تور ریگ چشمه تا آبشار شیر آباد اردیبهشت 1403

تور ریگ چشمه تا آبشار شیر آباد

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

تور ریگ چشمه قصد دارد شما را به یک سفر طبیعت‌گردی ببرد. این سفر هیجان انگیز و روح نواز توسط آرندتور برگزار می‌شود. شما در این سفر با درجه سختی 3 از 6 پس از یک جنگل پیمایی در میان جنگل‌های زیبای خان ببین به آبشارهای شیرآّباد می‌رسید. در حین بازدید از آبشار اول و دوم به غار دیو سپید می‌روید، تجربه یک شب اقامت در یک خانه محلی بسیار زبیا در ریگ چشمه خواهید داشت و از چشمه رامیان بازدید می‌کنید. این ها همگی بخشی از تجارب ناب و لذت بخش تور ریگ چشمه است که با آرندتور تجربه می‌کنید.

خدماتی که این آزانس مسافرتی در این سفر نیمه سخت به شما ارائه می‌دهد، عبارتند از: 4 وعده غذای اصلی و 2 میان وعده، اتوبوس VIP و یک شب اقامت در خانه محلی تجهیز شده.

با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های این سفر 2.5 روزه بیشتر آشنا شوید.

 

جاذبه‌های گردشگری تور ریگ چشمه

سفرهای طبیعت‌گردی یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها هستند که ما را با طبیعت و محیط پیرامونمان به طرز عجیبی آشتی می‌دهند. از آنجا که روح انسان‌ها به دنبال همسازی و همراهی با محیطی هستند که از ابتدای خلقتشان قبل از پیدایش شهرها و زندگی ماشینی با او همنشین بوده‌اند، سفرهای طبیعت‌گردی به شما کمک می‌کند تا آن همراهی دوباره تکرار شده و شما به آرامش می‌رسید. جاذبه‌های دیدنی تور ریگ چشمه عبارتند از:

 

  1. تماشای آبشارهای شیرآباد، عروس آبشارهای گلستان

آبشارهای زیبای شیرآباد که به عروس آبشارهای گلستان مشهورند، 12 آبشار متفاوت و زیبا هستند که رسیدن به آن‌ها کمی مشکل و سخت خواهد بود. برای بازدید از این آبشارهای 12 گانه باید به شهر خان ببین و روستای شیرآباد بروید. پس از حدوداً بیست دقیقه جنگل‌پیمایی نسبتا آسان اما لذت‌بخش در ارتفاعات خان ببین و تماشای درختان سربه فلک کشیده و آواز پرندگان با شنیدن صدای آب متوجه می‌شوید که به آبشارهای پلکانی شیرآباد نزدیک شده‌اید. تماشای این آبشارها به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که از دیدنشان سیر نخواهید شد. توصیه ما به شما این است که حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا این تصاویر ناب و بی‌نظیر را در خاطره ها و دوربین‌تان ثبت کنید.

مجموعه آبشارهای شیرآباد همان طور که گفته شد به عروس آبشارهای گلستان شهرت دارند، این آبشارهای 12گانه به صورت پلکانی هستند و بلندترین آن ها حدوداً 30 متر ارتفاع دارد. آبشار اول شیرآباد که شما در تور ریگ چشمه به بازدید از آن می‌روید حدوداً  25 متر ارتفاع دارد و عمق حوضچه آن در برخی قسمت‌ها به حدود 80 متر می‌رسد. آبشار اول شیرآباد در دسترس‌ترین آبشارهای 12 گانه و شلوغ‌ترین آن‌هاست. اما آبشار دوم به علت مسیر نسبتا سختش بسیار خلوت‌تر بوده، این آبشار ارتفاعی حدوداً 15 متر دارد. زیباترین آبشار این مجموعه بلندترین آن‌هاست که 30 متر ارتفاع داشته و حوضچه‌های آن به عمق 40 و 80 متر در مجاور آن تشکیل شده‌اند.

مهمترین تفریحی که در این آبشارها می‌توانید در کنار عکاسی داشته باشید آب تنی و آب بازی است. اگر قصد آب بازی در حوضچه‌های این آبشار بی‌نظیر را دارید، حتما یک دست لباس اضافی همراه خود داشته باشید.

  1. بازدید از غار دیو سپید

در میانه مسیر آبشارهای شیرآباد بلافاصله پس از بازدید از آبشار اول، پس از 40 دقیقه جنگل‌نوردی نسبتا سخت به غار دیو سپید می‌رسید. غار دیو سپید یکی از مطرح‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مجموعه است که اگر قصد دارید وارد آن شوید، حتما هدلمپ داشته باشید. این غار 235 متری در ارتفاع 310 متری از سطح دریا قرار دارد و در ساخت آن بشر هیچ دخالتی نداشته‌است.

 

  1. بازدید از روستای ریگ چشمه

روستای ریگ چشمه یکی از سیزده روستای بسیار زیبای محمدآباد کتول است. در این روستا شما شاهد مناظری بکر، متفاوت و بکر خواهید بود. جنگل‌های انبوه بکر انجیلی، عطر شالیزارهای برنچ در بهار و تابستان، رودحانه و آبشارهای مرتفع و... بخشی از زیبایی‌های روستای ریگ چشمه است که شما را حسابی سرمست خواهد کرد. اقامت یک شب در خانه‌ی محلی مجهز شده روستا می‌تواند یک تجربه متفاوت باشد و در عین جال شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی نیز بیشتر آشنا کند. صبح اگر خوش شانس باشید می‌توانید ابرها را در زیر پا یا بالای کوه نظاره‌گر باشید. پس از صرف صبحانه در این روستای بی‌نظیر آماده بازدید از چشمه گل رامیان و بازگشت به تهران خواهید شد.

  1. چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان یا دالان بهشت یک استخر طبیعی است که به عنوان عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان شناخته شده‌است. این چشمه از سه طرف به جنگل و از یک طرف به زمین‌های زراعی متصل شده‌است. رنگ چشمه رامیان بین سبز کبود و فیروزه‌ای متغیر بوده و این رنگ زیبا در کنار درختان بکر این منطقه تصویری خیره کننده از این فضا ایجاد کرده‌است. این تصویر به حدی زیباست که چشمه گل رایان را به نگین استان گیلان می‌شناسند. عمق این چشمه آب سرد جهان به دلیل آهکی بودنش دقیق مشحص نیست. در گذشته عمق آن را 44 متر و امروزه تا 80 متر تخمین زده‌اند. از ویژگی‌های دیگر این چشمه نزدیکی آن به عظیم‌ترین منبع درختان زربین در جهان است. چشمه گل رامیان در 5 کیلومتری از شهر رامیان در دامنه کوه «پنهان خانه» قرار دارد. پوشش گیاهی این منطقه شامل درختان بلوط، پهن‌برگ و درختچه‌های ولیک است.

بهترین زمان سفر به این منطقه چه موقع است؟

در چهار فصل سال می ‌وان به این منطقه سفر کرد، اما اگر قصد آب بازی در آبشارهای شیرآباد را دارید باید در بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید. چنانچه در پاییز و به این منطقه سفر کردید، می‌توانید جنگل‌های هیرکانی را به صورت هفت رنگ در ریگ چشمه مشاهده کنید.

 

تجهیزات لازم برای سفر به ریگ چشمه چیست؟

با توجه به درجه سختی این سفر و مسیر نسبتا سخت آبشار دوم شیرآباد و غار دیو سفید، بهتر است کفش مناسب کوهنوردی، کوله چند روه سفر، یک دست لباس اضافی، یک لباس گرم و دوربین عکاسی برای ثبت خاطرات ناب همراه داشته باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.