تور آبشار ترز بهمن 1402 | تور یکروزه آبشار ترز
آبشار ترز
کد تور 779

آبشار ترز

5 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

پیاده روی و جنگل پیمایی در جنگل های لفور، بازدید از مجموعه آبشارهای زیبای ترز

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 04:30 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
وسیله نقلیه محلی
مینی بوس
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

آبشار ترز

اگر دلتان برای یک پیاده‌روی سبک در جنگل، شنیدن صدای دلنشین آب و آواز پرندگان تنگ شده‌، اگر دلتان می‌خواهد نسیم باد را در لابه لای تارهای موی‌ و پوستان احساس کنید، سفر به آبشار ترز گزینه بسیار مناسبی است. این سفر یک روزه می‌تواند حسابی حال و هوای روحی‌تان را تغییر دهد و در عین حال یک سفر سخت و طولانی هم نیست. درجه سختی تور آبشار ترز دو از شش است. سفرهای یک روزه برای افراد شاغل فرصت بسیار خوبی است تا کمی از دغدغه‌های زندگی شهری فاصله گرفته و به طبیعت رجوع کنند. آرند تور در این سفر یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

آبشار ترز کجاست؟

آبشار ترز در استان مازندران و در سوادکوه شمالی در دهستانی به نام لفور قرار دارد. در تور آبشار ترز شما به طبیعتی بکر، سرسبز و حیات بخش سفر می‌کنید. این مکان تماشایی در جنگل‌های هیرکانی منطقه لفور قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید، جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. عمر این جنگل‌ها بین 25 تا 50 میلیون تخمین زده شده و عده‌ای بر این اعتقادند که جنگل‌های هیرکانی همزمان با عصر دایناسورها بودند و به عنوان یک اثر ماندگار و زنده از دوران ژوراسیک تا به امروز باقی ماندند.

در گذشته جنگل ترز، تنها مسیر رفت و آمد مردم در منطقه‌ی لفور و شیرگاه و قائم شهر بود حتی در برخی از منابع آمده که مسیر مالروی ترز به عنوان مسیر زمستانی جاده ابریشم بوده‌است.  جنگل ترز یک جنگل رمزآلود و اسرارآمیز است. به گونه ای که مسیرهای زیرزمینی، غارها و تونل‌هایی در این جنگل وجود دارد که تنها بعضی از دامداران و افراد قدیمی از آن خبر دارند. حتی داستانی در این رابطه است که می‌گوید مازیار رهبر قیام‌کنندگان بر علیه اعراب، لفور را به عنوان پایتخت انتخاب کرده بود. چون جنگل ترز به مانند دژی محکم و رمزآلود او و لشکریانش را از دست دشمنان محفوظ نگه می‌داشت.

جاذبه‌های آبشار ترز چیست؟

عبور از جنگل‌های هیرکانی، شنیدن آواز پرندگان در سکوت جنگل، صدای دلنواز و روح‌بخش آب رودخانه، کلبه‌های جنگلی، پوشش گیاهای بی‌نظیر منطقه که می‌توان به برخی از آن‌ها همچون ازگیل وحشی، گوجه سبز وحشی، ولیک، خرمالوی جنگلی و گیاهانی همچون پونه، اناریجه، اوتره و.. اشاره کرد. پرندگان بی‌نظیر و متنوعی که در این منطقه هستند. پرندگانی همچون قرقاول، تیکا، سار، جغد، کبوتر جنگلی و انواع پرندگان گنجشک‌سان.

اگر شما دوست عزیز از دوستداران و مشتاقان پرنده‌نگری هستید، این سفر یک روزه می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها برای شما باشد.

بهترین زمان بازدید از آبشار ترز

بهترین زمان بازدید از آبشار ترز، بهار و پاییز است. در اردیبهشت و خرداد شما می‌توانید از بوی پونه کوهی که در طول مسیر پیچیده شده، سرمست شوید. در پاییز جلوه‌های رنگ قرمز، زرد و نارنجی برگ درختان انجیلی و راش حسابی طنازی کرده و دل شما را می‌ربایند. در فصل تابستان هم با وجود شرجی بودن منطقه، رفتن به زیر آبشار ترز می‌تواند خستگی راه را از تنتان بزداید و به شما روح و جانی تازه بدهد.

تور آبشار ترز

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.