارد تا به رودخانه دائمی لرستان، «سزار» وارد شود.

با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از آبشار بیشه کسب کنید.

 

معرفی آبشار بیشه

آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی ایران و یکی از زیباترین آبشارهای استان لرستان است. که ارتفاعی برابر با 48 متر و عرضی 20 متر دارد. آب آبشار بیشه از مجموعه چند آبشار کوچک تشکیل شده که از میان کوه و درختان به سمت پایین سرزیز می‌شود و در نهایت به رودخانه سزار وارد می‌شود.

آبشار بیشه در دل کوه‌های زاگرس قرار گرفته و فاصله آن تا شهر «دورود» 35 کیلومتر است. همانطور که گفته شد، این آبشار در کنار راه‌آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار دارد و از این‌رو هرساله در ایام مختلف سال، پذیرای مسافران زیادی از داخل کشورمان است.

ارتفاع آبشار بیشه، حدود 48 متر بوده و عرض آن زمانی که به سطح زمین برخورد می‌‌کند، 10 متر و تاج آن حدود 20 متر است.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

بهترین زمان سفر به این آبشار، فصل بهار است که شرایط آب و هوایی، وضعیت بهتری دارد. البته در فصل پاییز هم تماشای این آبشار در کنار درختان رنگارنگ پاییزی بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهد بود.

 

مسیر دسترسی به آبشار بیشه

از دو مسیر می‌توان به آبشار بیشه سفر کرد:

1. اگر با ماشین شخصی قصد سفر به آبشار بیشه دارید، فاصله خرم آباد تا آبشار بیشه حدود 65 کیلومتر است. از شهر دورود این فاصله کمتر خواهد بود و حدود 30 کیلومتر است. در جاده به سمت دورود، دیدنی‌های بسیار زیاد و منحصر به فردی وجود دارد که زیبایی مسیر را دوچندان کرده و فضا را دلپذیرتر می‌کند.

2. روش دیگر سفر با قطار است. همانطور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد، باید  قطار تهران-خوزستان سوار شده و ایستگاه بیشه پیاده شوید. این مسیر ریلی یکی از زیباترین مسیرهای راه آهن ایران است. ایستگاه بیشه فاصله‌ی زیادی تا آبشار بیشه ندارد و با کمک تابلوهای راهنما می‌توانید به سمت آبشار بروید.

روش دیگری نیز وجود دارد. آن هم سفر با تور است. تور لرستان آرندتور، یک سفر 3 روزه است که شما را به تماشای دیدنی‌های این استان منحصر به فرد دعوت می‌کند. در این سفر با درجه سختی 1 از 6 شما به بازدید از 8 جاذبه‌ی گردشگری استان لرستان می‌روید، که یکی از جاهای دیدنی آن آبشار بیشه است.

آبشار بیشه، چهل و هشتمین اثر ملی ایران است.

تفریحات کنار آبشار بیشه

  •  طبیعت

آبشار بیشه همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، یک منظره‌ی بی‌بدیل و بسیار زیباست که چشم هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند. علاوه بر وجود خود آبشار، طبیعت پیرامون آن نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد است. به گونه‌ای که می‌توان ساعت‌ها محو طبیعت منطقه شد.

  • روستا گردی

در کنر آبشار بیشه، روستای هم نام آن نیز وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

  • عکاسی

اگر شما از دوستداران عکاسی در طبیعت هستید، می‌توانید ساعت‌ها از طبیعت آبشار بیشه عکاسی کرده و تصاویر نابی را در ذهن‌ها ماندگار کنید.

شنا کردن در آبشار بیشه ممنوع است و تابلوهای زیادی در این زمینه در آبشار وجود دارد.

اقامت در آبشار بیشه

آبشار بیشه آنقدر زیباست که می‌توان شب را در کنار آن اقامت کرد و این سفر طبیعت‌گردی را در ذهن مبدل به خاطره‌ای ماندگار کرد.

یکی دیگر از روش‌های اقامت، گذراندن شب، در روستا یا یکی از بوم گردی‌های نزدیک منطقه است. علاوه براین در پایین ایستگاه قطار، اقامتگاه‌های چوبی برای اقامت مسافران ساخته شده‌است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کمپ کردن در کنار آبشار بیشه، لذت این سفر را دوچندان خواهد کرد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار بیشه

در سفر به آبشار بیشه، عینک آفتابی، لباس اضافی،  کوله چند روزه و کفش مناسب، دوربین عکاسی، پاور بانک همراه داشته باشید.

 

سخن آخر

یکی از راه‌های آسان و بی‌دردسر سفر با تور است. در سفر با تور شما نگران محل اقامت و غذای خود نیستید. در سفر خسته رانندگی نشده و در کنار خانواده و یا دوستانتان بهتر از جاذبه‌های سفر استفاده می‌کنید. لیدر و کمک لیدر نیز، از جاذبه‌های سفر، اطلاعات خاص و منحصر به فرد به شما، می‌دهند.

تور لرستان خرم آباد یک سفر 3.5 روزه است که شما را به گشت‌های داخل خرم آباد همچون آبشار بیشه، سراب کیو، گرداب سنگی، قلعه فلک الافلاک، پل شکسته شاپوری، مناره آجری، سنگ نبشته و بام زیبای خرم آباد می‌برد.

در صورتیکه از گشت‌های آپشنال استفاده کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی مناسبی مدت زمان بیشتر در این استان زیبا بمانید و از سایر گشت‌های داخل خرم آباد همچون آبشار افرینه، آبشار گریت (سرکانه)، آبشار نوژیان، آبشار دره گرم، دریاچه گهر، تنگه پیازه، تنگه آبی هلت، غار ماهی کور و گشت‌های خارج خرم آباد استفاده کنید و به طور کامل جاذبه‌های دیدنی لرستان را از نزدیک تماشا کنید.



1400/03/23 | کد مطلب: 1191
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1191
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.