تور سوارکاری لیسار به سوباتان تور سوارکاری اردیبهشت 1403 VIP

تور سوارکاری لیسار به سوباتان

ماجراجویی در جنگل های تالش
24 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 13 اردیبهشت 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 19 اردیبهشت 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 26 اردیبهشت 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 9 خرداد 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر

اسب سواری دوست دارید؟ در مورد اسب‌ها چه می‌دانید؟
نظرتان در مورد سفری متفاوت در طبیعت چیست؟
تور سوارکاری لیسار تا سوباتان شما را به جنگل‌های تالش می‌برد و در عین حال لذت سوارکاری را از نزدیک لمس خواهید کرد. اگر موافق این سفر ماجراجویانه هستید بهتر است از تور متفاوت لیسار تا سوباتان بیشتر بدانید.

نکته مهم در این سفر:

این سفر دارای محدودیت ثبت نام می باشد و افراد واجد شرایط برای این سفر به شرح زیر می باشد.

قد کمتر از 190 سانتیمتر

وزن کمتر از 100 کیلوگرم

سن کمتر از 55 سال

(در صورت بالا بودن هرکدام از موارد میتوانید با هماهنگی ثبت نام کنید).

آرندتور در یک سفر 2.5 روزه شما را به جنگل‌های تالش می‌برد تا ضمن آموزش سوارکاری از روستای زیبا و به یاد ماندنی هره دشت و منطقه‌ی روح افزای گلشن دیدن کنید. در ادامه‌ی سفر به گوشه‌ایی از بهشت، سوباتان سفر می‌کنید. تجربه‌ی نیسان سواری، اسب سواری، پیاده روی در طبیعت، عکاسی از مناظر متنوع سفر  بخش‌های کوتاه از جذابیت‌های این سفر به یاد ماندنی است.

سفر لیسار تا سوباتان از میدان آرژانتین و با اتوبوس‌های VIP آرندتور آغاز می‌شود. اولین شب را در اتوبوس‌های 25 نفره ویژه آژانس مسافرتی آرندتور به مقصد تالش سپری می‌کنید تا صبح به مقصد موعود برسید. زمانی که خورشید در حال طلوع است شما در جنگل‌های هره دشت خواهید بود و صبحی دل انگیز را در هوای مطبوع و خنک جنگل‌های شمال آغاز خواهید کرد.

جاهای دیدنی روز اول سفر به لیسار تا سوباتان

جنگل‌های هره دشت در گروه جنگل‌های هیرکانی هستند. قدمت این جنگل‌‎های پهن برگ، بین 25 تا 50 میلیون سال بوده و یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان هستند. از جنگل‌های هیرکانی به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود. در گذشته پوشش بسیاری از مناطق معتدل شمالی جهان، درختان پهن برگ بود. اما با پیدایش عصر یخبندان و کواترنری حجم جنگل‌های پهن برگ کاهش یافت. پس از پایان عصر یخبندان این نوع پوشش گیاهی دوباره گسترش یافت، اما به اندازه قبل توسعه نیافت.

حال تصور کنید، صبحانه‌ی دلپذیری را در دل این جنگل‌های پهن برگ نوش جان می‌کنید، هوای مطبوع و سرشار از اکسیژن منطقه به شما کمک می‌کند تا انرژی وصف ناپذیری را از طبیعت بگیرید و به آرامش برسید. پس از اینکه صبحانه را نوش جان کردید، برای آموزش سوارکاری در دل جنگل آماده می‌شوید. در ابتدای امر لیدر تور لیسار تا سوباتان شما را با اسب آشنا کرده و کمک‌تان می‌کند تا سوارکاری را به صورت ابتدایی بیاموزید. مطمئن باشید پس از سوارکاری 12 ساعته که در انتظار شماست، در این امر حسابی حرفه‌ای خواهید شد!

حین سوارکاری از دهستان «مریم گلشن» از توابع لیسار عبور می‌کنید، در دل طبیعت چای ذغالی می‌نوشید، نهار جوجه کباب آبدار و لذیذ میل می‌کنید. از روستای «آلچالیق» در شهرستان «خطبه سرای» گیلان دیدن کرده و در حین سفر از میوه‌های فراوان منطقه همچون آلوچه نوش جان می‌کنید تا در نهایت شب به ییلاق دل انگیز سوباتان می‌رسید.

جاهای دیدنی روز دوم سفر به لیسار تا سوباتان

ییلاق سوباتان دارای چشمه‌های گوارای متعدد، چمنزارها و گلزارهای فراوانی است که در آن انواع دام‌ها و اسب‌های وحشی در حال چرا هستند. اگر از دوستداران عکاسی طبیعت هستید، سوباتان با مناظر بی‌بدیلش یک منطقه منحصر به فرد برای عکاسی است.

این منطقه دارای کلبه‌های چوبی با پنجره‌های قدیمی از جنس بلوط و ملات کاهگل است در سوباتان خبری از  گاز، برق، موبایل، اینترنت و... نیست و شما یک روز را کاملا به دور از هرگونه آلودگی صوتی و زندگی مدرن شهری در فضای دل انگیز و هوای مطبوع این ییلاق زیبا سپری خواهید کرد.

وجه تسمیه نام ییلاق سوباتان

سوباتان یکی از جاهای دیدنی تالش است که در فاصله 36 کیلومتری از این شهرستان قرار دارد. این ییلاق به زبان تالشی «سووتون» نام دارد. «سو» در زبان تالشی به معنای «گلپر» و «تون» به مفهوم «روییدن» است. از آنجاکه گیاه گلپر در منطقه بسیار می‌روید به آن «سووتون» می‌گویند که در گذر زمان به سوباتان تغییر یافته است.

عده‌ای دیگر بر این باور هستند که «سو» در زبان ترکی به معنای آب و «باتان» به مفهوم محل فرو رفتن است. پس سوباتان به معنای محل فرو رفتن آب است.

بهترین زمان سفر به لیسار تا سوباتان

با توجه به اینکه سوباتان در ارتفاع 1900 تا 2500 متری از سطح دریا قرار دارد، بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر بهار و تابستان است که هوا در بهترین حالت خود است. در اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد، سوباتان پوشیده از شقایق خواهد بود. دیدن این ییلاق به یاد ماندنی را در این فصل سال از دست ندهید.

جاهای دیدنی سوباتان

 

1. دره چشم‌نواز ساری داش سوباتان

پس از صرف صبحانه در خانه‌ی محلی به سمت دره‌ی حیرت انگیز و زیبای «ساری داش» پیاده‌روی خواهید داشت. ساری داش به معنای سنگ زرد است و علت نامگذاری این منطقه وجود صخره‌های زرد رنگ در این دره است.

در ساری داش سوباتان شما شاهد جنگل‌ها در کنار دیواره‌های صخره‌ای، جوشش آب‌های روان در میان چمنزارها هستید.

2. ییلاق شکر دشت سوباتان

ییلاق «شکر دشت» یکی از جاهای دیدنی دیگر سوباتان است که به دشت شقایق نیز شهرت دارد. این منطقه در 7 کیلومتری سوباتان واقع شده‌است. مناظر این دشت به قدری زیبا و حیرت آور است که شما مبهوت این همه زیبایی منطقه کوهستانی خواهید شد. تصور کنید در دشتی پر شقایق و کوهستانی ایستاده‌اید و یا قدم می‌زنید در حالیکه دریایی از ابر در زیر پای شماست.

3. آبشار ورزان سوباتان

آبشار «ورزان» سوباتان یکی دیگر از جاهای دیدنی این منطقه است که بازدید از آن را از دست ندهید. این آبشار 30 کیلومتری از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار است.

4. غار گنج خانه سوباتان

غار «گنج خانه» در شمال شرقی روستای سوباتان واقع شده و اهالی روستا معتقد هستند که درون این غار گنجی نهفته شده و به دلیل طلسم و جادویی که در گنج خانه وجود دارد کسی نتوانسته وارد آن شود.

5. شکم گردی در سوباتان

در بازار سوباتان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توان پیدا کرد. کافی است تا در بازار این منطقه قدم بزنید تا بوی کباب‌های لذیذ مخصوصا بره و «سوجادیله‌» غذای محلی و خوش طعم سوباتان به مشام‌تان برسد.

خدمات آرندتور در سفر لیسار تا سوباتان

خدماتی که آژانس مسافرتی آرندتور در این سفر 2.5 روزه به شما ارائه می‌دهد عبارتند از: بلیط رفت و برگشت اتوبوس VIP بیست و پنج نفره، 5 وعده غذا شامل 2 وعده صبحانه، 2 وعده ناهار و 1 وعده شام و 2 میان وعده. در این سفر با درجه سختی 6 نیاز به آوردن وعده غذایی ندارید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
افسانه جلایی
1402/02/08 08:01
تاریخهای بعدی این تور کی هست ؟
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 16:19
با سلام و احترام
در وبسایت آرندتور می توانید تورهای سوارکاری را مشاهده کنید.
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.