تور جنگل هزارجریب تا آبشار سنگده بهار 1403

تور جنگل هزارجریب تا آبشار سنگده

تجربه سفر در میان گیسوان آبشار
1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

ییلاق هزارجریب یکی از بهترین مناطق دیدنی استان مازندران و بخش نکاست که شاید کمتر در مورد آن شنیده باشید. تور هزارجریب شما را به بازدید از این ییلاق چشم‌نواز و آبشار زیبای سنگده می‌برد. در جنگل‌های هیرکانی منطقه قدم می‌زنید و یک شب اقامت در کلبه‌های چوبی را تجربه خواهید کرد و در نهایت با بازدید از ساحل زیبای خزر این سفر کوتاه خاتمه می‌یابد. در این سفر 2.5 روزه خدماتی که آرندتور ارائه می‌دهد عبارتند از: 4 وعده اصلی و 2میان وعده، اتوبوس VIP و 2 میان وعده و یک شب اقامت در خانه محلی.

دیدنی‌های تور جنگل هزارجریب تا سنگده

ییلاق هزارجریب یکی از مناطق دیدنی و بسیار جذاب استان مازندران است که آب و هوایی کوهستانی و خنک و پوشش بسیار غنی دارد. وسعت این ییلاق که چشم نوازی و زیبایی آن را با مزارع  مشابه هلند، سوییس و فرانسه مقایسه می‌شود، حدوداً 49 هزار هکتار است. این منطقه از دو قسمت دودانگه و چهاردانگه تشکیل شده‌است. هزارجریب بهشهر جزء هزارجریب بزرگ بوده که در جنوب شرقی این شهر قرار دارد.

ییلاق هزارجریب پوشش بسیار غنی گیاهی و حیوانی دارد و با توجه به همین غنا، از مناطق شکار ممنوع است و تحت نظارت سازمان محیط زیست می‌باشد. درختان رنگارنگ و زیبای این منطقه همچون انجیلی، راش، ممرز، ازگیل، سیب و آلو وحشی، ال، بلوط، کچف، شیردار، شماد، زرشک کوهی، ولیک، بارانک جنگلی و تلکا در کنار گل و گیاهانی همچون شقایق، بنفشه، رز، زعفران، آویشن، گل گاوزبان و اسفنج منظره‌ای روح نواز در این منطقه ایجاد کرده‌است. هزارجریب با توجه به وسعت گسترده‌اش، دارای گونه‌های متنوعی از حیوانات همچون خرس، پلنگ، گربه وحشی، گرگ، روباه، شوکا، گوزن، خرگوش و خوک نیز می‌باشد.

این ییلاق کوهستانی در میان کوه‌های بی‌نظیری همچون  کوه‌های جهان مورا، کوه سردر، کوه اندرک، کوه کبودریز، کوه پارمت، کوه قلع ادوک قرار گرفته و رودخانه مهربان رود نیز در هزارجریب جاری است که زیبایی بی‌نظیری در این منطقه ایجاد می‌کند.

برای رسیدن به این ییلاق کوهستانی پس از خروج از بهشهر باید از جاده فرعی «پاسند» به مدت کمتر از 40 دقیقه با مینی بوس و یا نیسان  به سمت ییلاق حرکت کنید. پس از رسیدن به ییلاق هزارجریب، کوله‌ها و بارهای اضافی خود را در کلبه‌های چوبی منطقه قرار می‌دهید. با توجه به اسکان در این کلبه،‌های چوبی و سردی هوای شب‌های هزارجریب بهتر است کیسه خواب و لباس گرم مناسب همراه خود داشته باشید.

پس از قرار دادن وسایل در کلبه‌های چوبی و صرف نهار دوباره یک نیسان سواری در فضای باز و چشم نواز این منطقه خواهید داشت پس از حدود یک ساعت نیسان سواری برای تماشای آبشار سنگده یک پیاده روی سبک کمتر از یک ساعت در دل جنگل‌های هیرکانی تا رسیدن به آبشار سنگده خواهید داشت.

همان‌طور که می‌دانید، جنگل‌های هیرکانی قدمتی حدوداً 25 تا 50 میلیون سال داشته و یکی از منحصر به فردترین نوع جنگل‌ها در دنیاست.

این جنگل‌ها تمام نیم کره‌ی شمالی زمین را در برگرفته بودند، اما در عصر یخبندان آن گستردگی خود را از دست دادند. خوشبختانه، پس از پایان عصر یخبندان دوباره گسترش یافتند. تنوع گونه‌های گیاهی، پرندگان و حیواناتی که در جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بسیار متنوع است، به گونه‌ای که نزدیک 7.5 میلیون حیوانات و گیاهان در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

20 هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی در آذربایجان و 20 میلیون هکتار آن در ایران وجود دارد. این جنگل‌ها در تیرماه 1398 در فهرست یونسکو به عنوان میراث تاریخی و طبیعی ایران ثبت شد. با ثبت جنگل‌های هیرکانی  این اثر بیست و چهارمین مورد از میراث تاریخی و طبیعی ایران است که در فهرست یونسکو قرار می‌گیرد.

پس از قدم زدن در جنگل‌های هیرکانی منطقه هزارجریب به آبشار سنگده می‌رسید. آبشار سنگده یک آبشار زیبای کوچک با ارتفاعی کمتر از 15 متر است که می‌توانید در آن به آب بازی و تفریح بپردازید. آب بازی در آن می‌تواند خستگی سفر را از تنتان بزداید و انرژی مضاعف به شما ببخشد.

در انتهای سفر به ساحل دریای آبی خزر خواهید رفت و در یک فرصت کوتاه همنشین این دریای دلنشین خواهید شد و در نهایت به سمت تهران باز می‌گردید.

بهترین زمان سفر به تور هزار جریب چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به این منطقه، پاییز فصل هزار رنگ و بهار فصل نو شدن طبیعت است. تماشای درختان متنوع در رنگ‌های مختلف از جمله زیبایی‌های متفاوت این سفر 2.5 روزه خواهد بود که هرگز فراموشش نمی‌کنید. چنانچه قصد آب بازی در آبشار سنگده دارید، اواخر بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید.

 

چه تجهیزاتی برای سفر به هزار جریب باید همراه داشته‌باشید؟

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، داشتن  یک دست لباس گرم، کفش مناسب پیاده‌روی، یک دست لباس اضافی در صورت آب بازی، کوله پشتی سفر چند روزه و یک دوربین عکاسی برای ثبت لحظات ناب و زیبای سفر الزامی است.  


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.