تور آبشار هریجان بهمن 1402 | تور هریجان
آبشار هریجان
کد تور 839

آبشار هریجان

شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

پیاده روی در طبیعت زیبای روستای هریجان، عکاسی از آبشار هریجان، آشنایی با پوشش گیاهی منطقه

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 05:30 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران (بوفه) آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

تور آبشار هریجان

 

جاده چالوس چهارمین جاده زببا و مشهور جهان در پس هر پیچش جاده‌ی فرعی دارد که شما را به طبیعتی خیره‌کننده و ناب هدایت می‌کند. اگر شما هم از آن دسته افراد پرکار هستید که وقت و زمان کافی برای سفرهای طولانی ندارید. با آرندتور در این سفر کوتاه آخر هفته همراه شوید و در جاده چالوس به روستا و آبشار هریجان سفر کنید. این سفر کوتاه به طبیعت هریجان خستگی را از تن شما به در کرده و برای شروع یک هفته‌ی پرکار آماده‌تان خواهد کرد. تور ابشار هریجان یک سفر طبیعت‌گردی با درجه سختی 3 از 6 است. با توجه به درجه سختی آن، این سفر یک روزه در گروه سفرهای نسبتا سخت قرار گرفته و نیاز دارد تا شما تجهیزات مناسب همچون کفش مناسب، باتوم و... داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به قسمت تجهیزات سفر سایت آرندتور مراجعه کنید. آرندتور در تور آبشار هریجان یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبانتان خواهد بود.

روستای هریجان کجاست؟

در ده کیلومتری جاده پر پیچ و خم چالوس حدوداً 4 کیلومتر پس از سیاه‌بیشه در یکی از جاده‌های فرعی منطقه کلاردشت استان مازندران، روستای هریجان واقع شده‌است. فضای این ییلاق خوش آب و هوا سرشار از سکوت و آرامش بوده و یک فضای ایده‌آل برای گذراندن آخر هفته است. روستای هریجان امروزه تقریبا خالی از سکنه است و ساکنان قدیمی آن در بهار و تابستان سری به این منطقه خوش آب و هوای اجدادی زده و چند روزی را در روستای کهن سال و در کنار پیشینه‌ی اجدادی خود می‌گذرانند.

دیدنی‌های آبشار هریجان چیست؟

آب و هوای بسیار مناسب در کنار دشت‌های سرسبز و علفزارهای بیشمار هریجان که چرای دام در آن ممنوع شده، گونه‌های بسیار غنی گیاهی، آبشار باریک و مشهور، همگی از جمله ویژگی‌های منطقه حفاظت شده آبشار هریجان است که می‌توان در طبیعت‌گردی این منطقه آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرد.

برای تماشای این آبشار باید به سمت غرب روستا و در دل یک جاده خاکی حرکت کنید. پس از گذشت زمان حدوداً یک ربع پیاده‌روی، به ابتدای آبشار هریجان می‌رسید. اگر قصد دارید اولین تاج آبشار را از نزدیک تماشا کنید باید حدود نیم ساعت دیگر یک کوه‌نوردی نسبتاً سخت را ادامه دهید تا به تاج ابتدایی آن یعنی به فاصله 9 متری از زمین برسید.

 

بهترین زمان سفر به آبشار هریجان چه موقع است؟

فصل بهار و مخصوصاً اردیبهشت ماه این منطقه دارای گونه‌های ناب گیاهی است که در زمان‌های دیگر سال هرگز نمی رویند. بنابراین سفر به هریجان در اردیبهشت ماه را از دست نداده و حتما سری به این بهشت پنهان بزنید. آبشار هریجان در بهار به نسبت تابستان پرآب‌تر است. بنابراین بهترین فصل برای سفر به این منطقه بهار و در درجه دوم تابستان خواهد بود. با توجه به موقعیت جغرافیایی روستا و آبشار هریجان در فصول سرد سال این منطقه یخ‌زده بوده و امکان سفر به آن میسر نیست. اگر دوست دارید که گونه‌های ناب گیاهی و دشت‌های وسیع سرسبز را در کنار صدای پرندگان از نزدیک تماشا کنید، حتماً سری به آبشار هریجان بزنید.

تور آبشار هریجان

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.