تور طبس اردیبهشت 1403 + بهترین قیمت تور طبس | آرند تور

تور طبس

سفری به عروس کویر ایران
262 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

راهنمای سفر به طبس

شهر طبس، شهری کویری است که در استان خراسان جنوبی قرار دارد. معادن غنی زغال سنگ این شهر، حکایت از جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های وسیع آن در گذشته های دور دارد. طبس یک شهر تاریخی است که قدمتش به دوره هخامنشی می‌رسد. این شهر به سبب جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددش در حوزه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است.

طبس کجاست؟

طبس در فاصله 826 کیلومتری از تهران واقع شده است. این شهر مرکز شهرستان طبس و شهری کویری واقع در غرب استان خراسان جنوبی است. جالب است بدانید در گذشته این شهر جزئی از استان یزد به حساب می‌آمد. از سال 1380، طبس را زیر مجموعه استان خراسان جنوبی قرار دادند.

آب و هوای طبس چگونه است؟

طبس به‌صورت کلی اقلیم گرم و خشک و آب‌وهوای کاملاً بیابانی دارد. گرم‌ترین زمان این شهر، اوایلمرداد ماه تا اوایل شهرویر است. در این دوران بازه دما بین 34 تا 44 درجه متغیر خواهد بود. از اوایل دی تا اواسط بهمن میانگین هوا به 8 درجه می‌رسد.

بهترین زمان سفر به طبس

اگر قصد خرید تور طبس را دارید، بهتر است اواخر پاییز و زمستان را برای سفر انتخاب کنید. طبس جزو مناطق بیابانی و کویری به حساب می‌آید. به همین خاطر هوایی گرم انتظار شما را می‌کشد. در فصل پاییز و زمستان هوا بسیار مطلوب است و اصلاً گرمای هوا شما را آزار نمی‌دهد.

ملزومات سفر به طبس

بعد خرید تور طبس باید خودتان را برای تماشای جاهای دیدنی طبیعی خاص آماده کنید. طبس دومین ژئوپارک ایران برای ثبت در یونسکو محسوب می‌شود. پس بهتر است چند جفت کفش راحت مخصوص پیاده‌روی، کوله‌پشتی، قمقمه آب، وعده غذاهای آماده، دوربین، باتری، شارژر، کلاه نقاب‌دار، کرم‌ضدآفتاب و امثال آن را همراه داشته باشید. برخی افراد عاشق کمپ در مناطق بکر طبس هستند. در این شرایط باید لوازم کمپینگ هم همراه خود داشته باشید.

جاذبه های دیدنی طبس

طبس جاهای دیدنی بسیار خاص و منحصر‌به‌فردی دارد که باعث شده آن را به‌عنوان دومین ژئوپارک بزرگ ایران از طرف یونسکو بشناسند. در ادامه قصد داریم تا این جاهای دیدنی مهم را به شما معرفی کنیم.

باغ گلشن طبس

باغ گلشن طبس آنقدر معروف است که هر مسافری حتماً به آن سر می‌زند شما می‌توانید با اتوبوس، تاکسی یا ماشین شخصی به باغ گلشن طبس بروید. این باغ یادگار دوره زندیه است و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تمام استان خراسان جنوبی به حساب می‌آید. بد نیست بدانید نام باغ گلشن طبس در فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد. این باغ در یک منطقه کویری است و در عین حال پوشش گیاهی بسیار خاصی دارد. همین موضوع آن را بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد می‌کند.

تور طبس آرند تور

چشمه مرتضی علی

چشمه مرتضی علی در فاصله 28 کیلومتری طبس و در روستایی با نام خرو قرار دارد. این چشمه شامل مجموعه‌ای چندین و چند چشمه می‌شود. همه این چشمه‌ها از دامنه‌های جنوبی کوه کش‌سیاه سرچشمه می‌گیرند. چشمه مرتضی علی در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. جالب اینجاست که بدانید چشمه مرتضی علی شامل چشمه‌های آب گرم و آب سردی می‌شوند که در موازات هم جریان دارند. همچنین یکی از بلندترین سدهای قوسی جهان در انتهای مسیر این چشمه قرار دارد. پس می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید. اگر عازم چشمه مرتضی علی شدید، بهتر است سری به قبرهای قدیمی زرتشت و تنگه آن اطراف نیز بزنید.

کال جنی

کال جنی یا همان دره جنیان از جمله عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین جاهای دیدنی طبس است. با وجود آنکه حس کنجکاوی ما را به سمت کال جنی می‌کشد؛ اما داستان‌های عجیبی که در خصوص کال جنی روایت می‌کنند، ما را از بازدید آن وا می‌دارند. کال جنی در فاصله 32کیلومتری شمال طبس و اطراف روستای ازمیغان واقع شده است. برای دسترسی به کال جنی بهتر است همراه با تور طبس سفر کنید. چون دسترسی به آن نسبتاً دشوار است. همچنین در تور طبس به‌صورت گروهی از این منطقه بازدید می‌کنید و ترس بر شما مسلط نمی‌شود. در خصوص شکل‌گیری کال جنی تئوری‌های مختلفی مطرح می‌شود. البته بیشتر بر این باور هستند که بر اثر فرسایش طی میلیون‌ها سال این منطقه شکل گرفته است. از کال جنی صداهای عجیبی هنگام شب شنیده می‌شود که آن را به اجنه نسبت می‌دهند.

تور طبس آرند تور

روستای نایبند

روستای نایبند از جمله معروف‌ترین روستاهای پلکانی است که آن را با نام «ماسوله کویر» نیز می‌شناسند. این روستا شباهت بسیاری به یک جزیره سرسبز در دل کویر دارد. همین موضوع آن را به یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی تبس تبدیل می‌کند. روستای نایبند در بخش دیهوک و جنوب طبس قرار دارد. اگر قصد خرید تور طبس را دارید، حتماً برای بازدید از این روستا نیز برنامه‌ریزی کنید روستای نایبند هنوز هم زنده است و جمعیت قدیمی در آن زندگی می‌کنند. در این منطقه می‌توانید علاوه بر ابنیه خاص، شاهد پوشش گیاهی و جانوری خاصی نیز باشید. برای مثال یوزپلنگ آسیایی یکی از حیواناتی است که در این روستا زندگی می‌کند. وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث می‌شود تا لذت بازدید از روستای نایبند دوچندان شود.

کویر حلوان

کویرگردی یکی از زیباترین بخش‌های تور طبس خواهد بود. در نزدیکی طبس کویرهای مختلفی وجود دارند. کویر حلوان واقع در روستای حلوان، یکی از خاص‌ترین کویرهایی است که می‌توانید در تور طبس شاهد آن باشید. کویر حلوان را در سال 1397 به فهرست آثار ملی ایران اضافه کردند. دسترسی به کویر حلوان کمی دشوار است. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه به تنهایی عازم کویر حلوان نشوید و بهتر است گروه بیش از 5 نفر باشید. پوشش خاص گیاهی و جانوری این منطقه، کویر حلوان را به یکی از خاص‌ترین کویرهای ایران تبدیل می‌کند.

تور طبس آرند تور

آبگرم دیگ رستم

در فاصله 240 کیلومتری بعد طبس و بعد روستای نایبند، به فاصله 10 کیلومتری به سمت راور، می‌توانید شاهد یکی دیگر از جاهای دیدنی طبس یعنی آبگرم دیگ رستم باشید. آبگرم دیگ رستم یک شمه با آب سوزان و رنگ سبز است. شاید باورتان نشود اما آبگرم دیگ رستم آنقدر گرم است که در عرض چند ثانیه پوست دست شما را می‌سوزاند. در این آب گوگرد بسیاری وجود دارد. از آب این چشمه برای درمان بیماری‌هایی همانند روماتیسم استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید که قدمت این چشمه آب گرم به دوره نئوژن باز می‌گردد. آبگرم دیگ رستم یکی از میراث طبیعی ملی ایران محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد.

سرزمین سیاه طبس

سرزمین سیاه طبس که در فاصله 120 کیلومتری جنوب طبس واقع شده است، یکی دیگر از عجایب طبس را به شما نشان می‌دهد. این منطقه شباهت بسیاری به گندم بریان شهداد کرمانی دارد و حاصل از فعالیت‌های آتشفشانی است.

چگونه به طبس سفر کنیم؟

برای سفر به طبس شما می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه شما را با روش‌های مختل آشنا خواهیم کرد.

سفر به طبس با قطار

قطارهای مختلف مشهد کرمان، مشهد یزد، مشهد بندرعباس و تهران طبس برای سفر ریلی به طبس مناسب خواهند بود. قطار مشهد کرمان هر روز حرکت دارد و در طبس چه برای رفت و چه برای برگشت توقف می‌کند. قطار مشهد یزد یک روز در میان حرکت خواهد داشت و باز هم در طبس توقف می‌کند. قطار مشهد بندرعباس هر روز حرکت دارد و در طبس توقف می‌کند. قطار تهران طبس هر چهار روز یک بار حرکت می‌کند و یافتن بلیط آن دشوار خواهد بود.

سفر به طبس با ماشین شخصی

سفر جاده‌ای یکی از روش‌های سفر به طبس محسوب می‌شود. البته که این روش چندان هم جذاب نیست چون باید مدت زیادی را پشت فرمان باشید. اگر از شهرهای اطراف طبس عازم سفر شوید، سفر با ماشین شخصی توجیه خواهد داشت؛ اما سفر از تهران یا شهرهای دور با ماشین می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد.

سفر با تور به طبس

سفر با تور طبس بهترین گزینه برای لذت بردن از جاهای دیدنی این شهر بسیار عجیب و دوست‌داشتنی است. شما با حداقل هزینه می‌توانید سفر کنید. همچنین تمامی برنامه‌ریزی‌های سفر از سمت آرند تور انجام می‌شود. پس نیازی نیست تا نگران یافتن جاهای دیدنی مختلف، پیدا کردن هتل و رستوران عالی یا امثال آن باشید.

راهنمای خرید تور طبس از آرند تور

خرید تور طبس از آرند تور به‌راحتی انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ارند تور یا حتی تماس با این موسسه، اقدام به خرید تور طبس کنید. تمامی مراحل را می‌توانید به‌صورت غیرحضوری انجام دهید و زمان خود را برای مراجعه حضوری در ترافیک تلف نکنید.

رزرو تور طبس

در طول پاییز و زمستان، مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی عازم طبس می‌شوند. در این دوران معمولاً ظرفیت تور طبس نیز تکمیل می‌شود. پس بهتر است پیش از آن اقدام به رزرو تور طبس کنید. با این کار از اواخر تابستان رزرو تور طبس را انجام می‌هید و می‌توانید برای سفر خود به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید.

قیمت تور طبس

قیمت تور طبس به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی انواع تور طبس همراه با قطار انجام می‌شود. در این حالت نوع قطار و کیفیت آن روی قیمت تور طبس تأثیر خواهد گذاشت. مدت زمان اقامت و نوع اقامت نیز روی قیمت تور طبس مؤثر است. برای مثال قیمت تور 4 روزه از تور 3 روزه بیشتر خواهد بود. همچنین اقامت در هتل‌های گران هزینه تور را در مقایسه با اقامتگاه‌های بومگردی بیشتر می‌کنند.

نکات مهم سفر به طبس

  • تابستان اصلاً زمان مناسبی برای سفر به طبس نیست؛
  • برای سفر به طبس باید خودتان را برای پیاده‌روی‌های طولانی و طبیعت‌گردی آماده کنید؛
  • سفر به طبس برای افرادی که به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛
  • این سفر برای کودکان شاید چندان مناسب نباشد؛
  • اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی تجربه سفر شما را ارتقاء می‌دهد؛
  • سفر همراه تور بهترین گزینه برای سفر محسوب می‌شود.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.